{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

BARF - Men hvordan? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle,

Jeg har købt nogle poser med "hele dyr", her i opstarts fasen, men nu hvor jeg har forstået konceptet og fordelingen vil jeg forhøre mig om hvordan i andre gør?!..

Måske i vil dele jeres seneste bestilling med mig?!, så jeg kan se hvordan et typisk bestilling pr måned ser ud?! og hvordan i pakker / fodre?..

Hunden vejer 30 kg.

på forhånd mange tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BARF - Men hvordan?
  • #2   25. apr 2016 Plejer man ikke at råde til at fodre med kallun eller andet letfordøjeligt som f.eks. kylling i starten for at vænne hundens mave langsomt til det?

    Jeg ved ikke helt, om du vil kunne bruge en bestillingsliste fra mig, for jeg køber et sted, hvor de allerede har blandet nogle forskellige kødtyper til sådan en slags mix-pakker. Men ellers gælder det jo bare om at variere kødtyper, tænker jeg.


  • #3   25. apr 2016 Hvor har du købt henne Zarah?

  • #4   25. apr 2016 Nu som

    tror det er Hhansen slagteri smiley


  • #5   25. apr 2016 Okaj det har du da nok ret i smiley

  • #7   25. apr 2016 Helt i orden smiley

  • #8   26. apr 2016 Gå ned i dit lokale supermarked og køb kød som er på sidste salgsdag, gå efter kød med ben i, fx stegeben, koteletter m. ben, kylling, fisk m.m suppler med hjerte og lever af og til;) lige nu er der i mit lokale supermarked ænder på tilbud, også lam er ofte på tilbud efter påske;)
    Suppler med spisbare ben fra slagter eller barfforhandler, fx lammeben smiley


  • #11   26. apr 2016 Maj-britt - i min verden giver det nu meget god mening at man starter lidt forsigtigt ud, så hunden lige får en chance for at vænne sig til at få en helt anden type foder end tørkost. Men det afgør man jo selv.

  • #14   26. apr 2016 Maj-britt, det er jo dejligt, men det ændrer nu ikke på, at jeg altid vil starte ud med noget letfordøjeligt. Det behøver ikke være kallun. Som jeg skriver i mit oprindelige indlæg, kan det også være kylling. Eller det kan være fisk.
    I min verden virker det bare mest hensigtsmæssigt for at undgå problemer med hundens mave og det er sådan jeg foretrækker at gøre det smiley


  • #15   26. apr 2016 min sidste bestilling ser sådan her ud :

    Gåsebryst
    Gåse hjerter
    Ande hjerter
    Lamme Kallun
    Heste Tunge
    Pferdmägen (hestemave tror jeg det er??)
    Hesteben
    Kyllingehalse
    lammekød
    Lammeben

    Derudover køber jeg ofte kyllingelår og kød på sidste salgsdato.

    det meste af det jeg køber er fra Das Tierhotel. og er enden 500 grams eller 1 kg.
    så det passer generelt meget godt hos os så det ikke behøver blive pakket op.
    nogengange kan der være noget tilbage, det bliver bare gemt til dagen efter smiley

    Keiko får 500 gram
    Bella 250 gram
    og Aika får lov at få lidt sammen med sin tørfoder.

    så det der er tilbage af rest bliver bare delt ud til dem dagens efter sammen med det næste de skal have smiley




  • #16   26. apr 2016 madplan gider jeg heller ikke køre med, og har aldrig gjort.
    jeg tager bare noget ud, og sørger bare for at huske at variere maden de får.


  • #20   26. apr 2016 Har også fået afvide at maks 1/3 må være mørkt kød, og resten skal være lyst (fjerkræ og kanin)

    må indrømme at den overholder vi nok ikke herhjemme, da Keiko ikke er sindsyg glad for fjerkræ.
    det blevet lidt bedre med kalkun, men kylling er sku ikke et hit.
    kanin er til gengæld guf !


  • #26   26. apr 2016 jeg brugte RHM før jeg sprang ud i Das tierhotel.

    jeg fik enda 20% på mit indkøb hos RHM og slap stadig med cirka 1700 kr om mdr !

    idag giver jeg 800 kr til 1 måned
    kødet er flottere, hundene er gladere, og det billigere.


  • #27   26. apr 2016 derudover kunne jeg være "heldig" at finde små overraskelser i mit RHM.
    som plastik, snore og syle spidse knogle stykker.


  • #28   26. apr 2016 om det er rigtig Isabelle den med 1/3 ved jeg ikk.
    det hørte jeg bare igennem Barf gruppen på facebook.

    Keiko virker dog ikke til at lide nogen nød eller mangle noget, så vi fortsætter nu bare som vi altid har gjort smiley


  • #30   26. apr 2016 Jeg køber hos hundeparadiset.dk, min lokale slagter og dagligvarebutikkerne.

    Vores får både tørkost, vådfoder og råt. Men vi regner med at gå helt over til råt, når vi får plads til endnu en fryser. Vi har desværre ikke plads her hvor vi bor nu.


  • #31   26. apr 2016 Jeg plejer at købe original BARF Lifetime - det er sat sammen for en i en blanding, der er lavet af dyrlæger - så supplerer jeg med lidt ben til tænderne smiley

Kommentér på:
BARF - Men hvordan?

Annonce