824 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Foder til hund der skal tabe sig?! :) Foder til hund der skal tabe sig?! :)

Blot et hurtigt spørgsmål.
Jeg skifter jo meget imellem tørfoder, for at hundene ikke køre træt i det, udover det får de vådfoder/råt, som jeg jo så justere i mængde.
Men Lucky er altså blevet lidt for rund, det gør han gerne om vinteren, men det skal han jo altså ikke. Jeg forsøger at lave mere aktivt med ham, men han gider ikke rigtig når det er koldt og vådt, hvilket gør det ret svært. Nå men det er ikke det der skal diskuteres.

Jeg står og skal snart til at bestille tørfoder igen, men jeg ved ikke helt hvad der er godt, når man står med en hund der skal tabe sig? Vi snakker ikke om at han er vildt fed, han er bare lidt mere rund end han skal være smiley Så er der nogen der har nogle gode bud på foder, hvor foderpillerne heller ikke er for store af et godt mærke? (som fåes i 1-3 kg sække) ??
De får pt. taste of the wild, men der står noget om i beskrivelsen at det er godt til aktive hunde, jeg vil ikke kalde Lucky en aktiv hund, så ved ikke om der er for meget gods i til en hund der skal tabe sig?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til hund der skal tabe sig?! :)
  • #1   21. feb 2016 Mindre mængde mere motion med samme mad. Det er ikke maden men mængden der gør den tyk

• #2   21. feb 2016 Du skal købe mad hvor råfedt er mindre end i det normale foder, jeg er lige begyndt på Kingsmoor pure diæt til Caos, der er det ret stort piller.. men der findes en masse diæt og light produkter, så det er det, du skal gå efter

• #3   21. feb 2016 Beltane, de har mad fremme hele tiden, og det bliver de ved med. De kan godt styre det, det er bare om vinteren hvor Luckys aktive niveau falder, fordi han er sær, at han har det med at tage lidt på. Men det skal ikke diskuteres.
    Vi snakker ikke om at han er meget tyk, han skal bare ikke tage på, og gerne lige smide 30-50g. Det ryger af igen ligeså snart vejret bliver bedre, men ingen grund til at vente på det, hvis de kan få et foder der lige kan hjælpe ham lidt med ikke at blive tyk.
    Hvis jeg kun havde Lucky, kunne jeg måske bedre justere hans tørfoder, selvom han ikke spiser særlig meget af det, men Rosa spiser meget meget lidt af gangen og mange gange om dagen, så hun skal have foderet fremme, ellers spiser hun ikke nok.

• #4   21. feb 2016 Rikke S, det vil jeg lige kigge på smiley Kiggede godt lidt på kingsmoor, for Maxi zoo har 25% på alt i dag, men ja lidt svært hvis pillestørrelsen er for stor.

• #5   21. feb 2016 Haha flot, så fandt jeg så ud af nu, at maxi zoo faktisk har samlet en stak foder i en kategori for sig selv, som er til hunde der netop skal tabe sig, flot smiley

• #7   21. feb 2016 Han kommer altså ud at gå, og nej han må ikke blive træt af foderet, for så spiser han ikke. Det er altså ikke fordi han altid er for tyk, vi snakker 30-50g som han gerne lige må smide igen. Som sagt er det bare noget der sker når han ikke er ligeså aktiv. Turene er en smule kortere nogle dage ja, men det er mere den aktive del som han selv plejer der er et problem, han gider ikke rende og lege så meget f.eks.
    Vi går generelt længere om sommeren, for der gider Lucky at gå. Ligesom vi går ekstra når det er godt vejr om vinteren.
    Lucky bøvler med hans PL om vinteren fordi det er koldt, det er ikke så slemt når han får sin dragt på, men når han har dragt på, løber han ikke på samme måde fri og rundt, som han gør når vejret er godt. Så det er altså ikke fordi JEG ikke vil gå med ham, men fordi han har nogle ting han bøvler med der gør at han altså ikke bare går så langt som han plejer.

Lucky spiser ikke mere om vinteren end han gør om sommeren, det er det samme, og han har ingen problemer med at justere tørfoder selv. Vi har lige været ved dyrlægen og hun sagde at han da ikke tog skade af lige at tabe sig en smule, men hun ved at han har det med at tage lidt på her i vinteren og at det ryger igen, så hun var ikke bekymret for ham, hun går ellers meget op i når hundene er for tykke, men han er som sagt ikke tyk tyk, han skal bare lige smide 30-50g for at være på ideal vægten igen.

• #8   21. feb 2016 Men det er sådan set ikke det der skal diskuteres. Jeg ved hvad jeg gør, og jeg ved hvorfor han er til den gode side af vægten.
    Jeg spørger om råd til foder, da jeg gerne vil have andres erfaringer. Og nej Lucky spiser ikke mere fordi det er et andet foder med mindre, For det giver stadig en mæthedsfornemmelse, og det er derfor han skal have noget ordentligt.

Rosa kommer ikke til at tabe sig, for hende kan jeg give ekstra vådfoder.

• #9   21. feb 2016 Pure kingsmore diet fåes også i tre kgspose. Den er til mindre hunde, så pillen bør være mindre.

Men hvis rosa spiser meget lidt, så tænker jeg ikke, at hun skal ha det samme som Lucky, da hun vel ikke skal /må tabe sig?

• #10   21. feb 2016 Hov, så først nu at du kan gi hende ekstra, jamen så gør det nok ikke så meget

• #11   21. feb 2016 Salla, det havde jeg slet ikke set, det må vi prøve så smiley
    Det skader jo ikke at prøve, og hvis det viser sig ikke at have en effekt, så har vi prøvet.

Og nej Rosa må ikke tabe sig, hun er ligesom hun skal være, men der er bestemt heller intet hun kan tabe, men ja hun kan få ekstra vådfoder, eller jeg kan give hende lidt om morgenen, så hun får hvad hun skal smiley Hun er nemlig mere aktiv end Lucky er, så hun har selvfølgelig også brug for mere.

• #12   21. feb 2016 Tjekkede igen, men der står ikke på posen at det er til små hunde, øv. Men det er 4 kg, ikke tre:-)

• #13   21. feb 2016 Kan se det står som en del af beskrivelsen:
    Mindre brikker - nemme at tygge for små racer.

Så vi prøver.
    Lucky er også kastrat, så selvom det intet har med det at gøre, er det jo normalt at de kan bøvle med vægten. Rosa skal steriliseres sidst marts/start april, så kan det jo også være hun pludselig får det modsatte problem.

• #14   21. feb 2016 Så langt nåede jeg ikke, men der er tilbud hos Petworld

profilbillede
  • #15   21. feb 2016 2 er måske lige rigeligt smiley
    Men Maxi zoo har 25% på alt i dag, VIP dag, så køber det bare der. Men tak for det smiley

• #16   21. feb 2016 Tjek evt min pb smiley

• #18   21. feb 2016 Isabelle, en babyvægt ved dyrlægen smiley

• #19   21. feb 2016 Så er der bestilt 4 kg kingsmore, så må vi se om det falder i god jord, men mon ikke det bliver spist smiley
    Og som altid røg der en masse med som ikke skulle med, typisk!

• #21   22. feb 2016 Krysteren, nu skal du jo lige tænke på at Lucky er en lille hund med en ideal vægt på 1,8 kg, så nej jeg mener 50g. Som sagt er han ikke decideret tyk, men hans figur ville altså være flottere hvis han lige kom ned på hans ideal vægt igen. Det kan også være det er 70g han skal tabe, det er lidt svært at sige kun ud fra vægten, det er nemmere at se på ham hvornår han er helt flot igen. Jeg tager det i opløbet, for selvom han plejer at have en ret svingene vægt her i vinteren og det bliver godt ligeså snart vejret er godt, vil jeg ikke risikere at han bliver for tyk, så hellere gå all in på de 50g.

Tak for anbefalingen af hills, jeg har lige købt kingsmore, så nu ser jeg lige hvordan det går først smiley

• #23   23. feb 2016 Men det kommer ikke til at ske. Hvis Lucky havde et problem med at have mad stående, så Rosa kan spise når hun er sulten, ville jeg ændre det, men det er ikke et problem. Det er som sagt kun om vinteren han har tendens til at tage lidt på (ikke noget vildt, som sagt omkring 50g) fordi han bevæger sig mindre. Selvom han stormede rundt på gåturen i dag, men solen skinnede også. Så det er altså ikke fordi han bare står og æder. Det er heller ikke en hel skål de har, de har bare altid noget i den. De styrer det fint selv, så det får de lov til. Jeg er ikke bekymret for om de 50g ryger af, for det gør de ligeså snart det bliver ordentligt vejr, men nu kan jeg jo ligeså godt se om det hjælper med et andet foder, så jeg ved om det er værd at bruge penge på til næste vinter.

Kommentér på:
Foder til hund der skal tabe sig?! :)

Annonce