1.322 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Forebygge blærebetændelse hos hund Forebygge blærebetændelse hos hund

Jeg har en cavalier, som er næsten 12 år. Hun har 2 gange, indenfor de sidste par år, haft blærebetændelse, i forlængelse af løbetid. Det blev klaret med penicilinkur. Men nu hvor hendes næste løbetid nærmer sig, kom jeg til at tænke på om man evt. Kunne forebygge en blærebetændelse ved f.eks. at give hende tranebærtabletter eller ? Nogen der har erfaring med den slags ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forebygge blærebetændelse hos hund
  • #3   7. mar 2016 Emma, min tidligere boxer led ofte af blærebetændelse.
    Jeg forsøgte mig med koncentreret tranebær saft i hends foder.
    Hun havde altså ikke et eneste tilfælde efterfølgende!
    Hun fik det fast resten af livet. Bare en skefuld dagligt.

• #4   7. mar 2016 Og så sørg for at hun drikker rigeligt med vædske. Jeg havde selv som ung en periode hvor jeg bare fik blærebetændelse hele tiden. Det hjalp at drikke et glas trænebærsaft dagligt og så iøvrigt sørge for at drikke en del mere vand end man sådan ellers ville gøre på en normal dag (det var faktisk min læges råd).
    Det var de samme råd jeg fik til min hund, der så også kom til at lide af jævnlige blærebetændelser nogle år senere. Lige bortset fra tranebærsaften smiley Man kan lokke ekstra vand i hunden ved at tilsætte det en smule smag. Til min sørgede jeg får at hun to gange daglige fik 0,5 L vand med en skefuld vådfoder opløst i.

• #5   7. mar 2016 Iøvrigt også et billigt trick til kattene, med den ekstra væske i fx vådfoder. Har heller ikke haft den slags siden jeg indførte natmad i form af vandig vådfoder.

• #6   7. mar 2016 Hmm....det lyder som om at det var værd at afprøve tranebær. Tænker dog at tranebær tabletter vil fungere bedre her i huset, fremfor saften, da mine hunde har tørfoder stående 24-7.
    En tablet kan jo pakkes ind i lidt vådfoder smiley

• #7   7. mar 2016 Det kan koncentratet også smiley
    Prøv at se på det reelle indhold af tranebær i kapslerne, jeg vil tro der er temmelig forskel.

• #8   7. mar 2016 MLA: God pointe. Jeg må i gang med at Google smiley

• #9   7. mar 2016 da min yngste som hvalp havde 3 blærebetændelser i rap gave jeg hende Tranbærkapsler en tid ... bare kapslerne skjult i noget lækkert ... hun fik i hvert fald ikke flere infektioner ... nok en kombi af understøttelsen med Tranebær g så modning af immunforsvar...

• #10   7. mar 2016 Hanne: Tak, for at du deler din erfaring. Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, som har fået tanken med at tranebær måske også kunne virke på hunde smiley

Kommentér på:
Forebygge blærebetændelse hos hund

Annonce