5.136 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Skeløjet hvalp Skeløjet hvalp

Hej derude.

Jeg har lige fået mig en dejlig hvalp for 10 dage siden. Men jeg synes hans ene øje peger en smule væk fra snuden, altså han er skeløjet.

Er det noget og være bekymret for? Han skal en tur til dyrelægen her i næste uge, og der har jeg selvfølgelig tænkt mig at snakke med dem om det.

Men ville lige høre herinde.

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skeløjet hvalp
  • #1   31. jan 2016 Nej det betyder intet, når Caos er træt syntes jeg også han bliver lidt bæløjet smiley

• #2   31. jan 2016 Jeg ville da nok lige vende det med opdrætter.
    Vores franske er helt beløjet

• #4   31. jan 2016 Det er ikke fordi han er helt skeløjet. Men det ene øje kan man dog se det hvide i når han kigger lige ud.
    For mig betyder det intet, men mere om det kan blive et problem for ham senere hen

• #5   31. jan 2016 Cecilie: ja det kan faktisk godt være det der gør det. Jeg får lige taget et billede, hvor man forhåbentlig kan se det smiley

• #6   31. jan 2016 På Viktor kan man også se det hvide i det ene øje, altså han er lidt skeløjet.
    Man kan se det lidt på billedet
    Han er 9 år og det har aldrig været et problem

profilbillede
  • #7   31. jan 2016 Hvilken race er det?

• #8   31. jan 2016 Skeløjet --------> Når øjnene vender ind mod næsen ... smiley
    Bælgøjet ------> Når øjnene vender ud mod ørerne .... smiley
    Vindøjet ........> Når øjnene vender ( som vinden blæser ) lidt asymmetrisk ... smiley

• #9   31. jan 2016 Det gør alle vores, når de kigger til siden.

profilbillede
  • #10   31. jan 2016 Prøv at have noget lys lige bag ved dig. (Fx et vindue)
    Få hunden til at se op.
    Sidder lys refleksionen symmetrisk i forhold til pupiller er hunden ikke skeløjet.

Snak med dyrlægen om det. Jeg tvivler på at det har betydning for hundehold.
    Ved svær grad af skelen får man et 'dovent øje", dvs at hjernen kan ikke finde ud af at kombinere sanseindtryk og vurdere dybden (3D) fordi det normale og det skelende øje ikke kan fokuserer på det samme.
    Hjernen ignorerer derfor sanseindtryk fra det ene øje = det dovne øje.
    Mister man sent i livet det øje hjernen modtager sanseindtryk fra, kan hjernen stadig ikke bruge det dovne øje. For den har aflært at bruge det.
    Skelebehandlingbriller er lidt for at træne øjenmuskler, men også for at tvinge hjernen til at være vant til at modtage sanseindtryk fra det skelende øje, så det ikke bliver til et dovent øje.

Men hvis du ikke forventer hunden mister et øje, så har det kun kosmetisk betydning. (Forventer jeg.)

Kommentér på:
Skeløjet hvalp

Annonce