{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

anne s
anne s
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvalpe besøg {{forumTopicSubject}}

Hej jeg står den dejlige situation at jeg skal have en lille hvalp som jeg skal ud og besøge i næste uge, men hvor lang tid skal jeg mon afsætte til dette besøg? Der skal jo planlægges når man er med offentlig transport

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpe besøg
  • #1   27. mar 2016 Jeg ville nok bare spørge opdrætter hvor lang tid jeg cirka skal regne med at sætte af, det er hende/ham der ved det, det kan jo variere meget smiley

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 95
    #2   27. mar 2016 Tror det er meget forskelligt smiley jeg har alle de gange jeg har været på hvalpebesøg troet at det ville tage omkring en time og så har det endt med at tage 3 smiley men det er fordi det har været så hyggeligt og jeg har været så heldig at finde super opdrættere som jeg fra starten har klikket godt med smiley

• anne s
    anne s Tilmeldt:
    apr 2012

#4   27. mar 2016 Jeg har selvfølgelig tjekket afgange og har min cykel med så jeg kan spare lidt tid der, men ved ikke helt om jeg selv har sat nok tid af til det, jeg har sat en time af til det

• #5   27. mar 2016 Øhh DKK jeg tror du finder kritikpunkter der ikke er der smiley Transporten har hun selvfølgelig styr på. Men det er da rart at vide hvor lang tid besøget nogenlunde forventes at vare, så man ved hvordan man skal time transporten. Det har altså intet at gøre med, at man ikke har styr på transporten smiley

• #6   27. mar 2016 Sæt hele dagen af til det, sådanne hundetosser snakker ad H. til smiley

God fornøjelse smiley

• #9   27. mar 2016 Jeg er opdrætter. Vi har aldrig haft besøg under tre timers varighed. Det tager laaang tid at få vendt alting. De fleste har mange spørgsmål.
    Nogen kan så også have tendens til at blive hængende for længe, så hold øje med opdrætters signaler og hints smiley

• #11   27. mar 2016 Enig med Malene - den slags besøg tager altid længere tid end man regner med. Og fra en opdrætters synspunkt, hellere hvalpekøbere som bare ikke ka få nok end nogen som enten mener at de ved alt eller har travlt med at komme ud af døren igen af andre grunde. Men spørg opdrætter hvad hun regner med af hensyn til din transport.

• #12   27. mar 2016 Når vi når op over 6 timer, så begynder jeg at losse folk ud af døren med hints. Selvom vi elsker racen, og elsker at tale om den, har vi andet at tage os til også.
    Rekorden er otte timers hvalpebesøg. Familien havde madpakke med. Til næste kuld lærte vi så at sætte tider på vores åbent hus, og ikke kun dato smiley

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #13   27. mar 2016 Det bestemmer man vil selv. Jeg ville bruge en time eller to. Min interesse er hunden og ikke at skulle snakke i timevis.

• #15   28. mar 2016 Isabelle - enig, tanken gør også mig utryg. Eller - måske jeg ku klare det hvis det ikke var fx første gang de kom på besøg men jeg havde haft dem på besøg ved en tidligere lejlighed enkeltvis. Måske...

• #16   28. mar 2016 De fleste hvalpebesøg her tager et par timer. Det kan selvfølgelig variere alt efter om det er første besøg, om det er folk, der i forvejen kender racen, er det erfarne hundeejere eller førstegangskøbere.

Hellere beregne lidt for meget tid end for lidt. Jeg har et par gange haft folk, der kom med færge og kun havde beregnet 1 times besøg. Det blev voldsomt stresset.

Og så er jeg for øvrigt helt på linje med Isabelle her, jeg vil også kun have et hold af gangen, så jeg kan koncentrere mig fuldt ud om dem og hundene.

• #17   28. mar 2016 Vi har haft hvalpebesøg der varede alt fra 20 minutter til 6 timer..
    20-minutters besøgene har oftest været fra dem, der bor tæt på os - de har ikke så langt og kom så gerne flere gange...

Men første gang folk er her på besøg tager det gerne to timer - der er mange ting der skal snakkes igennem, og spørgsmål der skal besvares fra begge parter..

Jeg vil sige du skal afsætte 1-3 timer.. hellere afsætte for meget end for lidt, for det er ikke sjovt for hverken dig eller opdrætter hvis det bliver for stresset smiley

• #19   28. mar 2016 Første besøg tager vi altid individuelt. Dernæst er der fælles besøg, for med 8 hvalpe, besøg hver 7.-14. dag á 3 timers varighed, kunne vi jo ikke lave andet end have gæster hvis hvert besøg skulle være for sig! Og det er ikke fair for hverken hunde og børn.
    Vores fællesbesøg har intet kaos over sig. Nu er det jo heller ikke råbende børnefamilier der handler husky. Det er rolige, seriøse menesker der ønsker at arbejde med hunden. Så selvom vi har seks købere eller par på besøg samtidigt, er her hyggeligt, roligt og god stemning.
    Og jeg synes faktisk de nye ejere får rigtigt meget ud af at tale med de erfarne. På grund af denne mulighed for vidensdeling har jeg også en facebookgruppe, hvor de kan spørge og dele erfaringer.

• #20   28. mar 2016 Malene du tager ordene fra mig smiley Jeg er fuldstændig enig i hvad du skriver!

• #21   28. mar 2016 Man skal jo gøre, hvad der fungerer for en selv som opdrætter.

Hos mig er et de færreste, der kommer mere end to gange, enkelte 3 gange, så selv om jeg også ofte har haft 8 hvalpe, har jeg ikke følt mig overrendt. Jeg har så heller ingen børn at skulle tage hensyn til, men er til gengæld alene om at tage sig af de besøgende.

Måske spiller det også ind, at mine hvalpe er normalt heller ikke solgt fra starten af, så der er ikke en hel masse folk, der skal komme adskillige gange hver især i løbet af få uger.

• anne s
    anne s Tilmeldt:
    apr 2012

#22   28. mar 2016 Jeg ville rigtig at jeg kunne afsætte mere tid til det, men jeg skal på arbejde om aftenen og jeg har 3 timers transport og opdrætter først er kommer hjem til eftermiddag så er det lidt umuligt for mig i denne omgang. Næste gang kan jeg forhåbentligt komme tidligere på dagen.

Kommentér på:
Hvalpe besøg

Annonce