Dårlig mave - hvornår dyrlæge? {{forumTopicSubject}}
Min hund har haft tynd mave siden mandag og har også kastet op et par gange. Hun vil gerne spise og drikke, og humør og aktivitetsniveau er som det plejer. Tirsdag begyndte vi at give skånekost og zoolac, men den tynde mave og opkast forsvandt ikke. Natten til torsdag var hun ude i haven 3 gange, så torsdag eftermiddag tog jeg til dyrlæge. Hun har formentlig en maveinfektion og er nu på antibiotika og prokolin i stedet for zoolac. Hun er en golden retriever, der spiser diverse madrester folk bare smider på jorden, så hun har sandsynligvis spist et eller andet hun ikke kan tåle.
I nat var hun kun ude i haven 1 gang, og har ikke kastet op, så tror hun er i bedring, men afføring er stadig tynd.
Hvornår havde I søgt dyrlæge? Jeg var nemlig i tvivl om jeg skulle søge dyrlæge, da min hund jo både spiser, drikker og er aktiv. Men jeg har bare ikke særlig meget is i maven, når det gælder mine dyr.
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 56 Hunde: 5 Emner: 78 Svar: 2.729
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1331 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.777
okt 2006
Følger: 58 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.864
En voksen frisk og ikke påvirket hund turde jeg godt forsøge med faste, tilskud og skånekost først.
Var det op til en weekend med dyrlægelukket ville jeg nok tage kontakt til dyrlægen for en vurdering.
Hvalpe under 6 måneder, alment påvirkede hunde, dehydrerede eller ved blod ville jeg søge dyrlæge hurtigst muligt.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
Min hund har ikke tynd mave mere
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.417
Hvis det er en hvalp ringer jeg med det samme, hvis det er en voksen hund som virker normal i adfærd og ikke har feber venter jeg til næste dag og er afføringen stadig tynd, tager jeg en tur til dyrelægen.
Dårlig mave - hvornår dyrlæge?