Hvordan pokker kan dét lade sig gøre?! {{forumTopicSubject}}
I morges var jeg nede med Tjalfe.
Jeg har for ikke så længe siden købt en Halti ( en hundegrime, kan ses her: http://images.google.dk/images?hl=da&q=halti&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sa=N&tab=wi )
Han kan godt gå pænt, men i perioder er han helt lige glad med om vi siger "gå pænt" osv., som han ellers har lært at reagerer på.
Nå, men så imorges, da jeg var nede med ham, kom der pludselig en blandingshund med nogel labrador i ( en mindre lab, bare med korter ben og hvidt bryst) styrtende hen til os.
Pis! tænkte jeg, for Tjalfe HADER alle andre hanhunde og tævehundene skal helst vide med det samme, at han bestemmer. Jeg har en hanhund, som ikke kan døje andre hanhunde, han vi slås med det samme og tævehundene er han heller ikke altid lige venlige overfor.
Med andre ord, utrolig dominerende!
Nå, han havde sin halti grime på og hundene hilste på hinanden og begge hunde rejse børster, men intet skete. Pludseligt løb Tjalfe halvt afsted med den anden hund (og min hængen efter han i snoren) og der var ingen problemer!
Han var meget interesseret i den anden hund og virkede som om han bare ville lege med den..
Jeg turde ikke slippe ham, for tænk hvis han pludselig fandt ud af, at han jo ikke kunne lide den.
Nå, men mit spørgsmål er så: Hvordan pokker kan han pludseligt godt accepterer en fremmed hanhund?
Er det fordu han har sin grime på og måske føler sig mindre maskulin?
Har lagt mærke tid, at han ikke skraber med poterne efter han har lettet ben, som han normalt gør.
Ingen tvivl om han ikke kan lidt at have den på, men ligefrem at accepterer en anden hanhund havde jeg ALDRIG troet ville ske.
Håber I har en logisk forklaring, for jeg er helt forbavset. Er selvfølgelig lykkelig og håber, at det er starten på en mindre dominant hund...
Hilsen Charlotte.
jan 2005
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 2 Emner: 195 Svar: 3.575
Ved det ikke, håber nogen kan forklare det bedre end jeg...
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Men hun blev ikke anderledes. Bortset fra hendes røde øjne :o( Så jeg smed haltien ud og trænede med hende.
Men dejligt at den virker godt på Tjalfe :o)
mar 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 209 Svar: 1.811
Jamen tror du det skader hans selvtillid, eller der det måske en god idé, aå han kan lære at lege med andre hunde? Han vil SÅ godt lege med andre hunde, men så ødelægger han det for sig selv, fordi han er så voldsom og dominerende. Han tryner de andre tævehunde totalt og, når han så er helt sikker på, de er 100% sikre, at det er HAM der bestemmer, kan han ikke forstå at de ikke vil lege med ham...
Han var helt glad begefter og jeg roste ham og han kiggede laaangt efter den anden hund. Dt lyste ud af ham, at han SÅ gerne ville have leget mere med den...
Anita:
Røde øjne? altså fordi den skar lige inder øjet?
Han går SÅ pænt med den på og igår, da vi var hjemme hos christians forældre, havde vi den ikke med, men da jeg gik med ham, gik han også meget pænere. Ikke helt lige så pænt, som med grimen på, men han var helt sikkert bedre, end han nogen sinde har været før..
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.726
Hun kunne bestemt ikke li at ha den på.
jan 2005
MHT at lege med andre hunde, kunne man jo prøve at lade ham lege med en hund der er mere dominerende end ham, og lade være med at være over hundene, de finder som regel selv "fodslawet"...
mar 2006
Dét tør jeg slet ikke!
Han ville slås, til han faldt død om!
Og tror også bare han ville blive mere agressiv, hvis han rigtigt kom op at slås...
Hmm... det var da ærgerligt. Du kan jo have ret i, at det muligvis skader hans selvtillid, fordi han er hæmmet..
jan 2005
Prøv evt. at finde en kompetent hundetræner, nogen ting kan man ikke klare med gode råd på nettet...
mar 2006
de hundetrænere jeg har kontaktet her på amager vil ikke tage ham, da de mener han har valgt ikke at være social, hvilket jeg VED ikke passer! Eller fordi de ikke mener de kan gøre nogen forskel og det er jo en ærlig sag...
Hvordan pokker kan dét lade sig gøre?!