{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.926 visninger | Oprettet:

Maria M
Maria M
Tilmeldt:
29. jul 2019
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12

Aflivning eller ej af ældre hund. {{forumTopicSubject}}

Jeg har den skønneste hundedreng på nu 10,5 år. Han er amerikansk stafford shire terrier og har hele sit liv været en højt elsket familiehund hos mig, som elsker alle dyr, børn og voksne.
Han har døjet rigtig meget med hans krop og sygdomme.
Haft allergi, som han blev hyposensibiliseret imod, med god effekt.
Haft ledmus i begge forben, som han har fået opereret ud.
Fået fjernet tand x 2 pga bylddannnelse.
Vi har brugt rigtig mange penge på ham, uden at overveje det, da han er et familiemedlem.

Men nu har jeg bestilt tid til aflivning, og mit hjerte er allerede knust.
Han har det sidste år fået fast smertestillende, to forskellige slags præparater pga slidgigt i særligt bagbenene og har gået til fysioterapi.
Han har fået 3 mærkbare knuder på den ene side af brystkassen - de sidder indvendigt, der er intet at se på huden- og han er stakåndet ved den mindste bevægelse. Jeg frygter lidt lungecancer.
Han gider ikke gå langt. Han taber pusten og hans bagben svigter ham ved hurtige bevægelser pga skader nerver.
Så han får kun meget korte ture. Han kan ikke andet.
Hjemme sover han for det meste og han leger overhovedet ikke længere, heller ikke ved opmuntring.
Det eneste tidspunkt han viser glæde, er når han får mad, godbidder, tigger og kortvarigt når der kommer gæster. Han vil også fortsat gerne hilse på andre hunde og mennesker på gaden, men ingen leg.
Jeg ved i virkeligheden ikke hvorfor jeg bliver i tvivl. For jeg tror det vil være for det bedste for ham at få fred. Det er jo ikke noget liv han har længere.
Jeg har nok bare brug for at høre andres meninger og erfaringer.
Hvornår mener i andre, at nok er nok?
Tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflivning eller ej af ældre hund.
  • #2   29. jul 2019 Det er på tide at lade ham få fred, og du har truffet den rigtige beslutning. Lad ham sove smiley

  • #3   29. jul 2019 Det lyder bestemt til, at det er tid. Du har gjort hvad du kunne for ham igennem hans liv - og nu er det på tide, at give ham den sidste svære gave. Fred...

  • #4   29. jul 2019 Han er træt og mæt af dage. Lad ham få fred.

  • #5   29. jul 2019 Jeg skal være ærlig og sige jeg allerede var stoppet før det var noget dertil det du beskriver.

    en hund der ikke længere er glad, ud over mad godbidder og gæster.
    ikke kan gå ture længere, ben der svigter. og vejrtræknings problemer og hunden bare sygner hen som Hearthitter skriver.
    så har hunden helt klart fortjent at få fred nu - og det kan i med ro give den.
    hellere det end at trække den længere og længere - det ville være synd i min optik


  • #6   29. jul 2019 Du har truffet den rigtige beslutning, vær helt roligt omkring det og sig farvel til din gode kammerat med fred i hjertet.

  • #8   29. jul 2019 Han har haft et godt liv ved dig og lyder som om kroppen er godt brugt og mæt af dage. Kig ham i øjnene og giv ham et kys på snuden og sig tak for denne gang. Han fortjener at komme herfra inden han er helt ødelagt smiley
    Det gør ondt lige når det er, men når det er det rigtige valg så får man det bedre igen.


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #11   29. jul 2019 Tak til Jer for jeres input. Det betyder faktisk rigtig meget og har givet mig en ro i maven mht at min beslutning er rigtig.
    Jeg tager den tunge vej i morgen med min trofaste ven smiley


  • #13   29. jul 2019 Puha Maria smiley

    Nyd den sidste aften og nat med din makker smiley Jeg håber du får en smuk afsked med ham i morgen.


  • #14   29. jul 2019 Det største kram i verden...

  • #15   29. jul 2019 Min amerkaner fik fred 3 mdr før sin 12 års fødselsdag af den simpel grund hun ikke kunne holde på vandet mere. Hun kun stadigvæk hoppe ind og ud af bilen (hvis hun fik lov) hun legede og var med på max 3 km ture (havde slidgigt)
    Havde hun haft det sådan havde hun været væk for længe, hvis ikke hund har en gnist, hvorfor skal de så være her ? Få sagt farvel og tak og så ses i på den anden side. Han er fortalt dig længe at han er træt<3


  • #16   29. jul 2019 Det er den rigtige beslutning du har taget, men det er så hård.
    Og speciel synd for dig da du jo ikke engang kan få racen igen.
    Jeg sender dig mange venlige tanker og masser af trøstende kram


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #17   30. jul 2019 Tak for alle jeres søde ord og tanker.
    Kato har nu fået fred. Og det var så fint og roligt hos hans faste dyrlæge, som var enig og som uøvrigt har gjort hvad han kunne for at give min hund et godt liv.
    Jeg er knust mere end ord kan beskrive. Men den følelse ved jeg I forstår. Og jeg ved det bliver godt igen smiley smiley


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #18   2. aug 2019 Hej til alle jer, der var så søde at komme med gode råd og søde ord til min tråd.
    Jeg fik jo min hund aflivet i tirsdags, for 3 dage siden.
    Men selvom at alt i min krop og i mit sind siger, at det var det rigtige. At han var syg og alderen havde indhentet ham. Ja så har jeg det bare elendigt. Jeg savner ham så uendeligt meget og det er næsten som om, at jeg ikke vil acccepterer at han er død, selvom jeg sad med ham på gulvet imens det skete. Jeg græder konstant, har kvalme af sorgen og trives bare ikke. Jeg forventer stadig han er der, når jeg kommer hjem, lige vender mig om eller når min søn taber noget mad på gulvet. Og hver gang det går op for mig at han ikke kommer, rammes jeg voldsomt af en tomhed og ondt i maven.
    Jeg savner simpelthen min bedste ven så meget. Og tanken om aldrig at skulle se eller røre ham igen, er dræbende smiley smiley og gør så ondt.


  • #21   2. aug 2019 Åh, det er så hårdt at sige på gensyn til vores hunde smiley

    Du lærer at håndtere det, og det bliver stille og roligt nemmere dag for dag. Og en dag kan du huske ham, bare med smil og glæde smiley

    Husk at du gav ham den største gave af alle; at få lov at slippe for et liv der gjorde ondt.


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #22   3. aug 2019 Tak. Jeg ved godt det var bedst for ham.
    Jeg kan bare slet ikke bære savnet.
    Men ja, dagene skal nok blive bedre. Jeg håber så inderligt at det snart vil ske.


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #23   3. aug 2019 Jeg tog en beslutning i morges.
    Da kato blev aflivet, spurgte dyrlægen selvfølgelig om jeg ville have ham med hjem, eller om han skulle til fælles kremering. Jeg valgte det sidste.
    Han fortalte at de havde været og hente dyr denne dag, men at han ville blive hentet på tirsdag.
    Jeg kan nu mærke, at det var en forkert beslutning jeg tog. Kato skal hjem. Han hører til hjemme hos mig, hvad enten hans smukke sjæl har forladt hans krop eller ej.
    Så når klinikken åbner i dag, kører jeg derned og får det arrangeret. Og så håber jeg bare at han stadig ligger der og ikke mod forventning er kørt til fælles kremering.
    Jeg håber at det kan give mig noget ro i sjælen og i mit hjerte smiley


  • Maria M
    Maria M Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 12
    #25   3. aug 2019 Jeg kom for sent. Han blev hentet i torsdags smiley Alt virker håbløst nu. De vil prøve at ringe til Ada’s krematorium på mandag for at forhøre om han er blevet kremeret. Et sidste spinkelt håb, som jeg dog overhovedet ikke tror på.
    Jeg er knust på ny.


Kommentér på:
Aflivning eller ej af ældre hund.

Annonce