{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.745 visninger | Oprettet:

DKK og købelov? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens
Jeg står I en meget træls sitauition og må nok aflive min elskede hund smiley
Han kom til dyrlæge i mandags, fordi han havde besværet vejrtrækning.
Her fik han taget røngent af lungerne og det viste sig at han havde vand i lungerne, men de kunne ikke finde en årsag til det, så blev henvist til Århus dyrehospital.

Tirsdag køre jeg så til Århus med hunden og han blir indlagt der.
Her fik han scannet hjerte og de indre organer og fandt væske i bughulen også.
Så kom han i CT-scanning og der fandt de lidt på den ene lung, men de kunne ikke se om det måske var en tumor eller en læsion fra da de tappede væske ud af hans lunger.

Nå nu står vi så her, lægerne mener det enten er kræft eller en fejl i han lymfesystem (måske medfødt) der forsager væske i lungerne og bughulen.
Næste skridt er så at han skal opereres for at tage nogle biopsier. Men de mener at chancen for at der er gode nyheder er små.
Og sygeforsikring er snart opbrugt.
Ikke fordi penge er afgørene, for vil gi alt for at beholde ham.
Men vi går så nu og tænker hvor meget skal han igennem.

Han er 13 mdr. Og har DKK stamtavle og købt som familiehund.
Kan vi kræve noget tilbage fra opdrætter?
Eller skal vi lade ham operere og måske finde oversagen og højst sandsynlig aflives?
Vi er lidt i vildrede da det er mange penge vi har givet for en hund, som vi ikke har haft ret længe.
Har prøvet at ringe til DKKs jurister, men man sider jo i kø i evigheder.
Vi prøver igen mandag. Men det kunne være at der var nogen, der kendte lidt til hvad rettigheder man har.

Forsæt god aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DKK og købelov?
  • #1   4. sep 2015 Måske medfødt kan ikke afføde noget, kræft kan udvikle sig hurtigt

  • #2   4. sep 2015 Kræft mente de at han var for ung en hund til at have, men intet var sikkert.
    Fejl i nymfesystem var de mere tilbøjelig til, da han har døjet med tynd mave i al den tid vi har haft ham.
    Men vi skal vel finde en diagnose før vi kan gå vidre?
    Selvom jeg synes det er ved at være synd for ham, alt det han har været igennem her i ugen.


  • #3   4. sep 2015 For ung? Kræft er da ret ligeglad med alderen.

    I skal kunne bevise han var "defekt" ved køb, så vil i MÅSKE få penge tilbage, men ikke alle


  • #4   4. sep 2015 Har i talt med opdrætter?

  • #7   4. sep 2015 Nej det tænkte jeg os helt små børn får da os kræft.
    Hmm så tror jeg vi opgiver for det ville vist være en kompliceret operation han skulle igennem og udfaldet ville være 90% sikkert at han skulle aflives smiley


  • #9   4. sep 2015 Ulla M: er det kræft skal vi selvfølgelig ikke have noget tilbage det er jeg klar over mere vis det viste sig at det med lymfesystem vis det var defekt.

  • #10   4. sep 2015 Har prøve at kontakt ham men han reagere ikke men blir selvfølgelig ved med at prøve.

  • #12   4. sep 2015 Jeg siger som Krumme.
    Fortæl opdrætter situationen. Uanset hvad, skal vedkommende vide hvad der sker.

    I skal have en diagnose, der siger at fejlen/sygdommen var medfødt og/eller til stede i hunden ved salget, for at der rent købelovsmæssigt kan gives nedslag/ombyttes til "vare uden fejl".
    En medfødt fejl af så alvorlig karakter at den ender i aflivning, vil give ret til ombytning af vare eller fuld returnering af købesum.

    De bedste tanker herfra. Føj for en situation at stå i!


  • #13   4. sep 2015 malene og huskierne: Det er rigtig øv og værst af alt er at der er ikke noget at se på hunden, han er glad og frisk opfører sig som han altid har gjort.
    Men indvendig er hans tilstand "kritisk" smiley


  • #15   4. sep 2015 Hans vejrtrækning var besværet. Altså man kunne meget tydelige se når han trak vejret (brystkassen udvide sig meget) og man kunne høre når han trak vejret i den anden ende af huset.

  • #17   4. sep 2015 Ja han har fået noget vanddrivende, det har hjulpet en del så nu er der næsten ikke til at se noget på ham.
    Men dyrlægerne er lige så forvirret for man kan ikke se at han er "kritisk" uden på. smiley


  • #18   4. sep 2015 Det gør mig ondt at høre.
    Med opdrætter brillerne på må jeg bare sige at du skal starte med at snakke med opdrætter. Jeg tror, hvis det var en af mine hvalpe, så ville jeg tilbyde en erstatning, måske til nedsat pris, måske gratis alt afhængig af forløbet. hvis de kommer til mig med det samme og involverer mig, så ville jeg gå vidt for dem. Hvis de først kom når alt var overstået og hunden måske aflivet, for at stille krav om erstatning. Så ville de absolut ikke få mere end de er berettiget til. I dette tilfælde tror jeg faktisk ikke i har krav på noget


  • #22   5. sep 2015 Jeg prøver os ihærdig på at få fat på opdrætter. Men vi havde os problemer med at få telefonisk kontakt med ham da vi købte hunden der foregik det over mail.
    Men synes det er lidt pladt bare og skrive en mail til ham om at hunden er syg vil helst have personlig kontakt.
    Men tusind tak for jeres hjælp.


  • #23   5. sep 2015 Har i ikke haft kontakt siden i fik hunden?

  • #24   5. sep 2015 Send en mail og bed opdrætter om at ringe til dig

  • #26   5. sep 2015 Jeg skrev til ham i januar for at fortælle ham hvordan det var gået til vores første skue hvor hunden var blevet skuets beste hvalp.
    Her skrev han os tilbage.
    Men skriver en mail at han skal ringe.


  • #28   5. sep 2015 Nej ikke endnu da jeg har prøvet at komme i kontakt med ham. (Ringet til ham)
    Men skriver en mail til ham om at han skal ringe til mig.


  • #29   5. sep 2015 Har prøvet at komme i kontakt siden onsdag hvor vi fandt ud af at det var mere alvorligt end vi trode til at starte med.

  • #31   6. sep 2015 Vi har fået fat på opdrætter og har fået en god snak frem og tilbage:)
    Krumme: han har været syg siden i mandags.


  • #33   24. sep 2015 Hej med jer som har fulgt med i den her tråd.
    Bosco min hund som der var meget syg og dyrelægerne havde svært ved at finde en diagnose.
    Er her stadig og diagnosen er fundet.
    Han har desværre fået konstateret Pulmonal stenose ;(
    Er der nogen af jer der kender til sygdommen og evt. Har nogle gode historier for finder ikke så meget positivt på nettet smiley
    Han har fået målt trykket på hans blod og det løber med 5 m/s hvilket jeg se på DKKs side svare til grad 4 den værste grad hvor hunden måske kan blive 3-4 år.
    Han er på lidt vanddrivende og blodfortyndene medicin og han nu helt i hopla men en gåtur kan han ikke helt med smiley så indtil vidre foregår hans liv i huset og i haven.


  • #35   24. sep 2015 Han blir ikke stakåndet at at gå, men han blir træt og lægger sig med det samme han kommer hjem.
    Ude i haven fiser han rundt og er begyndt at lægge op til leg igen med vores anden hund.
    Vi har det sådan at han skal have lov at være hund, så når han kommer lidt mere ovenpå vil vi begynde at gå igen og så i hans tempo.
    Og i haven skal han os have lov til at lege osv. Han må jo vide bedst selv hvornår han skal slappe af smiley
    Altså han er lige begyndt på hans hjertemedicin og vi skal så snakke sammen i næste uge om hvordan han har det. Og så skal han til en scanning igen om noget tid for at måle trykket i åren igen. Men han mente bestemt ikke at vi skulle opgive ham endnu, for der er som sådan ikke noget at se på ham nu efter at han er kommet af med alt det vand i lungerne og bughulen.
    Men går bare hele tiden med den der i hovedet om hvor længe man har ham. Når nu man læser at de sjældent bliver gamle og især når så ung en hund viser de tegn han har gjort smiley
    Men når du snakker bedring vil det så sige at forsnævringen kan blive mindre eller?


  • #37   25. sep 2015 Han skal trappes ud af det vanddrivende her over weekenden så må vi krydse fingre for at han ikke får væske i lungerne igen.
    Men jeg kan da godt se at det nok ikke er sikkert vi har ham så lang tid så for han skal heller ikke rende rundt og døje:(


Kommentér på:
DKK og købelov?

Annonce