Hund uden ejer - What to do? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min far var ude at gå med vores hund i går og stødte så ind i en anden hund (ved første øjekast i mørket tænkte han at det var noget labrador lignende) - uden ejer, halsbånd, m.v. Den var meget bange for vores hund og meget sky, så min far gik hjem med vores hund og så drog ham og jeg af sted for at finde hunden og eventuelt få fat i den, så vi kunne få fundet ejer.
Det var bældragende mørkt og hunden var sort, så det var et større arbejde. Men nede af en vej bevægede der sig sørme et par sorte ben ved en gadelygte. Hunden stod som stivnet mens vi nærmede os og var tydeligvis skræmt. Da vi stod 1-2 meter fra den og begyndte at sætte os på hug og snakke med den, løb den. Den løb ikke bare lidt væk og så stoppede, nej, den var skræmt fra vid og sans og meget sky, så den løb helt ned af vejen og ud af vores synsvinkel.
Den så super ussel ud, selvom man ikke meget kunne se i mørket, halen var kuperet og da vi kom nærmere herskede der næsten ingen tvivl om, at det var noget rottweiler blanding. Den lignede en hund der ikke havde været hjemme i et godt stykke tid.
Vi kunne ikke spore den efter og tog derfor hjem. Vi har searchet internettet gult og blåt for, hvem man ringer til i en sådan situation og har selvfølgelig efterlyst ejerne alle tænkelige steder og har set om nogle evt. mangler den. Det lader dog til at ingen mangler denne bange og sky smuksak.
Det var ikke muligt at tage billede af den i mørket og vi vil selvfølgelig kigge efter den igen i dag.
Er det politiet man ringer til, eller hvad gør man?
Hunden er sidst set i Jyllinge.
sep 2008
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 1.166
okt 2015
Følger: 10 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 268
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.846
Politi og Dyreværn er nogle af dem I kan kontakte og så prøv evt denne her gruppe:
https://www.facebook.com/groups/1559314030968400/?fref=ts
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Jeg ser lige om jeg finde opslaget igen og se hvor det var henne.
apr 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 54
Håber de begge finder hjem igen
Der findes flere sider for forsvundne dyr. Lav evt et opslag derinde om at du har set hunden.
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hund uden ejer - What to do?