{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
846 visninger | Oprettet:

Grand Danois motion {{forumTopicSubject}}

Jeg fik som råd med hensyn til motion at GRAND DANOIS hvalpen må motioneres 5 min X antal måneder den er gammel....

spg. 1
nu bliver jeg pludselig i tvivl om den er om dagen, eller pr gang jeg bevæger mig ud med hende?

spg.2
Hvad er det helt præcist der sker hvis hvalpen får for meget motion? Kan jeg mærke det nu, eller er det gener som først kommer når hun bliver ældre?

På forhånd tak

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Grand Danois motion
  • #1   1. okt 2006 Hvis hvalpen belaster sine led og knogler for meget kan det medføre, at disse blir overbelastet og medføre degeneration af knoglerne, altså at de blir ødelagte med tiden.
    Vi havde ingen råd om 5 min x måneder - men holdt motionen på et lavt blus..Men igen skal de jo leges med, bare det blir med måde..Battie får nu som 1,5 årig max 1 time gennemsnitlig dagligt i motion. Heri er der så medregnet, når han er på træf i et par timer..

• #2   1. okt 2006 Jeg vil så mene at de 5 min pr måned er pr tur og ikke pr dag..

• #3   1. okt 2006 Mie - det var sgi hurtig hovedudregning GG men det har du ret i..
    Da Battie var bette - gik vi max 10 minutter, men det handlede jo også om at han lige skulle lære alle lugte og lyde at kende. Så selvom en gåtur ku tage 10-20 minutter så var der måske tale om reelt 5 minutters motion SS

• #4   1. okt 2006 det er meget vigtigt at du ikke overbelaster dig GD hvalp,,og hold dig fra de lange gåture og hel væk fra cykelture,,,deres knogler ska jo vokse så voldsomt det første år,,,,,og det kan gi varig skader hvis man ikke er obs.
    ,,og Anna,,,ja jeg er totel enig i det du skriver ...
    ,,og Christina held og lykke med den lille ny =o))

• #5   1. okt 2006 SS Anette - glad for du er enig GG men tror vores vapser kender den regel? de mosler da godnok når de er sammen, men sover så de efterfølgende mange mange timer ...

• #6   1. okt 2006 *gg*,,,ja det gør de Anna,,,
    de er som brødre Battie og Harley,,

• #7   1. okt 2006 hihi BH Banden GG
    men egentlig syns jeg også at en GD regulerer det selv - når de blir trætte så ligger de sig ned..
    eller det er ihvertfald tydeligt, når de ikke skal have mere motion..

• #8   2. okt 2006 Når jeg går ind til nabokonen, som har en hund Tara elsker at lege med, bør jeg så lade være med at tage Tara med?

De to kan blive ved med at storme. Igår var vi sammen i et par timer, hvor de rigtig fik leget. Tara sov resten af dagen og natten efter det besøg. Kun afbrudt af spisning og "wc" besøg.

• #9   2. okt 2006 bufas leger en del med ugly sådan rimelig vildt en gang imellem,han går til hvalpetræning en time om ugen og går ture og forleden aften ,var vi til hvalpeaften hos dyrelægen og der legede han i 2 timer med en fransk bulldog he he,dyrelægerne siger ikke en hvis tid de må gå eller mosle,men derimod det ikke må være en konstant bevægelse hvor de samme led og knogler bruges(cykling,svømning osv)

Kommentér på:
Grand Danois motion

Annonce