1.679 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp. Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp.

Min hvalp Lium på knap 9 uger, som er halv border collie og halv australsk hyrdehund, oplevede noget meget forfærdeligt igår om aftenen.)-:
Efter at have leget hjemme i stuen, hviler han sig lidt. Jeg ville vække ham for at få ham ned og tisse, inden vi skulle ud og handle, for at træne ham i at være alene hjemme.
Jeg kunne bare ikke vække ham, han var næsten bevidstløs, fuldstændig ukontaktbar og helt slap i kroppen. Vi kører så til dyrlægevagten og der er han heldigvis med god vilje, at at komme lidt i kontakt med. Han har feber, får pencilen og bliver meget meget langsomt lidt bedre.
Dyrlægen har ingen ide om hvad det var, det kunne være lige fra et epelipsi anfald, blodprop, hjernesvulst eller til noget han har spist, som han ikke kunne tåle. Det tror han dog ikke, da de ofte vil kaste op så. Det eneste han kunne sige var at noget har påvirket hans centralnervesystem.
Er der nogle herinde der nogensinde har oplevet noget lign?)-:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp.
  • #2   19. sep 2015 Nej de overvejede det. Der var to dyrlæger og de var lidt uenige. Den ene ville og den anden ville ikke, da han troede at de intet ville kunne se på den alligevel.

• #3   19. sep 2015 Det hele gik så stærkt og var meget oprevet. Kan nu godt se det var rigtig dumt det ikke blev gjort. Jeg er stadig meget nervøs for hvad det var og om det sker igen.

• #4   19. sep 2015 Gud hvor er han lækker, ja jeg troede da, at i sådan tilfælde, så ville de tage en blodprøve, bare for en sikkerhedsskyld og forstår godt at i er bange for det sker igen, puha for en ubehagelig oplevelse for jer.. God bedring med smuksakken og få ham så lige oprettet herinde, så vi kan nyde hans opvækst smiley

• #6   19. sep 2015 Tusinde tak Rikke og det vil jeg gøre.(-;

• #7   19. sep 2015 Krumme, hvornår skal den blodprøve tages? Er det indenfor et bestemt tidsrum, hvis man skal skulle kunne tyde årsagen?(-:
    Jeg tænker også lige at tage en snak med min egen dyrlæge, evt. nu her når han skal revaccineres, for er godt nok stadig utryg ved situationen.

• #9   19. sep 2015 Ja det var også det jeg tænke.(-:
    Men vil helt klart følge dit råd og vende det med min egen dyrlæge. Tak.(-:

• #10   19. sep 2015 Hvor er hunden dog lækker ...

Synes det er svært ... skal hunden helt udredes er blodprøver jo slet ikke nok, så skal der jo også en scanning til...

Men en del af de nævnte ting vil vel ikke give feber, det vil en infektion, og reagerer han på penicillin så tyder det jo på infektion ....

men ja jeg ville også tage en snak med egen dyrlæge, om hvilke undersøgelser de kan være relevante nu hvor det "akutte" billede jo ikke kan undersøges grundet hunden er i behandling ...

God bedring, og håber det var en eller anden du engangs forskrækkelse...

• #11   19. sep 2015 Tænker også at det er bedst at få egen dyrlæge på sagen.(-: Og håber at de kan hjælpe mig lidt bedre på vej til hvad det kan være og evt en undersøgelse.
    Håber også på at det var første og sidste gang det skete!
    Og tusinde tak Hanne.(-:

• #13   24. sep 2015 Noget nyt ang ham den lille lækre ?

• #14   24. sep 2015 Der har heldigvis ikke været noget siden!(-: Men skal til egen dyrlæge om små 14 dage, så tager med den lige med hende og evt blodprøve af ham.(-:
    Dog faldt jeg over dette, da jeg har set ham finde en del tyggegummier i græsset og har selvfølelig taget dem fra ham, men ved ikke om han måske havde spist et uden jeg har opdaget det? http://www.centerdyreklinik.dk/page.asp?page_id=128

• #15   24. sep 2015 Du må lære ham at blæse bobler smiley se det linket til, anede jeg slet ik, men så har jeg da også lært noget nyt,, man ja det nok meget godt at nævne det, for egen dyrlæge, så det står i hans journal, i tilfældet af, at det skulle ske igen, hvilket det forhåbentlig ikke gør smiley

• #17   13. nov 2016 Pia, det er meget bedre du opretter dit eget emne end at kommentere på en gammel tråd, ISÆR når du spørger efter folks erfaringer smiley (og din oplevelse i øvrigt heller ikke er den samme som TS')

Kommentér på:
Lign. oplevelser. Bevidstløs/ukontaktbar hvalp.

Annonce