{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.105 visninger | Oprettet:

sarah r
sarah r
Tilmeldt:
27. apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Pasning af store hunde {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg overvejer hvilken hund som skal være vores nye familiemedlem, og jeg overvejer en stor hund i mastiff størrelse.

Jeg tænker at den største udfordring ved en stor hund er at jeg ikke har hundefolk i familien, og derfor skal finde en familie som vil passe den når vi skal på ferie.

Hvad gør I andre som har store hunde når den skal passes i ferien, eller ved overnatninger?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af store hunde
  • #1   27. apr 2016 Jeg har heldigvis fået et vennepar, som fik en søster til min den yngste ulvehund, samtidig med os.
    Det er GULD værd!
    For nylig passede jeg deres to store i 8 dage, og omvendt så ved jeg hvor mine ryger hen, hvis behovet kommer.
    Vi ses ofte, hundene er hjemmevante begge steder, kender reglerne og de tobenede. Det er så fint!

    Alternativt må i på jagt efter en god pension?


  • #3   27. apr 2016 Vi har helt målrettet en oversigt med pasningstilbud i vores fb-gruppe med bernervennerne. Her har vi hver især mulighed for at tilbyde os som passere med en beskrivelse af, hvad vi kan tilbyde, navnene på vores hunde(god måde at huske familierne på) og så kan man ved behov kontakte hinanden.

    Samtidig har vi efterhånden fået en del nære venner blandt andre berner-ejere, og når både mennesker og hunde kender hinanden rigtig godt fra fælles gåture og arrangementer, så er der en stor tryghed ved den pasning som vi så (n)yder på kryds og tværs.


  • #4   27. apr 2016 Nu har vi ikke store hunde p.t men vi har ingen til at passe hundene, så vi bliver hjemme

  • #8   27. apr 2016 Jeg er så heldig, at have en mor, der hellere end gerne vil flytte ind, når vi er på ferie. smiley

  • #9   27. apr 2016 Jeg har en bror og svigerinde, der er villige til at passe hunde, hvis de kan. Jeg har en veninde som har passet en enkelt af dem ind i mellem, men det er vist ikke helt muligt længere pga hendes nuværende egen flok af hunde

    Ellers har jeg brugt pension og har gode erfaringer med det. Desværre er min pension, som jeg var rigtig glad for, nu lukket, og det er et problem, Jeg bliver nødt til at finde en ny, for med 4 hunde kan man ikke altid regne med familien.

    Jeg kender ikke ret mange, jeg ville føle mig tryg ved at overlade mine hunde til. Så hellere en pension, hvor jeg kan forvente at de passes af professionelle folk.


  • #11   27. apr 2016 Vi har venner som gerne passer vores, hvis det er nødvendigt. Jeg er nemlig også typen som ikke er glad for at lade dem passe, vil helst selv være sammen med dem smiley Af og til kan det dog være nødvendigt.

    Vi har også familie der gerne passer dem smiley


  • sarah r
    sarah r Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #12   27. apr 2016 Det lyder som om det ikke er det store problem, når jeg først får hunden hjem så er det vel naturligt at jeg møder andre hundemennesker til træning, i interesseforeninger osv. Mon ikke det kan lade sig gøre den ene gang om året vi rejser udenlands smiley

  • #13   27. apr 2016 Ja, der er jo ikke andet for end at tale med familie og omgangskreds.

    Hvis alt glipper, så er der også flere "private" der gerne passer hund i ferier. Nogle har ikke tid til hund i hverdagen, så for dem er det jo en god løsning at lave en aftale med en anden hundeejer om fast pasning i ferier. smiley


  • #14   27. apr 2016 Altså min Dobermann er jeg ikke tryg ved at lade familie og venner passe. IKke fordi hun er 'farlig' eller sådan noget. Men fordi hun er en stor voldsom og livlig hund med temmelig meget byttedrift. Dvs. hun er en stor stærk hund, der MEGET gerne vil løbe efter cyklister, harer og rådyr og hun kræver en sikker indhegning og at nogen ikke lige pludselig glemmer at lukke en havelåge. Skal vi afsted på rejse, hvor vi ikke kan have hunde med så kommer hun i pension. Jeg har fundet en pension, hvor de har kompetancerne til den slags hunde og hun har det rigtig godt der. Så TS Mon ikke du også ville kunne finde en pension som du var tryg ved at lade din hund bo i.
    Mht enkelte overnatninger så finder vi altid en løsning, hvor vi kan have hunden(e) med. Enkelte gange har det betydet at hundene overnattede i burene i bilen.


  • #17   28. apr 2016 Min bullmastiff blev passet af hundevenner. Hans efterfølgere, 2 engelske mastiffer, blev aldrig passet af andre, da jeg ikke brød mig om at overlade ansvaret for 2 så store hunde til andre.
    Min næste store hund skal vænnes til at blive passet i en hundepension, hvis jeg kan finde et godt sted, med erfaring indenfor store (kæmpe) hunde.


Kommentér på:
Pasning af store hunde

Annonce