{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor gør min hund sådan her. ?
  • #1   11. mar 2016 Det er en form for tvangshandling.

    Den kan være udløst af et eller andet.

    Hvor lang tid har hunden gjort det?
    Hvordan begyndte det?
    Hvor længe fortsætter handlingen?
    Stopper i handlingen, eller stopper hunden selv?
    Er der et mønster, altså er der noget som udløser den handling?


  • #2   11. mar 2016 Natascha tak for svar. Jeg havde skrevet en masse under videoen.

    Han har gjort det så længe jeg kan huske ca. ved det ikke præcist.
    Han falder til ro efter et stykke tid og falder derefter i søvn.
    Vi startede med at finde på noget andet, forsøge at aflede, massere ovs. men det virkede ikke beroligende. Derefter har vi ikke gjort noget ved det.
    Det er ret sikkert han gør det efter gåtur, her tænker jeg noget af det stress der er i kroppen, nogen hunde drøner lige rundt og leger lidt. Hmm Ja og så tænker jeg at det måse er en måde at få lidt ro på sig selv.. smiley


  • #3   11. mar 2016 Det havde jeg ikke set, men nu har jeg læst det.

    Altså jeg personligt ville stoppe den adfærd, jeg ville ikke se på det. I mine øjne ligner det ikke en tilfreds hund.


  • #4   11. mar 2016 Ok tak. Vil du så holde fast på hunden? jeg tænker jeg er nødt til at flytte alt han kan sætte sig med i munden, bamser, puder mv.
    Eller har du et forslag? Vi forsøgte i første omgang, men han bliver irriteret over ikke at komme hen til sin pude. Hmm bum bum?


  • #5   11. mar 2016 Min gamle hund havde også en tvangshandling, nemlig at jagte hale. Han blev stoppet med det samme han begyndte, jeg sagde NEJ til ham.

    Det er svært at sige hvad i skal gøre, for jeg kender ikke jeres hund. Min hund var aldrig kommet så langt, for den var blevet stoppet med det samme adfærden begyndte.

    Men i må jo også selvom i stopper adfærden, eller lader ham have den. Jeg ville bare ikke se på det selv, for den kan jo udvikle sig endnu mere. Ikke at den gør, men den kan smiley


  • #7   11. mar 2016 Ok tak. Har aldrig tænkt den som en tvangshamdling. Som du nævner en halefanger havde jeg også stoppet med det samme? Men jeg har egentlig ikke rænkt det som et reelt problem. Måske fordi jeg har tænkt det som at han prøver at gearer ned, komme af med stress et eller andet.. Men fint med den anden vinkel på det:)

  • #8   11. mar 2016 Jeg så med det samme en tvangshandling, præcis som halejagten, eller slikken poter.

    Og jeg mener ikke at tvangshandlinger er sunde, jeg har selv nogen så jeg ved det smiley


  • #9   11. mar 2016 Jinx det er præcis det han gør.. Jeg har så kun set ham humpe den max. 4 gange og det er kun sådan lige et par bevægelser og så tilbage til piv og mose med poter?

  • #10   11. mar 2016 Ja det er det, man kan hurtigt tolke noget helt andet fordi man har låst sig lidt på sine gætterier. ?

  • #12   11. mar 2016 Ok ja vi må prøve at fjerne puderne? Tak for svar.

  • #14   11. mar 2016 Ja og min humper den ikke.. Han moser bare derudaf og indimellem bliver den slæbt rund. Det er et helt nummer hvis han skal have den bugseret op i sofaen eller sengen? Han bruger alle mulige puder, men har han idset sig en dur de andre ikke lige i den givne situation ?

  • #15   11. mar 2016 Da han var lille havde han en stor bamsegris. altså den var stor i forhold til ham:) Og den brugte ham på samme måde..

  • #16   12. mar 2016 Tænker at det virker beroligende/afstressende for ham. Hvor gammel var han da I fik ham ? Havde han en normal opvækst, hvor han fik lov til at die hos moderen, uden stress osv. ?

    Har oplevet den adfærd hos kat, som var taget fra moderen alt for tidligt smiley


  • #17   12. mar 2016 Hej Ann-Marie. Vi fik ham helt hjem som 9-10 ugers. Inden da har vi været med helt fra han blev født. Han er fra min mor.
    Han var fra start af sådan en med knald på, og min mor fortalte at han tit skulle hjælpes til at slappe lidt af og nu er det altså sovetid.. Han var også meget glad for at patte og det kunne ikke gå hurtigt nok ? Da han flyttede ind her, sov han uden problemer, når han havde leget drukket, og spist:)


  • #19   12. mar 2016 Tak CF han humper den godt nok ikke, han moser derudaf med poterne, piver og holder ned munden i puden. Men ja han virker stresset/frustreret ?? Ja jeg har tænkt mig at forsøge at aflede ham fra det igen..

  • #21   12. mar 2016 Det lyder helt klart som om at han prøver at afstresse sig selv ved at ælte/patte på puden. Er ikke sikker på at det er en god idé at fjerne puden, da den jo hjælper ham til at stresse af.

    Ville være mere fokuseret på at fjerne/mindske stress fra hans hverdag. Du skriver at han stresser f.eks. i forbindelse med lufteture, så måske det ville hjælpe at bruge god tid på at lære ham, at være rolig i forbindelse med lufteture ?


  • #22   12. mar 2016 Ja tak han er i en alder hvor mange ting kan stresse.. Hmm ? Jeg vil forsøge at være mere obs på det..

Kommentér på:
Hvorfor gør min hund sådan her. ?

Annonce