{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.778 visninger | Oprettet:

Eva
Eva
Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.051

Mens vi venter på dyrlægen :( {{forumTopicSubject}}

Sikke en "dejlig" morgen...

Ved 1-tiden i nat blev jeg vækket af Gustav, som gerne ville ud. Han kastede op og havde - så vidt jeg kunne se i mørket - en smule tynd mave. Da han havde fået "ordnet sagerne" vimsede han rundt og logrede som normalt, så vi gik i seng igen.

For knap en time siden vågner jeg til en meget sær lugt og ser Gustav i gang med at sk*de på gulvet i soveværelset. Jeg ræser ned ad trappen med vovse i hælene og får ham lukket ud i haven. Først da opdager jeg et par rødbrune "søer" på gulvtæppet i stuen.

Da Gustav i øvrigt virker helt normal, vælger jeg at gå i bad, og det fik mig åbenbart vækket for alvor, for det går pludselig op for mig, at den mærkelige lugt er jern-agtig, og de rødbrune "søer" er mere røde end brune, og ganske rigtigt: ved nærmere "inspektion" virker "søerne" ret blodige.

Jeg får fat i vagthavende dyrlæge, som mener, at jeg skal vente til klokken 8, hvor min egen dyrlæge åbner. Det er for så vidt okay med mig; diarréen er - indtil videre - stoppet, og da Gustav får en del medicin fast, vil jeg helst have fat i vores faste dyrlæge, som kender vovse.

Gustav tager det hele meget roligt - jeg er til gengæld ved at gå op i limningen ved tanken om at skulle vente helt til klokken 8.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mens vi venter på dyrlægen :(
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#6   4. maj 2016 Pyh... Gustav har lige været ude igen - denne gang så det ud som en stråle af blod, der stod ud af bagdelen smiley

Han drikker fint, men virker lidt mut, så jeg har gjort bilen klar til afgang, og så går vi en lille tur om lidt.

Ingle er helt på toppen, men virker lidt forvirret over, at Gustav har det skidt.

• #7   4. maj 2016 God bedring

• #11   4. maj 2016 God bedring til vovsen<3

• #12   4. maj 2016 Øv, god bedring til ham, håber ikke det er noget alvorligt smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#13   4. maj 2016 Tak, allesammen smiley

Gustav var ikke meget for at gå tur, men ud kom vi da. Tilsyneladende har han kvalme, men han vil gerne drikke vand.

Om en halv times tid kører vi afsted mod dyrlægen, så vi er klar, når de åbner, og så må jeg ellers se at finde ud af, hvordan jeg slipper af med den kvalmende stank af blod, som lige nu hænger i hele huset.

Heldigvis har jeg kun to møder i kalenderen i dag, og begge kan udskydes, så hvis det går helt galt, kan jeg blive hjemme.

• #14   4. maj 2016 Krydser fingre og håber alt hurtigt bliver godt igen hurtigt

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#16   4. maj 2016 Tak smiley

Jeg ved snart ikke, hvad jeg skal tro. Gustav var fuldkommen frisk i går aftes, og har - så vidt jeg ved - ikke spist noget usædvanligt de sidste par dage, bortset fra en politistav, så jeg kan simpelthen ikke komme på en fornuftig forklaring på at han på skift kaster op og sk*der blod smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#17   4. maj 2016 Min største frygt er, at det måske kunne skyldes dét medicin han får på grund af gigten...

• #19   4. maj 2016 Vi krydser fingre smiley

• #20   4. maj 2016 God bedring med ham.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#22   4. maj 2016 Puha... Vi sidder lige nu og venter hos dyrlægen, som åbenbart først møder her kl. 8.30 smiley

• #23   4. maj 2016 Øv sikke en omgang. Skriv endelig hvad dylle finder ud af. God bedring med ham.

• #24   4. maj 2016 Ebbe blev dårlig, opkast med blod, dårlig mave, ingen appetit, havde mavesår, tårnhøje levertal og blev møgdårlig.
    Det var smertestillende der var synderen.

Men det kan jo være alt muligt, giv en Update når i ved mere

• #27   4. maj 2016 Min gamle hund Sally kunne ikke tåle metacam,der kom en stråle blod ud bagenden...Jeg skiftede over til onsior og det kunne hun tåle smiley
    Rigtig god bedring smiley

• #28   4. maj 2016 Rigtig god bedring til Gustav smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#29   4. maj 2016 Annette: Hvor længe fik Sally metacam, før hun fik bivirkninger?

• #30   4. maj 2016 Puha god bedring altså...og jeg krydser alt for det "bare" er en dum virus der hurtigt kan fikses smiley

• #31   4. maj 2016 Eva,ikke særlig længe,jeg kan ikke huske præcis hvor længe hun var på metacam,men på onsior var der ikke noget smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#32   4. maj 2016 Så er vi hjemme igen. Dyrlægen kunne ikke umiddelbart finde en præcis forklaring, men nu ved vi i det mindste, hvad der ikke er galt.

Der er heldigvis ingen fremmedlegemer at se i tarmene, så Gustav slipper i hvert fald for operation. Hans væskebalance er fin, så dyrlægen så ingen grund til at indlægge, så vi tog hjem bevæbnet med antibiotika og ordre om at ringe, hvis ikke der et bedring i løbet af dagen.

Vi har samtidig aftalt, at vi holder en pause med Loxicom, indtil maven er god igen, og så må vi se, om diarréen vender tilbage, når vi starter op.

Nå ja, og Gustav har faktisk tabt sig igen - nu vejer han sølle 26,1 kilo smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#33   4. maj 2016 Annette: Gustav har fået Loxicom siden december, så det er nok ikke den eneste årsag, men nu må vi se,.

• #34   4. maj 2016 Håber han snart er frisk igen smiley
    Rigtig god bedring med ham smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#35   4. maj 2016 Tak smiley Han er stadig lidt sølle, men nu vil han i det mindste putte, så nu skal vi have en lur på sofaen smiley

Jeg håber, at han når at blive frisk nok til, at jeg kan tage på indkøb i eftermiddag; køleskabet er halvtomt, og gulvtæppet trænger til udskiftning smiley

• #39   4. maj 2016 Årh nej da. God bedring til ham.

• #40   4. maj 2016 Puha..da jeg læste dit indlæg kom jeg til at tænke på en hund én af mine opdrætter venner fra udlandet havde. Den begyndte på samme opkast og blodig afføring, efter lidt tid blev det klumpet og blodigt opkast. Det viste sig, at den havde parvo...Den døde desværre. Og den var selvfølgelig vaccineret, men var en smule op i årerne..
    Godt du har været ved dyrlæge - krydser poter og fingre for at alt går godt.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#41   4. maj 2016 En god lur gør underværker!

Efter et par timer på sofaen virker Gustav mere normal. Han er selvfølgelig træt, men han har jo heller sovet ret meget i nat, og han har ikke fået mad siden i går. Kvalmen er tilsyneladende væk, så den lille tynde hund kan få aftensmad smiley

Ingle virker umiddelbart frisk, selvom han selvfølgelig har brugt en masse energi på at vimse rundt og "bekymre" sig for Gustav. Det kan dog være lidt svært at vurdere, da han som regel er meget afslappet herhjemme.

Nu vil jeg se at få købt ind. (Minus gulvtæppe, som i grunden var en ret tosset idé smiley ) Jeg må nok også hellere lægge spor til Ingle, så han kan få brugt lidt energi.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#42   4. maj 2016 DKK: Parvo var én af de ting, jeg talte med dyrlægen om.

Gustav er sidst vaccineret mod Parvo i april 2015 og er - bortset fra gigt og HD - en frisk og rask ung hund. Han har i de seneste uger ikke været uden for lokalområdet, så det ville være meget sært, om han var blevet smittet.

Der er ganske mange hunde heromkring, og når jeg tænker efter, har jeg ikke hørt om tilfælde af dårlig mave for nylig, så det er nok en mild virus kombineret med Gustavs faste medicin, som jo kan være ret hård ved maven.

Dyrlægen nævnte forresten, at Bravecto kan give maveproblemer, så han foreslog mig faktisk at overveje at gå tilbage til Bayvantic.

• #44   4. maj 2016 god bedring til og med ham .... skal han ikke på skånekost ??

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#46   4. maj 2016 Birgitta: Jeg kunne jo også bare sætte mig i stuen og ryge en hel pakke smøger for at tage den grimme lugt smiley Nej, pjat, jeg skal lige have fundet en passende metode til at fjerne blodpletterne fra det faste gulvtæppe, og så bliver de løse tæpper, som lige nu ligger i haven, skiftet ud på fredag.

Hanne: Godt, at du nævner det! Jeg havde slet ikke tænkt på skånekost, men jeg har da heldigvis både ris og kylling i huset, så jeg må hellere komme i gang med gryderne. Gustav vil sikkert også sætte pris på et par dage på mad, der fylder lidt mere i skålen end tørfoder smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#47   4. maj 2016 Birgitta: Han fik Bravecto i slutningen af marts, så det er afgjort ikke den udløsende faktor, men i kombination med Loxicom og en virus kan det jo godt have betydning.

• #48   4. maj 2016 Åh, stakkels Gustav smiley Rigtig god bedring med ham smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#49   4. maj 2016 Tak, Kirsten smiley

Gustav er lige så stille ved at være sit sædvanlige selvklæbende og evigt sultne jeg, så jeg begynder så småt at kunne slappe af igen smiley

Nu har de løse tæpper fået en ordentlig tur med haveslangen, og jeg har været i gang med koldt vand på gulvtæppet, så jeg håber, at vi snart slipper for den ækle lugt..

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#51   4. maj 2016 Mike: Ja, mon ikke! Jeg var i søvnunderskud i forvejen, og nattens og morgenens "udskejelser" har ikke gjort sagen bedre, så jeg trænger i dén grad til at sove.

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#53   4. maj 2016 Ja, men hvis det nu havde regnet, kunne jeg jo have sparet lidt på vandregningen smiley

Begge løse tæpper skal udskiftes, så lige nu handler det egentlig bare om at tage det værste af lugten.

Som den lykkelige ejer af huset er jeg heldigvis ikke i tvivl om, hvor regningen skal sendes hen, hvis gulvet har taget skade, men pyt, det går nok altsammen, og Gustav har under alle omstændigheder været mig et temmeligt dyrt bekendtskab smiley

• #55   4. maj 2016 Øv en grim omgang smiley Håber at han snart er frisk igen......og at I bliver glade for de nye tæpper smiley
    God bedring

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#56   5. maj 2016 Vi er allesammen dødtrætte efter en hård dag, men jeg tror, at Gustav bliver frisk igen ret hurtigt. Han er i hvert fald begyndt at tigge, så der er håb smiley

Pudsigt nok ender tæpperne nok med at koste mig mere end dyrlægeregningen! smiley

• #58   5. maj 2016 Hvordan går det med ham i dag ?

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

#59   5. maj 2016 Gustav fik jo lov at hvile sig i dag, mens Ingle og jeg var på Bakken, og vi kom hjem til en glad og frisk "storebror". Han bliver dog hurtigt træt, men der er selvfølgelig heller ikke ret meget næring i skånekosten.

Maven er ikke rigtigt kommet i gang endnu og appetitten er heller ikke helt på normalt niveau, men der kommer forhåbentlig snart.

Jeg er lidt bekymret for, om han kan undvære gigtmedicinen i to uger, men det vil tiden jo vise. Indtil videre forsøger jeg at få kørt Ingle træt, så Gustav kan få lidt fred. Heldigvis skal jeg kun lige på arbejde mandag og tirsdag i næste uge - så har jeg fri til efter pinse smiley

• #60   5. maj 2016 Dejligt at han har det meget bedre smiley Håber at han klarer sig godt uden gigtmedicin i de næste par uger ! Fortsat god bedring med ham.

Kommentér på:
Mens vi venter på dyrlægen :(

Annonce