Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels
Har en dejlig Cavalier på 10,2 kg og 38 cm høj. Kan læse mig frem til at de normalt er mindre og får altid at vide om han er renracet da han virker stor, så tænker lidt om det er helt normalt at de bliver så store? Han skulle gerne være ren Cavalier nemlig (:
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
Har du ikke tavle på ham, så kan han stadig være faldet skidt ud, eller også er der blandet andet i. Det er jo lotteriet, når man køber uden tavle.
Men det er en ret stor størrelsesforskel i forhold til standarden.
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.935
Min Cavalier *Nanna* .....vejer 08,3 kg.
*Lasse* .... er en lidt stor Cavalier ...
*Nanna* .. er en normal Cavalier ....
De er begge " ægte " ... renracet ... ha ha ..... med Stamtavle ....
Ingen af mine hunde er for tykke ..... ( eller er faldet uheldigt / skidt
ud ) ...
sep 2015
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 15
Men fedt at han ikke er den eneste, så skulle han være rigtig nok. Når jeg kigger racens yderligere bestemmelser ser han nu også ud til at passe til det meste, størrelsen passer bare ikke lige.
Tak, synes selv han er en rigtig flot lille fyr, men det synes man vel altid ??
jul 2007
jul 2007
jul 2007
sep 2015
sep 2015
jul 2007
*Nanna* er .. 38 cm, i skulderhøjde ..... også lige målt ....
sep 2015
Han får pedigree foder til 10 kg hund og får masser af motion, og virker ikke tyk på nogen måde, tydelige ribben og inden vom eller noget
Kan se at dine har lidt mindre pels, måske er det derfor han virker stor? Klipper du dine? De er rigtig flotte
jul 2007
Du skal huske ..... man skal IKKE fodre efter hvad hunden vejer ...... men efter HVAD den skal veje.... ... og så endda trække lidt fra .....
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.112
Jeg kan desværre ikke hjælpe med størrelsen, kender ikke racen
sep 2015
Milla: Hvad foder vil du så anbefale? Vi fortsatte egentligt bare på det han fik tidligere jo, men prøvede på et tidspunkt noget billigt noget som han ikke kunne lide. Han spiser glædeligt frolic hos svigerforældrene, men kender ikke lige til prisen eller næringsindhold i det
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
Mener han vejer 12kg, når han er i pæn foderstand (Dvs ikke overvægtig)
- Højden ved jeg desværre ikke...
Men btw - vil jeg stemme med i koret, Pedigree er ikke lige just dét foder jeg ville anbefale. På nogen måde. Nogensinde. Der er SÅ meget andet og langt bedre foder, til absolut rimelige penge - der også er meget sundere for hunden
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 2 Svar: 921
- Hvilket er fint nok, men min kunne sagtens tåle at smide 1-1½ kg. og ville godt have haft hendes vurdering.
Så nogle gange ser de åbenbart det der er langt værre - så hunde med bare "lidt" ekstra, ikke bliver påtalt - hvilket er ærgerligt på sin vis.
Mine hunde får Essentials.
- www.essentialfoods.dk
Ellers er der mange andre gode mærker, Orijen, Taste of the Wild, Wolfsblut m.fl.
jul 2007
De får halvdelen tørfoder ... 4o gr. 2 gange daglig ... ( hver ) ..... + 1 spsk. vådfoder ...... eller 1 spsk.af hvad jeg ellers har .... ( f.eks ... kyllingetern .... tun i vand .... lidt ost ... en lille frikadelle ... ½ bøf .... ½ kotelet .... makrel .... fisk ... lidt grønt .. osv... blandet i tørfoderet.
Så kommer jeg 1-2 spsk. varmt vand over og blander det .... + 1 kapsel omega3 fiskeoliekapsel i maden om morgenen....
nov 2015
Følger: 28 Følgere: 338 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 569
Molly er dog en lille cavalier men stadig ret aktiv
sep 2015
Ang. foder.. skulle nok overveje at skifte så. Vi beholdte blot det gamle da han gad at spise det. Han er ret kræsen med foder og godbidder
okt 2011
Følger: 4 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 46 Svar: 233
På sine ældre dage (9-14års alderen) vejede hun godt 8 kg stadig uden at være for tyk, stadig var hun aktiv med agility, selfølgelig bare mere roligt end tidligere, hun elskede agility.
Hun målte forresten ca 34cm i højden.
De cavalieres jeg har mødt har der været stor forskel i deres str. nogle er meget store og andre er meget små, så det lader til at der er stor variation.
Størrelse på Cavalier King Charles Spaniels