{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

Hanhund som er (lidt for) tævegal {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!
Jeg har min lille papillon dreng på 1 år, som altid har været imødekommende overfor andre hunde, men jeg synes det har taget en lidt voldsom drejning.

Når han møder tæver bliver han helt vild, slikker sig, sparker bagud, piver, forsøger at slikke på deres køn.. Tævernes reaktion er meget forskellig, men de fleste synes ikke at det er et problem at han slikker sådan smiley
Jeg stopper ham hver gang jeg opdager det. Vi går ofte en større gruppe sammen med hundene løse, og han får pænt besked om at gå et andet sted hen når han begynder på det pjat. Det er jo som sådan 'harmløst' men jeg synes det er en uvane - til trods for at tæverne ikke ser ud til at lide nogen nød.

Kan jeg forvente at dette stopper i takt med hans udvikling/aldring? Ville kastration hjælpe på dette? Har I nogle gode råd til hvordan man kan træne det væk?

Han prøver aldrig at 'humpe' tæverne, men slikker, slikker slikker.. Det skal siges at det er både intakte tæver og steriliserede tæver som er interessante (men ikke min egen Lady derhjemme, hun siger tydeligt nej tak)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hanhund som er (lidt for) tævegal
  • #3   3. mar 2016 Jeg kom gerne forbi for at se om det hjalp smiley

    Snor på, det har han faktisk ikke fået. Det skal vi gøre! Så er det nok knap så sjovt når de andre render og hygger sig.

    Jeg vil nødigt kastrere, men tænkte han måske ville blive mindre 'kåd' af mindre hormoner smiley


  • #5   3. mar 2016 Fortsat bare med at stoppe ham i det. At han forekommer lidt for tævegal lige nu har helt sikkert noget med hans alder at gører. Jeg har ikke oplevet andet end at det finder et lidt mere fornuftigt leje med alderen og den fortsatte opdragelse smiley

  • #6   3. mar 2016 Jeg har aldrig haft en hanhund før, så jeg troede (naiv som jeg var) at de kun ville opføre sig sådan ved løbetid.. Men som de fleste andre hanner er han vel 'på' hele året smiley
    Jeg håber du får ret, Mette Marie! Vi må klø på og være konsekvente


  • #7   3. mar 2016 Jeg har haft nogle stykker efterhånden smiley Mine har da også været rimelig 'bløde i bolden' mht tæver indtil de blev voksne. Som voksne har de da godt været interesserede i tæver og gerne lige villet give dem deres opvartning (for li'som at vise hende at de er et godt parti når det nu kommer til løbetiden smiley ). Men det er altså kun højløbske tæver der har kunnet få dem til at gå helt i selvsving som voksne. En enkelt havde tre bestemte tæver han synes var rigtig lækre når de kom i løbetid og alle andre tæver var ham inderligt ligegyldige også selvom de var højløbske - de var åbenbart ikke hans type eller noget smiley

  • #8   3. mar 2016 Han er et år - det er heeeelt normalt!

    Afled, træn vanen væk. Du skal være helt konsekvent.
    De fleste vokser fra det.


Kommentér på:
Hanhund som er (lidt for) tævegal

Annonce