4.963 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
Tykkeben og jeres mening Tykkeben og jeres mening
Ved det er et farligt emne. Men hvad er din personlige mening om tykkeben, griseøre osv. Har som ny hunde ejer hørt så mange forskellige ting. Jeg bruger kun godbidder men er alligevel nysgerrig efter hvad du mener?
0 synes godt om
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
Pølserne spiser han ret hurtigt, mens struberne ofte tager længere tid.
Han er ikke glad for rå kødben, hvis han var, så fik han dem
Ellers får han en rå kyllingehals engang imellem
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 7.586
For mig at se er der to 'issues' man skal tænke over når giver 'tyggeting':
1. De indeholder selvføglelig kalorier, som man så skal lige modregne i foderet
2. Sikkerhed: Hunden skal ikke kunne bide dele af og sluge som den så bliver kvalt i eller som sætter sig fast i spiserøreret. Fx de der oksehudsben med knuder, hvor knuderne kan bides af og sluges eller knogler der splintre.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1327 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.470
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 4.350
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
Så har du måske et smukt væsen. Ellers undgå de stramme bukser, nogle piger går i, og husk sort slanker. Mht ørerne, så kunne langt hår måske dække det værste eller måske en hat kækt på sned.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 509
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.516
De rigtige kødben er selvfølgelig favoritten, men de nyder også de andre som lidt hygge.
jul 2006
Følger: 34 Følgere: 964 Hunde: 8 Emner: 241 Svar: 9.474
Vores får rigtige ben som kost (bliver råfodret) så deciderede tyggeben(de brune/hvide med knuder) værdiger de ikke et blik.. de har sans for kvalitet
http://thebark.com/content/dangers-rawhide-dog-chew-toys
mar 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 57
Personligt undgår jeg røgede produkter som f.eks griseører, da jeg finder de naturlige alternativer langt bedre og oftest meget sundere.
Der er SÅ mange lækre naturlige alternativer, at jeg har svært ved at forstå at man køber oksehudsben(knudeben), munchystænger osv.
Man kan også med fordel bruge rå ben og her foretrækker jeg lammeben og hjorteben, da disse er lidt blødere. Men de hårde okseben er også gode for hunde der elsker god tyggemodstand.
Prøv f.eks et råt eller tørret marveben(UDEN tilsat fyld, da dette ofte er fyldt med tilsætningsstoffer). Disse rå eller tørrede marveben er et virkelig godt tidsfordriv og når din kære hund har fået fat på den lækre marv, kan du selv fylde den med noget du ved hunden elsker og fryse den ind og vupti, så har du et nyt lækkert ben til din hund.
Mulighederne er mange... det er bare at gå på opdagelse
Mvh. Peter/Animaks.dk
okt 2011
Følger: 9 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.080
Hvis hun skal have en snack er det gerne tørret kyllingekød, tørret okselever, eller andet tørret kød. Det er dog ikke alt der dur
Ellers så står den på rå ben, og her er svine stegeben favoritten
aug 2008
Følgere: 1095 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.720
Griseøre er hunden ikke så vild med og jeg er for nærig til at købe dem, når der nu findes så meget andet interessant.
Jeg giver da også engang imellem dentasticks, men det er kun som godbid, hvor alle de andre ting er for at han rigtig får brugt tænderne.
jul 2006
mar 2014
Ja det der ser grimt ud. Men heldigvis findes der marvben i flere forskellige størrelser, så man kan vælge en der passer til hunden og dermed undgår disse grimme uheld.
Ps. jeg kan dog godt forstå at du holder dig væk fra disse efter den oplevelse.
Mvh. Peter
jul 2006
jul 2006
mar 2014
Nu er det mange -rigtigt, rigtigt mange hundeejere der giver deres hunde marvben, uden nogen som helst maveproblemer.
Ja, marv indeholder masser af fedt, som hunde elsker... Men det er jo selve kampen, at få fat i marven der er spændende og sund for hundens aktivitet.
Det er jo ikke sådan at man tager en ske og skovler 3 kg. marv ud af diverse marvben, for at så servere det i en skål for hunden... det vil nok give en del maveproblemer;-)
Alt med måde...
Fordelen med marvben er jo at når de er "brugt" så kan man fylde dem op med noget man selv ved at hunden elsker og så ind i fryseren med det, så har du et "nyt" ben og en masse aktivitet for hunden.
Men ja, marv er fedende...
Venlig hilsen
Peter
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 979
Hvis ikke de smager godt skal de spiser alligvel så den anden ikke får dem, en maget vigtig detalje.
Holder mig dog fra ben fra okse, da den ene ikke ret godt kan tåle det.
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.198
... Jeg har en lillebitte hund. Det tager en KRIG at spise sig igennem de ting jeg køber ind. Men jeg gør det.
- Jeg er meget bevidst om hvor stor en del de snacks han får er en del af hans kost, for han er sgutte så stor - men jeg køber produkter, der kun er tørret kød, intet salt, sukker eller farve - så går det jo alligevel
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.618
mar 2014
Nu er det virkelig, virkelig en stor forskel på størrelsen på marvbenene og mængde af marv i disse. til en lille hund, ville det nok ikke være så klogt at vælge et stort marvben med et stort hul hvor der er masser af marv. Her er det nok bedre at tage et af de marvben der er meget smalle og gerne lidt længere, for så er det minimalt hvad hunden kan få ud af det på kort tid.
Men som jeg selv skriver andetstedets så foretrækker jeg selv hjorteben og lammeben
Vh. Peter
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.478
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 4.998
Det samme med fedtprocent, kalorier, indholdsstoffer osv. Jeg er bestemt ikke fanatisk mht. hvad Lia får lov til at spise, men igen alt med måde. Hun er med alderen blevet lidt mere sart mht. rå ben, som hun ellers altid har fået rigtig mange af, så det er desværre nok ved at være slut med dem.
Marvben og andet hvor hunden kan sidde fast bliver lige målt først (men igen hun er meget forsigtig). Hun har sine faste marveben som jeg så selv fylder og fryser ned.
I bund og grund er det jo nok individuelt fra hund til hund og fra ejer til ejer. Jeg har kendt hunde som jeg ikke ville turde give bestemte tyggeben/større godbidder pga. den måde de sluger dem på - og andre hunde der får det meget dårligt af visse tyggeben.
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 79 Svar: 8.057
Lam og rådyrben er et hit hos de fire, Ghini gider kun rå ben, når de har ligget gravet ned nogle uger og er godt modne
De andre er altædende, både politistave, kalveklove, lammeribben, marvben osv. bliver der gnasket i.
Store marvben er udmærkede "næsevarmere" til whipperne
http://billeder.bazoom.dk/hunde/album/231/m/1154359/elegante-whippets-eller_______.jpg
mar 2015
Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 5
Tykkeben og jeres mening