3.659 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 73 Svar

Hvad pokker kan det være? Pludselig rysten og manglende kræfter i ben. Hvad pokker kan det være? Pludselig rysten og manglende kræfter i ben.

Hej Hg.

Jeg starter lige med at sige at kommer der noget igen, så ringer jeg til dyrlægen med det samme.

Vi har lige spist aftensmad, og Ozzy og Mailo sidder som altid ved siden af os, og pludselig opdager jeg at Ozzy begynder at sidde mere og mere underligt.
Han krummer ryg, ryster over hele kroppen, og har tydeligvis svært ved at holde sine bagben.

Det startede med at han skød ryg, rystede og trak den ene forpote op. Og ja så blev det værre hvor han tydeligvis havde svært ved at bære sig selv, jeg var igang med at tjekke for naboers biler på p-pladsen, og ringe til dyrlægen og få fat i vagtnummeret.

Det stod vel på i 3 minutters tid, og han var kontaktbar under det hele, og BANG så var han helt normal igen, der er INTET mere.
Vi er selvfølgelig MEGET obs på ham, og han får ikke lov til at være uden opsyn resten af dagen.

Men er der nogen bud på hvad pokker det kan være? Vil f.eks krampe i ben , eller sovende ben kunne gøre sådan?

Hold nu kæft hvor blev vi begge to forskrækkede, og jeg erkender gerne jeg var lige ved at hyle og gå i panik. Men den "fornuftige" del af min hjerne siger også at jeg lige skal se tiden an, netop fordi det var så kort og der INTET er nu, han sidder fint ved siden af mig i sofaen, og har selv gået rundt, hoppet op osv.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad pokker kan det være? Pludselig rysten og manglende kræfter i ben.
  • #1   9. jun 2016 min umidlbare tanke er et epilepsi-anfald

• #2   9. jun 2016 Men burde han så ikke være ukontaktbar? Der var fin respons og øjnkontakt med/fra ham .

• #3   9. jun 2016 Smerter fra ryggen evt som trykker på nerverne til benene

• #4   9. jun 2016 Ginne: Men burde der så ikke være noget stadig, vi har følt hele kroppen igennem, og der er ingen respons på smerter eller ubehag, eller noget som helst andet at mærke.

Da det startede var min første tanke om han var blevet stukket af noget, men den teori gik hurtig væk igen. Så var vi også omkring epilepsi, og 500 andre ting fløj igennem hovedet. Jeg ved godt jeg er ekstra følsom, men jeg sidder sgu og hyler bare af at oprette denne tråd, fik fandeme et chok.

• #5   9. jun 2016 Rikke: vores hund har epilepsi, og i den forbindelse har vi fået forklaret, at hun sagtens kan få små anfald hvor hun stadig er kontaktbar (vi har bare ikke oplevet det endnu).

• #6   9. jun 2016 Line. Åh håber fandeme ikke det er det, der har ALDRIG været noget før, og han fylder 7 her næste måned. Det eneste han nogensinde har fejlet, har været hans operation i halen i januar, og så var han ved at dø af dehydrering pga. ormekur da han var 10 uger gammel.

• #7   9. jun 2016 Slå koldt vand i blodet smiley vi fik også samtidig at vide at MANGE hunde før eller siden kunne opleve at få sådan et neurologisk anfald, uden man nogensinde så det igen eller fandt ud af hvorfor.

Da vores fik sine første anfald var det meget(!) voldsomt, hvorfor vi tog til dyrlægen - og så kunne vi ellers fremvise en fuldstændigt normal og glad hund da vi først nåede frem. Her fik vi forklaret, at vagtdyrlægen alligevel ikke kan gøre noget, når anfald ER overstået - det er noget andet hvis de fx får serieanfald der skal afbrydes.
    Men epilepsi er en diagnose der stilles efter udelukkelsesmetoden.

Hvis din hund har det godt nu, så ville jeg virkelig ikke køre til vagten med ham (baseret på mine egne erfaringer). Vi gjorde til gengæld det, at vi - på opfordring fra vagtdyrlægen - tog til egen dyrlæge dagen efter og fik taget en masse blodprøver på hende smiley alt var i den fineste orden, men det var rigtig rart at få udelukket at der ikke kunne findes noget galt dér

• #8   9. jun 2016 Vi tager heller ikke til vagtdyrlægen med mindre der kommer mere, og vi ligesom kan mærke at NU er det altså nu. For han virker som sagt helt normalt nu, men jeg blev fandeme bange og bekymret for min lille skat.

Tænker jeg lige ringer til dyrlægen i morgen, og spørger dem til råds, det er måske også meget smart det bliver skrevet i hans journal, i tilfælde af at der skulle komme noget igen på et senere tidspunkt.

• #9   9. jun 2016 Jeg tænkte også først epilepsi, men måske også borrelia infektion???

• #10   9. jun 2016 Kennelmor: Det var netop også en ting jeg tænkte, men vi har tjekket ham dagligt for flåter, og har ingen opdaget.

• #11   9. jun 2016 Nej men han kan jo være blevet bidt for flere år siden af en flåt - men om det er det aner jeg ikke.

• #12   9. jun 2016 Noget med nerverne.
    Zenta fik 3 anfald som lignede epilepsi, men som ikke var det.
    Jeg vil sige at hun IKKE var kontaktbar, men det var hun alligevel, for hun fulgte mig rundt i huset, selvom om bragede ind i ting på vejen.
    Hun var ligesom i trance og hun kunne tydeligvis ikke bryde den.
    Hun kunne ikke stå på sine bagben, hun faldt, slingrede, gik rundt i cirkler, havde "tics" i hele hovedet, hendes øjne flakkede og halen hang.

• #13   9. jun 2016 Det er selvfølgelig rigtigt, han har ikke haft nogen de sidste par år, ikke nogen vi har set i hvert fald, og han bliver tjekket dagligt når han bliver nusset igennem. Og igennem hele hans liv kan det tælles på 2 hænder, hvor mange vi har fjernet fra ham.

Men det kan da være en mulighed. Uanset hvad ringer jeg lige til dyrlægen i morgen, tænker det er smart af få det anført i journalen, i tilfælde af der kommer mere.

• #14   9. jun 2016 Ozzy bevægede sig ikke rigtig, han sad/stod/dinglede lige ved siden af os, også da vi begge rejste os fra stolen for at komme helt ned til ham. Han tog lige få skridt , men det var også det.

Fra det ene sekund til det andet blev han total normal igen, og han har både løbet, leget, drukket, hoppet, tigget osv efterfølgende smiley

• #15   9. jun 2016 Zenta blev også normal igen. Det ene tog vel 30 sekunder, det andet tog 3 minutter og det allerførste tog vel 1 minut.
    Den ene gang var hun ved at spise morgenmad, fik så et anfald på 3 minutter og da det slog klik og hun blev normal, ja der gik hun ud i køkkenet for at spise færdig.

• #16   9. jun 2016 Det er sgu ubehageligt når de pludselig får sådan et anfald, tør slet ikke tænke på hvordan et virkelig slemt anfald er , puha smiley

• #17   9. jun 2016 Nej Zenta havde det første for måske 2 år siden. Hun røg ned af sengen, lå på gulvet og sprællede, kom endelig op, for at farer ud i gangen og brage ind i hoveddøren. Der fangede jeg hende og holdt hende fast.
    De gik 10 sekunder hvor jeg holdte hende fast og så kunne jeg pludselig mærke at hunblev rolig og jeg slap hende så og hun var normal. Det varede 1 minut.

Anden gang er nok 8 måneder siden. Der havde hun lige spist tidligt om morgenen og var så gået ind i sengen igen for at vente på den godbid de altid får inden jeg kører.
    Pludselig farer hun rundt i sengen, hopper ned på gulvet, brager ind i væggen, løber langs væggen mens hun slingre, jeg sætter mig ned og kalde på hende, hun sigter efter mig, men render sidelæns med hovedet på skrå, 15 cm over jorden, jeg griber hende igen og holder hende igen fast til hun blev normal. Denne gang troede jeg det var en hjerneblødning grundet hovedet på skrå. Det varede 30 sekunder.

• #18   9. jun 2016 Ja kan godt huske du har fortalt om de der væmmelige anfald. Fy for helvede hvor bliver man forskrækket og bekymret for sine små pelsklumper !!

• #19   9. jun 2016 Tredje anfald skete præcis, som i HELT præcist 1 måned efter det andet anfald og er altså måske 7 måneder siden.
    Det var det mest voldsomme. Det var der hvor hun var i gang med at spise da hun fik et anfald og hvor hun ikke kunne stå på sine bagben, hun slingrede, rendte i cirkler, hovedet lavede samme bevægelse om og om igen, hun havde tics i hele hovedet og halen hang.
    Det varede 3 minutter og jeg nåede at filme hende, ringe til dyrlægen, finde pung, nøgler og gøre klar til at læsse dem i bilen.
    Her panikkede jeg over at jeg denne gang ikke kunne få det til at stoppe ved at fastholde hende, så derfor ringede jeg til klinikken mens det stod på og de sagde jeg skulle komme med det samme.
    1 minut senere slog det klik og hun var normal. Gik ud og spiste sin mad.
    Ringede til dyrlægen som bad mig komme alligevel.
    Samtlige på klinikken stod klar da jeg kom med morgenhår. Jeg tror de troede det var en hjerneblødning.
    De brugte en time på at undersøge hende og fandt kun at hun var øm i nakken og ryggen. Hun fik kiropraktor 3 gange og har ingen anfald haft siden.

• #21   9. jun 2016 Men hvis det var smerter i ryggen, så ville der vel være noget at kunne mærke efterfølgende. Vi kan røre ham ALLE steder, og han gør ikke det mindste tegn på hverken ubehag eller smerte, og han plejer ellers nok at skulle vise hvis vi røre et sted han ikke kan lide, eller har ondt.

• #23   9. jun 2016 Men Ozzy plejer jo som sagt at vise tegn på smerte eller ubehag, og tænker at en hund skal have MEGET ondt, hvis den får sådan et anfald som han havde.

Han rystede jo over hele kroppen, kunne ikke bære sig selv , skød ryg , og nu jeg tænker mig om så så han mund egentlig også lidt underlig ud. Jeg hælder mest til det har været et krampeanfald af en eller anden grad. Men ja må lige have fat i dyrlægen i morgen, i det mindste så det kan skrives i journalen.

• #25   9. jun 2016 Nu kan jeg kun sammenligne med når min ryg driller, jeg kan få de grummeste pludselige smerter som om noget sidder vildt i klemme. Nå men jeg har oplevet at det kan køre så ondt at jeg begynder at tude, og lige i sekundet kan jeg nærmest falde sammen, eller stå i en underlig position. Kort efter er alt godt igen?? Bortset fra jeg så er skide nervøs for om det kommer igen.

• #26   9. jun 2016 Jeg står i øjeblikket i den situation at min lab har haft 2 krampeanfald. De er sket med præcis en mdr mellemrum. Jeg har fået hende gennemtjekket og der er ikke fundet noget. Så nu afventer jeg om der kommer flere anfald eller det var det. Jeg har også fået fortalt fra flere dyrlæger at der er stor mulighed for at vi aldrig ser det igen.
    Det er så forfærdeligt når man ikke ved hvad der sker. Jeg har begge gange følt mit hjerte blev revet ud af brystet på mig smiley Jeg føler med dig og håber aldrig I ser mere til det.

• #27   9. jun 2016 Åh det er jeg ked af at høre Labsen smiley Håber også I slipper for flere anfald, for ja det er altså virkelig virkelig grimt at opleve . Tror aldrig Ozzy er blevet kysset SÅ meget som her til aften, og jeg er altså ikke nærig med kys til dagligt smiley

• #28   9. jun 2016 Er Ozzy en der går og spiser ting ? Kan han have spist nogle giftige blomster ?

• #29   9. jun 2016 Det eneste han gør, er at slikke på tævetis på gåturen, hvilket han bliver stoppet i med det samme. Så nej umiddelbart har han ikke spist giftige blomster, vi har eller ingen i haven, og af hvad jeg ved er der heller ingen på gåturen, det eneste der er at blomster på de ruter vi går er mælkebøtter og tusindfryd, og så diverse træer og buske, vi går ikke ved villaer osv.

• #30   9. jun 2016 De kan sagtens have ondt i ryggen uden at man opdager det.
    JEG havde ikke opdaget at Zenta var øm i ryggen og nakken, det opdagede dyrlægen efter tredje anfald.
    Da kiropraktoren så hende første gang, INDEN hun rørte hende, der sagde hun at hun kunne se med det blotte øje at Zenta var spændt fra snude til røv. Hun var låst alle vegne.

• #31   9. jun 2016 Jeg tænker i retning af meningitis. Det kan godt vise sig på den måde. Jeg ville helt sikkert få hunden til dyrlægen.

• #32   9. jun 2016 Håber fandeme ikke det er menigitis. vi har heldigvis en dyrlæge vi stoler 200 procent på , så ringer til dem i morgen og høre om de syntes det er noget der skal kigges på.

Ozzy er lige smuttet i seng med min mand, men han har igennem aftenen været helt normal, gnasket ben, leget ( både med mig og Mailo) , løbet rundt, puttet hos mig i sofaen osv. Så jeg er ikke utryg ved at vi bare ringer til dyrlægen i morgen for fortæller og forklare, og høre deres mening smiley

• #33   9. jun 2016 God ide med dyrlægen. Jeg kender en hund hvor vi troede den enten havde ondt i ryggen eller maven. Den spændte ryggen som en flitsbue og havde meningitis.

• #34   9. jun 2016 Jeg husker at nævne det med at han skød ryg, og selvfølgelig også de andre ting. Så må vi se om vi skal et smut forbi, eller vi skal se tiden an og kontakte dem hvis der sker mere.

Min puls er først ved at være normal nu, kæft hvor fik jeg dog et chok. Jeg nåede også at tænke 500 katastrofe tanker, også " nu dør han, vi når ikke at få hjælp" .

• #35   10. jun 2016 Jeg tænker også, at han enten har fået en nerve kortvarigt i klemme i ryggen, eller at han har haft et mildt krampeanfald.

Min bullmastiff havde dårlig ryg, og fik en nerve i klemme i ryggen, så han var lammet i bagbenene i en dagstid.
    Når du kælede ham på ryggen, var der ingenting at mærke, udover at han føltes varm nede ved lænden. Men hvis man trykkede bestemte steder langs rygsøjlen, sank han ligesom lidt ned i ryggen.
    Du kan evt. selv prøve at trykke forholdsvis "hårdt" med begge tommefingre, på ydersiden af rygraden, hele vejen ned ad ryggen, og se om han reagere på det.

God bedring med ham. Kan godt forstå at I blev forskrækket smiley smiley Det er bare frygteligt, når den slags pludselig sker.

• #36   10. jun 2016 Jeg tror bare ikke det er ryggen, altså jeg kan selvfølgelig ikke afvise det, men hans mund så også underlig ud, han rystede over hele kroppen osv. Men ja for pokker det var grimt at se, han ligger ved siden af mig i sofaen og sover trygt nu, det er for varmt oppe i soveværelset, så Ozzy og jeg sover i stuen for tiden, så kan varmeovnen aka min mand og Mailo lege svedhytte ovenpå smiley

Han har fået et hav af kys igennem hele aftenen, og skal helst hele tiden kunne se ham, kæft et chok altså. Ikke at jeg nogensinde har været i tvivl om hvor meget jeg elsker det kræ, men nu er jeg da i hvert fald SLET ikke i tvivl smiley

• #37   10. jun 2016 Rysten kan jo også være tegn på seriøse smerter.
    Har du prøvet at holde hånden et par cm. over ryggen på ham, og så køre hånden stille og roligt ned langs rygraden ? Hvis et område føles meget varmere end resten, kan det være tegn på rygproblemer.

• #38   10. jun 2016 Nu har jeg lige prøvet det med både at trykke og køre ned langs rygsøjlen, og også mærke efter varmeforskel, der er INTET at mærke eller se på ham. Han reagerede overhovedet ikke, andet end han bagefter smed sig om på ryggen med stængerne til siden, fordi han troede at nu skulle vi nusse inderlår og mave smiley

Jeg tænker bare at HVIS det var smerter, så burde det jo komme igen, og ikke kun vare så kort tid ?

• #39   10. jun 2016 Husk lige igen at Zenta INGEN tegn på smerter udviste. Det var dyrlægen der opdagede det og kiropraktor.
    Hun havde 3 anfald og det var det. Ingen tegn på smerter og fuld knald på hende som altid.

• #40   10. jun 2016 Jeg læser godt hvad I skriver, men jeg kender jo altså også bare min hund, og han plejer ikke at skjule smerte/ubehag, som mange hunde jo gør selvom det er meget slemt.

• #41   10. jun 2016 Jeg siger ikke at jeg er 100 på at det ikke er smerter, men jeg tror bare ikke det er smerter , og hvis det endelig var smerter så tror jeg mere på en nerve i klemme, som så er hoppet ud igen. Men altså jeg er jo ikke dyrlægen, jeg kan jo kun gætte udfra det at jeg kender min hund.

• #42   10. jun 2016 Vi oplevede noget lignende med Victor for 4 år siden. Vi var ude at gå, og pludselig går han helt sidelæns med et ben strakt og ryster over det hele, og virker ikke kontaktbar. 2 min efter overstået. Hurtigt ind i bil og kørte forbi dyrlæge på vej hjem. I bilen gentog det, men her var mere kontakt. Vi. Kom til med det samme og hun sagde at hun kunne se en reaktion i den ene pupil.
    Hun mener det var epilepsi anfald. Der har aldrig været noget siden. Så har ikke fået diagnose. Men vi blev temmelig forskrækket.

• #43   10. jun 2016 Jeg så heller ingen tegn på smerter hos min bullmastiff, før han en morgen lå og var lammet i bagpartiet smiley Hunde er desværre rigtigt gode til at skjule smerter.

Hvis har hverken føles varm, eller reagerer på tryk, så tyder det på at det ikke er ryggen, men igen, ingen kan vide det, før han er undersøgt.

Når han skyder ryg og ryster, kan det jo også være smerter et andet sted i kroppen. Har aldrig oplevet en epilepsi hund skyde ryg, men ok, krampeanfald kan jo vise sig på mange forskellige måder.

Håber at han er helt frisk igen, og at det "bare" var et engangstilfælde.

• #44   10. jun 2016 Det er sgu også ubehageligt at se sådan et anfald Tine. Ozzy krummede jo så ryg, men jeg tror MÅSKE det har været en reaktion på at han prøvede at holde sig selv oprejst, for det var tydeligt at benene ikke virkede optimalt.

Mener dyrlægen vi skal komme forbi til tjek, så gør vi selvfølgelig det. Men da det sluttede så hurtigt og der intet har været siden, vurderede vi at det ikke var nødvendigt at ringe til vagtdyrlægen.

• #45   10. jun 2016 Ann-Marie: Som jeg lige har skrevet til Tine, så TROR jeg at det der skyden ryg måske egentlig skyldtes at han prøvede at holde sig oprejst. Det er svært at forklare hvordan det så ud , men det var bare umiddelbart min opfattelse.

Det var i hvert fald et krampeanfald, så langt så godt. Men hvorfor ja der må jeg simpelthen melde pas. Som skrevet flere gange ringer jeg til dyrlægen i morgen , både for lige at høre hvordan og hvorledes, men også så det kan blive skrevet i hans journal. Min søster skal passe begge hunde når vi rejser til November, og nu er det i hvert fald endnu mere vigtigt at vi får snakket med dyrlægen inden vi tager afsted, og aftalt at min søster bare kommer hvis der sker noget, og så betaler vi når vi kommer hjem. Og netop derfor tænker jeg også det er vigtigt der er skrevet om det i journalen, for min søster var her jo ikke i dag.

• #46   10. jun 2016 Vi ringede med det samme til egen dyrlæge, lige efter anfald og hun ville se ham med det samme. Hun bor tæt på os og vi skulle ikke betale, det var service. Men hun tjekkede ham igennem og som det første tjekkede hans øjne.

• #47   10. jun 2016 Jeg var som sagt også igang med at tjekke efter vagtnummeret , men da det stoppede og der ikke skete mere og han var normal, vurderede jeg at det ikke var nødvendigt at sætte gang total 112. Men ringer som sagt derind i morgen.

• #48   10. jun 2016 Lyder som en god plan. Håber at I får en rolig nat, uden yderligere problemer.

• #49   10. jun 2016 Jeg må erkende at jeg ikke tror at jeg får sovet meget, ender nok med at holde mig vågen , og så ringe når de åbner kl. 8. Ozzy putter som sagt ved siden af mig her i sofaen, og som ofte når han sover så bevæger benene sig, og det sætter straks panik i mig, og jeg har flere gange rørt ham og sagt hans navn så han er vågnet, og så er det jo stoppet, så det ER bare fordi han drømmer. Men oplevelsen tidligere sidder tydeligvis stadig i mig.

• #50   10. jun 2016 Øv, det lyder som om at du får en hård nat smiley Men jeg forstår dig godt ! Stort knus herfra !

• #51   10. jun 2016 Jeg sidder og hyler igen, og samtidig føler jeg mig så pisse åndsvag. Jeg er ikke i tvivl om at min sygdom går ind og gør det 500 gange værre, end det egentlig er. Men for fanden, jeg elsker jo den tykke lille pelsklump, han er virkelig mit guld og bedste ven, og en helt speciel ener smiley

• #52   10. jun 2016 Det er ihvertfald nu skrevet i hans journal. Og da vi lige har været igang med noget adfærdstræning (fyrværkeri) hvor clomicalm blev anbefalet, så blev han kun sat på absolut minimum pga af det her anfald, da dyrlæge sagde det var en dårlig kombi. Clomicalmen blev han dog hurtigt trappet ud af igen (3 uger) da meget negativ reaktion.

• #53   10. jun 2016 Åh ja, det havde jeg slet ikke tænkt på, at det også var smart i forhold til sådanne ting, nu er jeg i hvert fald endnu mere obs på at det skal i hans journal. Også for min søsters skyld, HVIS der nu sker et eller andet, mens vi er væk.

• #54   10. jun 2016 Rikke: det er desværre en hundeejers lod, at være bekymret, som oftest uden grund smiley Håber at du får sovet lidt

• #55   10. jun 2016 Altså det her fjæs, åh jeg smelter smiley

profilbillede
  • #56   10. jun 2016 Ann-Marie: Jeg tror jeg vil holde mig vågen, det har jeg det bedst med. Har heldigvis et lager af energidrik, smøger og snotpapir smiley Så er jeg også sikker på at få ringet til dyrlægen, og så kan jeg sove når man mand er vågen, det vil give mig størst tryghed.

• #57   10. jun 2016 Kan godt forstå at du føler dig mest tryg ved at holde dig vågen, og hva' fa'en, der er jo også "kun" 6 timer og 18 min. til dyrlægen åbner smiley

• #58   10. jun 2016 Ro på og så må dyrlæge vurderer imorgen om han vil se ham. Tror godt du kan forsøge at sove, ellers må du sætte nogle bjælder på ham, så du kan høre hvis han ryster smiley
    Kun spøg, men har arbejdet med krampe børn og nogle af dem fik et lille armbånd med bjælder så vi kunne høre dem om natten.

• #59   10. jun 2016 Nu vil jeg forsøge at sove. Har været syg og sovet i 4 dage og skal på job imorgen, og nu kan jeg selvfølgelig ikke falde i søvn smiley

• #60   10. jun 2016 Altså uanset hvad kan jeg ikke sove de næste par timer, mit døgn er lidt forskudt pt smiley Så om jeg lige skal holde ud et par timer ekstra, det gør ikke den store forskel tænker jeg, andet end jeg er sikker på at få fat på dyrlægen, og jeg så nok falder lidt mere ned, og bliver mere tryg.

Min mand og jeg snakkede faktisk lige om den anden dag, at vi har været utrolig heldige med vores hunde, altså i hvert fald i forhold til mange man høre om herinde , mine svigerforældre osv. Vores hunde har yderst få gange været ved dyrlæge, med mindre det har været det årlige tjek eller vaccine. Ozzy har faktisk kun været afsted her i januar hvor han havde den der bule på halen som blev opereret væk, og ellers som 10 ugers hvor han var ved at dø af dehydrering pga. en ormekur. Mailo har haft svamp på bagpoterne, hornhindesåret sidste år, et par tandresninger/udtræk af tænder ( men det er blevet fikset i forbindelse med det årlige tjek) , og så blev han jo også overfaldet for en del år siden, men det var jo ikke sygdom med skader pga. overfald.

Vi skiftede jo dyrlæge i forbindelse med Mailos hornhindesår, og vi har allerede været der flere gange, end vi var ved den gamle vi havde i 5 år smiley

• #61   10. jun 2016 Tine: god nat, håber at du får sovet bare lidt.

• #62   10. jun 2016 Tine: Haha, et bjældearmbånd ville min mand og Mailo sikkert blive lykkelige for, Ozzy bevæger sig en del rundt om natten, fordi han får det varmt smiley

Håber du snart får noget søvn, sov skønt smiley

• #63   10. jun 2016 Rikke: krydser fingre for positiv tilbagemelding i morgen.....når du en gang har fået sovet smiley

• #64   10. jun 2016 Hehe tak . Jeg får sikkert at vide jeg skal se tiden an, og så kontakte dem hvis det sker igen, eller han ændre adfærd, stopper med at spise/drikke osv .

• #65   10. jun 2016 Sikkert smiley Men det kan jo også være at de gerne lige vil mærke ham igennem, for en sikkerheds skyld.

• #66   10. jun 2016 Ja, eller måske tage blodprøver. Jeg vælger at følge deres anvisning i hvert fald, så vil de gerne se ham, jamen så smutter vi afsted til dyrlægen smiley

• #67   10. jun 2016 Har snakket med dyrlægen, eller en veterinærsygeplejerske som faktisk er hgèr smiley

Hun syntes også det lyder som et epileptisk anfald, og hvis/når han får et anfald mere, så skal vi kontakte dem, og så skal han ind og kigges på og have taget forskellige prøver, for at udelukke andet. Og jeg fik så lidt forskellig info om hvad vi kan gøre/skal forholde os til, og at har vi spørgsmål så ringer vi selvfølgelig også bare igen.

Får han et nyt anfald, og det igen er udenfor normal åbningstid, og det er som igår, så ringer vi bare dagen efter. Er det derimod mere voldsomt hvor han ikke bare lige stopper med at krampe osv, så skal vi ringe på vagtnummeret .

Hun havde lige fat i en af dyrlægerne angående borrelia, og udfra de symptomer jeg fortalte, og det med at vi ingen tæger har fjernet i år eller sidste år, så er det altså udelukket.

Min mand har sovet elendigt i nat, og har derfor taget en fridag. Så nu kan jeg snart gå i seng, og så overtager han vagten, eller Ozzy er sådan set ovenpå ved ham lige pt smiley

Søndag holder min svigermor fødselsdag, og der bliver jeg altså hjemme. Jeg kan simpelthen ikke overskue at han skal være alene hjemme de næste par dage, det føler jeg mig slet ikke tryg ved.

• #68   10. jun 2016 Godt at du fik ringet, og fik brugbart svar.
    Krydser fingre for at det aldrig sker igen, men hvis det gør, så ved du hvordan du skal forholde dig.

• #69   10. jun 2016 Jeg vil ikke bekymre dig unødigt men alligevel fortælle at ved 2. anfald havde Ester i slutningen af anfaldet ca 1 minut hvor hun ikke kunne kende mig, hvilket gjorde at hun grundet angst blev agressiv. Det var meget ubehageligt og jeg blev dybt ulykkelig over at min elskede hund ville bide mig. Bare til din info, så du kan være lidt bedre rustet end jeg var hvis det skulle ske for dig.

Men hey, skal vi ikke bare aftale at I aldrig ser mere til det hos Ozzy smiley

• #70   10. jun 2016 Har du haft Ester forbi en kiropraktor?

• #71   10. jun 2016 Specialisten hun har været hos, er også kiro ( under uddannelse til det )

• #72   10. jun 2016 Okay men der ER jo også hunde de virkelig har epilepsi, jeg var nok bare heldig med Zenta smiley

• #73   10. jun 2016 Labsen: Jeg fik også fortalt at hvis der kommer et anfald mere, så skal vi ikke røre ved ham/holde ham, men f.eks lægge puder/tæpper omkring ham, så han ikke slår sig hvis han vælter, netop fordi de godt kan komme til at bide. Så syntes jeg er ret godt klædt på , i tilfælde af at der kommer flere anfald. Men jeg håber selvfølgelig at det var en engangsting, og vi slipper for flere.

Må være vildt ubehageligt at se sin hund både have anfald, og så blive en helt anden smiley

• #74   10. jun 2016 Grunden til at jeg fastholdte Zenta var at hun søgte mig, fordi hun var utryg og så holdte jeg hende fordi hun ikke kunne stå på sine ben, hun slog jo hovedet ind i væggen.

• #75   14. jun 2016 Jeg havde for et par år siden en lille dejlig hund. 2 timer efter jeg havde fået ham hjem fik han et epilepsi anfald. Jeg ringede til dyrlægen Han reagerede dårligt på alle mediciner vi kunne give ham. Så da jeg havde haft ham 3 år var han gået fra Flere anfald om ugen til 1 anfald hver 4 måned uden medicin. Han blev aflivet som 16 årig. Han fik desværre cancer. Så jeg fik 13 gode år med min skønne (Gokky) Kiroki. Savner ham stadig og det er jo så osse derfor jeg ELSKER Japanese chin så meget.
    Heldigvis er medicinen god, bedre end for 11 år siden.
    JEg reagerede ca 5 minutter før. og sov jeg så vågnede jeg så jeg kunne tage ham i opløbet. Han begyndte at lugte af Yoghurt et lille stykke tid før et anfald. Men han var helt væk når det var Grand mal. Men var det de små så rystede han bare. og hovedet og munden så underlig ud. og han skød osse ryg

• #76   14. jun 2016 Jeg har set nogle klip på youtube, og der var netop bla. en hund som også skød ryg, på præcis den samme måde som Ozzy gjorde den anden dag. Udfra de klip jeg har set der, hvad dyrlægen har fortalt, hvad jeg har kunne læse mig til osv, så er jeg SLET ikke i tvivl om at det var et epileptisk anfald. Så må vi bare håbe på vi aldrig får det at se igen, eller vi i det mindste kan nøjes med meget få og lette anfald.

Kommentér på:
Hvad pokker kan det være? Pludselig rysten og manglende kræfter i ben.

Annonce