3.735 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels

Har en dejlig Cavalier på 10,2 kg og 38 cm høj. Kan læse mig frem til at de normalt er mindre og får altid at vide om han er renracet da han virker stor, så tænker lidt om det er helt normalt at de bliver så store? Han skulle gerne være ren Cavalier nemlig (:

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels
  • #1   29. feb 2016 Har du stamtavle på ham, så kan han bare være faldet uheldigt ud i forhold racestandarden.
    Har du ikke tavle på ham, så kan han stadig være faldet skidt ud, eller også er der blandet andet i. Det er jo lotteriet, når man køber uden tavle.

Men det er en ret stor størrelsesforskel i forhold til standarden.

• #2   29. feb 2016 Min Cavalier *Lasse*....... vejer 10,4 kg.
    Min Cavalier *Nanna* .....vejer 08,3 kg.

*Lasse* .... er en lidt stor Cavalier ...
    *Nanna* .. er en normal Cavalier ....

De er begge " ægte " ... renracet ... ha ha ..... med Stamtavle .... smiley

Ingen af mine hunde er for tykke ..... ( eller er faldet uheldigt / skidt
    ud ) ... smiley

• #4   29. feb 2016 Han har ikke stamtavle, men min dyrlæge mente at han var "ren", men det er jo alligevel ikke sikkert nej. Folk tror bare aldrig på mig når jeg siger at han er Cavalier, da de mener han er for stor smiley
    Men fedt at han ikke er den eneste, så skulle han være rigtig nok. Når jeg kigger racens yderligere bestemmelser ser han nu også ud til at passe til det meste, størrelsen passer bare ikke lige.
    Tak, synes selv han er en rigtig flot lille fyr, men det synes man vel altid ??

• #5   29. feb 2016 Nu har jeg kigget på billederne af din Cavalier ..... den ser lidt tykkere ud , end min *Lasse* ..... så måske den kunne tåle at tabe sig 1 kilo eller 1½ .... .... da den ser mindre ud i str. end min ...

• #6   29. feb 2016 Her er *Lasse* ........... og jeg synes bestemt også Din Cavalier ser ud til at være ren Cavalier.

profilbillede
  • #7   29. feb 2016 Og her er de begge 2 ...

profilbillede
  • #8   29. feb 2016 Tyk er han nu ikke, jeg tror bestemt ikke at han skal tabe sig smiley . På nogle af billederne ser han lidt kraftig ud, men det skyldes mest pelsen som tidligere ejere klippede selv, så han derfor så ret tyk og grim ud. Men tror måske bare at han er kraftigere end din fine vuf, muligvis også højere. Tristan er jo 38 cm høj smiley

• #9   29. feb 2016 Men hvor høje er dine? smiley

• #10   29. feb 2016 *Lasse* er...... 40 cm. i skulderhøjde ... jeg har lige målt ham ... smiley .....
    *Nanna* er .. 38 cm, i skulderhøjde ..... også lige målt .... smiley

• #11   29. feb 2016 Ja okay smiley
    Han får pedigree foder til 10 kg hund og får masser af motion, og virker ikke tyk på nogen måde, tydelige ribben og inden vom eller noget smiley
    Kan se at dine har lidt mindre pels, måske er det derfor han virker stor? Klipper du dine? De er rigtig flotte smiley

• #13   29. feb 2016 Jeg klipper poter og numse ... om sommeren ....... og poter ... numse ... og faner på ben om vinteren ... men ikke på kroppen ...

Du skal huske ..... man skal IKKE fodre efter hvad hunden vejer ...... men efter HVAD den skal veje.... ... og så endda trække lidt fra ..... smiley

• #14   29. feb 2016 Jeg ville nok skifte foder. Pedigree er ikke et særlig godt foder når man kigger på indholdet, du kan få meget bedre for pengene smiley

Jeg kan desværre ikke hjælpe med størrelsen, kender ikke racen smiley

• #15   1. mar 2016 Lyder rigtig nok ja. Men hvordan kan jeg se om han er tyk? Det er ikke fordi han har noget fedt på maven eller noget så vil ikke selv vurdere ham til at være tyk. Derfor har vi egentligt bare fortsat med det foder og den mængde han altid har fået. Dyrlægen kommenterede det desuden ikke da vi var inde med ham smiley
    Milla: Hvad foder vil du så anbefale? Vi fortsatte egentligt bare på det han fik tidligere jo, men prøvede på et tidspunkt noget billigt noget som han ikke kunne lide. Han spiser glædeligt frolic hos svigerforældrene, men kender ikke lige til prisen eller næringsindhold i det smiley

• #16   1. mar 2016 Mine svigerforældre har en Cavalier, med stambog, som er noget større og mere bestandig end standarden - synes mange andre cavaliers jeg ser, er meget mindre og meget mere spinkle, må tilstå jeg faktisk bedst kan lide svigerforældrenes "type" Cavalier - selvom han jo så blev kasseret til avl pga. det smiley

Mener han vejer 12kg, når han er i pæn foderstand (Dvs ikke overvægtig)
    - Højden ved jeg desværre ikke...

Men btw - vil jeg stemme med i koret, Pedigree er ikke lige just dét foder jeg ville anbefale. På nogen måde. Nogensinde. Der er SÅ meget andet og langt bedre foder, til absolut rimelige penge - der også er meget sundere for hunden smiley

profilbillede
  • #17   1. mar 2016 Mht. vægt og dyrlæge - min dyrlæge kommenterede ikke vægten på min sidst vi var derinde, fordi hun havde "set værre, meget værre - også i dag".
    - Hvilket er fint nok, men min kunne sagtens tåle at smide 1-1½ kg. og ville godt have haft hendes vurdering.

Så nogle gange ser de åbenbart det der er langt værre - så hunde med bare "lidt" ekstra, ikke bliver påtalt - hvilket er ærgerligt på sin vis.

Mine hunde får Essentials.
    - www.essentialfoods.dk

Ellers er der mange andre gode mærker, Orijen, Taste of the Wild, Wolfsblut m.fl.

• #18   1. mar 2016 Jeg fodrer med Olivers Adult .... mellem str. piller ...... Det er jeg rigtig godt tilfreds med
    De får halvdelen tørfoder ... 4o gr. 2 gange daglig ... ( hver ) ..... + 1 spsk. vådfoder ...... eller 1 spsk.af hvad jeg ellers har .... ( f.eks ... kyllingetern .... tun i vand .... lidt ost ... en lille frikadelle ... ½ bøf .... ½ kotelet .... makrel .... fisk ... lidt grønt .. osv... blandet i tørfoderet.
    Så kommer jeg 1-2 spsk. varmt vand over og blander det .... + 1 kapsel omega3 fiskeoliekapsel i maden om morgenen.... smiley

• #20   1. mar 2016 Min Cavalier med DKK stamtavle vejer 6,3 smiley i pæn foder stand.
    Molly er dog en lille cavalier men stadig ret aktiv smiley

• #21   1. mar 2016 Ja okay. Men tænker nu stadig ikke at han skal tabe sig, når man mærker på ham er der intet fedt at mærke på mave, ryg og bryst. Ribben mv. mærkes ret tydeligt. Men hvad ved jeg.
    Ang. foder.. skulle nok overveje at skifte så. Vi beholdte blot det gamle da han gad at spise det. Han er ret kræsen med foder og godbidder smiley

• #22   1. mar 2016 Min gamle elskede cavalier vejede i sine unge dage (4-9år alderen) 6,5 kg, hun var også meget aktiv altid; agility, lydighed, ture på marken, og cykleture(løb ved siden og sad i kurven). Hun var slank men ikke tynd.
    På sine ældre dage (9-14års alderen) vejede hun godt 8 kg stadig uden at være for tyk, stadig var hun aktiv med agility, selfølgelig bare mere roligt end tidligere, hun elskede agility.
    Hun målte forresten ca 34cm i højden.

De cavalieres jeg har mødt har der været stor forskel i deres str. nogle er meget store og andre er meget små, så det lader til at der er stor variation.

Kommentér på:
Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels

Annonce