{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.307 visninger | Oprettet:

Hvor lang tid til at "falde til"? {{forumTopicSubject}}

Jeg får en hund mere på lørdag - en lille dreng Marley på ca 1 ½ år - han kommer fra Kosovo, hvor han er tidligere gadehund, men har boet i en privat familie de sidste 2 mdr - han er nu i Danmark, og har været det siden weekenden (med samme familie), og lørdag skal jeg så hente ham hjem til os, hvor han skal bo med min mand og jeg - og vores søn og vores anden hund smiley

Det er jo selvsagt lidt et kulturchok sådan at blive flyttet fra gaden til hus, og så videre til et andet land hvor han nu skal have en helt ny familie.

Hvor længe ville I lade sådan en lille gut "falde til" før I påbegyndte at træne med den, og lade den indgå i de samme ting som vi gør med vores anden hund (jeg løber med ham, og planen er at den anden hund skal med) - hvad tænker I??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor lang tid til at "falde til"?
  • #1   24. mar 2016 Du skal i hvert fald give ham 14 dage med total ro og kun ganske få oplevelser, for at han begynder at falde til og føle sig tryg hos jer. Der kan være vanskeligheder mellem hundene, som også gerne tager et par uger at få styr på.
    Alt i alt så afhænger det af hunden, så se dens signaler og tag den derfra.
    Hvor længe har du ferie til at ryste familien sammen i?

• #2   24. mar 2016 Jeg er fleksjobber og arbejder kun hver anden onsdag og hver anden weekend fra 16-19 og i det tidsrum er min mand hjemme, og min mand arbejder om natten, så jeg har alt den tid der skal bruges ?

• #3   24. mar 2016 Men bør jeg fortsætte med at tage Fellow med eks. på løbeture eller bør jeg bare løbe uden hund til Marley evt er klar til at komme med? smiley

• #5   25. mar 2016 Må jeg, som medlem af diverse efterlysningsgrupper af hunde, råde dig til at sikre dig 100% at han ikke slipper fra dig? Vi ser et utal af disse tidligere gadehunde, som smutter fra ny ejer. Og fordi de er vant til at klare sig selv, er de ofte ekstremt svære at fange igen. Mit hjerte bløder hver gang endnu en forsvinder.

• #7   25. mar 2016 Der er meget stor forskel på hvor hurtigt en tidligere gadehund falder til hos ny ejer. Jeg har selv flere tidligere gadehunde, og har oplevet alt fra 1 dag, til flere år, før der var helt ro på.

Så jeg ville se på hunden, og observere hvordan den opfører sig.
    I starten ville jeg fortsætte med at løbe med den gamle hund, og lade den nye blive hjemme, sammen med din mand.
    Og så småløbe lidt hist og her på de alm. gåture, med begge hunde, så du stille og roligt kan vænne hundene og dig, til at løbe sammen.

Og jeg vil også opfordre dig til at passe godt på, for gadehunde kan være meget anderledes mht. at smutte fra ejeren. Jeg har ikke sluppet mine gadehunde løs, før de var faldet helt til, og indkald var trænet godt og grundigt.

God fornøjelse med det nye familiemedlem smiley

• #11   25. mar 2016 Tak for jeres kommentarer - hende som han er ved nu har fortalt at han er lidt en udbryder konge - af samme grund har vi lavet et helt nyt hegn i vores have. Og det første lange lange stykke tid foregår i snor. Vi bor på landet med langt til naboen, hvilket jeg håber kan hjælpe med at skabe lidt ro - han er faldet ret hurtigt til hos dem, så jeg håber det kommer til at ske her også. Men ellers ved jeg at jeg kommer til at ligge noget arbejde i ham...

• #13   25. mar 2016 Jeg har INGEN forstand på gadehunde, men min logiske sans siger mig at der skal trænes fra starten. Træning indebærer samarbejde og giver tilknytning og det er jo netop det, der gerne skulle til i den første tid.

At lade hund være hund uden at inddrage den i den dagligdag den skal leve i, synes jeg lyder som om man gør det sværere for sig selv.

• #14   25. mar 2016 "Vred sig ud af halsbåndet", har stået i flere af efterlysningerne på gadehunde. "

OG sele smiley Jeg synes tit at jeg har hørt at de kan trække sig ud af K9 selen. Så en sele der er 100% udbrudssikker. Og så hellere vente for længe med at tro at man kan gå med den løs end at gøre det for hurtigt.

Kommentér på:
Hvor lang tid til at "falde til"?

Annonce