{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.149 visninger | Oprettet:

Hjemmelavet mad :-) {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg sad lige og spekulerede. Da jeg foretrækker at give min hund rigtig mad, istedet for hundemad, ville jeg gerne høre jeres mening.
Hvad synes i er bedst at give en hund inden for menneskemad kategorien ?:)

Som f.eks svinekød, oksekød, lammekød, skinke?

jeg har en serbisk schæfer


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjemmelavet mad :-)
  • #3   17. maj 2016 Ja okay, måske skulle jeg prøve med nogen rå fjerdkræ så! smiley
    Det er en hund der ligner schæfer, den er bare lidt større smiley


  • #4   17. maj 2016 Mine bliver barfet, så de får alt råt.
    Aldrig tilberedt menneskemad.


  • #5   17. maj 2016 En serbisk schæfer er som en serbisk husky - bare til sommerhalvåret smiley

  • #7   17. maj 2016 Ja jeg starter også på barf her snart smiley

  • #8   17. maj 2016 Serbisk Schæfer er et fancy blandings navn http://www.designermixes.org/breed_info/863/siberian_shepherd.aspx

  • #11   17. maj 2016 Vi giver også barf, al slags kød - dog ikke svineben, da mine har fået dårlig mave af det.

  • #16   17. maj 2016 En Serbisk Schæfer er en hund fra Serbien. Dumme mennesker smiley

  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #23   18. maj 2016 Råt kød er vel ok, men begynder man med kogte kartofler og sovs….. så tror jeg ikke det er hundens natur smiley Jeg fodrer udelukkende med hundefoder, så ved jeg den er dækket ind med de vitaminer osv den har brug for. Dyrlæge der har kigget indholdsoversigten igennem, så det ikke er "luft" den får smiley (og det er ikke foder jeg køber hos dyrlægen). Dyrlægen sagde iøvrigt, at de ofte ser, at hunde der bliver fodret med menneskermad (altså rester fra bordet) oftere har eksemer og andre problemer end hunde fodret med hundefoder der er tilpasset hunde.

  • #28   18. maj 2016 Tørkost er ikke opfundet fordi det var "bedst" til hunde, men fordi det var bedst til mennesker...det var nemt og billigere end at give dem hvad de hidtil havde fået...nemlig rester.

    Der er mere kartofler og korn og andet end kød i tørfoder, end min hund nogensinde har fået af "ikke kødbaserede rester" som supplement til sit rå kød, tørfoder og kødbaserede rester.

    Allergi kommer ligeså tit af en kunstigt skabt sensibilitet og lav tolerancetærskel overfor nyt.....og hvis du giver nogen det samme foder, de samme tilsætningsstoffer og de samme konserveringsmidler dag ud og dag ind...så skaber du selv en større risiko for allergi. Min hund får næsten alt...hovedsageligt sundt, kornfrit og med en enorm andel af kød...og så sker det han får en godbid der er rent mel...eller lign. et stykke pølse af de hjemløse eller hvad det nu lige er...

    Jeg synes det er bedre at variere kosten for at forebygge problemer og desensibilisere end at gøre hunden svagere overfor "indputs" smiley

    Og lige inden folk hiver "hunden har udviklet sig sådan at de bedst tåler hundemad"....så har tørkost kun eksisteret i 50-60 år -og evolution er en noget sløvere proces..


  • #34   18. maj 2016 Pia, tiden går smiley Det er længere siden, at tørfoder indfandt sig i butikkerne.

    Tørfoder var tilgængeligt, da jeg købte min første hund i 1980 (36 år siden), men det var bare ikke nær så udbredt at bruge det og kun det på samme måde, som det blev hen af vejen.

    Jeg startede også med kogte ris, grønsager, mulekød, strubekød, kallun og lign., men tørfoderet overtog mere af markedet, og det blev stadig sværere for mig at skaffe regelmæssige leverancer af ordentlig kød (der skal en del til 3-4 pyreneere), så for nemheds skyld gik jeg over til tørfoder.

    Derefter var der så en tid, hvor tørfoder af forskellig slags var det eneste saliggørende. Sådan er det heldigvis ikke mere, og jeg er fuldstændig enig, alt for ensartet fodring kan skabe sarte hunde.


  • #36   18. maj 2016 Ja, Kaj Knudsen

  • pettydk
    pettydk Tilmeldt:
    maj 2016

    Følger: 8 Emner: 3 Svar: 42
    #37   18. maj 2016 Bare lige for at slå fast: jeg går ikke ind for hvilken som helst tørfoder!! - selvf skal man være kritisk på indholdet, - det er det jeg mener med at noget tørfoder er lige så godt som luft smiley Vores hund får også råt kød, kogt kød, indmad og ben. Der er mange meninger om foder, - og ja - tørkosten var der i start 80`serne, - faktisk før mener jeg. Tørfoder kom som en blanding af det var nemt, og af at der var temmelig mange hunde der var overvægtige og i nogen grad havde forskellige problemer, og man mente især det skyldtes den mad de fik (bordrester: kartofler, sovs, frikadeller osv osv), da hunde ikke optager maden på samme måde som mennesker. Så altså: hvis man finder noget tørfoder der er sammensat af noget som hunden naturligt ville finde hvis den levede i naturen, giver det og varierer med kød, ben osv. så føler jeg det er fint smiley Men i bund og grund må man følge sin egen overbevisning, og hvis hunden trives er det jo perfekt! smiley

  • #38   18. maj 2016 Det er da klart, at tørfoder er ikke bare tørfoder. De forskellige mærker skal vurderes individuelt, nogen er da bedre end andre.

    Jeg ser ikke noget galt i at fodre med tørfoder, og gør det også selv, men de får dog også andre ting. Og hvis alternativet er - som det var for mange tidligere - sovs og kartofler samt leverpostejsmadder - så har jeg også mere fidus til tørfoder.

    Jeg synes bare ikke, at tørfoder er det eneste saliggørende. Og det har været god latin, at hunde ikke havde brug for variation, faktisk var det bedst, at de altid fik præcis det samme, og det kan altså føre til mavemæssigt sarte hunde. Og hvor må det være kedeligt.


  • #40   18. maj 2016 Og hvilket tørfoder bruger du så som kun indeholder ting som hunden ville finde i naturen? smiley det er jeg godt nok aldrig stødt på...

  • #45   18. maj 2016 Ja, meget af det dengang var netop flakes, som man hældte vand på, så det svulmede voldsomt op. Og en del var beregnet til at blandes med kød.

    Når jeg tænker tilbage, så tror jeg ikke, jeg kendte nogen, der fodrede kun eller overvejende med tørfoder, men det kan jo skyldes som Maj-Britt skriver, at det var vældig dyrt. Det husker jeg til gengæld ikke.


Kommentér på:
Hjemmelavet mad :-)

Annonce