2.184 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 57 Svar

"Forelsket" i modstridende racer? "Forelsket" i modstridende racer?

Er det mærkeligt? Jeg kan snildt nævne 5 dybt forskellige racer, som jeg godt gad have og ville trives hos os!

Jeg er heelt vild med Eurasier, whippet, puddel, en lille hvid bamse (se sidste emne), schæfer (som vi har), kromfohrlænder, collie... ja, jeg kan blive ved.

Alle racer, jeg gerne vil eje. Jeg har mødt mange på udstillinger, og det har ikke ændret hvad jeg synes.. Hvad i alverden er der galt med mig?! smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Slå græs 205 kr.
  • Hjælp til at samle TV skænk 550 kr.
  • Vaskemaskine 1.200 kr.
  • Samle skab og kommode 600 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.100 kr.
  • Inspicering af opgave 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Forelsket" i modstridende racer?
  • #1   7. jun 2016 Det kender jeg godt haha :b

• #2   7. jun 2016 Ork der kan jeg også være med smiley

Puddel, whippet, grand danois, collie, pekingeser, dobermann....

• #7   7. jun 2016 Der er intet galt med dig! Alle racer er jo fantastiske hvis de får det de har brug for og jeg synes personligt det er dejligt når folk kan se noget i andre racer end dem de lige selv har smiley

Her er to herlige modsætninger som trives storartet sammen smiley

profilbillede
  • #8   7. jun 2016 Nej... Jeg er så underlig at der kun er een race for mig smiley
    Jeg har det sådan, kan jeg ikke få Schæfer, så gider jeg slet ikke at have hund.
    Ikke ment på den måde at jeg ikke synes andre racer er søde, for jo det gør jeg da, men ikke nok til at jeg selv ville eje dem.

• #9   7. jun 2016 Næ, sådan er jeg også. Det er de færreste hunde jeg ikke kunne tænke mig at have gående herhjemme. Alt fra mynder til molosser kan charmere mig smiley

Det er ret sjældent jeg møder en hund, som bare slet ikke siger mig noget, som jeg bare synes er en kedelig hund. Det kan godt være at den er kedelig når den går på gaden, men hvis man kender hunden synes jeg næsten altid der er et eller andet ved den.

Man kan muligvis også se min vegelsindethed på de hunde jeg har: en whippet, en terrierblanding og en labradorblanding.
    Som næste race overvejer jeg tysk langhår, labrador eller pumi. Måske en af hver smiley

• #11   7. jun 2016 Jeg syntes der er så mange dejlige racer, schæfer, husky og border collie syntes jeg er nogle fantastiske hunde, men gad ikke eje nogen af dem. Mit hjerte banker nu mest for Rottweileren smiley

• #13   7. jun 2016 Jamen jeg er opvokset med Labrador og min x har Labrador, og jo, det er da en dejlig race, men altså ikke nok til at jeg selv ville gå ud og købe en Labrador.

• #16   7. jun 2016 Nå ja, vil forresten også gerne have en bedlington terrier, en bull terrier, en tysk pinscher, en staffy, en kleinermünsterlænder, en cocker, en puddel, en picard, en border terrier, en malle, en gravhund, en kelpie og en cattledog.

Jep, jeg er hunde-promiskuøs smiley

https://youtu.be/HHHJS5oCZK0

• #17   7. jun 2016 Hmm.. Der er mange racer som facinerer mig, men en del af dem bliver automatisk valgt fra, fordi jeg ikke selv mener, at jeg kan give dem et optimalt liv..
    Men det afholder mig ikke fra at drømme om både en irsk ulv, en eurasier og en bullterrier smiley

• #18   7. jun 2016 Åhh ja, mit hjerte vil for altid brænde for boxeren, som jeg har haft 4 af, nu står jeg med 2 irske ulvehunde. Fandens til forskel!!
    Gravhund og cairnterrier har jeg haft, og har nu.
    Jeg overvejer både mops, border terrier, griffon og Jack russel som "lillehund" næste gang.
    Og grosser sweizer sennen, boxer eller irsk ulv næste gang som "storehund"

• #21   7. jun 2016 Jeg er fuldt ud overbevist om at min næste hund bliver en sheltie.. lige en temperament og fysik til mig.. men jeg er også vild med den italienske mynde, de er så yndefulde, slanke og hurtige, og jeg elsker at de nærmest er karakteriseret ved at ville putte.

Jeg synes der er forskel på at stå i valget "jeg vil gerne have en hund der er sådan og sådan, og vi står imellem border collie og beagle" - og så at være KLAR over at der er forskel på de racer og vide at man står med helt forskellige egenskaber smiley

En dag, så kunne jeg godt se mig selv med både en sheltie og en italiener. De er meget forskellige racer, men der er noget der tiltaler mig i dem hver, og det synes jeg er helt normalt smiley

• #22   7. jun 2016 Jeg har også forelsket mig i nogle ret forskellige racer smiley Bordeauxen er naturligvis drømmeracen- elsker simpelthen alt ved dem. Men den skandinaviske dalmatiner har også fanget mit hjerte og eurasieren finder jeg også yderst interessant. smiley

• #23   7. jun 2016 Dobermann er hunden for mig. Men uddøde racen (ren hypotetisk) så ville jeg have malle eller korthåret/langhåret hønsehund. Evt weimaraner, de er så smukke.

• #24   7. jun 2016 Jeg er helt på linie med Janni her - gider også kun malinois smiley

• #27   7. jun 2016 Her bliver næste hund højst sansynligvis en en FT spaniel, eller en bordercollie.
    På nuværende tidpunkt har jeg selv Shih tzu og kærsten en rhodesian ridgeback.
    Har tidligere haft D/s gårhund , Ruhåret gravhund, schæfer, goldenretiver, labrador og amerikansk bulldog.
    Er selv vildt forelsket i storpudlen, men den kan kæresten ikke lide, samtidig vil jeg gerne have en hund der kan og vil træne i længere tid af gangen, det er der mit behov/lyst ligger pt også er det øv med en lille hund der bare ikke gider. Hvor førhen der tilpasse jeg mig lidt mere til hunden, ville den træne så gjorde vi det , ville den ikke var det bare fint. (men ok jeg har så også tidligere bare fået de hunde ingen andre gad have, og som stod til aflivning hvis ikke der kunne findes et nyt hjem til dem )

• #28   7. jun 2016 Linda: fordi man forelsker sig i forskellige egenskaber smiley Jeg vil have en aktiv, pleasende hund og har forelsket mig i sheltien. Men samtidig er jeg bl.a. helt vild med hvor slank og strømlinet den italienske mynde er, at den er en hurtig lille sprinter og nærmest er kendt for at ville putte og hygge. Har jeg i forvejen en sheltie som kan opfylde mit "træningsbehov", så gør det mig ikke noget at italieneren ikke gider gentagelser eller lange træningsseancer, for det har jeg i forvejen en til at træne med.

Det er i hvert fald sådan jeg forelsker mig i meget forskellige racer - jeg har forskellige ønsker, krav og interesser, og der er jo ingen der siger, at man ikke kan have begge dele smiley

• #29   7. jun 2016 Der er masser af racer, som jeg jævnligt forelsker mig i eller bliver fascineret af. Men jeg ved også godt, at det er de færreste, der ville være optimale for mig, at dele mit liv med.

Jeg kan slet ikke stå for hvalpe af de små glade sociale selskabsracer, men jeg ville ikke selv vælge sådan én. Og uanset hvor imponeret jeg bliver over border collier, aussier og sheltier ude til konkurrencer, så ved jeg også, at de ikke passer specielt godt til mig.

Til gengæld har jeg en svaghed for både puddel og whippet - heller ikke ligefrem racer, der har ret meget til fælles med huskyen smiley

• #33   7. jun 2016 åha... kender det smiley jeg er ret vild med stort set alle mynderacerne, nok især hjortehund, magyar agar, borzoi og azawakh - som i forvejen er RET forskellige. Derudover synes jeg at noget af det LÆKRESTE hund i verden er malinois smiley

... og RR ... og collie ... og dalmatiner ... og grå schæfer ... og hvid schæfer ... og boxer .... og red fox farvet lab ... og husky ... og aussie ... og akita ... hmm smiley

Men der er mange af de racer, jeg synes er lækre, som jeg aldrig ville købe. Hvad skulle jeg dog med en akita fx?! Men derfor kan man jo stadig godt være lidt forelsket smiley

• #36   7. jun 2016 Der er mange racer, jeg synes er pragtfulde, men det betyder ikke, at jeg nødvendigvis må have en af dem smiley

Jeg er meget begejstret for f.eks. border collie, whippet, golden, diverse spidshunde, pudler, skotsk hjortehund og forskellige andre, men jeg har rigeligt at gøre med ikke at få for mange pyreneere, så selv om de andre er lækre, så forbliver det ved at beundre på afstand.

• #37   7. jun 2016 Uuh, jeg kan nævne MANGE racer, der godt måtte flytte ind hos mig smiley smiley
    Lige nu er jeg i tvivl om hvorvidt jeg skal have terrier eller spaniel næste gang, der er også en kæmpe forskel der... Men som Fünke også nævner, så har de forskellige egenskaber som jeg godt kan lide og begge racer ville kunne bruges, til agility smiley

• #39   7. jun 2016 Åh ja, det kender jeg godt smiley Der findes jo så ufatteligt mange lækre racer smiley Jeg kan se noget smukt/charmerende/spændende i de fleste racer smiley
    Jeg har haft en del forskellige hunde/racer igennem mit efterhånden lange hundeliv, og har lært utroligt meget af det. Så selvom mine favoritracer kan synes at ligge meget langt fra hinanden (bullmastiff, chihuahua, pekingeser, greyhound og engelsk bulldog), så er der alligevel en gylden tråd: selvstændighed smiley
    Jeg trives absolut ikke med pleaser-typen. Så alle de racer, som har en vis portion selvstændighed, kan potientielt være mine nye favorit-race smiley

• #40   7. jun 2016 Jeg har det også sådan at det er nemmere for mig at nævne racer jeg ikke vil have. For listen af racer jeg bare eje inde jeg dør, er urimelig lang. smiley

• #41   7. jun 2016 Hos mig er er der en race, der er løbet med mit hjerte: Irsk Terrier smiley Jeg kan ikke forestille mig ikke at have sådan en i mit liv (jeg har så godt nok været ufrivillig irer-løs i et år - og er det 13 dage endnu). Men det betyder ikke at der ikke er andre racer der har min interesse; det var sådan Dobermann'en kom ind i mit liv - formegentlig også for altid smiley
    Jeg kunne også rigtig godt tænke mig at prøve at have en af de store mynder engang.
    Der er massere af racer jeg slet ikke kunne tænke mig: molosser, dogger, små selskabshunde, retrievere, spaniels, stående hunde, spidshunde, slædehunde, schæfere osv....
    Jeg er mest til atletisk byggede selvstændige hunde smiley

• #42   7. jun 2016 De to racer der ejer mit hjerte er beauceronen, westien og malamuten... Rimelig modstridende smiley Men jeg skal i hvert fald have westie igen en dag smiley Og mutte smiley
    Og jeg vil ALTID have beauceron (selvf. lever Jesse for evigt... Men hvis hun en dag alligevel ikke gør, så bliver det en ny beauceron).

Jeg venter dog lige på at jeg er færdiguddannet dyrlæge, før jeg skal have flere vovser smiley

• #43   7. jun 2016 Mit hjerte banker for chihuahua'en... lille micro terrier smiley <3 Men jeg er nu faldet pladask for en lidt større race... desværre er den -endnu- ikke FCI godkendt, så indtil den bliver det, må det bliver ved tanken smiley

• #44   7. jun 2016 Sjovt egentlig, det du skriver Ann-marie .. vi har jo også en corso, som vel er at betegne som "selvstændig" - kæft, en *biiip* hund smiley

Jeg har det sådan - gider du ikke stå op når jeg står op, gider du ikke tur i regnvejr, gider du bare ligge og være "selvstændig" - så kan du selv finde dig noget at æde smiley

De der hunderacer der bare er på tværs .. aj, vel ? Så hellere en kat smiley
    Hvis man alligevel udnævner sig selv til tjener, så må det være langt nemmere - og de kan vist også være alene hjemme fra day one smiley

• #45   7. jun 2016 Altså jeg har Lhasa Apso og Boxer..

2 racer der er meget modsat af hinanden, og alligevel ret ens på mange punkter.. smiley

Næste hund bliver klart en Boxer.. smiley

• #46   7. jun 2016 Jeg kender det godt. Dog er mit liv ikke til alle de racer jeg kunne overveje.
    Mit hjerte brænder gør chihuahua og det er jo nok den race der altid vil snige sig ind i mit hjem smiley
    Men i helt modsatte ende er jeg ret så vild med huskyen, det er virkelig bare en lækker hund.

Men jeg må jo nok nøjes med en "husky farvet" chihuahua smiley hehe.

• #47   7. jun 2016 Er fuldstændig tosset med 99% af alle racer smiley
    Stod det til mig havde vi en af hver *GGG*

Det er baseret både på look og evner smiley At jeg så ikke ville ku tilbyde dem alle det de har brug for, se det snakker vi ikke om smiley

• #48   7. jun 2016 Kender det godt. Pharaohen og bullterrieren er også et umage par, men det fungerer nu meget godt alligevel.

Derudover drømmer jeg om alt fra saluki til bullmsstiff, eller en ruhåret podenco ibicenco, selvom jeg ikke kan lide ruhårede hunde. Generelt er de fleste mynder inde i varmen hos mig, men jeg kunne også godt drømme om en pleaser engang, fordi mange ting bare ville være så meget lettere, men tror sgu, jeg ville komme til at kede mig når det kom til stykket smiley

• #49   7. jun 2016 Jeg vil bare have en stor modbydelig hund, som alle mennesker er bange for. Eller en rundstrikket kat. Allerhelst begge dele.
    Det passer som p*k i Grethe til mit introverte væsen.

• #50   7. jun 2016 det var en lang tråd, kom ikke igennem den men jeg har haft collie schæfer papillion og har stadig pomeranian og en lab d.s.g. blanding sammen alle de racer. min første voksenhund var en silkey terrier.og barndomshunden en mellempuddel....så jo har da prøvet lidt forskelligt har elsket dem alle, men yndlingen er og bliver pomsen.

profilbillede
  • #51   7. jun 2016 Ja, livet er ALT for kort til alle de hunderacer, man gerne vil have! smiley

• #52   7. jun 2016 Martine: Jeg er også vild med katte smiley smiley Selvstændige dyr passer bare godt tiæ smiley Jeg gik over til at have foder stående 24-7, da jeg fik min bullmastiff, for det styrede han helt selv smiley
    Corsoen er faktisk én af de mere træningsvillige molosser smiley Du ville være blevet drevet til vanvid af en bullmastiff smiley Til gengæld ville jeg så også blive drevet til vanvid af malinois smiley
    Hurra for alle de forskellige racer, og dermed muligheder til alle os, meget forskellige hundetosser smiley

• #53   7. jun 2016 Jeg skal ikke have shih tzu igen før jeg er gammel og kedelig smiley
    Savner en med GANG i det, det er der ihvertfald ikke i Trille smiley

Min største drøm er en Saluki NØJ hvor jeg ville give mit højre ben for sådan en smiley Dernæst er der bullterrieren, den Irske ulvehund, blodhund, bassethound og alle tre griffons (selv om de ikke alle tre hedder griffon :D) Se lige en flok for jer smiley

• #55   7. jun 2016 De er begge mynder smiley

• #57   7. jun 2016 Anine nej det kan man ikke sige - der er ret store forskelle både i sind og udseende på de to racer...

• #58   7. jun 2016 Saluki er også en virkelig smuk hund smiley Har en veninde, som har sådan en smuksak smiley

• #60   7. jun 2016 der findes både langhåret og korthåret saluki.
    hvis I vil se salukier i aktion, så prøv at følge @the_saluki på instagram. Det er ret brutalt, men sådan mynder har været brugt i tusindvis af år

• #61   7. jun 2016 Ja, men den korthårede saluki ser helt forkert ud smiley De der kæmpestore hængeører på en ellers meget elegant hund, ser meget, meget spøjst ud smiley

• #62   7. jun 2016 Ikke enig, den korthårede saluki er mindst lige så smuk som den langhårede!

http://youtu.be/3U0H4_YK9K8

• #63   7. jun 2016 Jeg er nok mest forelsket i den langhåret version, men hold nu op nogle fantastiske billeder på instagram smiley de er SÅ smukke i fuld fart, og ja de har været brugt til kanin jagt i maaaange år smiley

• #64   7. jun 2016 Alle mynder ser smukke ud i fart smiley smiley
    Man kunne nok vænne sig til de store hængeører, hvis man gjorde en indsats smiley For en korthåret saluki er garanteret lige så sød som en langhåret smiley Men mærkeligt ser det altså ud, når man er vant til de små elegante rosenører smiley

• #65   7. jun 2016 Whippet og gravhund må vist også siges og være ret forskellige, både af sind og skind smiley

De har dog også et par fællesnævner, begge racer er selvstændigt jagende, de bruger bare forskellige metoder, den ene snude, den anden øjne.

Der er mange racer, som jeg synes er fantastiske, men det er til whipperne jeg fuldstændig har tabt mit hjerte.
    Jeg vil dog ikke afvise, at der kommer en gravhund i huset igen, når Xingu engang er væk, men så bliver det en ruhåret dværg eller måske en lille podengo portugues pequeno smiley

profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #66   7. jun 2016 Pjat med dig, Kirsten! Du skal da have en ruhåret vizsla til at holde styr på tropperne smiley

• #67   7. jun 2016 Den er alt for alsidig, det kan jeg slet ikke finde ud af smiley

• Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.054
    #68   7. jun 2016 Finde ud af? Det er da verdens nemmeste race! smiley

• #70   7. jun 2016 Kan en race ikke både være selvstændig og arbejdsvillig?
    skal det nødvendigvis være det ene eller det andet?
    I min klub er der flere der træner med eksempelvis terriere og mange af dem vil da sindssyg gerne lave noget, de skal bare motiveres på en anden måde end borderne fx.

• #71   8. jun 2016 Corsoen er faktisk én af de mere træningsvillige molosser

smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Jeg er rystet smiley

Aj pjat - vi har to venner i Sverige, der har søsteren til Deva og to børn fra den - de træner og træner og træner ... og de hunde kan faktisk ret mange ting. Meeen .... aj, vel smiley

• #74   8. jun 2016 Altså, jeg vil gerne eje en breton, en pharaoh og en kromfohrländer, hahaha ^^
    BC'en var så på den liste, og jeg havde faktisk sat mig på listen til kromfohrländeren, fordi jeg tænkte, at jeg ikke var helt klar - Men så mødte jeg kromierne og tænkte "De er godt nok nogle rolige fættere o.o". Jeg blev enig med mig selv om, at jeg gerne vil have sådan en engang, men en lidt aktivere race nu.

Det tog mig så lige 2-3 år at bestemme mig for, hahaha ^^

• #75   8. jun 2016 Jeg tror vores næste hund bliver en eurasier - jeg skal nemlig vælge en race som vil passe til MIG, hvis vi skulle gå fra hinanden, og der passer eurasieren ret fint.. Men der er stadig en maaasse andre racer jeg også godt gad have fingrene i smiley

Det virker som om eurasieren er en af de mere milde spidser - ikke meget krævende, men stadig trænbar (er klar over det ikke er en pleaser, men jeg har også trænet mine forældres hund, som heller ikke er en pleaser og det var også helt ok), det handler jo blot om at finde den rigtige motivation smiley Og så er vi også blevet enige om at én træningsnarkoman i huset ad gangen er nok smiley

• #76   8. jun 2016 Ja, jeg er også forelsket i forskellige racer. BC'en vil altid være racen - skal have racen til jeg en dag ikke kan mere. Har været forelsket i racen, siden jeg var 11 år og vi boede på noget farm stay i Wales. Jeg så dem i arbejde og var solgt.

Derudover har vi haft Coton De Tulear. Jeg er vokset op med racen, og den race har en særlig plads i hjertet.

Derudover er jeg ret vild med skotsk terrier, whippet og sort/hvid newfoundland. Om de må forblive i drømmene må tiden vise smiley

• #78   8. jun 2016 Martine: Du er vist bare ikke en molossertype smiley smiley

Kunne ellers være et interessant eksperiment at udstyre dig med en engelsk bulldog, og se hvad du kunne få trænet den op til smiley Men ok, du ville nok enten kvæle hunden, eller selv få et nervesammenbrud, hvis du kastede dig ud i det projekt smiley smiley

• #79   8. jun 2016 Jeg har ellers altid forestillet mig at Martine, når hun bliver gammel, skulle have en Puddelhund smiley

• #80   8. jun 2016 Martine skal da ikke have en puddelhund, den er alt for let at træne smiley Hun skal udfordres, så hun ikke keder sig som pensionist smiley smiley Så engelsk bulldog vil være meget mere udfordrende. Og hvis hun så oven i købet anskaffer sig en af de mest skamavlede af slagsen, med vejrtrækningsproblemer, så kan hun også holde til dens tempo, selvom hun går med rollator smiley

• #81   8. jun 2016 Eller en shih tzu.. aldrig har jeg haft så langsom til at lærer en hund.. tog os 4 år at lære sit.. og vi kan kun sitte hvis jeg lover en godbid smiley

• #82   8. jun 2016 Ååh allermest elsker jeg border collier smiley dernæst kommer whippet. Så er jeg vild med toller, corgi, chinese crested, Jack russel, Golden, new foundlænder, douge de bourdox eller hvordan man nu lige staver det, sheltie, dalmatiner, cockere, springere, schæfer og mange mange flere smiley af praktiske årsager vil jeg dog ikke eje en race der savler. Ellers er de eneste racer der ikke siger mig noget spidshunde racer og racer med fladt næseparti smiley

Kommentér på:
"Forelsket" i modstridende racer?

Annonce