Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Besøg af egne hvalpe
  • #1   30. maj 2020 Vipse er altid glad for at se si e hvalpe uanset alder, men jeg har haft tæver som absolut ikke ville have kønsmodne tæver i hjemmet og så var det underordnet om det var egne hvalpe smiley

• #2   30. maj 2020 Vores er ikke velkomne synes tæverne.
    Men det er nok meget afhængig af racer.

• #3   30. maj 2020 Min flok på 5 tog altid godt imod hvalpebesøg, og det samme når hvalpene voksede op og blev voksne/kønsmodne.
    Jeg flyttede kun den ældste han ud af stuen, når der kom kønsmodne hanhvalpe på besøg - bare for en sikkerheds skyld, men ellers var der ikke forskel på besøg af egne hvalpe eller de mange trimmehunde, de var vant til at omgås.

Jeg måtte dog sætte restriktioner på et af kuldene, for deres mor var bare skør når de kom, så derfor måtte der kun komme en hvalp på besøg ad gangen, for ellers væltede de simpelthen hele huset. Hendes hvalpe var lige så skøre og legesyge som hun selv, smiley så efter vi havde prøvet med flere ad gangen, måtte vi indse at trods det var mega hyggeligt med mange på besøg, så gik det ikke i længden.

Min flok bestod af 4 generationer - 2 hanner, 3 tæver - alle Cairn Terrier - og de gik som flok i hele huset, spiste af samme madskål - havde fri fodring og de havde aldrig kendt til andet, så ikke engang maden forsvarede de.
    Men udendørs skulle de nok fortælle fremmede forbipasserende hvor skabet stod, men altid glade og på mange måder nemme på trods af gnisten, som de jo skal have smiley

• #4   30. maj 2020 Her har det aldrig givet problemer, der har altid været stor gensynsglæde - Fra alle sider smiley

• #5   30. maj 2020 Jeg oplever at det er som at få enhver anden fremmed hund ind i hjemmet. Jeg synes ikke tæverne virker til at kunne genkende voksne hunde som værende deres eget afkom.
    De kan huske hundene, hvis vi har set dem regelmæssigt, men der er intet særligt bånd.

• #6   30. maj 2020 jeg har jo beholdt nogle hvalpe gennem tiden mit nuværende par mor og datter har alle dage elsket hinanden højt og er jo nu, mor Blondie, 15 år og datter Jessieka 12 år de har været sammen her altid.

profilbillede
  • Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #7   1. jun 2020 Tak for jeres kommentarer:)

• #8   1. jun 2020 Bellen gad ikke sine hvalpe en uge efter de var flyttet hjemmefra.
    Når vi har haft besøg af dem, har Bels været lukket væk...

• #9   1. jun 2020 Vores er vant til, at der i tide og utide kommer besøg. De kan sagtens genkende dem, der kommer her, men jeg synes ikke tæverne har reageret særligt på egne hvalpe, kontra dem de er "tanter" til.
    Jeg tror dels, det er raceafhængigt og dels hvor stærkt et bånd tæven har knyttet til de enkelte hvalpe, og om hun ser dem regelmæssigt mens de vokser op.

• #10   3. jun 2020 Mon ikke det både race og individafhængigt. Jeg har et par gange være til 'hvalpetræf' hos den opdrætter jeg købte mine to første irere af. Der var ingen gensynsglæde mellem mor og 'hvalpe' eller 'hvalpene' imellem. De var faktisk allerhelst fri for hinandens selskab allesammen smiley
    Der hvor Clinton kommer fra har vi været til kenneltræf nogle gange. Her er der sådan set heller ikke nogen af hundene, der er helt vildt glade for at se hinanden. Det ligger li'som til racen smiley

• Louise C
    Louise C Tilmeldt:
    nov 2018

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 13
    #11   3. jun 2020 Tak! for at I tager jer tid til at svare så grundigt. Jeg var helt i tvivl, om det var min tæve, som var en total ravnemor, men jeg kan se, at det nok er mig, som har haft en lidt idylliseret forestilling af det smiley

Der ligger givet noget både ift. race og individ - og gensidigt i hvilken hvalp, der kommer på besøg. Vi har et par stykker ud af otte hvalpe, som dels har været her lidt oftere og som dels temperamentsmæssigt passer mega godt til deres mor, hvor hun starter med lige at sætte dem på plads og så leger de rigtig godt, sover tæt sammen og hvor det bare fungerer godt - og så har der været et par stykker, som først er kommet, når de er kønsmodne tæver og det har ikke været den store succes..

Jer, der holder hvalpetræf med hvalpene efter de er blevet kønsmodne, har I så bare jeres tæve lukket væk eller holder I det et andet sted?

Kommentér på:
Besøg af egne hvalpe

Annonce