3.293 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Hund kørt ned af post på privat grund, hvordan med forsikring ? Hund kørt ned af post på privat grund, hvordan med forsikring ?

Hej allesammen smiley

Min stedfars hund er blevet kørt ned af posten på min mors grund, der er en grusvej op til huset der går forbi haven og det er her det er sket, posten havde høj fart, og han VED der er hunde her, det er dem faste post.

Hele bugen har Været åben og hunden har Været I operation to gange plus har to store dræn i, nu begynder der så at komme åbne huller ind til bugen igen, i syningerne, da han har Været opereret for at få fjernet en ordentlig luns nekrotisk væv, så huden er stram, og derfor det er svært at holde det hele sammen:(

Men, da det her ser ud til at blive en større omgang, og vi håber vi kan undgå en aflivning, er det rimelig aktuelt Hvordan vi står rent forsikringsmæssigt? Posten nævnte inden han hurtigt kørte videre at det ville forsikringen tage, vi har så intet nyt hørt, selvom vi blev lovet kontakt. Der er blevet lovet at chefen ville ringe imorgen, men nu må vi se...

Så, er der nogen der kender noget til regler og love indenfor dette område ?

(Hvis der er uforklarlige spørgsmålstegn er det da mine smileyer på.mobilen bliver lavet om til dem, har prøvet at redigere og tror de fleste er væk)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Rengøring 600 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund kørt ned af post på privat grund, hvordan med forsikring ?
  • #1   11. okt 2015 Er hunden sygeforsikret og i så fald har i meldt det til egen forsikring?

Hvis ikke, er det så sikkert det er meldt til forsikringen? Hvis ikke, så ville jeg da tage kontakt til postDK/postbuddet (hvis i har kontaktoplysninger på ham?), så i er sikre på det overhovedet bliver/er blevet meldt.

• #2   11. okt 2015 altså typisk så skal hundens forsikring dække skader på bilen. ikke den anden vej rundt.. det er muligt det er privat grund men så længe posten skal helt derned bliver det nok svært at bruge det som en forklaring.. jeg TROR altså ikke i kan regne med at post DK betaler dyrlægeregningen,

• #3   11. okt 2015 Han er ikke sygeforsikret, kun den almindelige ..

Der er snakket med posten tidligere på ugen (det skete sidste lørdag) der ville videregive det, vi har så intet hørt, vi har ringet ind igen, og det ville så blive videregivet til en overordnet/chef der ville kontakte os imorgen ... så nej, vi har virkelig ikke fået meget info, eller hørt noget som helst fra PostDK ??

• #4   11. okt 2015 Posten kører meget stærkt her ude på landet smiley

For at tage farten af min post, har jeg ofte stillet en trillebør i gårdspladsen, eller parkeret en bil posten skal liste uden om.
    Det har resulteret i at posten tager farten af, inden hun drøner igennem vores gårdsplads.
    Det er trods alt ikke en racerbane.

• #5   11. okt 2015 Der er vidst ikke sket skader på bilen, men bilen havde en skade foran i forvejen, hvor der måske har Været en skarp kant .... der vi tror han er blevet skåret op af ??

Altså, jeg vil sgu da mene at når man i arbejdsbil kører på anden mands grund kører man ORDENTLIGT. . man kører ikke bare til smiley tænk hvis der var et barn der hoppede ud ??

• #6   11. okt 2015 Badetøffel : ja gør de godt nok smiley og han VED der er hunde, det var lørdag, så er min mor ude i haven og derved er hundene ude ... hundene har fulgt bilen, og han ved de er her, men han har ikke taget farten af ... min mor sagde han kom med meget høj fart smiley det skal lige siges det er ikke en gennemkørende gårdsplads, så han skal alligevel vende, så der er ingen grund til at køre sådan til ..

• #11   11. okt 2015 jeg er helt enig i at logikken må være således at man kan have sin hund til at gå rundt på sin egen grund.. MEN jeg tror nu altså stadig ikke at post DK dækker noget.. hvis en hund render ud foran en bil et andet sted, er det hundens forsikring der skal dække,, populært siger man at færdselsreglerne gælder hvor posten kommer så jeg vil tro at det samme gælder der.. jeg kan godt se det uretfærdige i det,, og jeg er som sagt heller ikke på nogen måder helt sikkert, det er bare mit ydmyge gæt på udfaldet..

• #12   11. okt 2015 Kan se det er lidt delt Hvordan man gør smiley

Mht post og privatvej bliver til offentlig vej, så burde almindelige trafik regler jo Være gældende, og de siger jo at man skal køre efter forholdene, og det er der bestemt ikke gjort her. smiley

Vi må prøve at hive fat i hundens forsikringsselskab imorgen og se hvad de siger smiley

Og håbe at han ikke står til aflivning smiley

• #15   11. okt 2015 Trine: hundene er ikke bidske, han giver dem normalt godbidder, både godt og skidt smiley ..plus posten ikke engang behøver stige ud af bilen ...

Så der er ingen fare ved at møde hundene .. og man behøver jo slet ikke "møde" hundene, og de springer ikke op af bilen ...

• #16   11. okt 2015 Altså forholdene ER ikke til at køre stærkt, det er grusvej, der er hæk på begge sider, og have på den ene side, med en udgang til vejen, så man aner i teorien ikke om der kommer et barn eller andet ud ... man skal dreje om huset for at komme ind på gårdspladsen, så man aner heller ikke om der kommer en bil, gående eller cyklist ud fra gårdspladsen (om hjørnet) og man har ikke en ærlig chance for at undgå dem hvis man kører stærkt ..

• #17   11. okt 2015 den kom jo ihvertfald for tæt på i det her tilfælde. jeg tror bare det bliver temlig svært at påvise at det er fordi han har kørt for stærkt imodsætning til hvis han siger at hunden pludselig kom ud foran bilen.. nu ved jeg godt der er bliver nævnt at det kunne have været et barn osv.. jeg har endnu til gode at se et bare løbe ligeså hurtigt som en hund.. og de fleste børn ved også godt at biler er farlige, det er der sgu flere hunde der ikke fatter... to af dem bor herhjemme..
    jeg har selv kørt en hund ned engang i en rendegraver. den løb direkte ud under bagdækket, så jeg så den ikke engang før den ene baghjul løftede sig og der kom et piv.. er der nogen der så det ske eller har i bare dømt posten til at være den skyldige fordi i er kede af det ??

• #18   11. okt 2015 hvor hurtigt kørte han??

• #19   11. okt 2015 Hundene har fulgt bilen et par meter, og han har ikke taget farten af, og bare drejet om hjørnet ...

Og det var IKKE sket hvis han havde kørt stille og roligt, det er det jeg mener! Så du kan sige hvad du vil, det er IKKE OK han kører som død og helvede når der er så dårlige forhold, så nej det er ikke "bare fordi" vi er kede af det og skal skyde skylden på en.

Var de løbet ude ved en befærdet vej hvor folk kører stærkt, så kunne det da aldrig falde os (mig) ind at skylde skylden på bilisten ??? Hvis han/hun er uden grund ....

• #21   11. okt 2015 det har jeg vidst heller ikke sagt at det er ... men hvem har set det??

• #22   11. okt 2015 Vejen går lige forbi haven (huset ligger "opaf") så for at man kommer derop kører man forbi haven som flugter med vejen, så hundene render ikke konstant rundt på vejen? Men de løber jo op,enten via haven, eller vejen hvis der kommer nogen, min søster var i køkkenet, dvs frit udsyn til gårdspladsen så hun løb ud da hun hørte hunden hyle ...så min mor har set posten komme.

• #23   11. okt 2015 Altså så er gårdspladsen jo også i princippet offentlig vej, og der må de heller ikke Være så smiley ?

• #24   11. okt 2015 hvis posten skal derind for at komme af med post så ja.. i princippet

• #25   11. okt 2015 Summarum. .. den sidste del af vejen er "med" i det område vi bruger, så går min mor i den nederste del af haven, går hun lige op af vejen, og er hundene med bruger de jo haven og markerne, vi er det sidste hus, så nej det er ikke uansvarligt, da der kun kommer post og os smiley renovation kommer her heller ikke da det er vejen for lille til og de ødelægger den ..

• #26   11. okt 2015 Altså jeg er lidt forvirret, er vejen posten kører på og hundene render rundt på, offentlig vej, eller er det din mors grund? smiley

• #27   11. okt 2015 det er hendes mors grund.. men så længe posten skal derned gælder alm. færdselsregler

• #28   11. okt 2015 Så man kunne jo Være firkantet at sige at posten skal BAKKE tilbage (der er ingen vende mulighed) da han KUN skal til postkassen som hænger på gavlen, så i princippet har han intet at Gøre på gårdspladsen ?

• #29   11. okt 2015 Det er privat grund det hele smiley grunden til folk skriver offentlig er fordi posten kører der, så ikke offentlig som i at der er masser af trafik her af folk vi ikke kender ..

• #30   11. okt 2015 det kunne i sagtens gøre ja.
    de gør jo alverdens ting for at få flyttet postkasser og lign. ud til vejen for at de ikke skal ud af bilen, den gård jeg boede på før skulle vi flytte postkasser fra den gavl de hang på og så 5 meter ud til vejen. så slap posten jo for at skulle ud af bilen.... hvis rattet hhavde siddet i den rigtige side... og huset ligger i den rigtige side smiley

• #31   11. okt 2015 Hmm smiley men man indretter sig jo efter hinanden, der er ingen grund til at Gøre tingene sværere for hinanden, de kan bare stikke hånden ud af vinduet så er de ved postkassen, så på den måde kan de ikke få det nemmere ..

Men hvis almindelige færdselsregler gælder her, betyder det jo han ikke har overholdt dem, ved ikke at køre efter omgivelserne. . Og ja kan godt Være børn fatter lidt mere end hunde smiley men hvis der stod et barn ved hækken ved udgangen og de så noget på den anden side, eller ville over på marken, ville de altså også bare løbe ud .... for det er jo ikke en vej med trafik, og dem der normalt kommer kører stille og roligt ..

• #32   11. okt 2015 Og kom man gående eller cyklende udfra gårdspladsen og rundt om hjørnet, så ville man stadig ramle ind i en hurtigkørende bil, post eller ej, barn eller voksen ... for man kan ikke undvige ... der er jordvold på den ene side ikke kun hæk ..og kæmpe træer på den anden ..

• #33   11. okt 2015 Men ja, når man VED der er hunde, kører man ordentligt, når man ser hundene følger bilen tager man lige farten af og kører stille og roligt om hjørnet og rundt, man farer ikke bare afsted ! Altså der render også katte rundt, en flok hønsene, en gås og en and smiley så han ved der ER masser af dyr her .. og tre hunde når jeg har min med...

Men, vi prøver lige at kontakte egen forsikring, for jeg tænker hvis det er normal kotume at PostDK INTET dækker, så havde posten vel ikke nævnt at de havde en forsikring g der ville gå ind og dække det?

• #34   11. okt 2015 Grusvejen er vel under offentlig, mens gårdspladsen er privat?

• #36   11. okt 2015 Beltane: hvad er det der gør forskellen ? Eller hvordan definerer man vej og gårdsplads? smiley Det skal lige siges at grusvejen ikke giver adgang til andet end min mors gård efter man er kommet forbi naboen ...

• #37   11. okt 2015 Bilejere og hundeejere har som skrevet længere oppe objektivt ansvar.
    Det vil sige at udgangspunktet er at Post DK skal betale.
    Historien fortæller ikke om grusvejen fortsætter til andre ejendomme, og det kan måske have betydning for om erstatningen bliver nedsat

• #38   11. okt 2015 Nu kommer posten jo ikke HVER dag, og hundene løber frit i haven, min mor prøvede at få fat på dem da posten kom men nåede hun ikk .... der har Været hund på grunden i 14 år, og Før det var der OGSÅ hund (tidligere ejer)... havde posten kørt stille og roligt efter forholdene havde der jo ikke Været noget, og VAR der sket noget, var det jo ikke postens skyld.

Og nej hundene er ikke i snor de løber frit på grunden ...

• #39   11. okt 2015 Housebuster: altså nu er vi alle (i familien) både hundeejere og bilejer smiley så det er ikke en hetz mod biler eller posten ..

Har vidst skrevet et par gange at vi er det sidste hus og der er ikke adgang til andet udover huset smiley

• #40   11. okt 2015 OG min mor kan vel ikke holde hundene inde i tilfælde af posten kommer ?det skete fredag (jeg fik vidst skrevet lørdag længere oppe) og normalt HAR posten jo Været tidligere ... så i teorien kunne min mor jo tro at posten enten havde Været eller ikke kom.... hun kunne jo ikke ane han var forsinket .....

• #41   11. okt 2015 Begge parter har objektivt ansvar - så det er forsikringsselskaberne der skal afgøre skyldsspørgsmålet...

• #42   11. okt 2015 Åh okay på den måde..så må vi se hvad de siger imorgen smiley smiley

Han skal også ind til dyrlægen og have fjernet det ene dræn imorgen smiley og huden er sprunget en del op, Fordi det er så stramt ..

• #43   11. okt 2015 Mener helt bestemt at postvæsnet betaler

• #44   11. okt 2015 Inger det håber vi da smiley da det godt kan ende ud i at blive rigtigt dyrt, da det ikke ser godt ud smiley og der er desværre ingen milionærer i familien smiley

• #47   11. okt 2015 Altså vi hader heller ikke vores post smiley vi har altid haft et godt forhold til dem ..min mor har også arbejdet som post engang smiley

Ja netop smiley

Ja jeg håber sådan han klarer den smiley men pt er det åbent igen ind til bugen, omkring syningerne, da huden er så strammet op da de har skåret en stor del nekrotisk væv fra ... så jeg håber bare der ikke går infektion i det og at det bare går fremad nu ...men ja smiley

• #48   11. okt 2015 Pjevsen: så det skal forståes sådan at du ikke mener der er stor mulighed for der bliver dækket noget til vores fordel ?
    Hvad så hvis der Pga skader på postbilen (det foran var skadet,så der har siddet nogle skarpe genstande frit, jeg forklarer det så godt jeg kan, er ikke bil nørd smiley ) er ydet større skade på hunden ? Vi tænker lidt, om det er det der decideret har skåret ham op, da jeg ikke aner om et dæk kan Gøre det ? ... Dette er ikke nogen beskyldning eller noget vi har sagt "det ER derfor sådan ER det" .. det er bare nogle tanker vi tænker ..

• #51   11. okt 2015 Pjevsen : Okay smiley skulle bare lige have det skåret ud i pap ..hehe.
    Tak smiley jeg håber sådan du har ret.. men jeg skal nok lige opdatere imorgen hvad der er sket ...

• #60   11. okt 2015 Bor selv på landet.. Har en 200m lang grusvej fra vejen og ind i gårdspladsen..

Man kan ikke altid vide hvornår posten kommer her ude på landet eller høre bilen før den er i gårdspladsen.. (Hundene kan heller ikke altid høre bilen)

Der er en bestemt postmand som køre død og helvede. Stenene flyver rundt omkring og det har givet stenslag på vores biler..
    hundene kan lige så godt stå bag en bygning og træde 2 meter ud hvor han kommer racende hvor de ville blive kørt over..

De andre postmænd ville ku nå og træde bremsen i, fordi de har lav fart og har respekten for at der går løse hunde..

• #61   11. okt 2015 hvis jeres biler får skader fordi posten kører vildt har I så ikke kontaktet post dk mhp dækning af skader og anmodning om at køre ordentligt ?

• #63   12. okt 2015 Hmm er det kun PDK der har objektivt ansvar så? Min mors gamle hund stak engang af og blev kørt ned der dækkede bilens forsikring intet men hundes forsikring dækkede bilens skader.

• #66   12. okt 2015 Min postkasse STÅR allerede nede for enden af min indkørsel smiley

Men posten kan tage vejen, mellem os og naboen, og på den måde kommer hun igennem min gårdsplads smiley

• #67   12. okt 2015 Maj brit: det er ikke en mulighed da der skal aflevere post til naboen også.. Så de skal igennem

Din løsning fjerner jo heller ikke problemet?

Ib: det har vi selvfølgelig gjort. Vi har heller ikke set ham siden.. Om han er blevet fyret det ved jeg dog ikke.. Men det håber jeg på da det så har fjernet problemet!

• #71   12. okt 2015 Ja lav nogle flytbare chikaner smiley smiley

Vi har Været til dyrlæge tjek med han ..Og såret havde åbnet sig så meget så der var et kæmpe hul ind til bugen smiley men nu er det sat sting i og en forbinding er sat fast, så håber vi det holder og det stille og roligt heler indefra.. heldigvis ingen infektion eller nekrotisk væv smiley så vi er håbefulde ..

Mht forsikring, der er snakket med post DK og de siger de burde dække det, så forsikringsselskaberne skal snakke sammen imorgen.

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #74   1. dec 2015 jeg fik af vide i dag vi skal finde os i hvordan posten køre . ellers får vi 0 post det var selve postmester ,de er skide lige glade med mennesker og dyr .3 katte har vi mistet og posten stikker bare af . og lyver over for deres chef . vi har bed dem køre 25 da det er en mark vej . og de mener vi skal sørge for de kan vende .de kan åbenbart ikke bakke ved post dk . men det er især afløser den er galt med . vi har der er så sød at det næsten gør ondt ,men de andre skider på ham .vi satte noget op på vores ejendom der skal sænke farten men så igen så får vi 0 post ,de kan kun true sig frem de post folk her omkring.og de mener vi skal holde alle dyr inde om dagen hunde og katte .men køre de galt hjælper jeg dem ikke de kan sætte farten ned . 2-3 meter ind på marken står grus og vand også siger han jeg kørte 25 så 22 osv men de er ikke til at tale med

• Karina J
    Karina J Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 2
    #76   1. dec 2015 det har vi prøvet at få men der er ingen postboks her omkring .så skal vi køre 35 km .skal jeg cykel efter min post pga de tror de bestemmer over privat ejendom men at de sætter priser op pga alle de gange deres biler er på værksted som de selv siger ja så sæt farten ned så har de ikke de problemer .

• #79   1. dec 2015 Ellers må i købe en postkasse eller pakkepostkasse og sætte oppe hvor privatvejen starter

Kommentér på:
Hund kørt ned af post på privat grund, hvordan med forsikring ?

Annonce