{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.059 visninger | Oprettet:

Vride om på pote?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Kan en hund ved aktivitet vride om på poten ligesom vi mennesker kan på vores fødder?

Grunden til jeg spørger er, at igår var min hund ude i forhaven og han legede med noget legetøj, formoder jeg. Han løbe indefra og ud og pludselig hørte vi, at han pev højlydt og mange gange i træk. Derefter kom han løbende og haltende ind til os, hvor jeg straks trøster ham. Aner jo ikke hvad der er sket...

Kort efter går han fint på poten og halter ikke når han går eller noget. Han viser kun tegn på ømhed, hvis jeg ville se poten efter om han skulle bløde mv.

I dag var han så med mig ude at køre og pludselig hørte jeg fra bagagerummet at han pev igen og slikkede sig på den samme pote. Han går fint på den og kan godt være i lidt højere aktivitetsniveau end bare almindelig gang. Frygter lidt om han er særligt sensitiv omkring hans poter, eller om han bare har været uheldig?? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opgravning og bortkørsel af jord 750 kr.
  • Flytning af vinduer 2.460 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 890 kr.
  • Skifte fuger og fjerne svamp i brusekabine 2.000 kr.
  • Havearbejde 1.350 kr.
  • Justering af opvaskemaskine låge 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vride om på pote??
  • #1   13. mar 2016 Sensitiv om poterne ?

En hund piver og halter ikke uden grund....

• #2   13. mar 2016 Ja, om han har lettere tendens til, at komme til skade end andre.
    Ved godt de ikke piver eller halter uden grund, men det gik bare over så hurtigt. Det er derfor jeg spørger smiley

• #3   13. mar 2016 Hvor synd. smiley

• #4   13. mar 2016 Det er jo ikke gået over, når han "viser tegn på ømhed når [du] vil se poten". Så har din hund ondt. Det er en hunds natur at skjule sine svagheder så meget som overhovedet muligt. Det er en ejers opgave at gennemskue det og gøre noget ved det (fx. dyrlæge), når hunden har ondt.

I det her tilfælde vil jeg sige: Tag til dyrlægen og forklar situationen. Vi kan ikke sidde her bag skærmene og erklære din hund særlig sensitiv (et udtryk jeg iøvrigt finder fuldstændig idiotisk - dyr eller menneske) eller ej.

• #5   13. mar 2016 Jeg ringer også til dem i morgen smiley

• #6   13. mar 2016 Vi har jo sportshunde og det betyder at de ligesom mennesker, der dyrker sport får det, får de småskader ind imellem.

At vride et led og forstrække en muskel er noget der sker jævnligt hos os.

Vi går ikke til dyrlægen med det hver eneste gang, jeg har en god fornemmelse for, hvad der er alvorligt og hvad der bare skal have ro i nogle dage.

Har man ikke det og varer det mere end et døgn, så bliver man nødt til at få det tjekket ud.

Man ja - en hund kan sagtens lave den slags skade.

• #8   13. mar 2016 *CH* tak for dit svar. Jeg tænker at jeg hører dyrlægen i morgen og hvis ikke det er ovre tirsdag, så tager jeg ham derind. smiley

Birgitta L han har altid været meget kilden under fusserne, så det er svært at få lov til. Men tænker også at skylde det mens jeg nogenlunde kan sperede tæerne. smiley

• #9   14. mar 2016 Dyrlægen siger det var et slg/stød fra at træde forkert og at han snart er så god som ny igen smiley

Kommentér på:
Vride om på pote??

Annonce