1.429 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

old english bulldog søger emne / tråd der var herinde , omkring en omplacering af en oeb der havde for meget amerikansk bulldog i sig old english bulldog søger emne / tråd der var herinde , omkring en omplacering af en oeb der havde for meget amerikansk bulldog i sig

Hunde loven er rigtig svær at gennemskue for rigtigt mange mennesker . Hvor mange ved reelt at det er ulovligt at blande Old English Bulldog med andre racer ? Ligenu har jeg et emne/ en sag oppe i samarbejde med Happydogs og søger den med netop en renracet old english bulldog tæve der faktisk pluselig ikke måtte bruges i avl i danmark trods tavle !!!! håber i kan hjælpe mig med at finde den tråd , for den var en omtalt sag . Men ja det er ulovligt at blande old english bull dog med andre racer fordi den består af forskellige procent dele amerikanskbulldog . Samtidigt er old english bulldog ikke på listen , men den falder ind under katagorien ulovlig hvis du blander den med andre racer .

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  old english bulldog søger emne / tråd der var herinde , omkring en omplacering af en oeb der havde for meget amerikansk bulldog i sig
  • #2   17. feb 2016 Iflg. loven er blandinger der indeholder en af de 13 forbudte racer ulovlige at anskaffe og ulovlige at avle på (paragraf 1a Stk. 2. "Forbuddet i stk. 1 finder tillige anvendelse for krydsninger, hvori de nævnte hunde indgår."). Der er ikke sat nogen minimumsgrænse for andelen af gener fra en af de 13 forbudte racer. Dvs. hvis det for en givet Old English Bulldog er dokumenteret at den indeholder bare så meget som en promille American Bulldog så gælder forbuddet også den pågældende hund. Dvs. den må hverken parres med andre af samme racer eller hunde af andre racer. Loven er ret firkantet og der er sådan set ikke rigtigt levnet noget rum for fortolkning.

• #4   17. feb 2016 Altså, for mig giver det fin mening hvis nogle OEB 'er ikke må bruges til avl i DK. En del af dem indeholder nemlig rigtig meget am.bull, i og med at der ind til for relativt nyligt blev krydset am.bull ind i "racen". "For relativt nylig" er ind til 2010.

• #6   17. feb 2016 nogen der kan finde tråden og fotællingen ?

• #13   17. feb 2016 link endelig eller prik til ejer af hunden hvis du ved hvem jeg snakker om , det var en tæve , der var en lille film hvor den sad bag tremmer

• #15   17. feb 2016 ja Jinx ...tusinde tak

• #16   17. feb 2016 Nu spinner mit hoved sku lidt,,,
    Jeg har lige lært herinde at Olde englishe bulldogge ikke er godkendt af FCI.
    Hvordan er det så muligt af få stamtavle på fido vovse ???, er det sådan en hjemme gjort en der bliver fin lamineret ??

• #17   17. feb 2016 Fordi der er andre stambogsførende organisationer end FCI's klubber smiley Myndighederne har - indtil videre - ikke sagt noget om hvilke de ville acceptere og hvilke de ikke accepterede smiley

Kommentér på:
old english bulldog søger emne / tråd der var herinde , omkring en omplacering af en oeb der havde for meget amerikansk bulldog i sig

Annonce