Vride om på pote?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Kan en hund ved aktivitet vride om på poten ligesom vi mennesker kan på vores fødder?
Grunden til jeg spørger er, at igår var min hund ude i forhaven og han legede med noget legetøj, formoder jeg. Han løbe indefra og ud og pludselig hørte vi, at han pev højlydt og mange gange i træk. Derefter kom han løbende og haltende ind til os, hvor jeg straks trøster ham. Aner jo ikke hvad der er sket...
Kort efter går han fint på poten og halter ikke når han går eller noget. Han viser kun tegn på ømhed, hvis jeg ville se poten efter om han skulle bløde mv.
I dag var han så med mig ude at køre og pludselig hørte jeg fra bagagerummet at han pev igen og slikkede sig på den samme pote. Han går fint på den og kan godt være i lidt højere aktivitetsniveau end bare almindelig gang. Frygter lidt om han er særligt sensitiv omkring hans poter, eller om han bare har været uheldig??
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.690
En hund piver og halter ikke uden grund....
jun 2015
Følger: 4 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 55
Ved godt de ikke piver eller halter uden grund, men det gik bare over så hurtigt. Det er derfor jeg spørger
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 7 Emner: 39 Svar: 1.488
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 5.041
I det her tilfælde vil jeg sige: Tag til dyrlægen og forklar situationen. Vi kan ikke sidde her bag skærmene og erklære din hund særlig sensitiv (et udtryk jeg iøvrigt finder fuldstændig idiotisk - dyr eller menneske) eller ej.
jun 2015
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.939
At vride et led og forstrække en muskel er noget der sker jævnligt hos os.
Vi går ikke til dyrlægen med det hver eneste gang, jeg har en god fornemmelse for, hvad der er alvorligt og hvad der bare skal have ro i nogle dage.
Har man ikke det og varer det mere end et døgn, så bliver man nødt til at få det tjekket ud.
Man ja - en hund kan sagtens lave den slags skade.
jun 2015
Birgitta L han har altid været meget kilden under fusserne, så det er svært at få lov til. Men tænker også at skylde det mens jeg nogenlunde kan sperede tæerne.
jun 2015
Vride om på pote??