{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.523 visninger | Oprettet:

Hund er bange for fyrværkeri, what to do? {{forumTopicSubject}}

Min Hund Futte er og har altid været enormt bange for fyrværkeri, selv de små "brag" som er nu her før d. 31.
Når han bliver bange går/løber han rundt i huset og kan slet ikke finde ro. Det eneste som hjælper en smule er når man er hos ham og holder om ham, men det kan man jo ikke hele nytårsaften, hvis I forstår.
Vi har til tider givet ham et kødben som han så vogter hele aftenen, men han bliver bare stresset af at skulle følge med i hvad vi laver, samt vogte sit kødben.

Alt i alt synes jeg bare at det er synd for ham og ønsker ikke at han skal have det så skidt. Så spørger nu jer, om I kender et "mirakelmiddel" eller noget som vi kan give ham, så han kan falde til ro?

Har jeres hund det på samme måde så skriv gerne hvad I gør smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund er bange for fyrværkeri, what to do?
  • #1   28. dec 2015 Man kan få en pille hos dyrlægen der får dem til at slappe mere af. Min farmor får det hvert får til deres hund da den er mega bange for det mindste larm. Så prøv at ring og hør ham ad om du måske ikke kan få sådan en til jeres smiley

Man kan i øvrigt få trænings cd'er man afspiller en gang i mellem så hunden vænner sig til at der ikke sker noget. Man skal selvfølgelig ikke skrue mega højt op, jeg kan forstille mig at man starter med at afspille den mens den er meget lav i volume og gradvist som forløbet går skruer man lidt mere op - det er da være at teste smiley

• #3   28. dec 2015 Træning skulle du være begyndt på for 2 måneder siden. Kosttilskud for 1 måned siden.
    De muligheder du har nu her få dage før, er at ringe til din dyrlæge og få noget medicin til hunden.
    Der ud over så kan en snor måske blokere for han vandre fysisk rundt. Jeg ville nok prøve det af om det kunne give ro. Vi bruger det til vores meget stressede hund, at blokere for adfærden.
    Et godt råd er at gå igang 1 november næste år, så du har en chance for at forbedre oplevelsen for din hund.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051
    #4   28. dec 2015 Jeg har her til aften afprøvet et helt ny produkt, Sileo, på Ingle. Det har været supereffektivt, så jeg skal en smut forbi dyrlægen i morgen efter forsyninger.

Ellers er min erfaring, at vat i ørerne kan tage toppen, ligesom Thundershirt virker rigtigt godt på nogle hunde.

• #5   28. dec 2015 Hvad med et hundebur som den føler sig tryg i? Det har vi til alle vores hunde og de elsker dem og sover i dem om natten eller når de skal koble fra. Det er aldrig noget de er blevet tvunget til, men det er hver deres fristed - måske ville det være godt for jeres hund hvis I kunne skabe noget der var trygt og rart som kun er dens. Så er der ikke så meget den skal passe på. Min molly er også bange for fyrværkeri da jeg boede i århus og der brugte hun hendes kasse som gemmested. Nu efter vi er flyttet på landet så er hun ikke bange længere da mængden af krudt folk skyder af, er noget mindre smiley

• #8   28. dec 2015 Hvis hunden kan lide at blive holdt om, er dette måske en løsning? Har ikke selv prøvet det, aner ikke om det virker, men måske et forsøg værd?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtl1/v/t1.0-9/12373348_10208349346197454_8282224490667405802_n.jpg?oh=01b4e78814093e7d84d6a4c1d0c3f080&oe=570BF224

• #12   28. dec 2015 Caroline - det ville jeg heller aldrig gøre hvis hunden ikke er vant til det. Men det kunne den blive så den kunne bruge det til næste år smiley
    Bare rolig, jeg ved godt den vil se det som en straf hvis man sætter den i bur en aften som nytårs aften og så bliver ondt værre. Det er selvfølgelig noget den skal have det trygt og rart med som jeg også skrev smiley

• #14   28. dec 2015 Nej du siger noget, havde ikke tænkt på at det kunne opfattes sådan. Men der er utrolig mange gode forslag allerede nu og håber at "trådstarteren" forbereder deres lille futte til næste år så det bliver nemmer for alle.

Nytårsaften er en af de aftner der bare skal overståes i en fart når man har dyr.
    Da jeg boede inde i byen fyrede de unge krudt af hver dag i december og januar lige op af huset. Nøj hvor man hader unge mennesker når man bor i byen og er hundeejer smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#16   28. dec 2015 Caroline: Sileo er et helt nyt beroligende middel, som jeg "fik" hos dyrlægen for en uges tid siden. Det er en gelé, som skal optages gennem slimhinden i mundhulen, og den virker rimeligt hurtigt. Her til aften var Ingles haleføring normal efter 10 minutter.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#18   28. dec 2015 Man sprøjter simpelthen geléen ind bagerst i kinden. Ingle var ikke helt tilfreds med proceduren og prøvede ihærdigt at slikke det væk, men efter effekten at dømme lykkedes det ham ikke.

Jeg ville nok ikke vente så længe. Dels er det på recept, så du skal en tur forbi dyrlægen, og dels er det - som Kat skrev længere oppe - en rigtigt god idé at afprøve det før nytårsaften, så du kan nå at finde på noget andet, hvis det ikke er nok.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#20   28. dec 2015 Ja, det virker som sagt rimeligt hurtigt, og Ingle virkede slet ikke "dopet" smiley

Den største ulempe er, at det er halvdyrt; jeg gav lidt over 200 kr. for tre doser størrelse Ingle - jeg forventer at skulle bruge 2-3 doser nytårsaften.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#22   29. dec 2015 Ja, men jeg betaler nu gerne. Sidste år oplevede jeg en panisk Ingle for fuld udblæsning, og dét vil jeg simpelthen ikke byde ham igen - uanset prisen.

• #26   29. dec 2015 Hvad med en thundershirt? smiley

• #28   29. dec 2015 Og den billige løsning, Google bobywrap til hunde, så kan man selv lave trykefterligning af thundershirt. Min kollega har brugt det på 50kg sur rottweiler, da hun arbejdede på dyrehospital. Det virkede til ug smiley

• #29   29. dec 2015 Ang nan1, en schæfer skulle have to liter af det. Så jeg ville nok prøve noget andet smiley

• #32   29. dec 2015 Nå, jeg kan ikke lægge billeder ind.

Men søg boby wrap hund, så kommer der billeder

• #35   29. dec 2015 Denne her artikel er en god samling af råd til hunde der er bange for fyrværkeri, men er god gennemgang af virksomme stoffer og fordele ulemper ved de forskellige metoder.
    Det er en af de ting, hvor man til en vis grad må prøve sig frem, da det er forskelligt, hvad der virker bedst på den enkelte hund.
    http://hornsherred.lokalavisen.dk/spoerg-dyrlaegen-hund-og-babymaelk-i-stedet-for-piller-til-nytaar-/20151205/artikler/712059877/2164

• #36   29. dec 2015 Jeg bruger en karma wrap til min hund. Det er en forbedret udgave af thundershirt. Jeg har prøvet med lydcd, men det virker ikke, det lyder absolut ikke som rigtigt fyrværkeri. Men karmawrap får ham til at slappe af, og være rimelig ligeglad med skyderiet.

Kommentér på:
Hund er bange for fyrværkeri, what to do?

Annonce