{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
875 visninger | Oprettet:

Hundehvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg søger en brun labrador men kan ikke finde nogle tæver på Sjælland. Så tænkte jeg at jeg ville prøve at skrive her. Er der nogle som kender en kennel eller nogle som har brun labrador hvalpe hvor der måske er nogle tæver tilbage. Det ville være en stor hjælp hvis nogle kunne hjælpe. Pris er ligegyldig bare det er på Sjælland eller Fyn er også okay


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundehvalp
  • #2   10. jun 2016 Husk nu at være kritisk, især ang.sundhed.

  • #3   10. jun 2016 Hvorfor er Jylland ikke OK ?
    Men der er da massere af brune hvalpe på sjælland hos opdrætter i Dansk Retriever Klub.


  • #4   10. jun 2016 Der er alt for langt til Jylland fra Lolland af. Jeg kan ikke finde en eneste på Sjælland som er klar efter d.24. Har ringet rundt til alle og de er alle sammen solgt

  • #6   10. jun 2016 Vil man have en ganske bestemt slags hund så kan man som regel ikke bare lige beslutte sig for at om '14 dage så vil det passe mig rigtig godt at få en hvalp'. Man skal som regel være ude i lidt bedre tid og blive skrevet op til en hvalp smiley
    Lolland til Jylland er da ikke ligefrem nogen jordomsejling. Man kan da komme både ud og hjem samme dag. Jeg har det lidt sådan at er man ikke villig til det så er man egentlig ikke rigtig seriøs. Ja, det ville sikkert passe fint med en hvalp når skolesommerferien starter, men det skulle i (dine forældre er vel med i projektet når du kun er 17 år) have tænkt på for et par måneder siden.
    Ikke kunne måske også vælge en anden farve en brun ? Farven på hunden er vel et eller andet sted mindre vigtigt.


  • #7   10. jun 2016 Det tager 3 timer og 38 min. at køre fra Nakskov til Silkeborg, via. Tårs-Spodsbjerg. Det er altså ikke alverden, synes jeg....

  • #8   10. jun 2016 Du har vel andre krav, end at det bare skal være en brun tæve? Sundhed mm har du vel også interesse i smiley

  • #9   10. jun 2016 Det er sådan noget man går igang med en del tid før, som de andre siger - måske skulle i begynde at lede efter den rette opdrætter nu og så vente til efterårsferien, og så må en af dine forældre tage fri i forlængelse med dette? smiley

  • #10   10. jun 2016 Hvorfor skal den være brun?
    Både lyse og sorte labber er de (mindst) lige så lækre.


  • #12   10. jun 2016 Maj-Britt: Jo, det er OK at ønske sig en brun smiley Mine advarselslamper begynder dog at blinke, når en 17 årig vil have en brun lab og det skal være bekvemt så helst ikke for langt væk. Det skal også helst passe med skolesommerferien - ikke noget med at lægge ferie efter hvornår der er en hvalp. Det lyder ikke som et velovervejet køb, hvor man har sat sig ned og tænkt over hvad der er for en hund, der passer bedst til familien.
    AI - jeg har nok bare oplevet lidt for mange gange at folk anskaffede en brun lab bare fordi den er brun uden at have sat sig ind i hvad en labrador er og hvad den kræver. Når så den er 8 mdr gammel så dukker de op og skal have hjælp med de problemer, man får når, man tror, at en labrador ikke kræver særlig meget aktivering og kan nøjes med et par små lufteture et par gange om dagen og så ellers bare 'boltre sig i haven og lege med sit legetøj'. For fa**** hvor har jeg oplevet det mange gange og ISÆR med brune labber - og andre populære racer i smarter farver.
    Smag og behag: Jeg synes simpelthen at brun (bb) er den grimmeste farve man kan få hunde i smiley De er så fesne med deres brune næser.


  • Lars N
    Lars N Tilmeldt:
    nov 2008

    Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 444
    #13   10. jun 2016 Jeg synes os at brun var mest lækker da jeg ledte efter en hvalp.
    det endte med at blive en gul, da jeg kiggede nærmere på sundheden af de hvalpe der var til salg dengang.

    Iøvrigt synes jeg idag at den gule er mest lækker smiley


  • #14   10. jun 2016 Og ja, som Lars også hinter lidt så kan sundheden godt halte betydeligt hos de brune; de avles ofte udelukkende efter farve og der ses mindre på sundheden (især hvis man kigger på dem uden stambog). Jeg kender til mere end en brun lab uden stambog, der har måtte lade livet pga D eller E hofter, meget slemme albuer eller allergi smiley

  • #16   10. jun 2016 Jeg synes det er fint, at man ønsker en bestemt farve. Men så skal man bare være indstillet på at bruge længere tid på at finde den rigtige hvalp

  • #17   10. jun 2016 Og præcis hvor 'seriøse' folk der ønsker sig en brun lab er har jeg et lidt sjovt eksempel på:
    Jeg kender en der købte en ny labrador her ved årsskiftet. I det kuld hun skulle have hvalp fra var der en brun og nogle sorte. Min bekendte ville helst have en sort, men temperamentet var det vigtigste (hunden skal bruges til træning). Da de nåede dertil at hvalpene skulle fordeles - noget opdrætter suverænt stod for- endte hun med den brune. Der var flere af de andre købere (kuldet var reserveret allerede inden de blev født), der så forsøgte at byde over for at få den brune; det er jo virkelig seriøst, når nu det er et kuld der er lavet primært med brug for øje smiley Hun har også efterfølgende modtaget bud på sin hvalp og det altså udelukkende pga farven.
    En af mine træningskammerater har parret sin brune lab tæve med en brun han. Det er så en dejlig arbejdsivrig tæve og sundheden er iorden. Dem skal hun nok få solgt - såfremt der dukker købere op, der skal bruge en brun lab der trives med at lave noget smiley


  • #18   10. jun 2016 "Og farver laves vel fordi der så kan vælges.? " Sådan har jeg aldrig tænkt på det. For mig er farve noget sekundært, noget som 'tilfældigvis' følger med racen smiley
    Men OK ingen af mine racer kommer i særlig fancy farvepaletter smiley
    Ruhåret Fox: Trefarvet, hvid dominerende
    Irsk: Rød eller rød eller rød .....
    Dobermann: Sort eller brun med rust. De brune er ikke særlig kønne og heldigvis ikke så udbredte blandt brugslinierne.


  • #19   10. jun 2016 Da jeg er 17 år og skal have jagttegn her til efteråret vil jeg gerne bruge sommerferien sammen med den. Det er lettest for mig og det kommer jo ikke andre ved. Det er et velovervejet valg som jeg har snakket en del med mine forældre om. De har nu endelig sagt ja og er indforstået i at de kommer til at hjælpe mig. Vi har hund og har altid haft det. Det har altid været mig der skulle opdrage dem da jeg altid har været god til det med dyr. Så bare rolig mennesker den bliver ikke en "problem hund"
    Og da jeg går på efterskole nu og først stopper om 2 uger ville det være dumt at købe den før da det er mig den skal knytte sig til


  • #21   10. jun 2016 Jeg tænker også, at du skal være forberedt på en tur til mørke jylland.
    For en jagthund vil linjer og sundhed jo altså være meget væsentligt, så jeg synes, at du skal tage dig tid til at finde den helt rigtige hvalp.
    Jeg kørte fra midt/vestjylland til Lolland for at hente min BC. Det var hele turen værd.


  • #22   10. jun 2016 Jeg tænker det samme som Alexandoria, at hvis hunden skal bruges til jagt - altså ordentlig jagt - så er det sørme ikke bare at hente den første brune tæve på Sjælland eller Fyn.
    Nu når det er et velovervejet valg som du har snakket en del med dine forældre om, så undrer det mig at det pludselig haster sådan. Så søger man ikke bare den første brune tævehvalp som tilfældige på internettet kender til.
    Nå, men uanset hvad, så ville jeg altså virkelig tænke over at i kan komme til at tage en forhastet og dum beslutning hvis i er helt i panik for at få en brun tævehvalp NU.

    Du er 17 år og skal måske have den her hund i 15 år endnu. 15 år! Du skylder både dig selv og din kommende hund den tjeneste at gennemtænke det her køb grundigt og IKKE vælge fordi du panikker smiley


  • #24   11. jun 2016 Hvis du vil gå på jagt hvorfor så ikke købe en lab af jagtlinier... de fåes godt nok ikke i brune, men de er til gengæld lavet til det smiley

Kommentér på:
Hundehvalp

Annonce