Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad nu hvis (fremmed kat)
  • #2   7. jan 2016 Det er meget trist,,, men det er osse sket for os. vi sagde det bare til vores nabo. og så snakke de om alt muligt. fis og papir. men politi sagde det var deres problem ikke vores problem smiley

• #3   7. jan 2016 Jeg kender godt til lov om vej- og markfred og at katte skal holdes på egen grund.
    Nu er det sådan at vores hus ligger på samme grund som naboens (vores udlejers) og vores egen kat render også ude.
    Vi bor på landet, så der er en aftale husejeren imellem, at det er ok med løse katte.

Vil bare helst ikke have at Thor får ballade hvis han tager en fremmed kat, der kommer i vores hus.
    Var det vores egen kat der blev taget, så ville jeg jo godt vide at det var vores egen skyld og ikke gøre mere ved den sag.

• #4   7. jan 2016 Er der ikke noget med at man kan få chip på katten, så kattelemmen kun åbner for den, og ingen anden kat ?

Det synes jeg at jeg har læst et sted, vist nok på kattegalleri smiley

• #5   7. jan 2016 Orv jo, TG, det er der da vist noget om..
    Det havde jeg helt glemt, så det får jeg da lige tjekket op på.
    smiley

• #6   7. jan 2016 kan man både på kat og hund lemmen smiley

• #8   7. jan 2016 # 7 : Nu siger hun jo lige selv at hun gerne vil vide det hvis det overgik hendes egen kat, så mon ikke hun hellere ville finde ejer hvis der var en kat der var smuttet ind og hapset af hunden ? smiley

• #9   7. jan 2016 Krumme: Lidt hårdt sagt. Er det ikke bedre at være ærlig med det? Nu forsvandt vores kat sidste år, og vi fandt ham aldrig igen. Skulle naboens hund have dræbt den, ville det da have været rart at vide at dyret var dødt så man ikke skulle gå med bekymringer og lede efter den.

For nogle betyder en kat ligeså meget som en hund gør for os, så det ville da være rart at vide. Jeg ville da ihvertfald føle mig godt trådt på hvis en dræbte min hund eller kat, uden at fortælle det.

Syntes det andet er frygtelig egoistisk..

• #10   7. jan 2016 Ja jeg ville da gerne vide om der var hændt min kat noget, men jeg ville også vide at det var vores egen skyld, når nu han får lov at være ude, og dermed ikke klandre andre for noget som helst.

• #12   7. jan 2016 Louise, vi har selv mistet et par katte.

En blev kørt ned om natten og bilisten kom næste morgen og ringede på og viste os hvor det var. Han havde lagt en blomst ved katten og var selv meget berørt.

En anden kat blev væk for 5 år siden og vi så ham aldrig igen. Var der sket ham noget, ville vi gerne vide det.

Så ja, det betyder lige så meget for kattefolket som for hundefolket.

• #13   7. jan 2016 Jeg tænker, kan hunden ikke lære katten at kende, så den ikke er fremmed, hvis den skulle finde på at besøge jer?

• #14   7. jan 2016 Bee. Nej, dels fordi katten IKKE skal lære at den kan komme på besøg.
    (Vi vil heller ikke have at vores kat går ind til fremmede.)
    Og dels fordi Thor vil æde den i det sekund den står foran ham.

• #15   7. jan 2016 Nu er det jo øjensynlig naboens (og dermed naboens kats) grund Thors menneske bor på. Hvis de bor ret tæt på samme grund, vil det jo nemt kunne ske, at de andres kat prøver at gå ind.

Drejer det sig om flere katte eller bare en enkelt ? Hvis det bare er en enkelt kunne I måske lære Thor og kat at kende hinanden og acceptere hinanden. I har jo kat selv, så han kan jo lære at acceptere katte.

Ellers synes jeg kattelem med chip styring lyder som en god ide.

• #16   7. jan 2016 Men så må man jo tage den ballade der kommer. Som katteejer ved man jo godt at det er en risiko at lade katten være ude og strejfe omkring- så langt de fleste vil da tage det pænt at katten var død.

Der er jo stor forskel på om man dræber dyret overlegent, eller om det sker under et uheld som TS situation jo ville være - det er jo ikke fordi TS pudser sin hund på den jo smiley

En mulighed ville måske være hvis du kunne snakke med katteejer og så om der ville være mulighed for at hund og kat kunne lære hinanden at kende - og ellers fortælle katteejer at du simpelthen ikke er sikker på du ved hvordan din hund vil reagere hvis katten smuttede ind til jer.

Sidst, så kan man godt få disse læmme til både hund og kat. Så en i en dyrebutik (kan ikke huske hvilken) men ellers så kan man bare købe en til hund med chipsystem, og så smide en chip på katten også. smiley

• #18   7. jan 2016 Tak for alle jeres svar. smiley

I bund og grund vil jeg bare være sikker på at der ikke sker Thor noget, hvis han bider katten hvis den kommer ind i vores hus.

• #20   7. jan 2016 Hvis kattefolket bekymrede sig om den slags, ville de vel holde dyrene hjemme, ikke?

• #22   7. jan 2016 Tror bestemt ikke katte går ind under indbrudstyve. Loven siger at man må slå en kat ihjel, det øjeblik den forlader egen grund. smiley

• #23   7. jan 2016 Louise

Du må ikke længere skyde katte på egen grund.

• #24   7. jan 2016 ''Det er kun tilladt at aflive husdyr der strejfer på din grund, hvis de angriber andre husdyr, mennesker eller ejendom. ''

https://www.bolius.dk/maa-naboen-skyde-din-kat-12850/

• #25   7. jan 2016 Fredfyldt: Nej okay, det vidste jeg så ikke. det var den regel der var, da min kat sidste år forsvandt. Vi havde nemlig mistanke om at vores udlejer havde dræbt katten, og snakkede i den forbindelse med politiet. De sagde at hvis katten ikke befinder sig på ejers grund, var det tilladt at slå katten ihjel.

• #27   7. jan 2016 Altså det er jo bare bad luck, det er katteejer indforstået med eftersom de lader den gå rundt og ind i huset, så det mener jeg bestemt ikke kan gå ud over Thor smiley

• #28   7. jan 2016 Jeg vil osse bedst li at mener at det er iorden at fortælle personen at enes dyr er død... heller naboens kat. vores nabo fandt vores kat. med en brække skulder og fast glemt hovedet. hvor vores kat var fundet lige ude foran vores hus. vi måtte aflive hende på stedet. smiley hende vi har nu. hun holde sin væk fra vejen og gå kun lige nær vores hus

• #29   7. jan 2016 Min mor har den slags kattelem. Den er så oprindeligt købt til en anden kat, der blev aflivet sidste år. Nu har hun fået ny kat og blot omkodet kattelemmen til det chipnummer, den nye kat har. Det virker helt fint smiley

• #30   7. jan 2016 1) Man kan få en lem med chip. Enig, lyder som en god start.

2) Hvis kattens ejer er udlejer, har I sikkert talt om at I har en stor hund. Udlejer (=katte ejer) ved og accepterer i har en stor hund.
    Der er ingen der siger, at katte ejer = udlejer har tænkt på at nogle hunde kan finde på at fange katte. (Den tanke er overraskende svær at få, hvis du hele livet kun har kendt katte venlige hunde.)

Hvis det var mig, havde jeg hilst på og sagt, at jeg havde en bekymring. Min hund har tidligere / har aldrig før men kunne finde på, at fange katte, hvis kattene sniger sig ind i hundens hjem.
    Derfor vil vi købe en kattelem med chip, for det må ikke ske. Men som katte ejer må du meget gerne tænke over, hvad man kan gøre. Jeg ville være så ked af hvis en kat havnede i mit rovdyrs, øh familiehunds, tandsæt.
    Så må han tage det som han vil.
    Du har gjort dit for at forebygge.

Bliver udlejer sur over at du vil forebygge, vil jeg forvente andre mærkelige problemer senere, og stille og roligt holde øje med andre lejemål.

Hav det rart.
    (Bortset fra det. En kat kan vel lugte hunden, når den snuser til kattelemmen. En normal kat vil ikke gå ind til et ukendt rovdyr.
    Hvis katten allerede har mødt hunden og de kommer godt ud af det, eller katten har selvtillid nok til at true hunden til underkastelse går den måske ind, men så er katten jo ikke i fare)

Underforstået, konklusion :
    Jeg ville ikke frygte uheld, for jeg tror at katten er for klog.

• #32   8. jan 2016 Helene, den første del, du skriver, er jeg meget enig i, men jeg ville nok ikke føle mig sikker på, at katten var for klog til at gå ind. Der er en grund til at mange katte kommer galt afsted.

Da jeg flyttede til mit nuværende hjem, var områdets katte vant til at komme der. Jeg satte et stort hegn op og havde 4 store og meget gøende hunde, Alligevel var der flere katte, der klatrede over hegnet og ind til os og kom i vanskeligheder. Ingen blev bidt, men flere havde en absolut ubehagelig oplevelse. En blev bakket ind i et hjørne, hvorfra den forsvarede sig desperat, og da jeg endelig havde fået alle hunde væk, var den så bange og ophidset, at jeg måtte skubbe den hele vejen gennem haven med en kost for at få den ud.

Alligevel gik der det meste af et par år, før områdets katte helt havde fattet, at de hellere måtte holde sig væk. Der var måske ikke nogen, der gik ind flere gange, men lugten og lyden af store hunde var ikke nok til at holde dem væk.

• #33   8. jan 2016 Jeg er vant til gårdkatte og efterkommere deraf. De har fine instinkter. De er "streetwise".

Jeg ved at en del racekatte mister evnen til at læse omgivelser, mister deres "streetwise", og derfor lever de ikke længe hvis de får lov til at gå udenfor. De er avlet til at "være så smukke de ikke kan trække vejret", eller forstå at holde sig i live.

Det problem burde normale katte ikke have..Jeg er chokeret, hvis I andre oplever der.

• #34   8. jan 2016 Det er helt almindelig gårdkatte, der plejede at komme her. Så den holder ikke altid.

Kommentér på:
Hvad nu hvis (fremmed kat)

Annonce