1.033 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Tørfoder og træt Tørfoder og træt

Hejsa

Har nogen af jer oplevet at jeres hund bliver lidt træt af det samme mad efter noget tid (samme slags mad/smag og mærke) ???

Giver i noget forskelligt tørfoder eller skifter i engang imellem???

Tak for jeres svar på forhånd smiley

Vil kun høre om folk med tørfoder og ikke barf....

Min hund får Hills J/D mini (det er til hunde med ledproblemer)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tørfoder og træt
  • #1   8. apr 2016 Det tror jeg, der er masser af hunde, der gør. Min Myrna kan spise det samme tre gange, altså halvanden dag, så er det sorteret fra. Har prøvet alle metoder og nærmest alt foder, men har bare måttet acceptere, at det er sådan, det er med hende.

Vi skifter variant hver gang, vi køber en ny sæk, men der er jo til noget mere end 1,5 dage i en sæk, så derimellem handler det om at være kreativ og variere med div. "toppings". Havde svoret, at sådan noget ville jeg aldrig gøre, men hvis jeg ikke gør det, så spiser hun slet og ret ikke - at faste hende er prøvet uden held.

• #2   8. apr 2016 Har du prøvet lakseolie på eller at blande vådfoder i?

• #3   8. apr 2016 Blander div. foder sammen så de får måske 3 forskellige hver gang og køber aldrig samme variant i træk. . Men er nok også nemmere med flere slags foder indkøb når nu jeg har 2 (3) hunde ?

• #4   8. apr 2016 Gør foderet vådt, så dufter det af mere.

Diverse topping er politisk ukorrekt. Men fx en knivspids basilikum virker her...

Nogle hunde glemmer appetitten når mad står fremme.
    Andre spiser når de får ideen, og ikke resten af tiden.

Prøv dig frem.

• #5   8. apr 2016 Glemte at skrive at hendes mave ikke er glad for vådfoder...

• #6   8. apr 2016 Hov, med Myrna er forsøgt at opbløde. Ingen forskel. Faste i 3-4 dage, ingen forskel. "Aktiveret" fodring, ingen forskel. Selv de lækreste rester bliver hun træt af, så det er altså ikke fordi, hun ved, der kommer noget, der er bedre

• #7   8. apr 2016 Mine får Essentials og der skifter jeg mellem 3 varianter, og ja så giver jeg så råt af og til for variationens skyld..

• #10   8. apr 2016 Nu kan jeg læse at din hund er på J/D og de fås ikke i forskellige smagsvarianter. Min gamle er selv på det, men han er nu ikke træt af foderet. Alligevel får han råt i ny og næ, bare for at give lidt varierende foder, men helt klart med det i tankerne at han så ikke får glykosamin, msm, etc.

Alternativt kan vi selv forsøge at finde den gyldne opskrift af tilsætning og derved "blot" tilsætte det i almindeligt foder

• #11   8. apr 2016 Jeg skifter... mellem flere forskellige fodermærker -hver formiddag smider jeg en håndfuld fra alle, mindst to...eller flere fodermærker i hans Kong Wobbler.

Og jeg skifter mellem fodermærker hver gang jeg tømmer en pose.

Han får så råt og passende rester om aftenen.

Jeg forstår udmærket hvis en hund bliver træt af at æde det samme tørpressede sagsmuld med let smag -dag ud og dag ind, og jeg tvivler på de samme -også selvom foderet jeg bruger indeholder minimalt- tilsætningsstoffer og konserveringsmidler hver dag over en længere periode overhovedet er sundt. Og jeg ville ikke give det medmindre der for hunden var en helbredsmæssig grund til at gøre det.

Jeg tror til stadighed en varieret kost er sundest for de fleste individer -og det gør sig også gældende for min hund. smiley

• #12   8. apr 2016 Ja, men nu hvor jeg er skiftet til essentials og derudover drysser lidt ziwipeak henover, spiser hun gladeligt hver gang smiley

• #13   8. apr 2016 Kennel Hijacks smiley Tænker måske andre mærker som også er til hunde med ledproblemer fra dyrlægen måske specific... Har prøvet Royal Canin for nogen år siden...

• #14   8. apr 2016 Lige pt har jeg ikke hund, men da jeg havde gav jeg nærmest kun råt. Dog dåsefoder når hunden var med i Sverige.

Men før jeg gik over på rent råt, gav jeg forskelligt kvalitetsfoder (kun kornfrit)
    Dåsefoder, råt kød, rå ben, madrester, enten fra vores aftensmad, eller når der blev ryddet op i køleskabet. Grøntsager fik de også, både rå og tilberedte.
    Og mælk.

Den næste hund jeg får vil blive fodret med alt muligt forskelligt, dog primært råt smiley

Jeg har kun oplevet positive ting ved at fodre vildt varieret: en madglad hund som altid vil æde smiley

• #16   8. apr 2016 Syndes nu også at Hills er godt foder...

• #17   8. apr 2016 Du kan prøve men det er jo et sats at sammensætningen ikke er ens. Alternativt køb stofferne separat og tilsætte almindeligt foder

• #18   8. apr 2016 Tak

• #20   9. apr 2016 Jeg skifter mellem flere forskellige fodermærker (alle kornfrie) for at give variation. De får også råt, ben og madrester.

• #21   9. apr 2016 Lis: Jeg tror rigtig mange tror, at det er et super foder, fordi mange dyrlæger jo sælger det/får penge for at sælge det.

• #23   9. apr 2016 Lis A: Det er et foder som funger godt på vores hund... Har prøvet noget forskelligt foder også korn frit men da hun fik noget med knæet fandt vi noget foder der kunne virker på det og det gør Hills J/D

• #25   9. apr 2016 Lis A, smiley Sammensætningen i Hills er til at grine af, når man tænker på prisen for det.... smiley

Det er meget nemt at give et godt tilskud og så vælge et godt andet basisfoder. Du kan jo så købe nogle små prøveposer af andre fodertyper og variere ved at tilsætte dem ind i mellem....

En tanke: Din hund har måske svært ved at tåle vådfoder netop fordi du fodrer så ensformigt - vores hunde er vant til mange typer foder, både tørt/vådt/råt/rester mm. og har aldrig maveproblemer.

Og i øvrigt rigtigt hvad Heidi siger, glucosamin/chondroitin er der også i tørrede kyllingehalse, så en rigtig god snack.

• #27   9. apr 2016 Heidi og tibben: Hvor køber du små poser henne?

• #29   9. apr 2016 Tak

Kommentér på:
Tørfoder og træt

Annonce