{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.095 visninger | Oprettet:

Aflivning af elsket hund {{forumTopicSubject}}

Så er det med stor sorg blevet vores tur til at sige farvel til en trofast kærlig og skøn hund og det gør bare så ondt.

Hun har holdt ud i 15 år men nu vil hendes ben ikke længere holde hende og i dag ligger hun bare. Hun har ikke ondt men er træt og jeg vil lade hende sove så længe hun vil og så håbe hun vil med ud på en sidste gåtur.... Hun elsker sine gåture

Lige nu sidder jeg bare med følelsen af at have brugt alt for lidt tid sammen med hende, ikke været hos hende nok, ikke nusset nok, ikke gået ture nok ......

Hun er med i en flok på 6 hunde (stuehyggehunde alle sammen) og hun er vigtig i vores flok og jeg kan slet ikke forestille mig at skulle undvære hende men må lade hende vælge .........

For nogle måneder siden var vi hos dyrlægen fordi hun netop gled på gulvene m.v. - hun fik nogle piller og sprang rundt som en hvalp igen og jeg er så glad for de ekstra måneder jeg har fået - mange flere dage end dyrlægen forventede - hun elskede sin aftensgåtur i går aftes men i dage vil hun ikke spise, benene vil ikke som hun vil og hun har kastet op så det er virkelig slemt....

Jeg ved godt jeg skal opgive nu, håber bare på en sidste tur og er glad for hun ikke har ondt !

Vil egentlig bare høre om nogen af jer ved hvordan man kan gennemføre aflivningen og hvordan man kommer videre ....

TAK !

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af badeværelsesventilator 1.000 kr.
  • Mobil Cykelreparation 500 kr.
  • opsætning af lamper (redigeret) 1.000 kr.
  • There is problem with the sink. Water is liking from the pipe 1.200 kr.
  • Slibe og lakere bordplade i køkken 1.500 kr.
  • Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aflivning af elsket hund
  • #2   17. jan 2016 Hvis det er så slemt som du skriver, hvad venter du så på?
    Det er kærlig ment! Hjælp hende videre, det fortjener hun.
    Jeg ved godt det er svært, men hvis hun hverken kan rejse sig, spise eller andet, så er det ikke værdigt for hende at vente længere.
    Kram herfra.

• #3   17. jan 2016 Man gennemfører netop af kærlighed og respekt!! Hilsen en der har taget turen 2 gange de sidste 3 mdr efter 16 og 10 års samliv 24/7

• #4   17. jan 2016 Tak for jeres kommentarer - de giver trøst hvor jeg ikke kan finde ....... Jeg har endnu ikke aflivet hende fordi hun netop havde det super godt i går - i dag er hun træt men hun kan godt stå og gå men helst på gulvtæppe og ikke godt på glatte gulve - hun har ikke ondt og hvis hun havde det var hun aflivet med det samme..... Jeg giver hende nogle timer hvor hun bare sover - har lige lagt med hende i armene - og så ser jeg om hun vil spise - spiste fint i går og sprang glad rundt ude i sneen så jeg føler ikke jeg gør noget forkert ved at give hende en chance for at komme ud og gå igen men jeg kan mærke at tiden nærmer sig alt for hurtigt hvor det er det sidste farvel....

• #8   17. jan 2016 TS, jeg svarede udfra hvad du selv skrev i første indlæg. Jeg har selv to gamle hunde og jeg kender alt til dårlige og gode dage, tro mig.
    Jeg læste bare udfra dit indlæg at din hund var træt og ikke kunne mere og så skylder man dem at hjælpe dem videre uanset hvor ondt det så end måtte gøre.

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
    #9   17. jan 2016 uha uha hvor jeg føler med dig , jeg har været der og det 2 gange , mine vuffer blev 12 og 13 år ..... men prøv lige at snakke med Dyrlægen om Prednisilon , det har jeg prøvet med super godt resultat

• #10   17. jan 2016 ja hvornår er det den rette tid....det er jo præcis det der er skide svært.

Da jeg aflivede Fie bestilte jeg tiden nogen dage før, hun kunne helt sikkert godt have gået et halvt eller måske et år mere, men synes hun havde været så meget igennem, turene hun elskede blev kortere og kortere, så på trods af hendes glade sind valgte jeg at sige på gensyn.

• #11   17. jan 2016 Så kom vi ud og gå og det gik fint - men hun er stadig bedre gående på gulvtæppe / måtter / udenfor end hun er på vores gulve. Hun har spist noget stegt kalkun og virker bedre men jeg ved det er en stakkels frist. Jeg har talt med dyrlægen og vi har aftalt vi ringer senere hvis hun får det dårligt og ellers snakkes vi ved i morgen .... jeg er i total tudehumør - elsker hende og ønsker at hun skal aflives dagen før hun få det dårligt men også at hun skal nyde alle de glæder livet har til hende før hun aflives ...... lytter til dyrlægens mening men i mit hjerte ved jeg det sker i denne uge ......

• #12   17. jan 2016 Tusind tak for alle jeres beskeder - vil snakke med dyrlægen om prednisolon kan hjælpe som en sidste udvej til nogle flere dage ....... knuzz

• susanne
    susanne Tilmeldt:
    sep 2010

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
    #13   17. jan 2016 Marianne ..... jeg gav min hund det i perioder igennem hans sidste år , og han fik et fint år , og med vores lange vandreture , som han klarede i fin stil , en anden gang vil jeg ikke tøve med at bruge det ------ det er ikke en super medicin , hverken for dyr eller mennesker , meeeen jeg så virkningen på ham , og som min gamle dyrlæge sagde , vuffe er jo i en pæn alder , men kan det hjælpe , er det vel det du gør

• #14   17. jan 2016 Det er bagsiden ved at have hunde, at vi en dag skal træffe den svære beslutning om at nu er det nok. Men med 15 flotte år og en masse dejlige minder i bagagen er det eneste som du jo godt ved også, at det er dig der skal træffe den svære beslutning for hende, om netop som tak give hende fred snart... Selvom det ikke er en helt sikkert beregning så svarer hendes alder jo ca til et menneske der er 100 år, flottere kan det næppe blive , det er da imponerende.

Mht. hvordan så er mine hunde blevet aflivet ved dyrlægen. Ved de 2 første var jeg ved deres side og stod og nussede dem da de sov ind... Den sidste var det desværre under en operation hvor der blev konstateret alvorlig kræft, så hun blev ikke vækket af operationen, men jeg havde siddet med hende da hun havde fået noget beroligende . Om eftermiddagen var vi oppe og se hende og sige farvel. Jeg valgte at få hende brændt og hun står herhjemme i en urne, det gav på en måde ro da hun kom hjem igen....

varme tanker herfra ...

• #16   5. feb 2016 tusind tak for jeres kommentarer - hun lever endnu og elsker sine gåture :-))

Kommentér på:
Aflivning af elsket hund

Annonce