572 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Foder nok? Foder nok?

Hej smiley
Jeg er ny her, og har oprettet min profil i håb om, at få nogle gode råd.
Jeg har lige overtaget en shih tzu hvalp på 7 mdr. ( købt privat) og jeg forstår ikke helt hvorfor han spiser sin afføring? Vi skal stå klar parat til at fjerne 'kalorius' i det sekundet, han løfter numsen - ellers spiser han det, og han er lyn hurtig.
Jeg har ikke haft hund før (kun vokset op med dem) så jeg har meget at lære. Jeg spekulerer på, om han ikke får mad nok?
Jeg følger vejledningen bag på pakken af hans tørfoder (Royal Canin til hvalpe) og giver ham ca 40g tre gange dagligt, men går så småt over til 60g to gange dagligt.

På forhånd tak smiley
Henriette

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder nok?
  • #2   6. feb 2016 Tak Jeanette, jeg har ellers fået at vide at han skal forsætte med hvalpefoder til han er 10 mdr.?
    Jeg syntes at han føles fint. Jeg kan ikke mærke hans rygsøjle, men kan fornemme hans ribben, men igen er jeg jo 'første gangs hunde ejer', og selv om jeg har læst div. bøger, er der meget info jeg savner.

• #5   6. feb 2016 Godt at vide, så er der ingen grund til at give ham det smiley

• #6   6. feb 2016 Tillykke. Du har fået en hund.

Det behøves absolut ikke at være tegn på andet, end at det er en hund, at han spiser afføring.

Mennesker og hunde er ikke enige om alt.
    Egentlig lidt unfair - min Saga lever med at jeg bruger Coco Mademoiselle, men jeg tømmer kattebakken før hun kan få "chokoladen i den store blå slikskål med dekorativ grus".
    Vi bliver aldrig helt enige om livets sande glæder.

• #7   6. feb 2016

profilbillede
  • #8   6. feb 2016 Og så er det jo en god morgen, så i får lige en morgen foto hilsen

• #9   6. feb 2016 Tak Isabelle. Vi har altid godbidder med på tur, men jeg har ikke tænkt på, at give ham dem når han 'er færdig'. Det vil jeg prøve. Afledning har vi forsøgt med, men det virker ikke, så det ender med at vi trækker han væk ( han er i sele og ikke halsbånd).
    Jeg er glad for at få at vide, at det er en dårlig vane, så kan vi arbejde ud fra det smiley

• #11   6. feb 2016 Dejligt billede Helene smiley
    Selv om vi - vovse og jeg , ikke er enige om hvad der er lækkert, vil jeg alligevel gerne have ham til at holde op. Jeg vil forsøge med godbidder efter han har besørget, som Isabelle foreslog smiley
    En morgen hilsen retur

profilbillede
  • #14   6. feb 2016 Isabella N - tak, det skal da prøves. Jeg googlede det lige og læste, at Anders Hallgren (hunde psykolog) også bruger det trick. Der står bare frisk ananas smiley
    MEN, der ryger en ananas ned i indkøbskurven når der skal handles

• #16   6. feb 2016 Tak Isabelle - vi er også ret forelsket i ham smiley

• #17   18. feb 2016 Isabella N : Tak for tippet om ananas - det virker smiley
    Hvis så bare alle andre gjorde det samme, så Felix ikke kastede sig over andre hundes efterladenskaber smiley smiley smiley

Kommentér på:
Foder nok?

Annonce