{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.814 visninger | Oprettet:

HUNDEFODER & PH-VÆRDI! {{forumTopicSubject}}

Kære Dyrevenner.

Jeg vil høre om der er nogle, der ved om man skal tænke på PH-Værdien i hundefoder?
Og i hvilket hundefoder man kan finde den rigtige ph-værdi?

Jeg har faktisk betalt og fået lagt 6 store sække til side fra mærket: "Select Gold", men hørte på vej ud ad døren af en anden kunde, at det er vigtigt, at tænke på denne ph-værdi - Hvad siger I andre?

Barf er med meget lav ph-værdi og skulle være det bedste - hvad siger I andre?

På forhånd tak.
Kh. Helle med Bella smiley

Som mange af jer ved, havde jeg Min Elskede Dina - desværre fik hun kræft i maven og jeg var rundt ved de fleste dyrlæger i dk og endte på LIFE på Frederiksberg, hvor de måtte konstatere, at der ikke var noget at gøre og hun blev aflivet. Det er nu 4 år siden, men så forfærdeligt, at hun skulle blive syg af kræft og jeg mistede hende - dét skal ikke ske med Min Lille Bella smiley Håber I andre ved mere end mig - Tusinde Tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HUNDEFODER & PH-VÆRDI!
  • #1   5. nov 2015 PH-værdien måles ikke i fodret, men i hundens mave.

    Jo lavere PH-værdien er i mavesyren, jo bedre kan hunden fordøje f.eks. rå kødben.

    Hvis der er meget korn og ris i fodret, som hunden får, så vil PH-værdien automatisk stige.


  • #2   5. nov 2015 Mon ikke der snarere tænkes på pH værdi i urinen smiley Denne skal helst være let sur (pH=6.5) hos hunde. Bliver den for sur (pH lavere end 6.5) eller for basisk (pH højere end 6,5) øges risikoen for at der kan dannes krystaller i urinen (forskellige slags alt efter om urinen er sur eller basisk). Krystaller kan blive til blæresten, der kan stoppe urinrøret (smertefuldt og livstruende). Foder er en af faktorene der bidrager til urinens pH værdi, men den er kun en blandt mange smiley
    pH værdien i en hundemave kan man stort set ikke rykke ved - heller ikke ved at fodre med ris og korn smiley Deres mavesyre er ekstremt sur (pH 1 - 2) og kan derfor opløse det meste.


  • #3   5. nov 2015 PS barf har ikke meget lav pH værdi: pH værdien i friskslagtet kød er ca 7 (neutral) og så falder den til ca 5.6 når kødet er kølet. Men igen så tror jeg at der tænkes på ph i urin; fodring med proteinrigt foder sænker pH i urinen.

  • #5   5. nov 2015 For lige at skære det ud i pap: Det giver sådan set slet ikke mening at gå op i pH værdien i helt normalt hundefoder. Det er nedbrydningsprodukterne man skal tænke på smiley


  • #6   5. nov 2015 Jeg ved at med kattefoder, så er det magnesiumindholdet i tørfoder, der helst skal under 0,9% af hensyn til struvite.
    men har aldrig funderet over det ved hundefoder, men jeg barfer også mine kræ smiley


  • #7   5. nov 2015 Select Gold: med 46 % ris + risprotein som indeholder 85 % planteprotein
    Indhold:
    Rismel (23%), ris (23%), lammekødsmel (22%), lammekød (hydrolyseret, 10%), fjerkræfedt, risprotein (5%), roesnitter med tilsat melasse (4%), leverhydrolysat, hørfrø (1,5%), æblekvas, solsikkeolie (0,8%), gulerødder (tørrede, 0,5%), rapsolie (0,2%), gær (ekstraheret, 0,2%), cikoriepulver (=0,1% inulin), havalger (0,05%), Yucca schidigera (tørret, 0,05%), anis (0,025%), kommen (0,025%).


  • #8   5. nov 2015 Som andre siger, så kan pH-værdien i urinen have betydning, men ikke i foderet som sådan. Hvad pH-værdien er i mavesækken har heller ikke noget med foderet at gøre, men har noget at gøre med hvor meget syre der produceres. Og mavesyre er som regel meget surt med pH 1-2 (det gælder i øvrigt både for hunde og mennesker), men det er enzymer i fordøjelseskanalen, der fordøjer foderet, ikke mavesyren. Den virker til gengæld som en god barriere mod bakterier og andet uvæsen. smiley

Kommentér på:
HUNDEFODER & PH-VÆRDI!

Annonce