788 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hund og Sofa? Hund og Sofa?

Vi går med tankerne om Chico må være i Sofa'en..
Vi har nemlig læst at en den mest dominerende ligger højst og bedst osv.. og vi vil ikke ha at han blir dominerende og derved svær at styre..
Det os bare vil jo gerne sidde og putte og nusse med ham, uden at sku sidde på gulvet.. he he
Hva er jeres holdning til det?

Det skal sige at Hercules i forvejen er vandt til at ligge deroppe...

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af opvaskemaskine 970 kr.
  • Service af fjernvarme anlæg 1.447 kr.
  • rede en fjernsyn fra at falde ned 700 kr.
  • nedsat gastryk - de 4 blus kan ikke fungere samtidig. 1.500 kr.
  • Opsætning af gardinstang og opsætning af 2 rullegardiner. 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og Sofa?
  • #1   2. okt 2006 Jeg tror virkelig at det er meget individuelt. Mine har altid fået lov, og min sidste store søko var en pænt dominerende dame. Men der var altså ingen problemer med at styre hende af den grund.
    Jeg plejer at køre efter princippet som at det god må være der, men siger jeg de skal gå ned, så skal de gå ned, færdig slut.

• #3   2. okt 2006 mine er også i sofaen, når der er ledigt. be'r vi dem om at gå ned, gør de det. Der har aldrig været problemr af nogen art.

• #4   2. okt 2006 Zaco er i sofaen af og til, synes nemlig også det er lidt hyggeligt at han ligger i hjørnet og varmer smiley

Men be'r jeg ham om at gå ned, eller siger jeg nej når han er på vej op i sofaen,så går han uden modstand hen i sin kurv eller lægger sig på gulvet.
    Så jeg har ingen "dominans" problemer med at han er i sofahjørnet...

• #5   2. okt 2006 mine er både i seng og i sofa

så længe du er lederen, sker der intet

• #6   2. okt 2006 Mine bestemmer selv om de vil ligge i sofaen. Bortset fra Belvedere, han er en kende for stor. De andre kan selv vælge, og gider ingen af dem pussenusse, så respekterer jeg, at de har valgt at være et andet sted.

Hilsen Gitte

• #7   2. okt 2006 ja det med ørene bestemte vi ikke selv... men nok om det..

tror nu han får lov til det så... bare han os lærer et nej og gå ned.. smiley

• #8   2. okt 2006 Tchami er også i sofaen. Han ved, at hvis vi bredt tæppet ud, så må han, eller går han ikke derop.
    Min træner siger, at det er ok. Men den dag (som forhåbentlig ikke kommer) at han ikke vil gå ned fra sofaen/sengen, når han får besked på det, ja så har vi et problem. Så har han fået lidt for høje tanker om sig selv og sin plads i hiereakiet.

• #9   2. okt 2006 28 , 45 , 50 kg , forestil jer en hund på 80 kg , det kan lade sig gøre , men tupac føler sig ikke godt tilpads i sofaen .

• #10   2. okt 2006 nøj 80 kg.. Tchami ligger tit på min mave og putter - måske jeg skulle passe Tupac et par uger, så jeg kunne få en mave af stål - ;-))

• #11   2. okt 2006 Vores Louie må ikke være i sofaen, men lille Elmo må gerne når vi er der. Netop fordi vi ikke vil sidde på gulvet og nusse ham. Louie er så stor at vi ka nå ham selvom vi sidder i sofaen. Hvis Elmo begynder at ville dominere os en dag, skal han også være på gulvet. men der er ikke nogen problemer med nogen af dem nu. Vi sørger også for at nusse meget med Louie for at han ikke føler at han skal kæmpe for at beholde sin plads i flokken.

• #12   2. okt 2006 mini smølf? håber at han fik det bedre end da jeg så ham hos lillen??

Hva mener du?!

• #13   2. okt 2006 Aldrig skulle Carlo i hverken sofa eller seng...! Jeg hopper gerne på gulvet til go' hygge en time hver aften... Sofaen er min...ingen dyr ingen hår...skønt!

...tænk på hvis behov det er...dit eller hundens (ulvens)...??!! :o)

• #14   2. okt 2006 Molly kommer både i sofaen og sengen, for os har det ikke været i problem. Hun ved godt hvem der bestemmer, og er hun i vejen bliver hun sendt ned, og det gør hun så.
    Jeg tror at hvis hunden kender sin plads i familien, og ved hvem der bestemmer er der ikke noget problem.

• #15   2. okt 2006 Kaoz ligger i spfaen når jeg giver ham lov =)
    Han går ldrig derop uden at "spørge" først *GG*

Han er ikke dominerende og kender sin plads =)
    Og så er det da hyggeligt at have 35 kg savle-tosse liggende hos en =)

• #16   2. okt 2006 Heidi og Carsten > 80 kg...nøj det er meget! :o). Har lige været inde og kigge jeres hund...den er da også bare rigtig flot!!!

• #17   2. okt 2006 Vi har valgt at Baloo ikke må være i sofaen, syntes ikke rigtig 45 kilo hund passer til en 3 personers...*s* men tilgengæld ved jeg at han ligger i den om natten...;o) (Vi sover i stuen og jeg kan hører når han hopper op....)

Linda

• #18   2. okt 2006 Linda > Hehe...ja, de er ikke dumme de kære hunde... Carlo ligger sig også op i sofaen om natten...vi kan se det, fordi sofaen er fuld af hår næste dag...tsk tsk...nu ligger vi en stol op i sofaen om natten, så kan han ikke være der.. :o)

• #20   2. okt 2006 Daisy må gerne være i sofaen når vi giver hende lov, og hun er ikke dominerende :o)
    Balta er simpelthen for stor og de store klør, kan med lethed lave flænger i vores lædersofa, så han har sin egen sofa som han selv bestemmer over ;o)
    Meeeen mor må gerne sidde i den og nusse hans smukke hovede ;o)

• #21   2. okt 2006 Mine ligger både i sofa og seng....

• #22   2. okt 2006 Maj er ikke i møblerne simpekthen af praktiske årsager, synes hun fælder rigeligt i forvejen, så vil helst undgå hundehår i sofaen smiley Men nu er hun også så stor at vi ikke behøver at sidde på gulvet for at nusse med hende.. smiley

• #23   7. okt 2006 hmm...det er meget svært det med om de må eller ej smiley Men vil også sige at hvis hunden har respekt for lederen osv er det intet problem.... Har bare den holding at hunden skal være nederest i rangorden så derfor kommer vores golden ikke op i sofaen... Det eneste han får lov til at komme op og putte med mig om morgen i sengen men føst når der bliver sagt kom og ikke før:)

Kommentér på:
Hund og Sofa?

Annonce