{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Hvalp tisser indenfor-selvom den lige har tisset ude? {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg har et spørgsmål til jer. Vi har Lua herhjemme som er godt 1 år og var super dygtig til at blive renlig sidste år. Der var nogle uheld men hun forstod pointen efter ikke ret lang tid.

Nu har vi så fået hund nr 2, Bubbles, som pt er lidt over 4 måneder, og vi kan på ingen måde få hende gjort renlig! Vi er ude tit, og når hun har spist/sovet/leget osv, og når vi er i haven er hun nogle gange lidt tid om at få besørget men jeg er stædig og går IKKE ind før hun har gjort det hun skal. Problemet er så at hun en halv time senere kan sætte sig midt på gulvet og tisse/pølle. Hun piber ikke eller giver tegn til hun skal ud, hun sætter sig bare. Jeg har fået af vide hun ikke gør det ofte nok ift om det kunne være blærebetændelse.

Men vi har brug for hjælp? Nogen som har prøvet det samme og har et par gode råd?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp tisser indenfor-selvom den lige har tisset ude?
  • #1   7. nov 2015 Hvis du er sikker på, at der ikke er noget galt ift. blærebetændelse, så prøv alligevel at se godt efter - der burde være ET eller andet signal før hunden sætter sig ned, måske den lige snuser, går lidt rundt eller lignende? Måske hun ikke har tisset NOK inden i går ind?
    Det kan være at i er nødt til at tage en periode, hvor i bare er super opmærksomme på signaler og går oftere ud smiley


  • #2   7. nov 2015 Og nej, hvis hun endnu ikke har lært at det udenfor det foregår, så er det klart hun ikke giver tegn til at komme UD - for det ved hun ikke, at hun skal smiley Men jeg tror næsten ikke på at der INGEN signaler er, der må være nogen små signaler i hundens kropssprog i overser, før den sætter sig? smiley

  • #3   7. nov 2015 og efter den ½ time, hvor længe går der så inden det sker igen ??

    min yngste havde blærebetændelse 3 x på 4 måneder, og kunne holde sig hele natten, så jeg er ikke enig i at hyppigheden nødvendigvis hænger sammen med om der kan være en blærebetændelse....

    Jeg synes du skal få stikset en urin prøve, for det er jo en by i Rusland at træne renlighed hvis der er en infektion


  • #4   7. nov 2015 Jeg tror det eneste i kan gøre er at tage hende ud oftere. Lucky tog også lidt tid om det, da vi boede i lejlighed, han kom fra hus og have, han var dog renlig inden han kom, men han kunne ikke finde ud af at kæde døren sammen med ud, så han gik hen til vinduet til sidst, hvilket tog lidt tid for os at fatte.

    Rosa fulgte bare Luckys eksempel, men vi har jo også have, så det gjorde det noget lettere.

    Men ja ned oftere, og så det samme sted selvfølgelig. Gør godt rent efter hende når hun gør det inde. Så skal det nok komme stille og roligt.


  • #5   7. nov 2015 Det der er i det, er at når vi er ude forstår hun godt når jeg siger tisse - så tisser hun, og når jeg siger pølle - så pøller hun (hvis hun skal selvfølgelig). Jeg siger altid det hun laver i et meget positivt toneleje og giver godbid og roser meget, og hun tisser/pøller altid når vi er ude, selvom det nogle gange kan tage lidt tid - hun mister nemt fokus og bliver distraheret, så derfor er jeg meget konsekvent med at vi ikk går ind før hun har besørget. Det skal også lige siges at vi bor i lejlighed så der går jo lige ca 2 min fra jeg tager hende på armen til vi er ude i haven. Men det er ved at være super frustrerende når hun gør det hun skal ude - men så også gør det inde for..

  • #6   7. nov 2015 Som du selv er inde på, bliver en hvalpe nemt distraheret. Det lyder ikke som om hun bliver helt færdig. Og tro mig, hun giver nogle signaler til at hun skal igen. I skal bare lære at se dem og så skal I have sko/støvler stående som en brandmand på vagt.

  • #7   8. nov 2015 Når nu du ved at hun laver på gulvet en halv time efter at i er kommet ind, så gå ud med hende en ekstra gang 20 minutter efter i har været ude.

  • #10   8. nov 2015 Der kan gå op til et år med nogle hunde før de er helt renlige, min den ene var 6 mdr. om det, hendes bror 8 mdr. inden har var helt renlig, de tidligere hunde vi har haft har aldrig været så lang tid om det.
    Dog altid godt lige aflevere en urinprøve, jeg plejer at klippe ca. 5 x 5 cm af et engangskrus for oven, det stykke der ikke er klippet i bruges som sliske så urinen løber ned i koppen når hun tisser.

    Hun tisser i dag altid to gange med 20 min. mellemrum når vi er ude at gå tur, tror hun har for travlt med at opleve og bruge sine sanser til at tømme blæren helt ved første tissetår, så vi ved hun skal tisse to gange.


Kommentér på:
Hvalp tisser indenfor-selvom den lige har tisset ude?

Annonce