8.121 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 76 Svar

At bruge andres skraldespande? At bruge andres skraldespande?

Her til aften da jeg var ude og gå med hunden og jeg endte med at rende rundt med en lortepose i temmelig lang tid, fordi der ikke var en offentlig skraldespand eller hundelorte spand i nærheden, så kom jeg egentlig til at tænke på, om det er OK at bruge andres skraldespande? Jeg gik forbi så mange huse, hvor skraldespanden var helt ud til vejen og jeg lige kunne smide den i. Men jeg gjorde det ikke. Dog tænker jeg, at jeg som husejer ikke ville have et problem med det. Jeg ville da tusind gange hellere have at min spand blev brugt, end at folk bare lod den ligge. Hvad er jeres holdning til det? smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklipning 1.400 kr.
  • Opsætning af hylde og Pullop bar 900 kr.
  • Lapning af dæk hos mig 800 kr.
  • Spot på badeværelse 4.500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 700 kr.
  • Beslag til hylder der flyttes 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At bruge andres skraldespande?
  • #2   3. apr 2016 Det er også det jeg har tænkt. Jeg vil helst ikke verbalt overfaldes hvis ejeren ser mig gøre det og så stormer ud og bitcher over det. Og personligt synes jeg ikke det lugter og selv hvis det gjorde, så er det jo en skraldespand. Den ville ikke lugte godt uanset hvad og nu er det jo ikke fordi ejeren står med snuden nede i den hele dagen. Jeg ser ikke problemet. Men har alligevel ikke turde. I hvert fald ikke i dagslys. Måske jeg en nat sniger mig til det, who knows. smiley

• #4   3. apr 2016 Jeg ville ikke gøre det (og nej, du må ikke smide din pose i min skraldespand - den er allerede lige på vippen med vores egne poser og brugt kattegrus), alternativet er jo ikke at man bare smider posen, alternativet er jo at man gør som du gjorde og tager posen med hjem og smider ud.

http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/635835-hvad_med_de_hundeposer_

• #5   3. apr 2016 Jeg kan ikke se noget problem i ... at bære ens egen hundelortepose med hjem til sig selv .... (uanset hvor langt der er ) ....
    Din hund ... din Lortepose ... og skal da ikke blive andres problem.... smiley

Og ... ja ... man kan godt lugte lorten selvom den er i pose .... der er man ikke i tvivl om , hvis man normalt selv samler op ....

• #6   3. apr 2016 Jeg synes ikke det er ok at bruge andres skraldespande
    Afhængig af bopæl, vil nogle kunne få fyldt virkelig meget ekstra skrald i, og ja lort lugter.
    Jeg kan ikke se argumentet at det er bedre end at lade den ligge. Det er da slet ikke andres problem at man har valgt at have hund

• #8   3. apr 2016 Nej tak ikke i min da...
    Jeg har rigeligt i mit eget skral der dårligt kan være der.
    Og hvis du er i tvivl om hvor vidt posen med lorten lugter, så prøv at putte den i din skraldespand inde i køkkenet smiley

• #9   3. apr 2016 Når jeg er i sommerhuset smider jeg i andre skraldespande.
    Andre gør det jo det samme i vores smiley

• #10   3. apr 2016 Beklager, men den skal heller ikke i min, og af den årsag står vores spande heller ikke ude ved vejen, for hvis du synes det er ok at bruge andres spand...hvor mange vil så ikke være af samme mening smiley ?

Vi får kun tømt restaffald (vi sorterer bioaffald) hver 14 dag, så i perioder kan spanden være temmelig fyldt smiley Desuden betaler vi jo selv for bortskaffelsen og skal sørge for, at skraldespanden er ren og ikke belagt indeni med alskens "lækkerier"...en lortepose kan godt lække, ligesom selve skraldeposen kan smiley

Og jo...sådan en lortepose lugter. Selvfølgelig mindre i vinterhalvåret, men i sommerhalvåret er man absolut ikke i tvivl, hvis der er lorteposer i smiley

Vi har dog et ældre ægtepar her i området, hvis skraldespand vi bruger...der er nemlig "Du-må-gerne-smide-din-hundepose-i-her" klistermærke på smiley

• #12   3. apr 2016 Der er delte holdninger.

Min holdning er, at man må ikke smide plastik i naturen. Det tager århundreder at kompostere, men brænder godt på forbrændingsanlægget...
    Hvis lorten lægger så ingen risikerer at træde i den, så skal den ikke samles op. Det gør regnormene på 1-2 uger.

Men hvis folk samler skrald fra vejkanten eller samler en hunde lort op, og spørger mig gennem hækken, så må de godt smide det i min skraldesæk. Og hvis nogen smider lidt skrald i min sæk uden at spørge bliver de nok tilgivet.
    Folk der bor til egnens mest populære hundeluftningssteder har nok en anden holdning. 5-10 hunde poser pr måned fylder jo intet, og det er det de fleste, som bor "almindelige steder" risikerer.

Dog, man må ikke gå ind på andres private område.
    Så, det er kun hvor du kan nå fra alfarvej.

Ja, jeg smider et par poser om måneden i andres skraldesække.
    Men hvis folk som udgangspunkt planlægger efter hvor der er offentlige skraldespande, eller det er ligegyldigt at samle op, så er omfanget jo så småt at det ikke generer nogen.

• #13   3. apr 2016 Selvfølgelig må man ikke bruge andres skraldespande. Folk betaler altså for at få fjernet deres skrald og lad os antage at de i forvejen selv fylder skraldespanden max op til hver tømning så er det ikke i orden at andre smider deres skrald i og fylder skraldespanden!

• #14   3. apr 2016 Et alternativ kunne være at kontakte kommunen. Hvis det er et område hvor mange lufter hund, kunne det være de vil sætte lidt ekstra op?
    Det skader i hvert fald ikke at spørge dem ad.

• #15   3. apr 2016 Hej Ginne.
    Jeg kan godt lide konstruktive kommentarer.
    smiley

• #16   3. apr 2016 Jeg kunne ikke finde på at bruge privates, jeg ved der er mange der ikke vil have det.

Ikke engang til noget slikpapir ville jeg

• #17   3. apr 2016 Jeg bruger ikke andres skraldespande. Og ja, jeg synes en hundelort lugter, nogle gange endda så meget at det sætter min brækrefleks igang. Af simpel respekt synes jeg ikke man skal putte sine lorteposer i skraldespanden hos folk, det kan simpelthen blive direkte ulækkert for dem. Det er jo trods alt dig der har valgt at få hund, og så synes jeg ikke der behøves en anden grund smiley

• #19   3. apr 2016 dem der ønsker andres hundelort i sin affaldsspand, kan sætte en mærkat på. Den er gratis.
    Og ja, jeg ville også bruge en anden spand, hvis ikke jeg ville gå med lorten i lommen, i en pose.

• #20   3. apr 2016 Jeg kunne ikke finde på at bruge en privat skraldespand, med mindre der sad et mærkat der viste det var i orden - ellers ville jeg evt. spørge om lov, hvis ejer lige var ude.

Jeg har lært, hvor langt hunden ca. går inden første lort, så hvis vi går i byen hvor der skal samles op, så går jeg bare en rute hvor jeg ved der er offentlige skraldespande tæt på.

• #21   3. apr 2016 Hvor får man den der markat til skraldespanden? Jeg fylder aldrig min helt op alligevel, så jeg kan da ligeså godt få sådan en på smiley

Jeg bruger aldrig andres uden at have fået lov...

• #23   3. apr 2016 Jeg ville aldrig smide i en skraldespand der ikke var tilladt, min hund, min lort. Og posen kan fint bindes om snoren. Jeg har selv en ældre mormor, hvis hus er sådan indrettet at skraldespanden altså skal gennem huset, for at stå i en minimal baggård som samtidig også fungerer som lille bitte have/terrasse -og der er lugtende ting altså ikke ok.
    Hun fjerner selv alt der kan blive fordærvet og går hen til et renovationsanlæg i nærheden.
    Det er bare ikke fair eller ok at min 80årige mormor skal dykke ned i en skraldespand for at fiske poser op, som en eller anden hundelufter smider i, efter den er blevet tømt og derfor står ude ved vejen til den bliver kørt ind igen.

Og jeg forstår ikke argumentet med at det er "bedre end de ligger hvor man kan træde på dem"...det er ikke alternativet ikke at samle op...

Jeg kunne aldrig finde på at lade en lort ligge -heller ikke i naturen. Vi går simpelthen ikke rigtig steder hvor der ikke kommer andre mennesker og jeg bor personligt i et højrisiko område for hjerte-lungeorm, Og jeg skal ikke være den der bidrager til smitte hverken her eller andre steder.

Boede jeg langt ude på landet hvor andre hunde ikke færdes ofte, var det måske en anden side af sagen.

• #24   3. apr 2016 Hvis jeg sp en bruge min skraldespand til hømhøm poser, så ville jeg nok bede om, at for fremtiden så er det nogo...

Jeg gider ikke have hømhømstank fra min skraldespand... Prøv lige at forestille jer en varm sommerdag smiley

• #25   3. apr 2016 På de ture du går mest, så spørg hos nogle der har deres skraldespand i "nåafstand" om du må smide poser i deres skraldespand.

• #26   3. apr 2016 Jeg har aldrig hørt om eller set de klistermærker der. Underligt de ikke er mere udbredte. Det er jo en rigtig god ide, når man er i tvivl. smiley

Men nu er det jo sådan, at der er RIGTIG mange, der IKKE samler op. Det er naivt at gå ud fra, at det gør alle bare, fordi det er det rigtige at gøre. Det er der satme mange der vil skide på. smiley

Ovre ved mig er der en lille hundelufter sti og den flyder over i lort. Man skal i hvert fald gå ca en meter væk fra hækken og så krydse fingre for at man ikke træder i noget, for de ligger der...hele vejen. Jeg var derovre med en veninde forleden og på en strækning på knap 100 m, talte vi 13 hundelorte. smiley

Og det er ikke kun der, hele græs arealer nær mig er fyldt med mere lort end græs. Jeg må trække hunden væk så den ikke træder i det. Og det er endda i områder MED skraldespande. Alligevel samler folk ikke op. Det er for dårligt. smiley

Så jeg tænker bare, at hvis man nu tænker: "Okay, jeg bruger lige naboens spand." At det så ville hjælpe på det. Men det er måske ren ønsketænkning? smiley

Nu har jeg jo ikke skraldespand udenfor selv og jeg har aldrig langt mærke til, at lorteposer skulle stinke så grumt, som i siger. Er heller ikke særligt påvirket af lugte. Troede ikke det ville være noget issue, hvis spanden blev tømt en gang om ugen. Men det kan jeg så høre, at det er. Så må jeg hellere holde mig væk fra andres spande. smiley

• #28   3. apr 2016 Hvor jeg bor er der ikke klistermærker på skraldespanden mht. hundeposer, det tager ikke lang tid at spørge om man må benytte deres skraldespand.
    Her i mit kvarter er der kommet nye hundeejere, der IKKE samler op, de har endda ladet deres hund skide lige foran vores skraldespand midt i indkørslen..

• #29   3. apr 2016 Hvis man går om natten, så er der jo ikke nogen at spørge. Og jeg går meget sent, omkring klokken 2-3 smiley

• #30   3. apr 2016 Så kunne du måske lige investere tiden i at spørge dem i dagstimerne en dag? smiley

• #31   3. apr 2016 Arh, men det kræver at jeg kravler ud af min bat cave og det passer ikke helt vampyr-inden her smiley

• #33   3. apr 2016 Wow okay. Hårdt. Her prøver man med lidt humor og så får man smidt den i hovedet. smiley

• #34   3. apr 2016 Så slæber du lorten med videre istedet for

• #35   3. apr 2016 Min erfaring, når man spørger om man må lægge poser i folks skraldespand, får man som regel et positivt svar.

• #36   3. apr 2016 Vi er pt 7 mennesker i hus og 3 hunde, så vores skraldespand, som altså kun tømmes hver 2. uge, på trods af at den er stor, så bliver den altså helt fyldt op på sådanne 2 uger.
    Min mor vil heller ikke have andres hundeposer i skraldespanden.

Der hvor jeg flytter hen er der fælles skraldespand, og der ryger mine jo selvfølgelig også i. Den er dogi kke særlig stor, og vi er 3 lejere, så det kan hurtigt blive fyldt, hvis folk rendte og smed hundeposer deri også.

• #37   3. apr 2016 Kianna du skriver jo selv at græsarealer hvor der ER skraldespande gider folk ikke at samle op hvorfor tror du så de ville gøre det hvis de måtte bruge folks private skraldespande?

Men hey uanset om der er skraldespand i nærheden eller ej så skal man sgu samle op efter sit kræ - og er der en skraldespand Jubii hvis ikke må man tage den med sig - det kan ALDRIG blive op til husejere eller andre at få folk til at samle op! Har du anskaffet dig en hund så har du også anskaffet dig pligterne der følger med.

• #38   3. apr 2016 Jeg ville godt nok blive ked af, hvis andre bruger min skraldespand til hømposer smiley Den bliver kun tømt hver 14. Dag og tro mig den stinker i sommerhalvåret plus der kommer utallige mider i, selv om jeg vasker den ved hver tømning smiley

Jeg kunne heller aldrig finde på at bruge andres, hvis jeg ikke har fået lov smiley Jeg går stolt med min lortepose gennem byen til jeg kommer hjem til mig selv smiley

PS. Kommunen har sparet rigtig mange offentlige skraldespande væk i vores by smiley

• #39   3. apr 2016 Her i Fredericia fjerner de mange af skraldespandene om vinteren.. Især på stien ved stranden, men så kommer de så op så snart turisterne begynder at komme

• #40   3. apr 2016 I princippet ville jeg ikke have noget problem med, at der blev smidt en enkelt eller 2 lorteposer i min skraldespand, da den i forvejen stinker pga. lort fra egne hunde, katte osv. smiley Men jeg ville forvente at folk spurgte først (medmindre at man har skiltet med at det er ok).

• #41   4. apr 2016 I den lille by, hvor jeg bor, mener kommunen ikke at de har råd til skraldespande smiley Derfor har jeg lavet - gensidsige - aftaler med en del af de andre hundeejere i byen om at vi godt må putte vores lorteposer i hinandens skraldespande smiley Der er langt fx at gå 5-6 km med en lortepose i hånden smiley

• #42   4. apr 2016 Kæft en gang skraldespands-snobberi...

Hvis jeg er ude og gå en længere tur med min hund, binder jeg en forsvarlig knude på posen og så i nærmeste skraldespand med den. Det har jeg ikke de mindste kvaler med.. Forventer andre gør det samme med min hvis de kommer forbi mig. Skrald= skraldespand. Heller det end de smider posen i nærmeste busk. Og dem finder jeg til gengæld mange af.. Så sku da hellere at de bruger skraldespanden ikke?
    Skal jeg bare lige rundt om hjørnet, så tager jeg den da self med hjem.

En lortepose i ny og næ tvivler jeg på er det som får folks skraldespand til at flyde over..

• #43   4. apr 2016 Så er det godt du ikke bor i mit område, Daniel A smiley
    For denne her *skraldespands-snob* havde fisket posen op igen og havde tyret den lige i nakken på dig smiley
    Og hvis du er heldig og løber hurtig nok, slipper du får at jeg losser dig i r*ven og råber : Din hund, din pose, dit problem, ikke mit !!

• #44   4. apr 2016 Sjovt som man virkelig seriøst lader til at mene..."hvis jeg ikke slipper for at slæbe MIN hunds og dermed MIN lort med hjem...så er det helt fair, ganske berettiget og et udmærket alternativ at jeg bare lader den ligge"...

Hvad er helt seriøst problemet i at bære den med hjem? istedet for at mene man har "ret" til at slippe for den...når folk der ikke har anskaffet sig hunden ikke har ret til at frasige sig den? smiley :D

"Jeg SKAL slippe for lorten, så du SKAL tage den"....

• #45   4. apr 2016 Obaternasig: Du beskriver ganske godt det jeg skrev i min første tråd. Skraldespands-snobberi..

Og til hr. Badetøffel: Jeg løber hurtigt. Ganske hurtigt kan du godt regne med.

Jeg har ikke behov for at uddybe mig tydligere omkring skraldespande. Du kan læse min første tråd igen..

Havde du bedt mig om ikke at benytte din skraldespand igen, så ville jeg lade være. Det helt sikkert. Men havde du kommet farende med den der atityde, så har jeg nok droppet den næste gang også.

Venlig hilsen

• #46   4. apr 2016 "En lortepose i ny og næ tvivler jeg på er det som får folks skraldespand til at flyde over"

.... og hvis nu de andre 20 forbipasserende tænker det samme som dig?? smiley

• #47   4. apr 2016 Hr? Tanten er ikke en hr smiley

• #48   4. apr 2016 Hr Badetøffel ?? smiley

Sidst jeg kiggede efter, havde jeg ikke dingleværk mellem benene, Det er FRU Badetøffel, om jeg må be smiley smiley

Du skal skisme også løbe stærkt kan jeg forsikre dig om, dog har jeg en ganske habil kastearm, så du slipper nok ikke for lorten i nakken smiley

• #49   4. apr 2016 Daniel og det kalder du det bare smiley jeg vil personligt hellere være lidt snobbet end en dobbeltmoralsk hykler der synes det er helt ok at gøre mod andre hvad man på ingen måde selv vil udsættes for smiley smiley

Jeg synes hensyn til andre er meget bedre end egoisme smiley -det er ikke helt definitionen på en "snob" i min verden, men hvis det er i din...by all means...så er jeg MEGA snobbet smiley

• #50   4. apr 2016 Hr Badetøffel smiley

• #51   4. apr 2016 SÅ Salla smiley

Jeg trimmede da overskægget sidste lørdag smiley smiley smiley

• #52   4. apr 2016 Vi har fra og med i dag fået et nyt skraldesystem i min kommune.
    Det betyder at vi har endnu mindre plads, end normalt, til vores husholdningsaffald.
    Derudover skal der sorteres rigtig meget, og det får konsekvenser, hvis ikke der sorteres = der skal ikke ligge hundelorteposer sammen med papiraffald, eller med grøntaffald.

Jeg giver altså omkring 3600 kr. per år (sidst jeg tjekkede), for at få tømt mine skraldespande.
    Er I, der benytter andre skraldespande, klar over at vi altså betaler mange penge, for at få tømt vores skraldespande?

Vi betaler alle til de offentlige, så dem kan alle råde over, men private er IKKE til alles brug !!

Jeg kan ikke se hvordan det kan være urimeligt at forlange, at andre ikke bruger mine skraldespande, fordi jeg ikke ønsker en merudgift, på mit eget husholdningsaffald.
    Jeg har været vant til æbleskrog, hundelorteposer, pizzabakker etc. i min skraldespand, alt sammen med undskyldningen om, at alternativet er, at det ellers smides på gaden ...
    NEJ!! Det bliver aldrig en acceptabel undskyldning, da alternativet altid bør være, at man slæber SIT EGET affald hjem, eller putter det i den nærmeste OFFENTLIGE skraldespand, som man selv betaler til !!!.

Jeg fatter ikke, at det skal være så svært. Hvis man har hund, så slæb dens lort med hjem (hvis ikke det ligger et sted hvor det ikke generer nogen), og tag jeres slikpapir, pizzapakker, sodavandsdåser og andet skrammel med jer hjem, også.

Ellers så smid 20 kr. i min postkasse, for hver gang du ligger en pose i den.
    Så skal jeg nok betale de 40 kr. ( - benzin som det koster for at hente specielle poser/mærkater), det koster for at få afhentet en ekstra skraldesæk med hundelorteposer ....

Den eneste egoisme der er i denne tråd, er hvad angår dem, der er ligeglade med andres ejendomsret, fordi de er luddovne og dybt usympatiske ...

• #53   4. apr 2016 Flot skrevet Sanne M smiley

• #54   4. apr 2016 Obsternasig, ehhhh hvor læser du dobbeltmoral henne i mit indlæg?

Og, Fünke det ER en pose i ny og næ. Vær' nu lige realistisk om emnet.

Sanne M. Vi betaler da alle for at få hentet skrald. Ikke KUN dig som du får det til at lyde.
    Du snakker om merudgift, pizzabakker og dåser?! Jeg snakket om en lille pose med 100 gram indhold. Tror du skal se dig selv øjnene, og spørge om det virkelig er sådan et stort PROBLEM som du blæser det op til.
    Vi fylder selv skrældespanden helt op hver gang, (og sortere det smiley ) Men om der kommer en hundepose eller to med hver gang ekstra hver gang, det tvivler jeg på man kan mærke. Og samtidig holder man naturen ren.

Ikke alle er desværre så velsignede som jer. NOGEN dumper faktisk hundeposen i det fri. Og jeg ser egentlig hellere at man med god samvittighed putter den i en vilkårlig skraldespand. Sådan har jeg det hvert fald jeg jeg går længere ture.

Jeg siger ikke: "Ellers dumper jeg den altså bare i naturen". Jeg siger bare, hvad er det egentlige problem i at smide den i en skraldespand ude ved vejen?
    For mig lyder det som små sko, og "mit mit mit"

Jeg synes bare folk skal smide deres lukkede pose i en skraldespand med god samvittighed. Bliver man irettesat om andet så gør man selvfølgelig det da. (Kommer der en sur gammel dame farende ud, så løber man. Tydeligvis)

• #55   4. apr 2016 Jeg ER skam realistisk - har du tænkt på, hvad der sker, hvis alle andre også tænker som dig? Det er bare dér den kikser for rigtig mange; jaa ja det er jo bare én eller to, det er småting. Bortset fra hvis alle andre forbipasserende også tænker sådan! Hvorfor skulle de ikke tænke præcis ligesom dig?

Ja 20 er måske overdrevet - men her i området kan der da nok godt komme en 5-10 hundeejere forbi en bestemt skraldespand på en god dag. Du tænker "ah det er kun lige i dag, det er jo bare mig" - men hvis ALLE tænkte som dig?

Sjovt nok så nægter folk at tage stilling til den dér "hvad nu hvis alle tænkte som dig?" for nej, det er jo bare mig, det er sjældent, det er jo ikke alle der gør det.. og så retfærdiggør man sin handling selvom man ville blive pissesur hvis alle opførte sig præcis som man selv gjorde smiley

Mit indlæg lyder måske surt. Men tænk nu lige over det smiley

• #56   4. apr 2016 20 er slet ikke overdrevet i et område med mange hundeejere

• #57   4. apr 2016 Og ja alternativet til at smide i en andens skraldespand er ikke at dumpe den i naturen, men lige præcis at tage den med hjem. Hvorfor skal jeg så åbne min skraldespand op fordi nogle mennesker er SÅ dårlige til at tage posen med hjem, så de skal tilbydes noget lettere? smiley Det er altså ikke andres last. Jeg synes virkelig ikke den er længere end: tag ansvar for dig selv.

• #58   4. apr 2016 Beltane: det er nemlig også svært at skyde et præcist antal fordi man jo ikke står 24/7 og holder øje med antal hunde smiley Men bare her på vejen er vi 2/3, der har hunde, og på vejen over for også med sikkerhed 1, og så er der endnu én længere nede, og 3 andre veje endnu.. det kan altså godt løbe op, hvis vi tilfældigvis vælger den samme skraldespand der står tilpas ude mod vejen væk fra vinduer (for det er der faktisk en, der gør)

• #59   4. apr 2016 Jeg kan godt lide logikken i at "gør mod andre, som du vil have de gør mod dig".

Hvis en sjæl er ude på en dejlig laaang travetur, og imod planlægningen har hunden haft afføring et sted man ikke kender og ikke kan finde offentlige skraldespande, så må de gerne lægge en lortepose i min skraldespand.
    Jeg forstår godt, hvis man ikke tør lægge posen ned i lommen til nøgler, smartphone og lignende. Og det er rart at få hænderne fri.

Jeg forventer at folk prøver at planlægge efter hunden bør få sin afføring hvor de kan komme af med lorten, men skulle der ske en smutter så tilgiver jeg jer nok, bare i ikke efterlader hvor folk træder og ikke smider i naturen.

Vi taler jo om enkelte smuttere, og man skal kunne tåle lidt ulejlighed, hvis man vil bo tæt på andre.
    Jeg lever også fint, selvom jeg blev vækket af en slamsuger i morges, eller at naboens lampe ved hoveddøren lyser ind i mit soveværelse. Der er småting, som man skal vælge at være tolerant med

• #60   4. apr 2016 Hvorfor skal posen i lommen? Hånden kan vel fungere fint..

• #61   4. apr 2016 #60 Andre skriver at man da bare kan lægge en lortepose i lommen. Jeg tør ikke selv. Nøgler, klikker, godbidder og lidt hunde legetøj..

• #62   4. apr 2016 Ej det skriver "andre" altså ikke...der er EN der nævner ordet "lommen" før du selv bringer det op Helene B smiley

Poser kan fint hænges i snoren ...så er det endda hunden selv der bærer den. smiley Jeg forstår simpelthen ikke problemet i at få den pose med hjem. Nu bor jeg selvfølgelig også et sted hvor offenlige skraldespande er et meget velkendt syn, men vi går da også ture hvor de ikke findes.

Og i Tønder (eller omegn) hvor vi tit har gået, så har jeg da haft to poser med hjem for der er ingen offentligeskraldespande. Hvis jeg kan slæbe to poser 6-8-10 km. så tror jeg altså også andre kan overkomme lige at tage deres lort med sig på en villavejstur...?!

• #63   4. apr 2016 Eneste tidspunkt, hvor jeg syntes at det var et problem at slæbe lorteposer, var da jeg havde 2 engelske mastiffer. Er I klar over hvor meget lort sådan et par kan levere ? smiley Lorteposer var generelt for små, så jeg havde som regel skraldeposer med på byture smiley

Som husejer, der også selv betaler for afhentning af skrald, ville jeg godt nok være grumt ked af det, hvis ejer med 2 store hunde dagligt dumpede lorteposer i min spand, fordi vedkommende ikke gad at slæbe på poserne smiley Af samme grund har jeg heller ikke det nævnte skilt på min skraldespand, der bor nemlig en del hundeejere i mit område.

Din lort, dit problem smiley

• #66   5. apr 2016 Jeg render med ja.. Til tider 4-5 poser (Vaks er en træls gå 2 meter frem og skid lidt mere type), mellem mine to fingre i samme hånd, som snoren er i.

Den ide med tasken var ikke helt dum, Isabelle.

• #67   5. apr 2016 Ideen med tasken er helt fin smiley

Men prøv lige at tænke tanken hvis Isabelle bliver udsat for tasketyveri smiley ..... Tyvens ansigt når han åbner tasken smiley smiley smiley
    Hans ansigtsudtryk vil være prisless smiley

• #68   5. apr 2016 Lige et indput om hvorledes man gør i Schweiz mht. hundelort, når man har hund betaler man hundeskat og dernede financierer man affaldsstativer samt poser. Se billede

I øvrigt er det ulovligt ikke at samle op og bare droppe fyldte poser, bliver det opdaget, koster det en klækkelig bøde.

Jeg har faktisk ikke set en hundelort eller en pose der har været droppet når jeg har været dernede.

profilbillede
  • #69   5. apr 2016 Hold da op, hvor udviklede dette emne sig grimt. Suk. Igen, så vil jeg bare pointere, at nej...folk samler ikke op og hvis de gør, så dumper de posen i en busk. MANGE AF DEM. Så det der med at "folk kan bare tage ansvar for sin deres egne hunds lorte" - det er jo ikke realistisk. Det er blevet bevist igen og igen utallige gange, ikke kun i mit område, ser det også alle mulige andre steder. Er folk alene og ingen ser deres hund skide, så skynder de sig at løbe uden at samle op. Lad os nu få det argument af bordet. Its not gonna happen. Så hvis man nu går ud fra at sådan er den virkelige verden altså, så ER DIN skaldespand vel et bedre alternativ, end bare at overskide naturen? smiley

• #70   5. apr 2016 Slutkommentar fra mig, dem der ikke samler op eller dumper poserne, er absolut ikke på denne tråd.

• #74   5. apr 2016 Bare lige apropos. Er ude med vaps, så skriver fra mobilen. Nogen har åbenbart valgt at gøre et hult træ til skraldespand. Helt ærligt. Jeg tager dem sgu med og smider dem i en rigtig skraldespand. Ikke privat, nej. Svineriiiiii!!! smiley

profilbillede
  • #75   5. apr 2016 8 stk. Hvad siger i så? Tror da pokker jeg hellere vil have folk bruger andres skraldespande. Suk smiley

profilbillede
  • #76   5. apr 2016 Næh Spooky. Det er ikke din lort. Men mor kan simpelthen ikke holde ud at se på det. smiley

profilbillede
  • #77   5. apr 2016 Sikke noget svineri - bogstaveligt talt! smiley Hvor er det flot af dig, at du tager dem alle sammen med dig! Stor respekt til dig. smiley

• #78   5. apr 2016 Indicia - Tror du helt ærligt, at det vil hjælpe på dem, der i forvejen ikke samler op, hvis de måtte smide lorteposen i de private skraldespande? It ain't gonna happen...sorry to say. Dem der i forvejen ikke samler op, eller kun samler op i andres påsyn, vil fortsætte i samme gænge smiley

Respekt for du tager andres poser med!!!

Nudging har en forbløffende effekt og bruges en del steder, uden vi er klar over det smiley

• #79   5. apr 2016 Den med Schweiz har vi også i Danmark.. En holder ved siden af en skraldespand..

De bliver bare ikke fyldt op (pose delen)

• #80   5. apr 2016 Bum. Så var det heller ikke sværere. Shocking, isn't it. smiley

Det er ikke første gang jeg gør det. Bliver bare så træt. Derfor dette emne smiley

profilbillede
  • #81   5. apr 2016 Jeg holder stadig på, at min skraldespand er MIN! Bor på en trafikeret hovedvej i byen og tror samtlige byens hundeejere går denne vej forbi. Hvis de brugte min spand ville den ret hurtigt være fyldt op.... Her er ingen offentlig skraldespand i nærheden.
    Desuden har jeg mine poser liggende ved siden af spanden indtil tømningsdag, da det hørmer ret meget. Har prøvet en pose var mast og utæt i bunden efter tømning. Det er mindre lækkert smiley

• #83   5. apr 2016 Jeg forstår godt pointen -jeg har bare stadig svært ved at se hvorfor folk der måske endda slet ikke har hund -skal have en merudgift pga. andres hunde...eller min 80årige mormor skal have røven i vejret og dykke ned i sin skraldespand, for at samle lorteposer op, og gå hen til renovationsanlægget med andres lort..

Fordi nogen er nogle helt ekstremt egoistiske asociale dovne sygdomssprædende r*vhuller, der ikke kan finde ud af at samle op efter deres hund!

Det kan simpelthen ikke passe andre skal straffes fordi nogle ikke evner at tænke længere end til deres egen næse...-der i hvert fald skal undgå at konfronteres med deres hundes lort...

• #85   5. apr 2016 Jeg er 29 og man brugte poser da jeg var barn

• #86   5. apr 2016 #69 - nej, for det er ikke andres ansvar at lette hundelufterens "byrde" smiley
    Så kan det godt være at nogle folk er dovne idioter der ikke magter at slæbe posen med hjem, men det er og vil da aldrig blive MIT ansvar at tilbyde DEM noget de magter - så skulle de have overvejet hele pølle-aspektet inden de anskaffede sig hunden smiley

• #88   5. apr 2016 Men jeg er helt enig i at det med poserne er noget svineri, Kianna smiley Fatter ikke at folk gør sig besværet med at samle den op for derefter at lade den ligge alligevel?

• #89   5. apr 2016 Ja, utroligt folk ikke fatter hvor lang tid det tager naturen at nedbryde. Så hellere lade pølsen ligge og glemme posen, det skader mindre.

• #91   5. apr 2016 EDB- Jeg er 50 og har brugt poser siden jeg flyttede hjemmefra for godt 30 år siden. Boede i Århus midtby dengang og der var stativ med hvide hundeposer ved indgangen til Botanisk have.

Folk må gerne smide poserne i vores skraldespand, vi har klistermærke på.

Jeg smider ikke selv poser i skraldespande uden, for specielt i sommertiden stinker poserne efter nogle dage.
    Vi har en del offentlige skraldespande i området og dem bruger jeg flittigt, er der ingen bliver den båret med hjem.

• #92   5. apr 2016 Der er bare en helt anden hundementalitet i Schweiz - de er med overalt, men man lægger stort set ikke mærke til dem, og nej, jeg kan heller ikke huske at have set hundelorte ligge rundt omkring med eller uden pose da jeg boede dernede, men masser af hundeskraldespande. smiley

• #93   5. apr 2016 Har lige været i Barcelona for nogle weekender siden. Der er sindsyg mange der går med hund dernede, men jeg så kun en lille bitte hundelort i 4 dage..... Det kunne være skønt, hvis mentaliteten var sådan herhjemme smiley

Kommentér på:
At bruge andres skraldespande?

Annonce