{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.823 visninger | Oprettet:

Fremlysning!!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har fundet denne søde hund i Rønnede, ved Faxe - kender i nogen der mangler ham?
Politiet er informeret.
Han er ikk pænt i pelsen og har lidt rifter rundt omkring smiley

Jeg har taget ham med hjem, i aftale med politiet.

Jeg har ikke Fb, så hvis nogen bor i området må de gerne dele der.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fremlysning!!!!
  • #2   23. feb 2016 Han er så sød!
    Jeg tror jeg smider ham i bad, for hold op nogle knuder han har i pelsen smiley
    Tak! Så håber vi ejer mand kommer frem.


  • #4   23. feb 2016 Ikk vildt, men en smule, men den slags hund skal jo ikk være for tyk :b

  • #6   23. feb 2016 Ja, han har intet taget imod endnu, men han er tørstig i hvert fald og stresset!

  • #7   23. feb 2016 Men det gør jeg og jeg sætter lige denne ind på FB smiley

  • #8   23. feb 2016 Tak smiley

  • #9   23. feb 2016 Hvad med chip-scanning?

  • #10   23. feb 2016 Det må politiet vel om, tænker jeg? Nu har jeg kun haft ham et par timer, så gu ved om der ikk snart er en der savner ham?

  • #11   23. feb 2016 Jeg tænker at når han har knuder i pelsen og rifter er han nok ikke lige stukket af, men det ved jeg ik. Hvis han er det er hans ejere i hvert fald ikke særlig søde til at holde hans pels.

  • #13   23. feb 2016 6-7 år gætter jeg på smiley

    Jeg tror han har været væk længere tid end bare idag, så syntes det er underligt han ikk er fremlyst.


  • #15   23. feb 2016 Ja, min kæreste siger også hvis der ikk er nogen der melder sig, bliver han her smiley

  • #16   23. feb 2016 Kan du ikke køre forbi Faxe dyrehospital og få tjekket om han har chip? smiley

  • #17   23. feb 2016 Jeg bor i rønnede og Skal nok dele.
    Af hvad jeg ved af er der kun en i rønnede der ligner den. Han hedder plet og er 12 år.
    Skal se om jeg kan finde en mulig adresse


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 924
    #18   23. feb 2016 Ville nu også lige runde en dyrlæge og få tjekket chippen, det var da en start smiley Politiet har vel ikke en chipscanner og/eller adgang til DHR, sådan bare lige?

  • #19   23. feb 2016 Hvor stor er han?

  • #20   23. feb 2016 Jo kunne jeg jo faktisk godt smiley
    Hmm, han er ikk stor, mindre end min ludo, men navnet reagere han slet ikk på, ellers er han meget lydig.
    Har lige haft dyret i bad, han har lort hængende i pelsen bagved og er tyndere end lige forventet. Men nu er han ren hehe


  • #21   23. feb 2016 Så er det ikke ham jeg tror! Han er stor af racen.
    Håbet der er en som henvender sig!


  • #23   23. feb 2016 Hvilken del af Rønnede har du fundet ham ?

  • #24   23. feb 2016 Ja, syntes bare det er ved at være længe der ikk er nogen der mangler ham smiley

  • #25   23. feb 2016 Hanne, ved Faxe - står i starts indlægget smiley

  • #27   23. feb 2016 Er det i Faxe område og ikke i Rønnede ?, nu har jeg boet der oppe så jeg kender området der oppe

  • #29   23. feb 2016 Lidt renere hund smiley kunne ikk få alle knuderne helt ud.


    profilbillede
  • #30   23. feb 2016 Er det en ft springer spaniel du har fundet

  • #31   23. feb 2016 Ved Rønnede smiley
    Han er helt intakt. Vi ringer til Faxe nu og høre om de har tid


  • #32   23. feb 2016 Han kan være løbet langt. Jeg ville daffe omkring en dyrlæge og få scannet efter chip smiley

  • #34   23. feb 2016 Super godt. Han blev fin efter bad

  • #35   23. feb 2016 En fra FB tilbyder at scanne ham i aften. Er det noget du vil tage imod? Fra Kl 17.30

  • #36   23. feb 2016 Faxe/Rønnede vejen ?

  • #37   23. feb 2016 Kør ham til Faxe dyrlæge og få ham scannet, det koster ikke noget

  • #38   23. feb 2016 Vi har en tid hos Faxe om en halv time smiley opdatere bagefter!

  • #40   23. feb 2016 Deler ham lige i en FT gruppe på Facebook

  • #41   23. feb 2016 Skriv lige når ejer eller ny information kommer smiley

  • #42   23. feb 2016 Er ejer fundet? smiley

  • #43   23. feb 2016 Han ligner en ft spaniel, så måske at han er en jagthund, som nogen har mistet. Håber at han kommer hjem til ejer igen. Måske at han skulle annonceres på jagt grupper på FB, ofte kender man hinandens hunde, og ved hvis en jagt kammerat har mistet sin hund.

  • #44   23. feb 2016 han er hjemme nu.

  • #46   23. feb 2016 Den var rendt ud af hundegården, så skulle bare " ha givet den et Los i røven og bedt den om at gå hjem" som han sagde. Knuder var ikk noget mente han og de blev børstet to gange om håret........

  • #47   23. feb 2016 Åhh smiley IDIOT smiley

  • #49   23. feb 2016 Ja, det værste var egentlig da han kom, begyndte hunden at krybe hen til ham - det skar sgu i hjertet smiley

  • #50   23. feb 2016 smiley smiley

  • #51   23. feb 2016 Så er det der man ønsker at man bare havde beholdt hunden..

  • #52   23. feb 2016 Ja, Nu som... Desværre, der er i hvert fald ikk tvivl om at det var opdragelse af den gamle skole.

  • #53   23. feb 2016 smiley

  • #54   23. feb 2016 Jeg skød nu også lige ind med at hvis han ikke brugte ham mere ville jeg gerne købe ham smiley

  • #56   23. feb 2016 Ja præcist, vi er jo forskellige omkring opdragelse og det kan jeg ikk gøre noget ved.

  • #58   23. feb 2016 Tak søde minion smiley

  • #60   23. feb 2016 Ja det var sgu ikk sjovt, men ja, der er jo ikke så meget at gøre.

  • #61   23. feb 2016 For én gangs skyld, er det trist at høre, at hunden er kommet hjem til ejer smiley Men godt at du tog dig af den lille fyr !

  • Hanne F
    Hanne F Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
    #62   23. feb 2016 svarede den lorte ejer slet ikke på dit tilbud om at købe hunden?

  • #63   23. feb 2016 Den var ikke færdig med at blive brugt endnu smiley

  • #64   23. feb 2016 Tja alle kan jo ikke være enige om hvordan hunde skal leve, det positive er da, at hunden får sin mad og bliver brugt til noget den elsker, at ejeren så er en røv, er noget helt andet..

  • #65   23. feb 2016 Rikke - det er nu ikke hundegården der skræmmer mig, der er nu mange hunde der har et super fint liv i en hundgård og trives stort med det.
    Men at den kryber til sin ejer, signalere sgu noget forkert for mig smiley


  • #66   23. feb 2016 Fandt den lige her
    jeg var ved at skrive i efterlysnings tråd 2, at jeg aldrig før har været så ked af at fremlyse en hund som du har fundet Camilla ,da ejer efter min mening ikke skulle ha haft den tilbage Og så fortryder man virkelig, at man har delt i mange grupper for at finde ejer smiley

    Og så hej til dig Hanne troede da ikke du var på HG smiley ,


  • #67   23. feb 2016 Nejnejnej. Mage til smiley smiley smiley

    Stakkels hund, den bor tydeligt hos en der vist stadig hænger sig i forældede metoder...

    Måske du skulle sende ham en klækkelig regning, for opholdet og vask af hunden... Sådan noget er faktisk meget meget dyrt, når han er en idiot smiley


  • Helene K
    Helene K Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #68   23. feb 2016 Helt ærligt. Skriv hvem den ejer er, fortæl Faxe Dyreklinik hvad den lorteejer gør ved sin hund. Jeg vil gerne hjælpe dig med at få ham klynget op. han er en skændsel og hunden er udsat for vanrøgt og mishandling. Jeg giver historien til Irene Jarnved og beder hende være opmærksom på denne hun, hvis hu ser den i de kredse hun arbejder i. (Irene træner med jagthunde, med blide metoder og tager stor afstand fra sådan en måde at behandle en jagthund).

  • #70   23. feb 2016 Helene, det der nytter intet.

  • #71   23. feb 2016 Årh, han ser da så ulykkelig ud smiley Stakkels vaps, det gør helt ondt i hjertet...

  • Hanne F
    Hanne F Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 4
    #72   23. feb 2016 hvis ejeren får tilsendt en regning på pleje af hunden, så går det jo bare ud over hunden. Jeg ville sku prøve at stjæle den

  • #74   24. feb 2016 Kit - nu var jeg ude hos ejer og han hentede den ikke her smiley
    Noget andet er at jeg sagde til ejer at hunden nok skulle ha ordnet de knuder der sad rundt om på krop og ører - det blev de ikke, da det gjorde han to gange årligt.
    Meget muligt det er en blød race, men når ejer mener jeg skulle losse til dyret og bede den om at gå hjem, så undre det mig sgu ikke at kræet kravler hen til ejer.
    Og bare lige for at svare dig på dit ligegyldige spørgsmål om hvad jeg ville bruge den til - jagt ville den blive brugt til, så ingen grund til bekymring smiley

    Ja, der er nok flere sider af sagen, men det tegner sgu ikke efter min mening, særlig godt.


  • #76   24. feb 2016 Elsker anonyme profiler smiley

  • #77   24. feb 2016 som er forholdsvis nyoprettet og meget subjektiv ...

    For øvrigt bruger Ts ikke ordet mishandling noget sted.


  • #79   24. feb 2016 Ja da, men hvordan fandt du tråden, som helt ny bruger?

  • #80   24. feb 2016 Du spørger om der er optaget rapport om den påståede mishandling, nu er det Ts der har haft hunden til dyrlæge, og hun har ikke påstået mishandling, så hvorfor den kommentar ....

  • #81   24. feb 2016 Kit - jamen det da dejligt hvis alt er godt - det var bare ikk det indtryk JEG fik - selv en kunde ude på Faxe nævnte dens ikke pæne tilstand i pelsen. Hvad skulle dyrlægen sige? Det var en af sygeplejerskerne der scannet ham smiley
    Meget muligt med forskellig form for humor, men en mærkelig humor må jeg sige.
    Og nu har jeg jo aldrig skrevet eller sagt at hunden blev mishandlet vel? smiley prøv at læs tråden engang - jeg har bare skrevet at vi vidst bare træner hund på forskellige måder alle sammen og jeg bare ikke brød mig om at se den måde det så ud på. Men det er nemt at ligge ord i andres mund, var?


  • #83   24. feb 2016 jeg skriver hunden er tynd, men at det skal den salg hund jo være - du tager vidst ting lidt ud af kontekst var? smiley
    Ja, den havde små sår og rifter - dette skriver jeg i den tro at når den er så uglet og grim i pelsen at den har været på færden længe, men ja, tror du ikke det er dig der gætter lidt mere end mig i den her tråd?


  • #85   24. feb 2016 Og præcis hvorfor skal TS uddybe overfor dig?

  • #86   24. feb 2016 Det vil jeg da med glæde smiley
    Jeg så ikke en glad hund, derfor syntes jeg ikk det var sjovt at aflevere. Jeg har ikk set hunde krybe på den måde. Det kan da meget vel være fordi den er en spanieler, det skal jeg ikke kunne sige, men dem jeg har mødt har ikke gjort det.
    Og jeg syntes ikke jeg har skrevet at den hund er misrøgt - det vil du åbenbart bare meget gerne ha at skriver smiley


  • #88   24. feb 2016 Ts, har faktisk uddybet det, da hun skriver at hun tilskriver det en anden opdragelsesform end den hun bruger/kender ....

  • #89   24. feb 2016 Det er stadig IKKE Ts som påstår noget som helst i den retning, derfor er der ikke lagt op til en sådan undersøgelse på dyrehospitalet ... den blev taget dertil for aflæsning af chip ....


  • #90   24. feb 2016 At man ikke bryder sig om andres "opdragelsesmetoder" er altså ikke lig med, at man mener, at hunden bliver mishandlet.

    Jeg krummer da også tæer, når folk bruger CM metoder. Jeg kan nemt sige, at det ikke er i orden (imo), men det er ikke lig med dyremishandling per automatik (Der sparkes godt nok hårdt nogle gange).


  • #92   24. feb 2016 Kit A: At ejer af den pågældende hund har fået trusler, er ikke ok. Men at klandre TS for det, er sgu ikke fair.

    TS har hjulpet en hund, der var på egen pote, og udtrykt bekymring over at den pågældende hund havde filtret pels, samt at den var meget krybende overfor ejer. Jeg havde absolut heller ikke været begejstret for at aflevere en krybende hund til ejer.


  • #93   24. feb 2016 Kit - hvis du gider at læse tråden vil du også se jeg har valgt at ladet vær med at svare på disse svar i tråden omkring trusler osv. da jeg ikk syntes det er iorden eller noget jeg kan stå indenfor.
    Men at jeg skriver hvad jeg ser og høre kan ingen forbyde mig, at nogen så tager tingene til et andet niveau, er jo ikke min skyld.
    Det er stadig min mening at sådanne en hund skal ordnes i pelsen og at jeg ikke så en glad hund - at det så kan være forkert, kan godt være - men det er min overbevisning og min følelse.


  • #94   24. feb 2016 A) det skal man så kende racen for at vide...
    smiley Ts har stadig ikke på noget tidspunkt skrevet mishandlet eller at hunden havde fået tæv ....tværtimod indikerer hun at hun tror at dens fremtoning måske skyldes at den har været undervejs mere end 1 dag i indlæg #13...


  • #96   24. feb 2016 Til gengæld forsøger du ihærdigt på at hænge TS ud, for at beskylde ejer for mishandling ! TS har på intet tidspunkt skrevet at hunden viste tydelige tegn på mishandling. Kun at hun var bekymret over mgl. Pelspleje, samt at se en krybende hund. En hund der kryber, ved synet af sin ejer. Er sjældent et særligt rart syn smiley

    Noget andet er, at jeg kender én jæger, som har flere FT spaniels, som bliver brugt til jagt. Hans hunde kryber sjovt nok ikke. Skal ikke kunne sige, om nogen linier indenfor FT er mere bløde/krybende, men jeg ville absolut ikke tænke, at her er en hund, som er glad, for at se sin ejer, hvis den krøb hele vejen, uanset race.


  • #97   24. feb 2016 Helt ærligt, jeg har flere ft springere i pensionen, fælles for dem er faktisk en ireterende trang til at smide sig ned;) rigtig dumt når man har kunder på besøg, men det betyder på ingen måde at de er mishandlet eller forkert behandlet, det ligger bare til racen at være hurtig til at "krybe" og fælles for dem jeg kender er også at de kravler rundt når de bliver hentet, jeg kender nogle af ejerne rigtig godt og nej de bliver på ingen måde behandlet hårdt smiley de er bare sådan;)
    Man bør nok tænke sig lidt mere om før man skriver som nogle i denne tråd!


  • #99   24. feb 2016 TS har jo ikke haft mistanke til dyremishandling på noget tidspunkt, hvorfor hun ikke har spurgt dyrlægen om det.
    Synes det er en mærkværdig påstand at blive ved med at smide rundt...


  • #100   24. feb 2016 Det eneste TS har sagt, er at den har en uldret pels, at den måske er lidt tynd (men dette er ikke lig med underernæret), og at hun ikke brød sig om at se den krybe.
    Hvordan man udleder, at hunden ikke har det godt, det må jo være op til en selv.
    TS har da også sagt, at det kan være racebetinget - Men det betyder stadig ikke, at hun bryder sig om det.


  • #102   24. feb 2016 Nettet er en stor verden ... Hvis man skal stå inde for hvordan andre tolker både det man selv skriver, samt det andre skriver i ens tråde, så kan ingen hvis været på nettet ...

    det du skriver ejer er udsat for er på ingen måde i orden , desværre er der jo fjolser alle vegne, det kan alle brugere af nettet bare ikke skulle tage højde for ...


  • #103   24. feb 2016 Ja, pga. hendes egen opfattelse omkring dens opdragelse og tilstanden af pelsen. Det er altså ikke lig med, at hun synes, den bliver mishandlet.

  • #105   24. feb 2016 Kit: Skal gerne spørge hvilke linier "min" jæger har, næste gang jeg ser ham.

    TS: Reagerer på synet af en krybende hund, med filtret pels, samt en ejer der udtrykker at hun bare skulle have losset til hunden, og bedt den om at løbe hjem !

    Det havde jeg sgu også reageret på.

    Måske det er ok opførsel i din verden, det er det ikke i min ! Og i stedet for at dunke TS i hovedet, kunne du måske bruge tiden mere fornuftigt. Fek's på at forklare din jægerven at man siger pænt tak for hjælpen, når folk har brugt tid og kræfter på at hjælpe ens hund. At man ikke beder folk om at losse til en løs hund uden ejer, og at en hund kræver pelspleje smiley


  • #106   24. feb 2016 jeg tænker egentlig på at Kit A skriver at hun er blevet opmærksom på tråden fordi den er delt i en jagthunde tråd på FB, må man det ?? (#82)

    Må man tage tråde herinde fra og kopiere over i andre Fora uden vi ved det ???


  • #107   24. feb 2016 Det tænker jeg - Emnerne er jo offentlige.

  • #108   24. feb 2016 hmm... tænker bare på det der med billeder og ophavsrettigheder osv ... ja men ved det ikke... ved jo heller ikke hvad der er kopieret med over, men synes jeg det er træls hvis profilbilleder, med navn går med over .. ikke at jeg har noget at skjule, men synes bare det er rart at man ved hvor ens "indlæg" lever henne ...så at sige ...

  • #111   24. feb 2016 ja det er selvfølgelig rigtigt ... men der har man jo nogle andre muligheder for at begrænse hvem der ser det man ligger op i en privatindstillinger og dermed har man vel en form for indflydelse på hvem der kan dele tingene, end her hvor den jo af en eller anden bruger må være kopieret ud i et helt andet medie.

  • #112   24. feb 2016 Nå nu er jeg kommet hjem fra aften tur smiley

    Kit - jeg ved ærligt talt ikk hvad jeg mere skal skrive til dig, for på mig virker det som om det er mig du vil give skylden. Jeg har skrevet hvad jeg som sagt så og følte - at du meget gerne vil havde at jeg skulle ha sagt hunden var misrøgt, selvom jeg IKKE har, må være dit problem smiley
    Jeg bryder mig ikke om at se en hund der ikke er vedligeholdt i pelsen, med store knuder - at det ikke er et problem for dig, det super! og det er muligt at det er normalt for racen at krybe, men for MIG virker det forkert.



  • #114   24. feb 2016 Det må du ringe og spørge sygeplejeske om hvorfor de ikk gjorde. De scannet hunden satte sig bag skrænken igen - jeg havde jo ikke en konsultation til hunden? smiley
    Skylden for manden får opringninger, fordi som du selv indirekte siger at jeg lyver. Men kit, har jeg snart svaret på dine spørgsmål snart? som jeg har gjort med alt indtil videre, for nu bliver jeg sgu lidt træt i hovedet over dig, må jeg indrømme. At du ikke tror på mig, fair nok, det må du jo om, men jeg lyver nu ikke.


  • #116   24. feb 2016 Indirekte, skriver jeg - læs smiley
    Ja og jeg fortæller hvad jeg oplevede.


  • #117   24. feb 2016 Camilla, lad være med at brug mere energi på hende.
    Du gjorde det rigtige og nej en hund skal hverken have knuder i pelsen eller krybe.


  • #118   24. feb 2016 Ja, tror også bare jeg stopper nu smiley
    Nej, det mener jeg heller ikke.


  • #119   24. feb 2016 Camilla: Helt enig med "Nu som" smiley Du har muligvis reddet en hund fra at blive kørt ned, du har taget dig godt af den, og gjort dit bedste for at finde ejer.

    At du har udtrykt bekymring for at hunden havde filtret pels og var krybende overfor ejer, er fuldt ud forståeligt. Jeg havde gjort nøjagtigt det samme.

    Respekt til dig, for at have gjort et godt stykke "arbejde" for at hjælpe smiley


  • #120   24. feb 2016 Tak Ann-Marie smiley

  • #121   25. feb 2016 Selv tak smiley

    Har selv oplevet utaknemmelige ejere, som skældte hundene ud for at være stukket af, og det lød som om at de fik slag inde i huset, mens jeg snakkede med den ene ejer smiley smiley
    Og har efterhånden også hørt en del historier om utaknemmelige ejere, som ikke værdsætter den hjælp de får med at indfange deres løse hunde smiley

    Jeg er efterhånden nået frem til at den næste løse hund, som jeg støder på, bliver indfanget og afleveret hos politiet. Så kan ejer sgu hente den der, og samtidig få en bøde !


  • #122   25. feb 2016 Nå, nu har jeg læst tråden flere gange og er nød til at svare..

    Nej TS nævner ikke direkte mishandling af hunden, det er der kun en Helene der gør og hendes forslag bliver hurtigt skudt i jorden.

    Fedt af dig TS at tage hunden ind og sørge for den kom hjem.

    Kommentaren med et los bagi kunne jeg også have fundet på at sige. Ikke fordi jeg mente det bokstaveligt, men alligevel.

    Til sidst vil jeg sige at hvis nogen en dag skulle finde min hund rendende rundt så vær sød ikke at give ham et bad eller børste ham. Han er hylende angst for at komme i bad og han kan bide når han bliver børstet. og ej heller give ham mad da han er allergiker.

    Og inden man begynder at kaste med den sten der hedder mishandling (og der mener jeg ikke TS eller anden i tråden, bare generelt) så husk at der kan være årsager til at hunden ser ud som den gør. Jeg er ret sikker på at hvis nogen så min hund lige nu ville der komme et besøg af dyreværnet, udelukkende fordi at folk ville have for travlt. Men han ligner et "tilfælde" fordi han ved et uheld har fået en forkert hundekiks og derfor klør sig over det hele. (Er dog i behandling)

    Når det så er sagt så synes jeg at det er fest at man er så obs på dyrevelfærd.


  • #123   25. feb 2016 Ann- Marie - ja det burde jeg nok også bare havdet gjort, kan jeg se.

    Jeg tror jeg sletter tråden, da jeg ikke syntes det er endt ud i noget godt.


  • Sofie L
    Sofie L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #125   25. feb 2016 Inde du lukker tråden:

    - STOR tommel op for dit kærlige arbejde smiley

    - Jeg træner spaniel til jagt. Hvis en spaniel (eller hvilken som helst hund) kryber til sin ejer, er det fordi ejeren benytter sig af primitive træningsmetoder. Længere er den ikke. Om man synes at strafbaseret træning er dyremishandling, er (til min store undren) stadig til diskussion.
    Hvis man kender til klikkertræning, shaping, motivationsbaseret træning, er formålet netop at opnå en hund der er glad for at samarbejde uden frygt. Selv Dansk Jægerforbund benytter sig af klikkertræning nu for christ sake.


  • Sofie L
    Sofie L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #126   25. feb 2016 Hvis min hund bliver væk, vil jeg da håber på, at det er mennesker som dig der finder ham.

  • #127   25. feb 2016 Jeg studsede også lidt over denne her:
    "At hunden krøb ser jeg som en underkastelse. Ikke et tegn på tæv. " En frejdig hund trænet med moderne træningsmetoder render ikke rundt og underkaster sig. Det har den ingen grund til og det har mange af jægerne altså også fundet ud af.
    MEN der findes stadig dem, der har deres hunde boende i en hundegård og nærmest kun tager dem ud i jagtsæssonen. Der er stadig nogen, der mener at en jagthund skal adlyde fordi man siger det og fordi den ikke tør andet og ikke fordi den synes at samarbejdet med jægeren er det fedeste i denne verden. Ros og godbidder er kun for 'softies', der ikke kan finde ud af at gøre hundene lydige ved at vise vores dominans overfor dem. Jeps- det hørte jeg sidste sommer fra en ny jæger af yngre dato smiley


  • Sofie L
    Sofie L Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #128   25. feb 2016 Jeg tror at moderne metoder har haft et langsomt indtog i jagthundetræning, da det kræver planlægning, strategi og TID. Og det er mit (subjektive) indtryk at der er en del, der ikke mener at dette passer ind i deres 'jægerimage', hvor man gerne vil dyrke nogle dyder, der bygger på kæft trit og ret - eksempelvis den tilbagebeviste teori om alfahierarki smiley
    Men! som nævnt er der en rigtig positiv omstilling i Dansk Jægerforbund, Spanielklubberne over hele landet mm., som er gode ambassadører for en intelligent træning af sin jagthund. Så grundlæggende glæder jeg mig over udviklingen.


  • #129   25. feb 2016 Altså der hvor jeg kommer og træner Kaningård osv. er det udelukkende positive metoder og det er spanielfolk der er gamle i gårde og har haft spaniels i 60-40 år..

  • #130   25. feb 2016 Minion - det er netop derfor jeg tænker jeg sletter. Jeg er ikke på fb og hvad der forgår der kan jeg jo ikke gøre ved eller tage stilling til. Mit formål med tråden var jo ikke en heksejagt på manden, fordi jeg fortalte hvad jeg så.
    At nogen et uenige er fint - JEG syntes bare ikke det så rart ud at den krøb smiley
    Jeg har bare ikke lyst til at få kastet det kort i hovedet at jeg har sagt hunden var misrøgt og det nu er min skyld han får trusler. Noget andet er, jeg forstår slet ikke at folk kam finde ham når der intet navn er nævnt og kun et billede af hans hund, det undre mig sgu lidt, men jeg er heller ikke en haj til nettet smiley

    Mette - Det er præcist det jeg tænker, men nej, jeg kender ikk SÅ godt til spanielers at jeg skal kunne sige om det er normalt, men dem jeg ellers har mødt har i hvert fald ikke gjort det.

    Sofie - jeg er da glad for at høre det ikke er alle der bare kryber eller springer på ryggen for ejer smiley



  • #132   25. feb 2016 "Hvis en spaniel (eller hvilken som helst hund) kryber til sin ejer, er det fordi ejeren benytter sig af primitive træningsmetoder. Længere er den ikke."


    Den er jeg så ikke enig i. Lia er f.eks. signalfølsom/god til at aflæse kropssprog og har selv et overdrevent kropssprog, hvilket er noget som kan ligge til racen. Herudover har vi altid rost og støttet op om tydelig, konfliktløsende kommunikation, hvilket så naturligvis også har forstærket fænomenet hos både Lia og vores katte (der er flere ikke-katte mennesker som har lært kattesprog hjemme hos os).

    Det betyder at hun i situationer hvor en anden hund måske lige ville have vippet ørerne tilbage, sagtens kan finde på at gå ned i krybe med helt tilbagelagte ører og lang mundvige, for derefter at være superglad og ikke spor trykket et halvt sekund senere.

    Har to gange oplevet, "Den hund får nok tæsk derhjemme", sagt så højt at det er meningen jeg skal høre det og det synes jeg naturligvis ikke er specielt fedt, samtidig er det dog det er skønt at hun taler så tydeligt, for det betyder også at jeg kan gribe ind meget tidligt hvis jeg kan se at der er noget hun ikke bryder sig om/er usikker omkring - ikke at det sker særlig tit, men børn kan godt være nogle mærkelige størrelser ifølge Lia, og så er det jo fint at hun siger "uhhhhh... jeg ved ikke rigtig..." inden hun siger "Uha!" eller "La' vær!".

    Når det så er sagt, så synes jeg heller ikke selv det ser rart ud når en hund kryber - det er jo et meget stærkt dæmpende signal, men det betyder ikke nødvendigvis at hunden er bange for at blive straffet. Når Lia kryber overfor mig er det som regel for at skabe harmoni/ sikre sig at alt er okay. Kryber hun overfor fremmede, så er det er tydeligt tegn overfor mig at de er bange for hende, og så er det sandsynligvis fordi det gør hende en smule usikker og hun vil vise at hun er 100% ufarlig og ikke ude på ballade, så snart jeg har fået sagt ordentligt hej til dem og hun lige har fået lov til at snuse til deres hånd eller ben, så er alt 10-4 igen.

    PS. Vi bruger klikkertræning, ros, godbidder, leg, og indlæring gennem leg, og har fået meget ros på vejen for vores hund-fører forhold både til træning, mentalbeskrivelse, og hos dyrlægen.


  • #133   25. feb 2016 Camilla S: Nu ved jeg ikke hvad der foregår på Facebook, men jeg synes tonen herinde angående ejeren er sober nok.

  • #135   25. feb 2016 "bliver løftet hen på plads": lige præcis dette er noget af det som af os mennesker tolkes rimelig blidt, men som for en signalfølsom hund kan opfattes ekstremt ubehageligt. Min dober ville 'dø i 17 afdelinger' hvis jeg løftede hende (ikke at jeg kan smiley ). Hun synes det er absolut ubehageligt at blive løftet. Jeg ville istedet bare guide hunden tilbage. Forlader hunden en 'bliv' uden at have fået lov så er den ikke stærk nok i øvelsen og man er gået for hurtigt frem smiley Så kort tiden eller afstand til hunden af smiley

  • #137   25. feb 2016 Jamen så er det jo nok ikke noget issue for hende smiley
    Prøv at kigge på hendes ansigt, hvis du løfter hende tilbage når hun har forladt sin plads; kigger hun på dig eller kigger hun væk, slikker hun sig om munden, hvad gør hun med sine ører ?
    Slikken, smasken, kiggen væk, ørene bagud osv er små signaler fra hunden om at den ikke er helt glad ved situationen.


  • #147   25. feb 2016 Tror bare, at Minion mener, at Camilla har ret til at have hendes holdning til tingene, og ikke på nogen måde kan stå ansvarlig for, at folk går ud og sender trusler.
    Det er hverken trådens skyld eller Camilla's skyld. Det er folk, som ganske enkelt ikke ved, hvordan man skal opføre sig.


  • #148   25. feb 2016 Altså det eneste TS har villet med tråden har vel været at finde ejer

  • #151   25. feb 2016 Du skriver, at truslerne er opstået pga. tråden, hvilket er en indirekte ansvarslæggelse på Camilla.
    De er ikke opstået pga. tråden. Det er de mennesker, der truer, der bærer fejlen.


  • #152   25. feb 2016 Men hvis du tror det er det eneste hun vil med tråden, hvad er det så der er problemet?

  • #155   25. feb 2016 Men hvad er det du mener folk burde have undersøgt?

  • #159   25. feb 2016 Ok så det mener du skal tages helt bogstaveligt, men du kan ikke forstå hvis folk tager det seriøst at ejer har bedt TS give hunde et los i røven?

  • #162   25. feb 2016 Og folk herinde kender måske dem der har skrevet nogle af de ting, godt nok til at vide at det hele ikke skal tages bogstaveligt smiley

  • #163   25. feb 2016 Ja lige den sidste var absolut ikke ok
    Men det fik hun vidst også at vide


  • #167   25. feb 2016 Det har jeg også prøvet minion
    En idiot der havde så travlt med at skælde hundene ud at hun ikke kunne sig tak for at jeg kom med det


  • #177   25. feb 2016 Minion: Opgiv det smiley Kit synes at vi er en flok idioter, og fred være med det smiley Jeg gider i hvertfald ikke at spilde mere tid på hende. Hun har sin mening, og jeg har MIN. Enige bliver vi i hvertfald aldrig smiley

  • #184   25. feb 2016 De fleste herinde har et nogenlunde kendskab til hinanden - Det har du ikke, og derfor kan jeg godt fornemme, at du tolker tingene anderledes. Camilla ønsker ikke ejer noget ondt, men synes ikke lige, det var verdens fedeste oplevelse - Det har hun lov til.
    Minion har nogle måder at formulere sig på, som kan virke voldsomme (eller sjove), men det er sådan Minion får sin pointe henover bordet - Det har hun også lov til.

    Og så går der dansklærer i Isabelle, som leder efter en definition på et ord, haha.

    Tror bare, at min pointe er, at du kender folk herinde lige så lidt, som vi kender ejer. Har hunden det godt - FEDT, så er alle glade.
    Men det ændrer ikke på Camillas oplevelse, som bestemt kan beskrives som øv.


  • #186   25. feb 2016 Isabelle: Jep smiley smiley smiley smiley For du er så sjåååw smiley

    PS. Undskyld stavefejlen smiley


  • #187   25. feb 2016 Hahahaha, ja, beklager Isabelle! ^^

  • #194   25. feb 2016 Isabelle det ville jeg ellers gerne have set en svane gøre. smiley


  • #198   25. feb 2016 åbenbart ....

  • #199   25. feb 2016 Feeed tråd at læse nu smiley

  • #201   25. feb 2016 Nåede desværre ikke at læse Kits kommentarer her til sidst, men kan sige at som tråden er nu, så fremstår den meget mærkelig og ja minion eftersom der er rigtig mange svar fra dig lige efter hinanden her til sidst (grundet sletningen af Kits kommentarer) så fremstår du lettere skizofren hehe smiley Faktisk lettere underholdende at læse smiley

Kommentér på:
Fremlysning!!!!

Annonce