{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.130 visninger | Oprettet:

OK at bruge andres skraldespand til høm'ere? {{forumTopicSubject}}

Gårsdagens aften luftetur gav anledning til en lille, rask diskussion og - selvfølgelig - et spørgsmål til jer (forhåbentligt) garvede brugere af hømhøm-poser! smiley

Peanut vælger, at det skal være lige ved siden af en skraldespand. Fint nok, jeg gør klar til at samle op. Kærsten synes, det er vældig praktisk sådan lige ved siden af en skraldespand. Jo, jo, for den kan man da bare bruge - den står jo praktisk talt på fortovet, og en lille pose ekstra er der vel ingen, der har noget imod.
Jeg mener så ikke, det er okay at bruge andres skraldespand! Heller ikke selvom den står helt nede ved og stortset på fortovet!
Derfor kommer posen med ud på en god halv times gåtur og lander hjemme i vores egen skraldespand.

Jeg har tit set dagplejemødrene i området bruge forskellige skraldespande, der står tæt ved vejen i villakvartererne, når de er på de grønne områder (hvor der ingen skraldespande er).

Er det bare mig, eller er det ok herude 'på landet' / i de små byer at bruge andre folks skraldespande? Jeg har - indtil min kæreste og jeg flyttede sammen her - boet i Århus i over fem år, og der er jo skraldespande overalt, men her er der igen, så jeg tænker, om det er derfor, folk (åbenbart) synes, det er helt ok at bruge andres?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vi mangler og sætte lys i huset 700 kr.
  • Hjælp til ophængning af 5-7 billeder 500 kr.
  • Opvaskemaskine fejl 900 kr.
  • Boret huller i køkkenlåge og isat hængsler 1.250 kr.
  • Dissemble and assemble cage 525 kr.
  • problem med vandtilførsel til opvaskemaskine 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OK at bruge andres skraldespand til høm'ere?
  • #1   15. jun 2013 Nu går der ingen forbi her, hvor jeg bor på landet, men hvis der gjorde, så ville jeg være ked af at få hømhømposer i, da jeg i forvejen har svært ved at klare mig med det "skraldeplads" jeg har, indtil skraldemanden kommer. Jeg tager altid selv poserne med hjem og putter i min egen skraldespand, så de er også ofte med ude på laaaaang gå tur smiley

• #2   15. jun 2013 Folk må hjertens gerne bruge vores til hundeposer. Jeg bruger kun de hvor jeg kender dem der bor i huset, men jeg ville absolut intet have i mod at folk brugte vores smiley

• #3   15. jun 2013 Jeg synes, det er helt OK, hvis posen er lukket med en knude.

• #6   15. jun 2013 Altså jeg vil 100 gange hellere at folk bruger poser og samler op, så må de hjertens gerne bruge min skraldespand. Meget hellere end der ligger høm høm på fortov og vej

• #8   15. jun 2013 Det er ikke ok at gøre uden at spørge først, med mindre skraldespanden er forsynet med et klistermærke, hvor der står du må smide hundeposen i. Det er min nemlig smiley

• #9   15. jun 2013 Vores skraldespand står så langt væk fra veje og gemt væk fra stien til skoven, ellers havde jeg bestilt det klistermærke natasja skriver om smiley

(link fjernet)

• #11   15. jun 2013 Synes ikke, man sådan kan smide lort i andres skraldespande, uden at vide om det er i orden. Jeg gør det ikke selv. Afhængig af turen, så tager jeg den med i lommen, eller lader den ligge, til jeg kommer forbi den igen på hjemvejen.

• #12   15. jun 2013 Her er der ikke nogen, der samler op, men jeg ville ikke være tilfreds med at andre brugte min skraldespand, og jeg bruger da heller ikke andres private skraldespande.

Vi kan vælge størrelse af skraldepose / container og hvor tit vi vil have tømt, og vi betaler forskelligt alt efter vores valg. Jeg har selvf. valgt så det passer til mig og mit behov, så jeg ville være ked af, hvis andre fyldte deres affald i.

• #13   15. jun 2013 Jeg synes ikke man kan tillade sig at bruge andres skraldespande, for det er vel ikke et stort problem at tage den med hjem til sin egen. Og hvis man alligevel har behov for at komme af med den, synes jeg at man i det mindste kan ringe på døren og spørge om det er OK.

• #14   15. jun 2013 fredsfyldt- de der stickers har vi. og sat en på en nabos skraldespand. Han klagede over hundelorte. og ja, jeg samler altid op, hvis hundelorten lægges et sted hvor nogen vil blive generet af den.

• #15   15. jun 2013 Det skal lige siges, at jeg har lejet mit hus og har ikke selv bestemt, hvor meget plads jeg skal have til affald. Men det er så heller ikke noget problem her, for der går ingen forbi, jeg tror, jeg har set to fodgængere gå forbi i den tid, jeg har boet her - uden hund. Og fortove har vi slet ikke hørt om herude smiley

• #16   15. jun 2013 Hvor smart med det klistrermærke! Det har jeg aldrig set!

Fedt med så mange, der synes, det er ok! Dog kunne jeg stadig ikke finde på at gøre det. Der ligger bare ekstremt mange poser med indhold i, og flere, jeg har mødt, har også undret sig over, at der ingen skraldespande er i vores by - i hvert fald ikke oppe i vores ende af byen!

• #17   15. jun 2013 Hvis man kan nå skraldespanden fra fortovet, og der ellers er langt hjem eller til den nærmeste offentlige, så synes jeg godt at man undtagelsesvis kan snige en pøllepose deri.

Hvis min skraldespand stod ved vejen, måtte folk gerne benytte den til pølleposer. Hellere det end at der ikke bliver samlet op, eller posen ligger henkastet et tilfældigt sted.

• #18   15. jun 2013 I can't understand why anyone would NOT allow it--I mean, it's garbage. Some people are just control freaks.
    It's not going to take up that much space.

• #19   15. jun 2013 Flora Danica: Det er muligt at det ikke fylder ret meget, men det kræver altså ikke ret meget at tage den med hjem til sin egen skraldespand.

• #20   15. jun 2013 Jeg vil ikke have det. Vi har ikke altid plads til vores eget affald, så jeg kan ikke se, hvorfor jeg skal have andres.

• #21   15. jun 2013 Den Kongelige Kennel: Hvis nu 50 mennesker læsser af - måske flere gange om ugen?

• #22   15. jun 2013 Jeg kunne ikke finde på at bruge andres skraldespande smiley

• #23   15. jun 2013 nu bor jeg så i Århus, har kun boet her i 2 måneder, og her hvor jeg bor er der altså ikke skraldespande over det hele (jo private/boligforeningens)
    men når vi er lige i det område, hvor det er vores egen boligforenings, så smider vi dem altså i skraldespandene. for vi har nemlig ikke fået vores egen endnu, så vi har altid problemer med at have plads (vi er 7 ungdomsboliger og et stort festlokale der deler 2) men de andre fra vores afd må da også gerne bruge vores smiley

Men ellers smider vi det i den nærmeste offentlige skraldespand.

Men jeg vil også hellere have folk samler op og smider det i min skraldespand, end at de lader det ligge. Mest fordi jeg ville være bange for, hvis det blev et udbredt problem, at der kom forbud mod hold af hund i afd, da der er i de fleste andre afdelinger..

• #25   15. jun 2013 vores skraldespand har sådan en fin mærkat. Vil hellere have deres lortepose i min skraldspand end i min hæk eller deres lort i min indkørsel.

profilbillede
  • #27   15. jun 2013 Jeg bruger aldrig folks skraldespande, medmindre de er forsynet med det fine skilt, som man kan se et par indlæg over det her smiley

Da jeg jo bor i lejlighed og har flere skraldecontainere til rådighed, har jeg intet imod, at der bliver smidt hømhøm-poser i dem. Bare folk gider at smide dem i de lukkede containere og ikke i de fyldte, der ikke kan lukkes (rigtig dårlig vane som mange her i ejendommen har!!!). De bliver nemlig meget nydeligt tømt af fuglene, og det er hverken lækkert eller sjovt at samle op smiley

• #29   15. jun 2013 Jeg synes ikke det er i orden, og jeg ville aldrig gøre det.

Jeg slæber gerne poser indtil jeg møder en offentlig skraldespand. Det kan godt være 6-7 km. Og derfor køber jeg kun hundeposer med håndtag, så hænger den bare om håndledet smiley

• #30   15. jun 2013 Jeg tager altid mine poser med hjem, for jeg møder ikke andre skraldespande, når jeg kommer fra "skovsiden" af vores hus.
    Jeg har dog intet imod, at andre bruger min skraldespand, til hundeposer og andet affald. Hellere det, end at det ligger og smider i naturen.
    Der er nogle forfærdelige skovsvin i vores skov, og jeg samler tit deres skrald op og tager med hjem.

Mine hundeposer har håndtag, og bliver hængt i en karabinhage, som sidder på min bæltetaske. Så kan den pænt sidde der og dingle på turen.

Vi fylder sjældent vores skraldespand helt op, og der er tit naboer der har pladsproblemer i deres spande, som ringer og spørger, om vi har ledig plads.
    Det er som regel søndag aften (vi får tømt biospanden hver anden uge, og restaffald også hver fjortende dag om mandagen).

• #31   15. jun 2013 Vi får tømt hver 14. dag, og jeg ville blive sur, hvis folk smed poser ned. Står ofte og omrokerer affaldet, fordi det er MEGET trangt - gider ikke pille i andre folks lorteposer, og som sagt er der INGEN spildplads.

Havde det været et problem med bæposer overalt, synes jeg alfistens forslag er genialt, men ville efterfølgende ikke vide hvad jeg så skulle gøre af hømmerne, for de kunne ikke være i min skraldespand.

• #32   15. jun 2013 Synes faktisk det er underligt, at så mange synes det er i orden! Det er privat ejendom, og folk betaler selv for renovation.

• #33   15. jun 2013 Jeg bruger kun andres private skraldespand, hvis Molly har sat sig på deres grund (lige ude foran deres hegn eller hæk og skidt) og kun hvis skraldespanden alligevel står ude ved vejen.
    Jeg går ud fra, at de foretrækker jeg samler den op, så derfor tænker jeg at de nok ikke har noget imod, at jeg bruger skraldespanden den ene gang i ny og næ, at hun sætter sig LIGE præcis på deres grund smiley

Ellers bruger jeg altid de off. skraldespande smiley

• #34   15. jun 2013 nu deler jeg skraldespand med min underbo, så nogle gange er der kun lige plads til vores skrald og så er det lidt træls hvis folk bruger skraldespanden til hømhøm poser og andet affald. Jeg kunne ikke finde på at bruge andre folks skraldespand, det er privat, så jeg tager posen med til en offentligt eller med hjem. Så medmindre der sidder et mærke på skraldespanden om at det er okay at smide hømhøm poser i, så synes jeg ikke det er i orden.

• #35   15. jun 2013 Natasja, vi HAR en større spand. Så vi kan ikke opgradere.

• #36   15. jun 2013 Alfisten; Fordi vi ikke aner, hvordan man gør;-)

-Hvordan gør man?

Altså, hvem er det præcis man retter henvendelse til, for at få en større?

Det ville nemlig være perfekt med en bare lidt større spand. At få tømt HVER uge ville nemlig være spild af penge - vi komposterer og kører jævnligt på Revas, så bare lidt mere plads ville gøre underværker.

• #37   15. jun 2013 Natasja, uden problemer. De kommer og tømmer på onsdag, og vi har allerede måtte op og hoppe på den for at få plads.

• #38   15. jun 2013 Vi har ikke noget her, der hedder storskrald. Det er ganske almindeligt husholdningsaffald. Og det må vi ikke komme med på genbrugspladsen.

• #39   15. jun 2013 Dåser, pap, plastik osv. har vi en anden spand til smiley

• #40   15. jun 2013 Alfisten... Viborg kommune - ikke fordi jeg behøver et konkret nr, men bare hvem det sådan ca er jeg skal snakke med...

• #41   15. jun 2013 Alfisten.. Ups.. læste ikke dit andet svar... Vil prøve at rode lidt rundt på hjemmesiden i morgen... - Og passende kunne det være kærestens forsinkede fødselsdagsgave - en større skraldespand;-) - Vi er ikke så romantiske...

• #42   15. jun 2013 Natasja: Hvis jeg ejede huset, ville jeg bestemt også købe en større, jeg står i lighed med Rie og omrokerer på affaldet og længes efter tømningsdag og ånder hver uge lettet op, når der er plads til det hele. Jeg har præsteret at sende affald med min kæreste til Sjælland smiley Og jeg sorterer alt - jeg har kassetter til glas, dåser, papir osv. Vi har sågar en kasse til farligt affald. Storskraldsordning har vi også. Havde jeg plads nok, måtte folk hjertens gerne dumpe en hømhømpose, nu er det jo så slet ikke aktuelt, sådan som jeg bor. Men jeg har overvejet at købe nogle mærkater til at binde om sække, så jeg kan stille en ekstra sæk i ny og næ, for det er som sagt lidt stramt med pladsen.

• #43   15. jun 2013 Genialt klistermærker... Men suk nogle gebyrer, 25 kr i administrativ og 25 kr for Porto ? Altså 50 for et mærke.. Næææ tak andre steder man kan købe lign ?

• #44   15. jun 2013 Natasja: Jo, det kunne jeg nok godt smiley Han er heldigvis til at snakke med.

• #45   15. jun 2013 Det skal siges, at vi jo også har en del katte. Og en del katte er også lig med en del kattegrus. Det er også derfor, at vi bestilte en større spand med det samme. Og alligevel er det ikke nok. smiley

• #46   15. jun 2013 Nu er det intet problem hvor jeg bor nu, for det er en bondegår, og der kommer ingen forbi, vi kæmper dog også med plads til skraldet, vi er 6 lejligheder på gården og har 4 spande til rådighed og de bliver kun tømt hver 2 uge, de er alle 4 proppet til renden nu og de bliver først tømt på tirsdag smiley Men udlejer vil ikke betale for flere, han synes det er dyrt nok smiley

Men der hvor jeg boede før, var vi så heldige at der var sat skraldespande op rundt i bebyggelsen som vi kunne bruge, jeg ville ikke have andre brugte vores da det var en af de små sække fra kommunen og med min mormors pleje fra hjælpere og sygeplejersker osv så var den fyldt hver uge, ofte måtte vi give familie en pose med hjem hver uge.

• #47   15. jun 2013 Ikke at tale om at jeg vil bruge træpiller i kattenes bakker. Jeg har problemer nok med den ene kat for at få den til at bruge kassen.

• #48   16. jun 2013 Nej tak, det er prøvet. Hankattene har træpiller, men til de andre fungerer det ikke.

• #49   16. jun 2013 Bleer fylder også godt op i spanden. smiley

• #50   16. jun 2013 Jeg bruger andres skraldespand hvis den står ude på fortovet. Ellers slæber jeg den med til nærmeste kommunale spand. Jeg går ikke ind på andres grund.

• #51   16. jun 2013 Træpiller er ikke godt i en kattebakke, det tager slet ikke noget lugt, min mor bruger det og hendes bakker stinker, så man er ikke i tvivl om det er et hjem med katte man kommer ind i smiley

Jeg bruger selv noget fint sand med babypudder i, og her kan man ikke lugte kattene.

• #52   16. jun 2013 Susanne; og andre...

Vi må smide vores kattegrus af på Genbrugspladsen - i betoncontaineren.

Det sparer en hel del i skraldespanden...

• #54   16. jun 2013 Rie, nej vi må ikke. Vi har flere gange fået ballade for at komme med kattegrus. Men de kunne ikke forhindre os i at aflevere det, så længe vi havde plastikposer med affald. Nu hvor vi har spande, SKAL det i spandene.

Streng ordre fra vores genbrugsplads. smiley

• #56   16. jun 2013 Ja, vi sorterer som sagt også, da vi har en anden spand til pap, plastik, dåser mm. Men vi kan nu sagtens fylde den til husholdningsaffald alligevel smiley

• #57   16. jun 2013 jeg bor i en lille ejendom,med lidt "privat" have.

Men alle her er da,enige om,hellere et par poser med lort i vores affaldsspande,end på græsplænen.

ingen problemer her.

m.v.h.
    vibeke

• #58   20. jun 2013 I'm mostly amazed at the number of full poop bags, tied in a knot, that people leave in nature. Wouldn't it be better NOT to put it in plastic so that it decomposes quicker? I wonder if people pick it up when others are looking and then just put it under the nearest bush, first chance they get. I'm gonna save all of mine and put them in Enzo's garbage, from now on smiley ;-D

• #59   20. jun 2013 Jah så har man bare et problem, når der går rigtig mange hunde og ejere forbi hver eneste dag. smiley

• #60   20. jun 2013 Good idea Natasja!
    And maybe when people use puplic garbage only, as in front of a restaurant for example, it will attract too many flies.

• #61   25. jun 2013 Natasja - jeg bruger 6mm træpiller i stedet for 8mm. Det suger bedre, synes jeg, og er blidere for kattenes poter.

• #62   25. jun 2013 Vi bruger også 6 mm ved hankattene.

• #63   25. jun 2013 Vi bruger 6 mm., da vi har pillebrændeovn smiley

• #64   25. jun 2013 960 kg koster vist 1750 kr. nu for German Pellets. Men vi køber ikke så meget af gangen, for det må vi slet ikke køre med. Vi køber bare lidt hver gang, vi er i Tyskland smiley

• #65   25. jun 2013 Det lyder vildt smiley

Kommentér på:
OK at bruge andres skraldespand til høm'ere?

Annonce