{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At bruge sin egen hanhund
  • #1   13. jan 2008 Det er vel ok, hvis hannen er en man osse vil overveje hvis ikke den var ens egen.
    Altså hvis den lever op til de krav man har til en hanhund

• #2   13. jan 2008 skal de ikk være 18 mdr?? tror jeg nok ihvertfald:)

• #3   13. jan 2008 Hvis hannen og tæven komlplimenterer hinanden så kan jeg slet ikke se noget problem.

• #4   13. jan 2008 Hvis hanhunden har de gener og den sundhed, som man vil videreføre, ser jeg ikke noget problem i det. Men hvis det er for at spare pengene til parring, synes jeg at det er forkasteligt:-)

• #5   13. jan 2008 forældre dyrene skal sundhedstjekkes før avl for arvelige sygdomme, hundenes eksterinøre skal harmonere, forældre dyrene skal opylde racebeskr. de skal harmonere i sindet samt ikke være i familie med hinanden.

Måske har jeg glemt noget i farten men dette er da nogle af kraene efter min bedømmelse.

• #6   13. jan 2008 Hvis du tænker på Exit, er det ikke ha. Det er min datters Crazy, som også er af mit opdræt. Han er 5 år og undersøgt for diverse arvelige sygdomme. Mangler bare øjenlysningen på dem begge, men regner med den er OK.

Tæven er en jeg har købt, netop for at kunne bruge min egen hanhund. Deres egenskaber supplerer hinanden godt.

Exit vil jeg også bruge engang. Hvis han ellers klarer sine sundheds undersøgelser tilfredsstillende

• #7   13. jan 2008 så længe det ikke er for at spare penge osv

kunne godt finde på at bruge min egen han hund. han er champion har A hofter og testet fri for NCL, (noget som amerikanske bulldog kan have*) plus jeg selv synes han er et godt eksemplar af en standard.

og kender ham ind og ud og har et super temprement, og han passer desuden godt til vores tæve,

• #8   13. jan 2008 Jamen hvorfor spørger du når du vurdere at de er et perfekt match og vil givende for racen ???

Det kan jeg ikk lige forstå, der haar du helt tabt mig ; )

• #9   13. jan 2008 Der er en grund til at bruge Crazy, han har vist sig at have lige det temperament jeg godt kan lide, og så er han godt bygget og bevæger sig smukt.

Exit er endnu for ung og ranglet, Pascha er en hvalp endnu så hende ved jeg ikke med. Det vil vise sig.

det er nu ikke for at spare penge, så havde det været billigere at sælge ham som hvalp og så betale parringsafgiften. Han koster mere end det hvert år. smiley

• #10   13. jan 2008 Hvis nu den hanhund man har er den, der passer bedst til den tæve man har, er det så ikke dumt at lade være?

Hvis det bare er fordi det er nemmest, og man bare bruger den samme han til alle kuld, så er det jo bare ren dovenskab ;o)

• #11   13. jan 2008 Jeg spørger ikke fordi jeg er i tvivl om jeg vil lave parringen. Det gør jeg uanset hvad folk på HG mener.

Det er mere fordi der sommetider kommer ne kommentar omkring det at bruge sin egen hanhund. Så ville jeg bare vide om den holdning var udbredt, eller om der er nuancer smiley

Jeg laver kun hvalpe jeg kan stå inde for, både mentalt og fysisk.

• #12   13. jan 2008 Anette:

Hvis det er p.gr.a. min kommentar i denne tråd:
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messagedetail.asp?Msg_ID=164109
    så er det ikke fordi jeg ikke under hende at bruge sin egen hanhund. MEN hun gør det, fordi hun så ikke skal betale en parring hos en anden. Hun gør det også fordi "de laver så gode temperameneter". Jow, men hvad er DET værd, hvis alle 3 kuld har HD?? Det er DET jeg protesterer over:-))

• #13   13. jan 2008 jeg planlægger også om godt et år at bruge en hanhund af eget avl (dog ikke en jeg ejer selv) til Bianca.

Fordelen ved at bruge en han af egen avl, er jo netop at du som med Crazy har fulgt ham, ved hvordan han er temperament og sundhedsmæssigt og har du så en tæve der gen-mæssigt harmonere med hans, så kan det vel kun være et +

p.s. som i den anden tråd. svare jeg ikke er det fordi jeg er gået i seng

godnat

• #14   13. jan 2008 SS det kan godt være at jeg er lidt uvidende på avlerområdet, men tænker at hvis jeg skulle avle så ville det da være mest nærliggende at bruge de hunde som jeg har tilegnet mig med tanke i at avle.. Eller er det bare mig?? GG

• #15   13. jan 2008 Mette H. Nej ikke lige bestemt den tråd, selvom det var den der fik mig til at skrive noget i dag. Der var en tråd for et par dage siden der fik mig til at tænke over det.

Jeg vil give dig ret i at man ikke bare skal bruge sin egen han gang på gang, især ikke hvis den giver noget "lort". Jeg regner ikke med at bruge Crazy mere en end en gang til Windy. Om han skal bruges til Pascha, kan jeg ikke vide endnu

• #16   13. jan 2008 SS men er der ikke også noget med indenfor DKK, at en hanhund kun må anvendes x antal gange netop for at sikre det ikke bliver en stor familie???

• #18   13. jan 2008 Jeg har også tænkt mig at bruge min egen hanhund en gang.. Men kun hvis han og tæven passer sammen..

Han gennmgår de samme sundhedstjek og avlsgodkendelseskriterier som jeg kræver af en fremmed hanhund, så vurderingen af ham som avlsmateriale bliver ikke kun baseret på min subjektive mening om ham.

• #19   13. jan 2008 Ja som en skriver, hvis man også ville have valgt hannen hvis han gik hos en anden, så kan jeg ikke se problemet.......

• #20   13. jan 2008 Hvis man har købt/avlet en hanhund med avl for øje og han passer godt sammen med ens egen tæve...hvorfor så ikke?
    Det er min opfattelse at mange opdrættere er enormt kritiske overfor deres egne hunde, så langt de fleste bruger KUN hannen, hvis han har gode egenskaber at give videre og IKKE for at spare penge på parringen!!

Der er selvfølgelig også brodne kar, men det vil der jo altid være, ligegyldigt hvad det drejer sig om.....

Vi håber at kunne bruge Oscar i avl, og hvis han kunne matche godt med Mille, når hun engang blir stor og smuk (og voksen og følsom), så er det da planen at de skal "være kærester"!

• #22   13. jan 2008 Det man sparer på parring bliver så bare til købspris+tjek+udstilling.. hvilket egentlig er dyrere end hvad en enkel parring koster (for min races vedkommende)

• #23   13. jan 2008 Vi beholder måske en han og han skal da bruge i avlen hvis han egner sig til det (dog ikke på den tæve vi eller beholder da det er mor og søster) Men kunne da elles godt finde på at bruge ejen hanhund til ejen tæve hvis hannen eller tæven lever fuldt op til min krav!!

• #24   13. jan 2008 Jeg kan se det er problematisk hvis man kun bruger sin egen han, og så flere gange. Jeg har én gang lavet en gentagelse af en parring. det var fordi dem der har hanhunden gerne ville have en tæve netop af den kombination som Crazy er. Den føærste gang fik de 5 hvalpe, og så tænkte jeg det får de nok igen, men der kom 8 *GGG* Heldigvis er de faldet lige så godt ud som det første kuld. Det er ikke noget jeg har tænkt mig at gøre igen, med mindre jeg får et kuld med kun en eller to hvalpe

• #25   13. jan 2008 Anette:

Holdninger er der mange af og hvis man ved at den parring man vil foretageer er givende for racen hele vejen rundt, så er det da med at gøre det.

• #26   14. jan 2008 Jeg har aldrig brug mine egne hanhunde, men har altid brugt egnet hanhund, som har vært på parringsbesøg i DK - ellers har jeg sendt min tæver til udlandet,

På den måde sørger man får at der ikke indgår indavl og at der hele tiden kommer frisk blod til racen.

• #27   14. jan 2008 Den hanhund, som man har til at gå derhjemme, kan lige så vel være en han, der er importeret, som en man selv har avlet.

Så der behøver absolut ikke blive problemer med indavl, blot fordi man bruger en hanhund fra sin egen matrikel....

• #28   14. jan 2008 undskyld jeg lige spørger:

men er der (slet ikke) nogen af jer der både har hanhund og tævehunde der syns det er bare lidt (læs-meget) synd for den stakkels hanhund når tæverne er højløbske ??

• #29   14. jan 2008 Som andre skriver, ville jeg ikke have noget imod at bruge min egen hanhund, hvis det var en jeg ville have brugt, hvis det ikke var min...
    Og den skulle leve op til nøjagtigt det samme som enhver anden aktuel avlshan..

Jeg kunne dog ikke drømme om at gentage et kuld med samme han og samme tæve...

• #30   14. jan 2008 L N, nu er det jo ikke en sygdom hundene har, når der er løbske tæver i omegnen..

Det er jo ganske naturligt...

• #31   18. jan 2008 LN - Nej Det er ikke synd, det er et spørgsmål om træning og tilvænning.
    Mine hanner er kun en lille smule mere på når der er løbetid end ellers.. og så snerre tæverne mere af hinanden end til daglig - de løber samtidig!

Kommentér på:
At bruge sin egen hanhund

Annonce