Aflivning af elsket hund {{forumTopicSubject}}
Så er det med stor sorg blevet vores tur til at sige farvel til en trofast kærlig og skøn hund og det gør bare så ondt.
Hun har holdt ud i 15 år men nu vil hendes ben ikke længere holde hende og i dag ligger hun bare. Hun har ikke ondt men er træt og jeg vil lade hende sove så længe hun vil og så håbe hun vil med ud på en sidste gåtur.... Hun elsker sine gåture
Lige nu sidder jeg bare med følelsen af at have brugt alt for lidt tid sammen med hende, ikke været hos hende nok, ikke nusset nok, ikke gået ture nok ......
Hun er med i en flok på 6 hunde (stuehyggehunde alle sammen) og hun er vigtig i vores flok og jeg kan slet ikke forestille mig at skulle undvære hende men må lade hende vælge .........
For nogle måneder siden var vi hos dyrlægen fordi hun netop gled på gulvene m.v. - hun fik nogle piller og sprang rundt som en hvalp igen og jeg er så glad for de ekstra måneder jeg har fået - mange flere dage end dyrlægen forventede - hun elskede sin aftensgåtur i går aftes men i dage vil hun ikke spise, benene vil ikke som hun vil og hun har kastet op så det er virkelig slemt....
Jeg ved godt jeg skal opgive nu, håber bare på en sidste tur og er glad for hun ikke har ondt !
Vil egentlig bare høre om nogen af jer ved hvordan man kan gennemføre aflivningen og hvordan man kommer videre ....
TAK !
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
Det er kærlig ment! Hjælp hende videre, det fortjener hun.
Jeg ved godt det er svært, men hvis hun hverken kan rejse sig, spise eller andet, så er det ikke værdigt for hende at vente længere.
Kram herfra.
jul 2006
Følger: 35 Følgere: 974 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 244 Svar: 9.460
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 25 Svar: 376
aug 2008
Følger: 31 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 2 Emner: 30 Svar: 29.903
Jeg læste bare udfra dit indlæg at din hund var træt og ikke kunne mere og så skylder man dem at hjælpe dem videre uanset hvor ondt det så end måtte gøre.
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.705
Da jeg aflivede Fie bestilte jeg tiden nogen dage før, hun kunne helt sikkert godt have gået et halvt eller måske et år mere, men synes hun havde været så meget igennem, turene hun elskede blev kortere og kortere, så på trods af hendes glade sind valgte jeg at sige på gensyn.
nov 2010
nov 2010
sep 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 103
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 965 Svar: 18.378
Mht. hvordan så er mine hunde blevet aflivet ved dyrlægen. Ved de 2 første var jeg ved deres side og stod og nussede dem da de sov ind... Den sidste var det desværre under en operation hvor der blev konstateret alvorlig kræft, så hun blev ikke vækket af operationen, men jeg havde siddet med hende da hun havde fået noget beroligende . Om eftermiddagen var vi oppe og se hende og sige farvel. Jeg valgte at få hende brændt og hun står herhjemme i en urne, det gav på en måde ro da hun kom hjem igen....
varme tanker herfra ...
nov 2010
Aflivning af elsket hund