HJÆLP - PATELLA FORBYGGELSE {{forumTopicSubject}}
Hejsa alle på HG,
Jeg har en lille pomerianen på snart 2år som har fået diganosen
Patella i begge bagben. Grad 1 og grad 2.
Dyrlæge sagde dog han IKKE skulle opereres da han ikke virker til at være genert af det på nogen måde. Dog måtte vi ikke længere lege pind eller bold lege med ham, grundet de hårde opbremsninger ved leg.
Hvad gør i andre? som har været så heldige som jeg som ikke behøver at få det opereret men derimod skal gøre ALT for at forebygge det så godt i nu kan?
Har hørt nogen giver Luposan tilskud som hjælper samt god motion svømning mm.
HVAD GØR I ANDRE?
Og lige et spørgsmål - vi bor på 2 sal. og vi går på trapper dagligt, dyrlægen sagde det ikke gjorde noget, men hvad mener i ? trapper er vel aldrig godt for hunde eller hvad?overvejer nemlig at bære ham op og ned af trapperne...
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 214 Hunde: 4 Emner: 289 Svar: 8.281
Lucky har PL 1/1, det ene har vi aldrig set smutte ud af led, det andet gør det engang imellem, men ikke noget slemt, det er kun hvis knæet bliver meget koldt at det er slemt, men så har han heldragt på så knæet bliver holdt varmt, så er der ikke noget.
Vi giver Luposan tilskud, om det hjælper ved jeg ikke, da det jo netop ikke er særlig slemt ved Lucky, og ellers lever han som normalt. Har aldrig hørt om det med ikke at måtte lege med bold med dem, så det gør vi også, når Lucky har lyst, han styre det selv.
Vi har lavet så det er nemmere at komme op og ned ad sengen (vi har ikke sofa) men den del havde jeg nu også selvom han ikke havde pl
jan 2013
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 489
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.729
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.129
Vi har spillet bold uden problemer i alle de år, han har haft diagnosen. Men hvis dyrlægen fraråder...
Her undgås trapper over tre trin, så han bæres. Jeg har lagt tæpper ud på trægulvene, så han kan tage ordentligt afsæt, når han hopper op i sengen og sofaen. Han får hills j/d mod gigten, som desværre er kommet i knæ (og ryg pga bid) men det ville være godt at forebygge med noget tilskud af samme art.
Og så tror jeg næsten det vigtigste er at holde hunden slank. Louie er i den tynde ende af slank, og det tror jeg virkelig har hjulpet meget.
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Emner: 239 Svar: 3.352
- Starte til waterwalk 1-2 gange i måneden.
- UNDGÅ trapper helt - gøre vi i forvejen, pånær de to trin vi har ind til legligheden.
- Give heldragt på om vinteren eller andet som kan beskytte knæene
- Give tilskud til ledene - ved dog ikke hvilket ,da jeg ikke har forstand på det
- Gå til hundemassør 1 gang om måneden (de kan mærke om hunden spænder for meget i benet)
og ellers fortsætte som vi plejer med at gå til rally og hygge ture i skove på 3-5 km.
Min chihuahua skal tjekkes om ca. 1 uge og forventer det værste...
Får hun konstateret grad 1-2 fortsætter vi som vi plejer plus tilskud til ledene og massage 1 gang i måneden eller hver anden.
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 8
Sultan er heldigvis ikke så slemt at han skal opereres. Af og til hvis man operer dem for Patella kan det gøre alting værre og genere hunden endnu mere fik vi at vide.
Jeg er begyndt til hundesvømning samt
okt 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 8
Tak for alle jeres svar
HJÆLP - PATELLA FORBYGGELSE