2.607 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 50 Svar

Sorry, nok en gang foder Sorry, nok en gang foder

nogen der kender dette, eller udfra specifikationerne kan forholde sig til om det er et ok foder, eller noget møg ...

https://www.plantorama.dk/produkter/vitarex-kornfri-hund-10-kg

Har kørt hundene over på det i løbet af de sidste ca 10-12 dage ... synes deres afføring er mere fast og måske lidt mindre hyppig ...

men til gengæld synes jeg deres pels er blevet fedtet, ved bare ikke om det er foderet eller kan være varmen og ture i vand ...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sorry, nok en gang foder
  • #3   29. maj 2018 Der er en fin liste på producentens hjemmeside. Foderet indeholder kun 29% kød. Ikke noget jeg ville betale for.

• #5   29. maj 2018 @ Malene ... generelt anbefaler mange ikke for meget protein til skotter ... det skulle angiveligt være fordi de har tendens til forhøjede levertal ....

@ John ... ha ha ... jo mest meget bedre, og så har jeg bare en tendens til når nu jeg synes det går ok, at kaste mig ud i for meget, og så får jeg lige ½-1 dag med mega træthed, eller mega øm brystkasse ... forleden ville jeg ligge på maven ude i skyggen og have en lur, men det brød brystbenet sig ikke om ... er heller ikke vild med at have sikkerhedssele på, huden er ret følsom ...

Går til genoptræning på Skejby 2-3 gange om ugen, og er imponeret over kvaliteten og over den effekt det har...
    Er gået på ½ tid på arbejde .. så alt i alt den rigtige vej og er SÅ glad for at være på den anden side ...

• #6   29. maj 2018 Man kan sagtens finde et godt tørfoder uden for højt proteinindhold

• #7   29. maj 2018 Hanne kig på Platinum hos www.butiklunden.dk
    knald godt foder lavet af 70% frisk kød. Der er faktisk temmelig lav proteinindhold i sammenlignet med mange tilsvarende fodertyper.

• #10   30. maj 2018 tak for begge forslag ... vil prøve dem af når den sæk her er ved at være brugt ...

MEN, ja jeg er håbløs, kan man ikke købe hverken Platinum eller Wolfsblut i fysiske butikker, jeg er træt at nethandel, og jeg køber helst ikke store mængder af gangen da jeg synes det hurtigt mister duften når først posen er åben, selvom jeg lukker den godt og har foderet i foderspand ... Har længe fodret med Essentials da jeg kunne få det i MaxiZoo, dernæst en tid med Select Gold og nu så Vitarex fordi jeg lige faldt over det da vi var i Plantorama ...

Men ja kan man ikke købe det i butikker så må jeg jo handle det på nettet ...

• #11   30. maj 2018 Køber du 15 kg Platinum, så kommer det altid i 3x5 kg for ikke at blive kedeligt. Platinum er semimoist dvs ikke helt så størt som de gængse tørfoderpiller. Det er tillige temmelig drøjt.

• #12   30. maj 2018 Jeg studser over at Platinum anbefaler øjeblikkeligt foderskifte, for det plejer man aldrig at anbefale da hundens mave kan slås i stykker af det.... Derudover lyder det lækkert.

Jeg fodrer pt med en blanding af Acana puppy large breed og Hike puppy. Hunden bliver 1 år til september, men jeg venter med at skifte til voksen foder til hen på efteråret.

• #13   30. maj 2018 @ Malene ... jeg kan ikke helt finder ud af om man kan generalisere det med at maven ikke kan klare et hurtigt foderskifte .... jeg tror det gælder for nogle hunde, men ikke for alle .
    har selv skiftet om ikke fra dag til dag så dog højst over 2-3 dage, det har aldrig betydet noget på mine ... ved også andre herinde siger de kan skifte over fra den ene dag til den anden ..

så måske nogle hunde kan reagere, men tror ikke alle gør det ...

• #14   30. maj 2018 Ja, Hanne, det kan du nok have ret i. At det er individuelt smiley Vores er lettere sart i maven efter en lidt skidt start på livet, så her ville et brat foderskifte resultere i meget skidt mave...

• #15   30. maj 2018 Vi har aldrig skiftet fra dag til dag med Platinum. Har lige blandet op for at få resten brugt. Me. det er korrekt at de anbefaler det.
    Hanne vores hunde har heller aldrig problemer. Tænker terriermaver er galvaniserede smiley

• #17   30. maj 2018 Stine hvilken dårlig erfaring har du med Platinum? Jeg har nemlig kun hørt positive ting.

• #19   30. maj 2018 Bor i Aarhus området .....

Tænkte også at kunne jeg nu prøve det af og fandt det passede til hundene, så kunne jeg bedre køber større ind på nettet ....

Tror det der med hundefoder er ret så individuelt, både fra race til race, men også fra hund til hund ...

Det vi har nu, det spiser min yngste med velbehag, mens den ældste nærmest rynker på næsen og skal nødes hen til skålen ... i aftes spiste hun kun en smule, resten fik hun så tilbudt til morgen, men det var tydeligt at det var sult og ikke lyst der drev hende ..

hun er så generelt meget mere selektiv end den yngste .. det bedste jeg har fodret den ældste med var råt ... men det fik den yngste så tilgengæld ofte tynd mave af ... så det droppede jeg igen ... men måske jeg skal prøve de igen på et tidspunkt ...

• #20   30. maj 2018 Ja Hanne det tror jeg du har ret i. Pidsigt nok synes vi at Platinum dufter sindssygt godt. Vådfoderet har vi ikke prøvet. Vi har lige solgt en hvalp til en dyrlæge, som ikke kendte foderet og var enormt begejstret og indhold, duft og ikke mindst smag. Han smagte på det og sagde DÉT skal min hund også have!
    Så ja det er nok meget individuelt.

• #21   31. maj 2018 Mine hunde får Royal Canin som basis om morgenen.
    Forrige weekend var jeg i Roskilde og fik forskellige foderprøver.
    Og fælles for dem alle var, at hundene ikke gad nogen af dem.
    Med en undtagelse smiley Platinum.
    Jeg fik tre forskellige prøver og væk er de smiley
    Så jeg kan også kun anbefale Platinum.

• #22   31. maj 2018 det er fakta: man kan ikke få et tørfoder med et højt kødindhold og lav proteinindhold, da de eneste næringsstoffer kød indeholder er protein og fedt.
    og sammenligne et foder som i ingredienslisten angiver kødet som frisk og et andet foder som angiver kødet for tørret er forkert uanset om kødet er angivet som tørret eller frisk vil det i det færdige produkt ALTID være tørret, dvs. at 70-75 % frisk kød giver mellem 25 og 30% tørret kød. en anden ting mange fodernørder glemmer er at i frisk kød er fedtet angivet som en del af kødet mens man når kødet er tørret angiver fedt separat.
    Når nogen tørfoder har et højt kødindhold og forholdsvis lav proteinhold så er vandindholdet dobbelt så høj omkring 20 % som i semimoist, prøv at omregne vandindholdet så det er på 8-10 % så ses det rigtige protein indhold i fodret.

• #24   31. maj 2018 Hmm der står at det er kavet af 70% frisk kød. Der er intet sagt om det færdige produkt...

• #27   31. maj 2018 Jeg hæfter mig med at det er lavet af kød og ikke hydroliseret animalsk biprodukter. Dét er det vigtigste for mig. Selvfølgelig er der ikke de. mængde kød som ved BARF. Tro mig! Vi har Barfet i 2 år igdet fungerede simpelthen ikke på vores hunde.

• #29   31. maj 2018 biprodukt

• Leif K
    Leif K Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 15 Følgere: 15 Svar: 25
    #30   31. maj 2018 hvorfor nævnes kun de 29 % kylling og ikke de andre animalske råvarer som olie og æg.
    skal man lave bløde (semimoist) piller bliver der brugt glycerin og vandindholdet er ca. dobbelt så høj som i alm. tørfoder

• #31   31. maj 2018 Hvilket absolut er en fordel hvis man har hunde som ikke drikker så meget.

• #32   31. maj 2018 hvorfor så ikke vende hunden til at der er hældt vand over tørfodret lige fra hvalp.
    eller du mener at det er en fordel at der er glycerin i fodret.

• #34   31. maj 2018 hvad mener du John

• #37   31. maj 2018 john, den tager åbenbart min face book profil når jeg går ind fra min Ipad og min oprindelige profil når jeg går ind fra pc

• #39   26. jun 2018 nå nu har jeg så i første omgang bestilt 2 forskellige slags Wolfsblut i 5 kg poser... prøver så Platinum senere ...

Havde købt Taste of the Wild, men det er bestemt ikke nogen smagsmæssig succes ... jeg håber lidt at det du´r da jeg også er gået udenom kylling da den yngste er ikke kløende, men meget sensitiv ved berøring og har talt med dyrlægen om at det kan være proteinet i kosten og ja har nok kørt meget med kylling, så nu prøver jeg noget andet ,,,

• #40   26. jun 2018 når nu man siger at kylling er noget af det høj allergene, hvad er så noget af det lav allergen ??

• #42   26. jun 2018 lam og fisk
    smags pakker her:
    https://www.hike.dk/hundemad/hike-smagepakker/hike-smagepakke-nature

• #44   26. jun 2018 #43
    Ahhh der er da nogle der benytter friskfangede DANSKE fisk fra Nordsøen

• #46   26. jun 2018 og rigtig mange allergi hunde har det rigtig fint med fisk

• #47   26. jun 2018 ok ... den Taste of the W var så med fisk ... men kan håbe de andre kommer hurtigt, der var ingen med fisk ...

• #50   27. jun 2018 Aarhus området/Tilst ... en skam du ikke skrev inden jeg havde bestilt WB ... men husker det lige hvis jeg skal prøve Platinum ...

• #51   8. jul 2018 Bestilte jo Wolfsblut fra de Kære dyr .. to forskellige varianter, kan ikke lige huske hvilke, men intet med fisk og fjerkræ...

Det kom i 2 hvis plastsække og uden nogen fodervejledning eller lignende, nu er det så jeg spørger, mætter WB meget bedre, hundene er enten ikke begejstrede, ikke sultne, eller det mætter mere ... de spiser nærmest kun det halve af hvad de plejer at spise, og de spiser ikke op, ås jeg hælder til de ikke er vilde med det...

selvom jeg finder ud af hvad jeg har bestilt ved jeg ikke hvad det er jeg er gået i gang men da der jo som skrevet intet stod på de hvide plastsække ... overvejer at prøve den anden variant, men stadig står jeg på herrens mark hvis nu den anden er populær ...

men ja, mætter det meget mere ??

• #57   8. jul 2018 Hvad var dagsordenen da?

• #59   8. jul 2018 UNDSKYLD. ligger mig fladt ned ... gik ud og kiggede på de stadig hvide plastsække, men der er helt klart fyldt over i fra anden sæk, om det er fordi jeg har bestilt 5 kg og det ikke findes ved jeg ikke, men det er hvide plastsække, men der er klisteret et stykke maskinskrevet papir på med tape, på dem hver især hvor der står hhv Dark Forest og Wild Boar og så varedeklaration for dem, men det er så også det ...

• #63   8. jul 2018 det er købt ved De Kære Dyr ... ville ikke lige i gang med at købe fra Tyskland hvis ikke der kræsne skotter var begejstrede ...

• #64   8. jul 2018 Ah okay, endnu et forsøg på at reklamere i forum for det foder man selv sælger.

• #65   14. jul 2018 syne jeg er foder LOST ... vil jo gerne at det er ok foder, men det der WB er bestemt ingen succes .. ved ikke om de synes pillerne er for store, har prøvet at komme vand på, det gør ingen forskel, det synes hverken den ene eller anden variant er interessant .... her til aften endte jeg med at give den yngste lidt af det Vitarex da jeg har noget tilbage, og det spiste hun, der er piller meget mindre ... hun var nærmest gået fra kosten de sidste dage, så derfor prøvede jeg det, jeg egentlig helst vil ud af ..

• #66   14. jul 2018 Jeg har fodret med WB og det virkede på ingen måde til mine daværende hunde. De havde enorm ædelyst men WB gad de ikke rigtigt æde, de tabte sig iøvrigt på det og skulle ha meget store mængder for at holde bare nogenlunde sul.

Så måske det bare ikke er et godt foder til dine hunde ?

• #67   14. jul 2018 Jeg er blevet virkelig glad for Hike. Danskproduceret og med gratis fragt lige til din hoveddør smiley Min er mest vild med deres udgave med lam. smiley Han er meget kræsen, og pillerne er ikke særlig store (nok faktisk til den meget lille side til min 33 kg hund...) smiley

• #69   14. jul 2018 @ Martine hvad gik du så over på ??

@ malene ..ok det må jeg kigge på ... må indrømme som jeg også har skrevet længere oppe i tråden, jeg er så gammeldags jeg foretrækker at kunne købe i en fysisk butik, så kan jeg hente lige når det passer mig, og behøver ikke tænke flere dage frem fordi der er en forsendelses tid ...

• #70   14. jul 2018 @ Indica, har set på det, selv deres Beef indeholder kylling, og jeg prøver at udelukke kylling og fisk fordi den ene hund klør noget, eller er sensitiv når man rører hende og dyrlægen har foreslået jeg prøver at skifte protein kilde ...

• #72   14. jul 2018 det er ikke fedt der giver kløe eller allergi

• #74   14. jul 2018 @ stine, det må jeg kigge på ...sætter det på mulighedslisten smiley

altså jeg synes WB dufter fint ... men de spiser virkelig så lidt af det at det bekymrer mig, specielt den yngste ... jeg har målt den anbefalede mængde op og trukket lidt fra da de er steriliserede og de spiser langt fra op ...

• #77   14. jul 2018 Hanne - jeg gik tilbage til det, jeg altid vender tilbage til, Royal Canin. Det er det, der alle dage har været bedst til mine hunde smiley

Jeg bruger det også nu til min hund, men supplerer pt med Carnilove - han får en lille håndfuld oveni foderet om morgenen.

• #78   14. jul 2018 @ Sofia jeg bor i Aarhus ..

@ Stine H .. ok ja, men synes godt nok specielt den yngste har tabt sig ...

og så skulle I bare se den ældste når maden sættes ned, hun går næsten nølende sidelæns og når hun er tæt på skålen så blafrer hendes overlæber på den særeste måde som om det er en mega overvindelse, altså det har hun også gjort ved en del andre produkter, hun er MEGA kræsen og grunden til jeg en lang periode råfodrede, men ja det fungerede ikke for den yngste ... det er sgu besværligt at de er så forskellige

@ Martine, kunne være jeg skulle se på det, ved at yngstes opdrætter også bruger det ..og det er da til at få fat i ..

• #79   14. jul 2018 også fjerkræ på den ene eller anden måde i royal canin

• #81   15. jul 2018 @ stine ... ja må indrømme jeg ikke orker det ... men det kan jeg jo blive nødt til .. den yngste havde ofte, meget ofte tynd mave på råt ... nu har hun i vinter også fået fjernet nogle tænder så ved ikke hvor god hun er til ben mere, den ældste fungerede godt på det, på nær ben, hver gang de havde fået ben kastede hun op sidst på natten ... der var flere årsager til jeg trappede ud af det, en overgang fodrede jeg både råt og tørt, men endte tilsidst med helt at bruge tørkost ...

i dag fik de først mad sent, og har begge spist op ...

• #83   16. jul 2018 @ stine, det kunne jeg godt være fristet til at prøve ... hvor køber man det i Aarhus området, ved du det ??

jeg vil egentlig gerne råfodre, men der har bare været så meget de sidste 2½ år som har gjort at jeg ikke har magtet at skulle indkøbe og planlægge for meget, og så ja deres reaktioner på det ....

købte en gang noget frossent der også var færdigt, det var nogle firkantede pakker der lige passede med ½ til dem hver ... købte det i en Landagtigt butik i Randers ... det var lige så nemt som tørfoder

• #87   17. jul 2018 må have det i baghovedet ... de sidste dage har jeg først fodret når det er blevet lidt køligere og de har spist, næsten op ... i næste uge skal vi på ferie, så der skal der i hvert fald ikke bestilles frysevarer smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.225
    #88   18. jul 2018 Jeg har prøvet det meste og ender altid tilbage på Eukanuba. Mange vil nok mene det er et dårligt foder men de sidste 2 hunde har fungeret på det. Så får de æg,oile,leverpostej osv.

WB har vi prøvet og var bestemt ikke sagen. Jeg tror man skal passe på med ikke overtænke det at fodre.For mig er det vigtig at hunden har energi og trives.

Hvad der så står på posen er ikke så vigtig.

• #91   18. jul 2018 har lige det modsatte af stor frysekapacitet smiley ... den store fryser røg ud da ungerne var flyttet hjemmefra ...

@ MAx .. enig, det er dejligt hvis hundene fungerer på noget man synes er godt og fornuftigt, men det vigtigste er de fungerer ... og lige nu ville jeg bare gerne finde noget, hvor den yngste ikke klør og hvor der ikke kommer voldsomt meget ud den anden vej ...

vi skal til og på ferie og tænkte jeg ikke har nok WB, så har sjovt nok lige i dag købt en lille pose Eukunuba da det var det jeg lige kunne finde uden kylling og fisk ...

Kommentér på:
Sorry, nok en gang foder

Annonce