822 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Foder Foder
Hej alle,
Luca på 2år, er for nyligt begyndt at spise Hills science fitness, men har fået skæl i sin pels.
Jeg overvejer derfor om jeg skal gå over til noget andet foder. Luca er en dsg/springer spaniel -energisk hund, bruges ikke til jagt. Han må gerne tage på, da han modsat mange andre hunde hurtigt kan blive for tynd, så foderet må gerne hjælpe den anden vej.
Har i erfaring med Royal Canin? Er det godt?
Har i nogle foder forslag?
Det behøver ikke at være barf eller special foder.
De bedste hilsner fra os
0 synes godt om
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Må sige, at hundene holder sig i god foderstand på RC..
Så jeg er på vej tilbage dertil.
Køb det alm RC, lad være med at rode med racespecifik (og ved godt din er blanding, men du kunne være fristet.)
mar 2014
Følger: 5 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 10
Vil prøve at læse på poserne hvad de indeholder. Ved at man kan købe RC i Maxi zoo, men har de også Essentials?
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
Er jeg super tilfreds med, de andre er ikke sultne over den mindre mængde og efter den blev justeret til holder alle en pæn vægt, fin mængde prut ud igen og pæn pels osv. - så jeg er tilfreds med brugen af Essentials
maj 2011
Følger: 9 Følgere: 14 Emner: 3 Svar: 931
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
Det eneste du i bund og grund kan gøre er, at fodre med noget og se på din hund, hvordan den trives på det. Hvis hunden ikke tager på og er undervægtig eller pelsen er mat eller den pøller for meget - så er foderet forkert.
mar 2014
Ellers vil jeg prøve at læse lidt om de andre produkter i har anbefalet :-).
Jeg vil også lige høre jer om, hvor tit i mener det er "sundt" for hunden at skifte foder? Det er bestemt ikke optimalt at skifte for tit tænker jeg, men vil helst hurtigt væk fra Hills når han skæller.
jun 2010
Følger: 81 Følgere: 87 Hunde: 1 Emner: 130 Svar: 1.335
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 54 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 2.734
mar 2014
Jeg har returneret Hills og prøver med Essentials med fisk i noget tid, håber han kan blive på det foder.
Han er 2 år og vejer 11 kg., ved ikke hvad han optimalt skal veje, da han er en blanding. Synes ikke han ser underenæret ud, men man kan se hans hofteknogler lidt og så ser han smallere ud efter ribbenene, men det er måske bare sådan han skal se ud :-).
Han er nærmest umættelig og sluger nærmest maden, så bliver nogengange i tvivl om han bliver ordenlig mæt eller han bare er grådig.
Håber det nye foder passer godt til ham
mar 2014
Foder