{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.309 visninger | Oprettet:

Sille M
Sille M
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 5

Anden hunde race men personlighed som en Fransk Bulldog {{forumTopicSubject}}

Jeg har desværre lige måtte sige farvel til min elskede lille Franske Bulldog Berta. Hun blev ikke en gang 3 år.

Jeg elsker simpelthen de franskes personlighed og klovnede tilgang til alting, men jeg tør næsten ikke få en fransk igen, er så bange for at de kommer til at fejle noget.

Har i nogle gode bud på racer som kunne minde lidt om? smiley

Sille

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Anden hunde race men personlighed som en Fransk Bulldog
  • #2   8. feb 2016 min hvide boxer/lab mix synes jeg selv minder lidt om. hun elsker at tosse rundt og gøre folk glade. og så er hun god som dagen er lang smiley du kan se hende på min profil

synes tit man høre at boxere er lidt klovnet fordi det kan finde på at tosse rundt. jeg fortryder ikke mit valg overhovedet og hun er næsten ren boxer og kun 1/8 labrador tilbage i blodet fra hendes mor smiley

• #4   8. feb 2016 Jeg skal have en bullterrier på et tidspunkt smiley nok en miniature -men ellers har jeg faktisk et sært til godt øje til tibetansk spaniel...noget i den taler altså til mig smiley

• #5   8. feb 2016 Har ladet mig fortælle, at Bullterrieren bestemt er en meget fjollet race.
    Men har aldrig selv oplevet dem, så kan selvfølgelig ikke vide, om de er som de franske.

• #6   8. feb 2016 Vi fra valgte den franske pga sundheden. Vi har i dag en Boston terrier og der går ikke en dag uden tosse indslag.

Dog skal ligger de i prisklassen 10.000 og opefter og man skal ikke købe uden stamtavle for så kan man ende lige som med fransken smiley

profilbillede
  • #7   8. feb 2016 Vil også sige Boston terrier .... mini bull terrier siges også at klovne, men de har vist også en del helbredsproblemer...

• #9   8. feb 2016 Hvad egentlig med en engelsk staffordshire terrier? smiley jeg må indrømme jeg ikke har den største viden om dem, men dem jeg har mødt slår mig som fjollede buldrende basser der matcher min meget godt....omend det virker til at egenkønsaggressivitet er noget mere forekommende end hos den franske (hvor det dog også forekommer)

Så vidt jeg kan forstå er der måske langt mellem de gode seriøse avlere, men sundhedsproblemerne hvis man finder en sådan burde være på et meget mere rimeligt risikoniveau

Størrelses og bygningsmæssigt minder de også meget om den franske ....og terrier-tingen gør dem sikkert også nogenlunde ligeså lydhøre? smiley smiley

• #11   8. feb 2016 Gravhund smiley De er super intelligente, stædige, manipulerende og med deres helt egen unike personlighed smiley

• #12   8. feb 2016 Bullterrier slås også med en del sygdom og et stort spring fra en Fransk... en kæmpe mundfuld.

SBT er også en glad hund, men man skal være obs på egetkønsaggressivitet ligesom også Bullterrieren og altså være indforstået med dette ... og virkelig en stor forskel sammenlignet med en Fransk.

• #13   8. feb 2016 Man skal huske at sbt har et større energi niveau end en fransk og en Boston.
    Ja en Boston terrier er en helt anden hund end en fransk, men personligheden med at lave dumme sjove indslag er de meget ens.

• #14   8. feb 2016 Jeg kender sunde franske, som har helt samme energiniveau som en SBT smiley

• #15   8. feb 2016 Har nu aldrig mødt en fransk der køre så højt som en STB kan. Og tror det nemmer at finde en fransk med et lavt energi niveau end en Sbt.

• #16   8. feb 2016 Anesofie en SBT kører da ikke højt konstant.. og ja jeg må indrømme at de sunde franske jeg kender er super aktive.

• #17   8. feb 2016 Nok hvis du ikke stimulere den hjerne mæssig.. Tænker en fransk kan sagtens nøjes med en gåtur og blive stimuleret sådan. Jeg har ikke mødt en STB der ikke er kommet til at køre højt af det

• #18   8. feb 2016 Hmm der er vi ikke enige smiley

Både Franske og SBT kan køre højt, men synes begge er skønne racer, som sagtens kan være rolige...dog problematisk med sygdomme hos de franske..

Synes mange tror, at franske er dovne og jeg er ret sikker på, at de blot ikke er raske..

• #19   8. feb 2016 Undskyld...HVAD?! at man mentaltræner det gør muligvis hunden trættere...men det fjerner sgu ikke behovet for motion...og det gør bestemt ikke hunde dovne, immobile eller apatiske at mental træne dem.

Og min franske kan bestemt ikke nøjes med en gåtur....og det vil jeg helt ærligt vove og påstå ingen hunde kan...

Og han tager stadig gerne en fuld-aktiv halv time med Paco dsg'en...eller Louis mellempudlen, min søsters golden retriever...og det er dælme ikke ham der bliver træt først...

Og jeg kan godt love dig han også bliver mentalt stimuleret. At du har mødt dvaske og dovne franske skyldes at du har mødt skodavl der ikke kan få vejret, eller ejere der foretrækker og tror de skal være smældefede...

En fransk er ikke en doven hund...men det ER en meget meget misforstået hunderace...

• #21   8. feb 2016 Nu skriver jeg ikke en fransk kun skal gå ture........ Men en fransk kan godt nøjes med det. Har sku mødt mange sunde franske. Men vender du en fransk fra starte af lige som en Boston terrier at den mental stimuleres ja så vil de det.. Men kender mange franske som er fra sunde kennel hvor ejer ikke træner hver dag, eller går flere kilometer med dem. Og ja fungere rigtig godt med det. Hvor folk skal have deres STB er ved at ødelægge hjemmet ved det. Der en grund til den franske eller Boston ikke er terrier gruppe.

• #22   8. feb 2016 Så er vi godt nok uenige...

-men det er jeg også med alle de ejere af franske bulldogs der mener det samme...og så stopper kræet i bur dagligt, brokker over den er destruktiv eller synes den skal være så fed den netop ikke kan bevæge sig uden det bliver en anstrengelse eller bare ryster på hovedet og siger "lille gumle er fransk så der er ikke behov for at træne med dem.." og det er sandt de er ikke pleasende og de udfører kun ting når det passer dem...men de kan godt lide at lære smiley

Men de uharmoniske franske, og der er alt alt for mange af dem...hvem har lært dem ikke at kunne nøjes med en tur? for det er dælme ikke deres ejere...

Racebeskrivelsen tiltrækker dovne ejere...og så er vi igen ude i hønen eller ægget...

Og så har jeg ikke kun mødt hunde der ikke kunne nøjes...jeg ejer en...og kender en hel del flere der ikke kan...

Og så vil jeg vove at påstå du ikke kan "vænne dem til at VILLE" det..hvis det ikke er noget de mener er skønt smiley -du kan vænne dem til at acceptere det...men glæden ved at træne...glæden ved at bevæge sig...kan ikke på den måde indlæres...og selv hvis den kan....hvad er man så for en ejer der nægter sin hund så intens en glæde?

• #23   8. feb 2016 Helt enig Ober.

• #25   8. feb 2016 Nu har jeg godt nok EB, men man siger jo det samme som dem som om de franske. Altså at de er dovne og ikke har behov for meget aktivitet. Men de EB'er jeg kender, min egen inklusiv, er altså nogle aktive størrelser, som ikke trives med meget lidt aktivitet. Så jeg er faktisk enig i at hvis en bulldog ikke har behov for aktivitet, så er det fordi den ikke kan. Sådan generelt set...

Kommentér på:
Anden hunde race men personlighed som en Fransk Bulldog

Annonce