{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

Dårlig mave - hvornår dyrlæge? {{forumTopicSubject}}

Min hund har haft tynd mave siden mandag og har også kastet op et par gange. Hun vil gerne spise og drikke, og humør og aktivitetsniveau er som det plejer. Tirsdag begyndte vi at give skånekost og zoolac, men den tynde mave og opkast forsvandt ikke. Natten til torsdag var hun ude i haven 3 gange, så torsdag eftermiddag tog jeg til dyrlæge. Hun har formentlig en maveinfektion og er nu på antibiotika og prokolin i stedet for zoolac. Hun er en golden retriever, der spiser diverse madrester folk bare smider på jorden, så hun har sandsynligvis spist et eller andet hun ikke kan tåle.
I nat var hun kun ude i haven 1 gang, og har ikke kastet op, så tror hun er i bedring, men afføring er stadig tynd.

Hvornår havde I søgt dyrlæge? Jeg var nemlig i tvivl om jeg skulle søge dyrlæge, da min hund jo både spiser, drikker og er aktiv. Men jeg har bare ikke særlig meget is i maven, når det gælder mine dyr.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dårlig mave - hvornår dyrlæge?
  • #1   2. okt 2015 Giardia har været i omløb i Nordjylland. Havde det været min der løbe om natten og den har haft dårlig mave siden mandag havde jeg kørt i går, var en gang ved at miste min tæve, over en weekend. Dårlig mave blev til bløddiarre og væskemanglen

• #3   2. okt 2015 Hvis jeg var i tvivl ville jeg som en start ringe til dyrlægen, og få rådgivning derfra

• #5   3. okt 2015 Med en voksen hund ville jeg søge dyrlæge efter nogle dage uden bedring hvis hunden har en dårlig mave.
    En voksen frisk og ikke påvirket hund turde jeg godt forsøge med faste, tilskud og skånekost først.
    Var det op til en weekend med dyrlægelukket ville jeg nok tage kontakt til dyrlægen for en vurdering.
    Hvalpe under 6 måneder, alment påvirkede hunde, dehydrerede eller ved blod ville jeg søge dyrlæge hurtigst muligt.

• #13   3. okt 2015 Tak for svar.
    Min hund har ikke tynd mave mere smiley Min dyrlæge nævnte ikke noget om faste, kun at hun skulle have skånekost. Hvor længe vil I fortsætte med skånekost? Jeg tænker at prøve at give en lille smule almindelig foder i morgen, sammen med skånekost.

• #15   4. okt 2015 Det kommer an på hundens alder.

Hvis det er en hvalp ringer jeg med det samme, hvis det er en voksen hund som virker normal i adfærd og ikke har feber venter jeg til næste dag og er afføringen stadig tynd, tager jeg en tur til dyrelægen.

Kommentér på:
Dårlig mave - hvornår dyrlæge?

Annonce