Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp. Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp.
Min hvalp Lium på knap 9 uger, som er halv border collie og halv australsk hyrdehund, oplevede noget meget forfærdeligt igår om aftenen.)-:
Efter at have leget hjemme i stuen, hviler han sig lidt. Jeg ville vække ham for at få ham ned og tisse, inden vi skulle ud og handle, for at træne ham i at være alene hjemme.
Jeg kunne bare ikke vække ham, han var næsten bevidstløs, fuldstændig ukontaktbar og helt slap i kroppen. Vi kører så til dyrlægevagten og der er han heldigvis med god vilje, at at komme lidt i kontakt med. Han har feber, får pencilen og bliver meget meget langsomt lidt bedre.
Dyrlægen har ingen ide om hvad det var, det kunne være lige fra et epelipsi anfald, blodprop, hjernesvulst eller til noget han har spist, som han ikke kunne tåle. Det tror han dog ikke, da de ofte vil kaste op så. Det eneste han kunne sige var at noget har påvirket hans centralnervesystem.
Er der nogle herinde der nogensinde har oplevet noget lign?)-:
feb 2011
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 18
feb 2011
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
feb 2011
feb 2011
Jeg tænker også lige at tage en snak med min egen dyrlæge, evt. nu her når han skal revaccineres, for er godt nok stadig utryg ved situationen.
feb 2011
Men vil helt klart følge dit råd og vende det med min egen dyrlæge. Tak.(-:
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 94 Hunde: 4 Emner: 956 Svar: 17.809
Synes det er svært ... skal hunden helt udredes er blodprøver jo slet ikke nok, så skal der jo også en scanning til...
Men en del af de nævnte ting vil vel ikke give feber, det vil en infektion, og reagerer han på penicillin så tyder det jo på infektion ....
men ja jeg ville også tage en snak med egen dyrlæge, om hvilke undersøgelser de kan være relevante nu hvor det "akutte" billede jo ikke kan undersøges grundet hunden er i behandling ...
God bedring, og håber det var en eller anden du engangs forskrækkelse...
feb 2011
Håber også på at det var første og sidste gang det skete!
Og tusinde tak Hanne.(-:
apr 2007
feb 2011
Dog faldt jeg over dette, da jeg har set ham finde en del tyggegummier i græsset og har selvfølelig taget dem fra ham, men ved ikke om han måske havde spist et uden jeg har opdaget det? http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=128
apr 2007
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp.