Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ædt en pakke mørk pålægschokolade
  • #1   12. sep 2015 Jeg ville kontakte dyrlægen.

• #2   12. sep 2015 Hvilken størrelse hund? (Kg)

• #4   12. sep 2015 5,5 kg hund
    Det er "den runde" fra carletti 45 % kakaotørstof står der på den

• #6   12. sep 2015 Øv læste lige det her.... 5 kg hund kan få forgiftning ved 25 g....
    Møg, nå så ringer jeg lige til dyrlægen..

profilbillede
  • #8   12. sep 2015 Jeg er ikke pivet, men ved den størrelse hund og den mængde ville jeg også ringe til dyrlægen. Noget nyt?

• #9   12. sep 2015 smiley Håber vuffen bliver okay. Du må lige give en update, når du er tilbage fra dyrlægen

• #11   12. sep 2015 Birgitta, nu behøver en hund altså ikke have smagt chokolade tidligere for at finde det interessant eller stjæle det.

• #13   12. sep 2015 Tror det der med at spise chokolade kommer lidt mere an på opdragelsen smiley

• #15   12. sep 2015 Mine er nu heller ikke dummere, end at de hugger alt, hvad der er spiseligt om de har smagt det før eller ej smiley

Jeg havde også søgt dyrlæge, men blot for at berolige, så er det ikke sikkert, at der sker noget som helst.

I "gamle dage" før vi vidste at theobromin var giftigt for hunde, var det almindeligt brugt i de jægerkredse, hvor jeg bevægede mig, at stikke hunden en gang chokolade, hvis den på en jagt var ved at være træt, våd og kold, det gav hurtig ekstra energi pga. fedt og sukkerindhold.
    Mine små gravhunde har fået temmelig meget mørk senator chokolade og mørke guldbarer og ingen er blevet dårlige.

• #16   12. sep 2015 Jeg kan se på FB at det var en pakke glemt chokolade som hunden havde fået fat i. Hunden har været ved dyrlægen og er, så vidt jeg kan se, kommet hjem igen. Dog med en noget træls mave. Men mon ikke TS kommer på banen når der er lidt mere ro på smiley

• #17   12. sep 2015 Da min mands gamle Blackie boede hos min svigermor havde han sin egen æske chokolade i skabet (ingen af dem vidste at chokolade kan være giftigt for hunde), så når Blackie fik lyst til et stykke, satte han sig hen foran skabet og kiggede på svigermor. Hun måtte så tage æsken og sætte ned til ham. Så tog han ET stykke chokolade og gik væk. Så kunne hun godt sætte æsken på plads igen. Jeg sagde ingenting, for da jeg kom ind i familien, havde de to haft den tradition i mange mange år og Blackie var frisk og rørig og blev 14 ½.

Jeg har dog også set den "anden side". Lotus blev steriliseret 2 januar for mange år siden. På dyreklinikken lå en lille hund og kæmpede for livet. Nytårsaften havde den fået Et stykke fyldt chokolade. Det var nok til at gøre den så hamrende syg. Jeg ved faktisk ikke om den overlevede.

• #18   12. sep 2015 Update:
    Jeg havde glemt alt om en æske pålægschokolade som jeg havde lagt i en bærepose med noget af min søns regntøj... Så det var virkelig et uheld. Hun fik engang ædt en mundfuld chokolade kage og blev så syg at hun blev indlagt, så jeg var jo lidt nervøs over det her.

Men jeg fik ringet og dyrlægen sagde at jeg skulle komme NU, så smed hvad jeg havde og så kørte jeg afsted, og hold kæft folk kører langsomt på vejene idag smiley
    Vi kom ind og fik fortalt om mængden osv, så fik hun kul...der skete ik noget..hun fik lidt mere...stadig ingenting... Så gav han hende en indsprøjtning i nakken med noget...der gik et par minutter og så blev hun dårlig og kastede op...en ordenlig pøl chokolade og ja inden hun var færdig så havde han næsten fået dækket hele gulvet af med bræk og køkkenrulle...på billedet her under er der kun lidt af det,m der kom meget mere...

Han sagde at det var godt jeg var kommet med hende, for den mængde var dødelig forgiftning for hende, så puha tænk hvis jeg bare havde "set det an" så havde hun ikke været her i morgen ??

Men vi er hjemme, hun har drukket og spist lidt foder
    Og eller bare lagt under et tæppe og været træt, ondt i maven og frøs..
    Så det er dælme ikke at spøge med sådan noget chokolade

profilbillede
  • #19   12. sep 2015 Og det var inden hun havde brækket sig færdig...

profilbillede
  • #21   12. sep 2015 Hvor var det godt at I kom afsted smiley

• #22   12. sep 2015 Hvor er det dejligt, at hun er nogenlunde ok igen. smiley

• #23   12. sep 2015 Har det så skidt med tanken om at jeg ku ha endt med en død hund...
    Men det endte godt må jeg tænke og så HUSKE at få alle varer på plads en anden gang, og hvor er jeg glad for at vi kom hjem umiddelbart efter hun har spist det, og fik hende afsted.

Men puha det er noget af en forskrækkelse at få!

• #24   12. sep 2015 Pyyh... Det var godt I kom afsted . Pøj pøj smiley

• Beanmor *
    Beanmor * Tilmeldt:
    okt 2012

Følgere: 1 Hunde: 3 Svar: 225
    #26   12. sep 2015 Nåårh, stakkels lille pus. God bedring med hende. smiley

• #27   12. sep 2015 Spørgsmål: har du fået kul tabletter eller i flydende form som den skal tage den uges tid? Det kan binde det sidste, så det kan udskilles hurtigere

• #29   14. sep 2015 Det var i flydende form, men har ikke fået noget af det med hjem.
    Hun fik det skidt om aftenen blev varm og kastede op en enkelt gang, men hun er helt på toppen igen.

og så lige en lørdag...og vagtdyrlæge.... Ja det kan jeg jo så sådan set kun takke mig selv for....og tænke at hun har en fantastisk næse for at finde madvarer ??

• #30   14. sep 2015 Hovedsagen er, at hun er frisk igen. Det andet havde været meget værre. Så pyt med at det var en lørdag. smiley

• #32   14. sep 2015 Super hun er blevet frisk igen !
    Det var bare hvad jeg blev anbefalet - hilsen hende hvis hund drak kølervæske smiley

• #33   14. sep 2015 Skønt at læse, at hun er Ok igen smiley og at du læste varedeklarationen.
    Jeg ville også umiddelbart have troet, at der stort set ikke var kakao i pålægschokolade.
    Men så blev vi så meget klogere smiley

• #34   14. sep 2015 Kølervæske smiley

• #35   14. sep 2015 Nu er der også stor foreskel på kølervæske og chokolade

• #36   15. sep 2015 Princippet er det samme ? Noget hunden tåle og kan blive syg af, og som skal ud af kroppen hurtigst muligt

• #37   15. sep 2015 Nej det er det ikke. Kølervæske er på ingen måde lavet til at blive indtaget

• #38   15. sep 2015 Det kan vi godt blive enige om, men i de mængder hunden har spist samt hundens størrelse er det absolut heller ikke sundt!

• #40   15. sep 2015 Korrekt birgitta ! Dyrlægen fortalte at de får rigtig mange katte ind som er døde pga indtagelse af kølervæske, da det smager godt /sødt for dem

• #41   15. sep 2015 Hverken chokolade eller kølervæske er lavet til indtagelse for hunde.
    Rigtig mange hunde og katte får desværre indtaget kølervæske.

Kul er super godt ved forgiftninger. Så det er et godt råd Julie kom med.
    Man burde egentlig altid have aktivt kul stående i sin førstehjælpskasse. Det kan fåes i håndkøb på apotekerne.
    Jeg har stadig ikke fået mig sammen til at anskaffe det, men det kunne være jeg skulle sparke mig selv sammen til det, efter denne tråd. Det kan hurtigt gå galt, selvom man er forsigtig.

Godt at den lille vuf er bedre smiley

• #43   15. sep 2015 Min far er mekanikker, hvor jeg gjorde rent og havde altid bailey med. Så han rente rundt imens jeg gjorde rent.
    Lige pludselig kan jeg høre at bailey drikker noget, får ham hurtig stoppet,bog får fat på min far, som lige har lavet service på en bil.
    Fremover sikrede jeg mig altid, at der ingen flydende ting stod fremme smiley

• #46   15. sep 2015 Det må man gerne birgitta! Jeg tog direkte til dyrlægen og bailey fik en sprøjte, hvor han kastede op få minutter efter. Derefter en uges behandling med kul smiley

Kommentér på:
Ædt en pakke mørk pålægschokolade

Annonce