3.688 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

Pille mod lopper og flåter- erfaringer søges Pille mod lopper og flåter- erfaringer søges

Hejsa rare hundefolk smiley

Jeg har for nyligt hørt, at man kan købe en pille som gives til hunden hver 3. måned og så er den dækket ind imod flåter og lopper.

Er der nogle der har erfaringer med den pille ? smiley

Nogle der ved om den er "sundere"(her tænker jeg bivirkninger) for hunden end de andre præparater der findes mod flåter og lopper?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pille mod lopper og flåter- erfaringer søges
  • Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

Emner: 2 Svar: 20
    #1   6. apr 2016 Hej jeg har brugt braveto to år nu på to hunde og vi har to mere i familien der bruger den uden bivirkninger, plus de hjælper også mod hårsækmider holder dem lidt nede hvis de er et problem .

• Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

#2   6. apr 2016 Man kan også bade med hundene uden det (bliver vasket ud ) eller vaske dem

• #3   6. apr 2016 Tak for svar smiley

Det jeg har læst om den lyder jo også super fint, vi svømmer jævnligt med vores hunde derfor er det jo et stort plus at det ikke vaskes ud smiley

Men ville nu alligvel hører fra nogen, der har prøvet pillerne, jeg er nok altid lidt skeptisk inden jeg prøver noget nyt, det skal i hvertifald undersøges først smiley

Hører meget gerne fra flere smiley

• #5   6. apr 2016 der findes Bravecto som virker 3 måneder og Nextgard der virker 1 måned ...

jeg leger også med tanken om at bruge det ene eller det andet .... det der holder mig fra det (specielt Bravecto) er mængden af giftstoffer der kommes i kroppen på en gang ... det har jeg det svært med ....

• #7   6. apr 2016 Ulempen er højre risiko for flåtbårende sygdomme, da flåter SKAL bide før de dør.

• #9   6. apr 2016 Vores får Nextgard, men ikke hver måned... Han får ca hver 3. måned, tror jeg, har ikke fundet en flåt på ham i over 1 år..

• #10   6. apr 2016 har også læst om flere der har indtrykket af at Bravecto virker længere end de 3 måneder, så de giver også med længere mellemrum ....

problemet er så hvornår man ved man skal give, for EN eneste flåt på, kan være det møgdyr der bærer sygdom....

• #11   6. apr 2016 @ Trine G ...min dyrlæge er ikke fan, han mener den endnu er for "uprøvet" i forhold til om den på lang sigt kan komme til at gøre noget i hunden .....

• #12   6. apr 2016 Det er det eneste loppemiddel min hund kan tåle dog har jeg ikke set skyggen af lopper i 4 år og han har kun fået den i 6 mdr

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.549
    #13   6. apr 2016 Min den sorte får præcis lige så mange flåter nu som da han fik pipetter. Så dér ser jeg absolut ingen forskel. Eneste grund til, jeg bruger pillen er, at han reagerede ekstremt kraftigt, da han fik pipetter.
    Han fik i øvrigt Anaplasmose mens han var på pillen. Men det kunne lige så godt være sket da han var på pipette, er mit indtryk. Jeg har i hvert fald fjernet mange levende flåter af ham uanset hvad jeg har brugt.

Lopper har vi aldrig, så det kan jeg ikke vurdere.

• #14   6. apr 2016 @ Rikke smiley .... tak for det svar ... jeg har en hund med anaplasmose, grunden til at overveje pillen var da at den anden hund ikke skal lide samme skæbne, men hvis ikke den dækker 100% så ser jeg slet ingen grund til at give den omgang ...

grunden til min fik det var at jeg var for sent ude med Bayvantic et år .... men når ellers de har fået det, så har de ikke haft flåter ... men ja det er jo også gift ...

• Rikke
    Rikke Online Tilmeldt:
    okt 2011

Følgere: 5 Hunde: 5 Emner: 46 Svar: 1.549
    #15   6. apr 2016 Der er INTET produkt, der er 100% sikkert, og det tvivler jeg på, at der nogensinde kommer det.
    En af mine venner har en hund, som fik Borreliose selvom den var på Bayvantic.

Jeg vil trods alt hellere give mine hunde en pille, fremfor at hælde giften ned på huden. På pillen har ingen af mine reageret - det gjorde de alle mere eller mindre på pipetterne.

• #17   6. apr 2016 jeg mødte forleden en mand med hans Lab ... den havde et vedhæng der hed noget med TIC (kan ikke huske nøjagtigt), han sagde an fik det gennem en ven der er jæger og som derfor ofte er i naturen med sin hund, denne brugte også dette vedhæng og var glad for det .... men kender det ikke selv

• #18   6. apr 2016 det må være denne ... nogen erfaringer .... tror lige jeg laver en tråd på det..

http://www.ostrand.dk/shop/tic--clip-vedhaeng-4868p.html

• #20   6. apr 2016 Jeg har lige givet Lucky en Bravecto her i eftermiddag , jeg var super glad for effekten sidste sommer , og kunne nøjes med at give den først på sommeren , jeg har ikke set skyggen af flåter eller lopper i langt mere end de 3 måneder .. Jeg ville egentlig heller ikke i første omgang bruge pillen , fordi det jo netop krævede at flåten bider hunden , men min dyrlæge sagde at flåten skulle have siddet på hunden i mere end et vis antal timer , for at kunne overføre sygdomme , hvilket den ikke fik muligheden for ved Bravecto da den så dør inden .. jeg så dog ikke en eneste på ham efter jeg gav ham , men jeg så dem derimod i min sofa og på mig selv smiley smiley

• #21   6. apr 2016 Det lyder godt med jeres erfaringer smiley

Jeg fandt dog denne side på fb netop imod brugen af bravecto, det synes jeg er bekymrende..
    https://www.facebook.com/groups/411371212394679/?fref=ts

Nogle der kender til dette med nyresvigt, leversvigt, død ?

Fandt også en side på nettet hvor en dyrlæge ligefrem anbefaler ikke at bruge pillerne mod flåter og lopper, da der ikke er undersøgt nok om bivirkningerne..

Må indrømme efter det jeg har læst på nettet, så tør jeg faktisk ikke løbe den riskiko..

• #22   6. apr 2016 Endnu en side hvor de fleste der skriver desværre har haft dårlige oplevelser med pillerne smiley

scroll ned, så kommer kommentarene.
    http://yourpetsneedthis.com/latest-greatest-flea-control-dogs/

• #23   6. apr 2016 Har ikke hørt om dårlige oplevelser i Danmark. Kun i USA.
    Alle vores hunde får dem uden bivirkninger.

• #24   6. apr 2016 Alt medicin og kemi vi propper på og i os er der desværre nogen der vil reagere på. Selv Pinex er der nogen der ikke kan tåle

• #25   6. apr 2016 #21 ... netop det med at det ikke er brugt så lang tid at der rigtig er kommet noget frem om eventuelle skadelige langtidseffekter er det der gør at min dyrlæge siger at han vil da gerne skrive dem ud til mig, men han vil ikke anbefale dem ....

# 24, ja det har du ret i, men noget har bare været længere på markedet end andet og der er dermed flere erfaringer at træffe sine valg udfra ....

• #26   6. apr 2016 Sidste sommer brugt jeg Nextgard, fordi den kun dækker i en måned er giftmængden mindre. Valget faldt på den blandt andet fordi min ene hund var hvalp. Jeg er fan fordi jeg har meget svømmeglade hunde og der nærmest er umuligt at holde dem fra vand i 4-5 dage om sommeren. Mine hunde har aldrig været voldsomt plaget af flåter og slet ikke lopper, så ved ikke om pillerne er bedre i den henseende.
    Men som nogle er inde på, så kender man ikke til de langsigtede bivirkninger endnu, hvis der er nogle.

• #27   7. apr 2016 Vi bruger bravecto og har overhovedet ikke haft hverken flåter eller lopper. Normalt har der været flåter på hundene hver gang vi har været i skoven eller hundene har været på marken, men intet nu

• Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

#28   7. apr 2016 Jeg har heller ikke haft flåter eller lopper og vi plejer også have mange flåter her hvor vi bor op af skoven

• #29   7. apr 2016 Vi bruger Nextgard og har aldrig fundet en eneste flåt på Uffe. Vi fik det anbefalet af dyrlægen. Tænker nogle hunde kan få hudproblemer fra de præparater vi sprøjter i nakken på dem. Det er da set før at nogle er slået ud.

• #30   7. apr 2016 Det er da rart at der er så mange her, der kun har gode erfaringer med pillerne smiley

Puha, det er jo svært at vælge...

• #31   7. apr 2016 Jeg har fravalgt at bruge nogle former for piller til mine hunde, min ene hund har en sart mave og har fik en reaktion ved et pippette produkt, så jeg tør ikke bruge pillerne. Min dyrlæge har oplevet en del hunde der har fået virkelig dårlig mave efter de har fået bravecto.

Tænker også at hvis en hund måske har en u opdaget lille nedsat nyre eller leverfunktion så kan det være virkelig skadelig at give hunden så stor en dosis på en gang!

Så mine hunde har Scalibor halsbånd på og får hvidløgspulver i deres foder om sommeren. Når de skal i vandet tager jeg halsbåndet af men ellers har de det på altid. Nogle er bange for at lade hunden have halsbånd på hele tiden men de har ryger op og af hvis hunden hænger fast i noget.

Og ja, Scalibor er også gift, men det kan jeg fjerne med det samme, hvis min hund skulle få en reaktion på det, det kan jeg ikke med en pille, derfor mit valg smiley Og mine hund har ingen flåter selv om de går i skoven hver dag og bader ofte i havet.

• #32   7. apr 2016 Jeg har også kigget lidt på halsbånd og faldt over et økologisk loppehalsbånd fra Biospotix, som jeg synes lyder rigtig fornuftigt, nogle der kender til det? smiley

• #33   8. apr 2016 Biospotix fik mine 2 og datterens 2 på da vi skulle på vandretur i Sverige. De havde dagligt rigtig mange flåter vi måtte pille af efter en dagsmarch.

• #34   8. apr 2016 Hvad er prisen for Nexgard? Bravecto er simpelthen for dyrt med mange hunde

• #35   8. apr 2016 Prisen er cirka den samme for NexGard og Bravecto som igen er den samme som for pipette produkterne. Hvis du har flere små hunde, kan du købe til stor hund og dele "pillen".

• #36   8. apr 2016 Jeg deler pipetten men sygeplejersken vidste ikke at man kunne dele pillen og så kunne det ikke betale sig

• Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

#37   8. apr 2016 Jeg køber til stor hund og deler til to små og en halv stor smiley En pille til tre hunde to små på ca 14 kg og en på ca 28 kg ??den bliver delt i en halv og to kvarte smiley

• #38   8. apr 2016 Min hund er allergihund, og et eneste loppebid, kan resultere i galoperende hotspot, som ender i oprensning og behandling under narkose til 5000kr. per gang.

Hun tåler ikke diverse pipetter etc. Hun får hvidløg engang imellem (ikke mere en anbefalet selvf.) men hun er på trods af dette jo blevet bidt af en skide loppe.

Jeg er ikke meget for at putte gift i hende, men alternativet er ikke meget federe, been there (hotspottene).

Så Kia får Bravecto i sommerhalvåret/de værste loppe/flåtsæsoner. Indtil videre tåler hun det godt, når hun får den rette dosis.

Hun har aldrig haft lopper (udover den ene der bed hende i hundeskoven, overført fra andre loppebefængte hunde), så jeg kan jo ikke så godt se om det skulle have haft nogen virkning på disse, i de perioder hun får Bravecto.
    Hun har generelt heller ikke vildt mange flåter. Ingen de sidste par år, så vidt jeg husker, heller ikke når hun ikke er behandlet. Men hun kommer så også kun yderst sjældent, hvor der kommer vildt og dermed flåter.
    Hundeskoven er indhegnet = ingen vildt, og de andre steder vi bruger skove etc. holder vi os fra der hvor vildt bevæger sig mest :o)

Men jeg giver alligevel Bravecto 2-3 gange om året.

Kia har oplevet en ret voldsom forgiftning efter at have fået en forkert dosis (for stor). Dyrlægen inisisterede på, at det var okay at give en den dosis, da han ikke havde den rigtige hjemme (det er så problemet ved så ny medicin, han havde ikke belæg for den udtalelse).
    Jeg har aldrig set så meget opkast. Det var vildt eksplosivt.
    Jeg kontaktede dyrlægen og bad ham om at indberette bivirkning ved overdosering.
    Han var meget uforstående over for, at det kunne ske.

Hvis ens hund nægter at indtage den, så lad være med at tvinge den. Mange hunde ved godt selv, når noget er giftigt for dem.
    Det vil man også kunne se ved dem der er døde af pillen. Mange af de hunde har fået pillen under tvang (står ofte i beskrivelserne).

For mig er det pest eller kolera. Fordele vs. ulemper ved at give det vs. fordele og ulemper ved ikke at give det.

Følg jeres intuition. Jeg anbefaler gerne Bravecto. Over pipetter til enhver tid anyway.

• #39   8. apr 2016 jeg vil høre dem igen for kan den deles, kan det sikkert betale sig

• #40   9. apr 2016 Tak for jeres svar smiley

Jeg har dog besluttet at jeg ikke vil prøve bravecto/pille lige nu, tænker også at der måske ikke er undersøgt for langtids bivirkninger, da den ikke har været på markedet mere end 2 år.

Jeg er nået frem til at bruge et halsbånd, det var også det eneste min elskede cavalier kunne tåle i sine ældre år- pipetter gav kløe og tør hud, og fandt ingen flåter eller lopper på hende, når hun havde halsbåndet.

Tak for jeres erfaringer smiley

• Majbrit S
    Majbrit S Tilmeldt:
    maj 2013

#41   9. apr 2016 Til kennel hijacks den kan som sagt deles det gør jeg altid man tager bare og beregner hvor meget hver hund skal have det er selvfølgelig nemmer hvis mand deler den store i fire og derefter beregner det ??

• #42   9. apr 2016 Har prøvet Bravecto og det har virket fint og uden bivirkninger.
    Nu bruger jeg dog Seresto-halsbånd. Jeg kan godt lide, at jeg kan tage giften af, hvis en hund ikke kan tåle det. Og så holder de 6-8 mdr, så jeg skal ikke tænke på det ret tit smiley

Kommentér på:
Pille mod lopper og flåter- erfaringer søges

Annonce