{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.671 visninger | Oprettet:

Skal jeg finde mig i det? Chefens hund napper {{forumTopicSubject}}

Jeg arbejder et sted hvor der blandt andet bliver kørt entreprenørvirksomhed og vognmandskørsel og chefen bor også på matriklen.

Han har en schæffer, som der må være omkring 1½ år, en tæve.
Hun er kendt for at være meget legesyg/uopdragen.

Hun render efter mændene på gårdspladsen og napper dem i haserne og jo mere de spjætter og skælder ud, jo mere springer hun omkring og napper.

Her til morgen skal jeg så gå fra min bil og ca. 15 skridt over til kontoret. Chefens kone er ude med hunden og den kommer tonsende over til mig og napper mig 3 gange i benene, lige over knæet og ved siden af står konen bare og griner.

Jeg bliver sur og ked, for jeg er ikke tryg ved schæffere og jeg skælder min chef ud.....desværre ved jeg at der nok ikke bliver gjort noget ved det.

Konen kommer så ind til mig og prøver at forklarer at det er hvalpenap og det ikke kan sammenlignes med bid og at hun jo bare vil lege. Jeg fejede hende af og sagde at det er meget muligt, men at det ikke skal ske igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal jeg finde mig i det? Chefens hund napper
  • #2   12. maj 2016 Jeg synes, at det er rigtig godt, at du får sagt fra overfor dem begge to, for selvfølgelig er det ikke i orden.
    I min optik bør en hund ikke opføre sig sådan. Ja, den er sikkert bare legesyg og napper i leg, og måske også understimuleret? men derfor bør man som ejer stadig gribe ind og stoppe adfærden. Bare fordi man selv synes at det er åh så sødt, så kan man ikke forvente at alle har det sådan.
    Og når en 1 1/2 hund napper, synes jeg ikke længere, at det kan betegnes som hvalpe nap.

• #3   12. maj 2016 Jeg ville prøve at tage godbidder med, give en godbid (for at se om den kan lide det) og så kaste en håndfuld ud på jorden, når den nærmede sig.

Nej det er ikke noget man skal finde sig i, men hvis de ikke gør noget ved det må man vel selv gå i gang, desværre.

• #4   12. maj 2016 Det er bestemt ikke hvalpe nap når tæven er halvandet år. Det er absolut en adfærd du ikke skal finde dig i, og syntes at det er godt at du fik sagt at det ikke skal ske igen. smiley

• #5   12. maj 2016 Det er ret almindelig adfærd for især unghunde i racen og hun har så valgt ikke at gøre noget ved det.

Hvis du ikke har lyst til at finde dig i det skal du da ikke det. Men vær forberedt på, at det kan koste dig dit arbejde. Hun forekommer mig ikke som en, der har tænkt sig at ændre påhundens adfærd.

• #6   12. maj 2016 Det gør mig bestemt ikke noget....er i forvejen mellem jobs, har bare ikke fundet et nyt endnu.

Jeg gider ikke at skulle være bekymret, når jeg skal fra min bil og over på kontoret....om hunden nu er der, min anden kollega bruger sin taske, hvis den kommer for tæt på.

Jeg ved godt at det ikke er hunden skyld, men det er jo den man bliver vred på lige i øjeblikket.

• #7   12. maj 2016 Kommer til at tænke på hvor meget der her på stedet bliver hygget over en anden hund, der gladeligt napper de ansatte i røven. Det er ren underholdning synes folk vist - det her er lige et vue fra et andet perspektiv. ..

• #8   12. maj 2016 Det er ikke orden.

Og det er i øvrigt en uønsket adfærd, i mine øjne, som burde være trænet væk (hyrdehunde har det med at nappe, men det er i mine øjne uønsket adfærd i situationer, hvor det ikke bruges hensigtsmæssigt).

En hund på 1½ år er ikke en hvalp.

Jeg er sikker på, at de ikke mener noget ondt med den adfærd, men derfor er det alligevel ikke i orden, at I skal udsættes for det.

Du har ret til at sige klart fra.

• #9   12. maj 2016 Det er ikke i orden nej og nej du skal ikke finde dig i det.
    Jeg forstår din utryghed hvis ikke du bryder dig om racen.
    Som CH skriver så er det normalt for de unge hunde af racen og der er intet ondt i det.

• #11   12. maj 2016 Mike, det ER nap.
    Det kan nive men har intet at gøre med hverken bid eller markering.
    Det er som sagt en almindelig kendt adfærd som er let at regulere på, hvis man gider.

Den skader ikke noget, men er ubehagelig for nogle.
    Ligesom en anden typisk schæfer-ting, nemlig at tage folks hånd i munden.

• #13   12. maj 2016 Helt enig med CH i det her.

• #14   12. maj 2016 Ingen steder så vidt jeg ved. Det er mig der skriver de to ting eftersom det er hvad der er tilbage når man fratrækker at nappe...

Noget der i øvrigt intet har med alder at gøre. Det er ikke kun hvalpe og unghunde, der kan finde på at nappe.

• #20   12. maj 2016 Ok, ord er vigtige.
    Hun havde været mere retorisk korrekt havde hun skrevet unghundenap...

Det forandrer dog ikke meget.

• #22   12. maj 2016 Om det er en hvalp, en unghund eller en voksen, så er det stadig det samme den gør. Nemlig napper.
    Alderen er egentlig ikke så vigtig i det her.

• #24   12. maj 2016 Jeg læste dit indlæg anderledes Mike...

• #27   12. maj 2016 Hold da op, jeg var blevet stiktosset, en ting hvis man selv ligger op til leg med hunden, jeg ville tage en alvorlig snak med begge ejer, hvis ikke det hjælper ville jeg bestemt tage fat i nakken på hunden næste gang og sige et betstemt nej, det ville tage noget tid men på et tidpunkt vil den fatte det.. utrolig at folk ikke opdrager deres hund, det er bare ikke i orden

• #28   12. maj 2016 At tage fat i hunden ville være afsindig dumt - det giver hunden præcis det, den vil have - gang i gaden. Og så bliver det bare lidt vildere...

Det er ejeren, der skal løse det der...

• #29   12. maj 2016 CH

Ja det giver jeg dig ret i, men hvis ejerene ikke gør noget, ville jeg sku tage sagen i egen hånd jeg ville ikke finde mig i det.

• #31   12. maj 2016 Det er kun at gøre det værre... og det vil uden tvivl koste jobbet. Så kan det bedre svare sig bare at stoppe

• #33   12. maj 2016 CH

De kan ikke fyre ts for at opdrage deres hund,

• #34   12. maj 2016 ts du skal på ingen måde sige jobbet op så for du 3 ugers karantæne fra fagforeningen, det kan ikke betale sig..

• #35   12. maj 2016 Jeg ville skrige op.. Altså meget højt AV ved hvert nap, og på ingen måde smile til ejeren..

• #36   12. maj 2016 Der er så meget man kan fyres for...
    Især i ikke-faste jobs.

Jeg synes heller ikke det er noget man bør blive tvunget til at sige op for, men et job man alligevel ikke vil beholde er det i mine øjne lidt voldsomt at kæmpe en sag med fagforeningen for.

At opdrage på andres hund - arbejdsgiver eller ej - er virkelig et skråplan. Og det foreslåede vil udelukkende gøre det værre. Og i øvrigt ødelægge ens sag, hvis man alligevel går fagforeningsvejen

• #37   12. maj 2016 Hvis man vil have det stopper er det arbejdsgiveren man må henvende sig til...

At hyle op eller tage fat i hunden stimulerer den adfærd, den fjerner den ikke....

• #39   12. maj 2016 At råbe av, kan måske gøre så ejer ikke står og griner.. Det er ikke hunden jeg ville råbe af..

• #40   12. maj 2016 Rimelighed har jeg slet ikke taget stilling til.
    Det er jo ganske enkelt at hunden enten bliver opdraget eller holdt væk fra de ansatte.

Jeg forholder mig til at denne dame sandsynligvis ikke har tænkt sig at forandre noget og at TS alligevel ikke vil beholde det job..

• #41   12. maj 2016 Nu har ts jo taget det op med chefen og hans kone, så må vi se om det hjælper.

For mig at se, må det være det helt naturlige sted at starte. Hjælper det så ikke, så synes jeg da bestemt, at man skal tage den med sin fagforening. Nu siger ts så godt nok, at hun er mellem job og at det ikke vil være det helt store problem at blive fyret. Men det vil de måske være for andre. Det kan ikke være rigtigt, at man ikke kan være sikkert på, at kunne komme på arbejde uden at blive nappet i af chefens hund smiley

Masser af mennesker er bange for hunde, så de skal måske vælge imellem deres angst og arbejdsløshed !!

• #42   12. maj 2016 Tror det ville give mening hvis alle de ansatte kaldte bosserne til møde og bad dem tage det alvorligt.
    Og så er det jo oplagt at henvise til at der kan tages kontakt med fagforeningen.

• #43   12. maj 2016 CH, Bestemt. Det skal ikke bare grines væk, det kan man ikke tillade sig over for sine ansatte.

• #46   12. maj 2016 Hvad er forskellen på nap og bid?
    Hun havde mit ben i munden, altså hovedet på skrå og munden omkring mit ben, det var kun et spørgsmål om hvor hårdt der blev trykket og det sidste gjorde ondt, ikke avjegvridermigismerte ondt, men det kunne mærkes. Jeg gik og snakkede i telefon, men jeg råbte af hunden at hun skulle stoppe og alligevel blev der blot grinet, hvor jeg tænker at man bør have taget fat i kræet og stoppet den.

Jeg siger ikke op....med mindre jeg har noget andet og grunden er ikke hunden, men en hel masse andre ting.

Jeg meddelte chefen at han må få styr på sin hund, med tårene sprøjtende ud af fjæset og konen kom så ind lidt senere og spurgte smilende om hun måtte se hullerne...hun smilte ikke da hun gik herfra igen.

• #47   12. maj 2016 De er da nogle røvhuller de to...

• #49   12. maj 2016 Med lidt held har de forstået det og vil tage hensyn i fremtiden.
    Hvis ikke må du få de andre ansatte med til at tydeliggøre det for dem.

Alene når du næppe nogen vegne og at opdrage på hunden vil kun give bagslag medmindre du kan tage meget hårdt fat og gøre hunden forskrækket. Der skal oftest ret meget til og er du nervøs som udgangspunkt dur det slet ikke.

Er du alene om at ville gøre noget ved det tror jeg ikke du skal regne med at der sker forandringer - og var det mig ville jeg stoppe i det tilfælde.
    Eventuelt med en sygemelding.

• #50   12. maj 2016 Jeg havede personligt taget fat i hunde og stoppet adfærden, jeg finder mig ikke i at hunde napper mig

• #51   12. maj 2016 Schæferen er bare understimuleret.
    Jamen sådan gør den race, og det er kun for sjov.
    Den vil jo blot hyrde.
    Ts, du er selv skyld i det.
    Her rækker smiley ikke.

• Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.220
    #52   12. maj 2016 Søren. Som altid besat af Sch.

Selvfølgelig er det ikke ok. Jeg ville bruge en vandpistol,såfremt ejeren ikke får det til at stoppe.

• #54   12. maj 2016 Jeg havde ringet til min fagforening og bedt om råd;) at begynde at "opdrage" på andres hunde er ingen løsning og ærlig talt, jeg forstår ikke den der med at "tage fat i den" sprøjte med vand m.m, det er ikke din opgave du skal kunne bevæge dig på din arbejdsplads uden at blive nappet i! Derfor, kontakt din fagforening og få at vide præcist hvad du skal gøre.

• #56   12. maj 2016 Det ER normalt for racen om man vil det eller ej.
    Selvfølgelig skal TS ikke finde sig i det.

• #57   12. maj 2016 Ja der skulle ikke komme en hund og "nappe" mig på den måde i benet. Hvis den har munden helt omkring benet på dig som du beskriver, så havde jeg sku ærligt nok losset den en og talt med store ord overfor ejer hvis ejer bare spiser mig af med et stort smil og en dårlig undskyldning. Jeg ville ingen chance have for at vide om den blot napper, eller om det bliver et bid. Selvom vovse måske ser vældig glad ud på vej over til mig, så er der no merci - jeg skal fisme ikke bides i benet fordi Hr og Fru Danmark ikke gider træne det væk.

Jeg er af den holdning at hvis man ikke har styr på sit dyr (og det har man ikke! når dyret render hen og napper/bider andre mennesker på den måde!) så må man tage den i en snor og så er det fuldstændig ligegyldigt om det er på hundens egen matrikel - når der er ansatte på grunden så har man styr på sin hund (eller ihvertfald sørger for at kræet ikke går og putter fremmede folk i munden.. smiley

Uanset om adfærden er normal eller ej, så er det en adfærd som ikke er iorden at udsætte andre for. Nu er der ingen af mine hunde der napper, og ingen af dem har nogensinde gjort det - men gjorde de det, så var de i en snor eller udenfor hvis jeg havde gæster.

Der findes folk der er angste for hunde, og sådan en oplevelse her kan ødelægge ufattelig meget for dem.

Jeg havde en veninde engang, som fik denne dobberman hvalp. Sød og dejlig, men den bed/nappede og det gjorde dælme ondt! Hun rettede aldrig på den, og når hun så en sjælden gang gav den en løftet finger, så bed den hende i fingeren. Jeg stoppede med at komme derhjemme, for jeg eller min hund skulle ikke lægge krop til at den fandt ud af at den kunne bide hårdere for at få sin vilje. smiley

Kommentér på:
Skal jeg finde mig i det? Chefens hund napper

Annonce