{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.207 visninger | Oprettet:

Tænder {{forumTopicSubject}}

Hvornår kan man regne med, at alle tænder sidder som de skal?

Min 7 måneders hvalp var lidt lang tid om at tabe sin sidste hjørnetand og nu er det ligesom om den ikke vil komme på plads ordentligt. Er det noget som jeg skal gøre noget ved eller skal jeg bare slå koldt vand i blodet og vente på at det retter sig af sig selv??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænder
  • #2   15. sep 2015 Jep, det er den øverste tand der ligesom kommer for langt fremme... Den sidder i niveau med den nederste hjørnetand.

    profilbillede
  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #4   15. sep 2015 men hvorfor fik du ikke fjernet tanden når den havde siddet så længe

  • #5   15. sep 2015 Nej det er det jeg er bange for, den er jo heller ikke kommet helt ned endnu. Jeg prøver at få fat på en dyrlæge så vi lige kan få det tjekket. Hvordan rettede de din hunds tand?

  • #6   15. sep 2015 Kristine tænker du på hans mælketand? Det var den sidste tand han tabte og da den var løs, tænkte jeg, at det ville kunne klares uden at jeg gjorde noget ved det. Men det virker som om voksen tanden ikke har ligget korrekt, det kan jo være derfor den var lidt lang tid om at falde ud.


  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #9   15. sep 2015 tænker bare man har ladet den gå for længe med en mælketand, og derved fået en skæv blivende tand

  • #10   15. sep 2015 Det kan godt være, det er jo lidt svært at spå om... Han er jo lige blevet 7 måneder, og man plejer vel sige at de skal tabe sine tænder mellem de er fire og syv måneder? Det er vel en måneds tid siden han tabte mælketanden.

  • #16   16. sep 2015 Han er købt som familie hund, men med en fin stamtavle så det er ikke umuligt at han skal stilles. Han mangler ikke nogle tænder. Det som jeg tror er sket er at den nye tand ikke har ligget korrekt og derfor kommet skevt ned, hvilket så gør at den skubber den nedre hjørnetand ud. Hvis fejlen blot er kosmetisk og ikke generer ham ved jeg ikke hvis jeg har lyst til at hive den store pengepung frem, men vil da få den vurderet i første omgang. Kan der være arveligt? Hvor almindeligt er det enlig, jeg har ikke været med om det før, og det er jo ikke min første hund smiley

  • Kristine O
    Kristine O Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 77
    #19   16. sep 2015 7 måneder så længe har mine ikke fået lov at gå med mælketænder så er de fjernet.
    Og tænker også at det kan opdrætter ikke stilles til ansvar for at du har smølet


  • #22   16. sep 2015 Altså det er ikke usædvanligt at hunden taber sine tænder fra 4 til til 7 måneders alderen, vil også lige understrege at tanden er tabt for ca 3 uger siden. Det kan jo være at den uge den sad længere end de andre har været for lang tid nok til at gøre den skæv. Jeg har svært ved at se hvordan jeg skulle have opdaget det. Da tanden ikke var brudt i gennem. Nu kan jeg konstere at den ikke kommer som den skal. Har fået tid til dyrlægen i morgen, så må vi se. Jeg har heller ikke påstået at alver er skyld i det, men er nysgerrig på om det er averligt, så er det måske noget info som opdrætter kunne være glad for at få. Men det hører jeg dyrlægen om i morgen smiley

Kommentér på:
Tænder

Annonce