{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Ny hund i sommerferien. {{forumTopicSubject}}

Hej HG.

Jeg mistede min hund Bella i september, og har ikke følt mig klar til at få en ny hund, men nu kan jeg mærke at jeg er ved at være ovre sorgen, så jeg går og tænker på at jeg skal have en ny hund i sommerferien. Men men men, nu har jeg været lidt uheldig med den første hund, alex som viste sig at være modsat af hvad der blev beskrevet om ham i annonce, og min anden hund bella var rigtig dejlig, havde bare et meget følsom/nervøs sind. Derfor går jeg efter at skulle have en hvalp i sommerferien, da jeg gerne vil kunne have indflydelse fra starten. Men jeg har INGEN erfaring med hvalp, og dette går jeg at tænker meget over, for vil helst ikke ødelægge min nye hund fra starten. Men det jeg egentlig vil spørge om er, hvad skal jeg gøre mig af tanker til den nye hunds race osv. Før har jeg valgt hund ud fra hjertet, denne gang vil jeg gerne vælge hund ud fra erfaringer.

Jeg er studerende og til sommer startet jeg på sidste år af min HF. Efter Hf tager jeg et år hvor jeg skal læse enkelte fag op til min videregående uddannelse som husdyrsvidenskab i KBH. Jeg forbliver bosat på sydsjælland eller i udkanten af KBH med massere af natur. Jeg er et stort natur menneske og den nye hund skal være robust nok til at kunne vandre lange ture og sove ude under åben himmel. Det skal være en loyal og det modsatte af selvstændig. Det skal kunne lære indkald 99,999%. Den vil få dage hjemme fra 8-16 alene. Men den vil ikke mangle noget på hverken aktivitet eller luftningsområderne, da jeg går meget op i hundetræning og gerne ser den fremtidig hund også som lydighed/jagttræningshund.

Hvad vil i anbefale af racer ? Jeg er selv lidt ude i labrador da jeg kender meget til racen (er opvokset med racen) Men er der andre racer der minder og labradoren men måske lyder bedre for mig ?

- Stine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny hund i sommerferien.
  • #1   11. mar 2016 Tænker at en Labrador kunne være et fint bud nu hvor du kender til racen.
    Eller måske Golden Retriever?


  • #2   11. mar 2016 DKK snob: ja men ville lige høre hvad andre kender til. Har altid været nysgerrig omkring springer spaniel racen men har hørt lidt om deres evige energi niveau, så den er jeg lidt gået væk fra igen.

  • #4   11. mar 2016 Eller puddel smiley

  • #5   12. mar 2016 En springer spaniel er en rigtig dejlig hund som elsker at arbejde og har en masse energi. Jeg har selv en engelsk cocker hvalp af jagt liner og de er også rigtig dejlige hund men noget mindre end du er van til. Og de er nok også mere selvstændig.

  • #8   12. mar 2016 Labrador, Golden, puddel eller en anden retriver smiley
    Du kunne osse kigge efter nogle af de mindre selskab hunde, der er jo også nogle livlige racer imellem smiley


  • #9   12. mar 2016 Birgitta : Jeg bor i stuen. Har haft hund her, så ingen problemer. Sygeforsikring er aldrig noget jeg vil undvære! Det har jeg altid prioriteret til min hund.

    Nadja : Jeg er ikke så god til de små selskabsracer, så dem vil jeg helt gå uden om.


  • #10   12. mar 2016 Palner: ok man skal helst kunne Li' den nye hund smiley
    Ellers syns jeg stadig retrieverne og puddel er gode bud smiley


  • #11   12. mar 2016 Nu nævnes der retrievere generelt. Jeg ville gå udenom flatcoated (de er pragtfulde, men kræver ekstremt meget tålmodighed, for de bliver aldrig voksne. Det er en meget aktiv hund), Curly coated ville jeg heller ikke vælge. JEG ser dem med tendens til at være mindre samarbejdsvillige. Chesapeake synes JEG er tvivlsomme i temperamentet og det samme gælder tolleren. Så er der lab og golden tilbage. JEG ser labben som væsentlig mere robust end golden (jeg elsker begge racer). Hvis du er 100% bevidst om at det ikke er en sofakartoffel men en hund, der skal udfordres (primært mentalt) OG du er villig til at bruge sommeren på at lære den at være alene, så kan jeg ikke se hvorfor en lab ikke skulle kunne passe til dig.

    Men jeg ville være yderst kræsen med hvor jeg valgte at købe henne!! Og jeg ville allerede nu begynde at se mig om efter en parring hos en 100% seriøs opdrætter.


  • #12   12. mar 2016 Jeg synes labradoren er et rigtig godt bud.

    Dog vil jeg lige prioriterer at labradoren ofte er den mest misforstået hunderace der findes. Mange køber dem som en familiehund, der ikke skal lave andet end at være en sofa hund, men det er altså en jagthund, der skal bruges mentalt, for at kunne fungere og give dem et værdigt liv. smiley


Kommentér på:
Ny hund i sommerferien.

Annonce