{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.413 visninger | Oprettet:

Kende navn før hund? {{forumTopicSubject}}

Har I nogensinde tænkte "DET skal min næste hund hedde"?

Jeg er temmelig sikker på at næste hund skal være eurasier - og jeg har siden vi først begyndte at snakke om hund, gerne ville have en tæve, som skal hedde Fenja. Dette er dog for mig et navn, der kun passer til en hund med et lidt "vildt" look.. I ulvegrå farve.. Husky f.eks..

Meeeen, hvis eurasieren er det jeg forventer den er, når vi engang skal møde racen, så er jeg helt sikker på det er næste race.. Og iih, så skal min kommende hvalp altså hedde Fenja! Og så må jeg bare håbe på det er en grå/ulvegrå/mørk/helt lys creme blandet med grå farver hvalp der passer til mig smiley

Er jeg totalt mærkelig at have et navn, før hunden?

PS: Til Isabelle, hvis du nu skulle kigge med.. Sådan en som Kela, ville være min Fenja smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kende navn før hund?
  • #2   18. jun 2016 Næ, jeg har da ofte navne jeg vil have at den næste hund skal hedde, hende jeg lige har fået, havde fået sit navn inden at hun blev født. smiley

  • #3   18. jun 2016 Nja.. Jeg har da altid nogle navne på forhånd, men det er ikke altid favoritnavnet passer til den hvalp der flytter ind.
    Fenja lyder fint til en eurasier smiley


  • #4   18. jun 2016 Jeg har nogle forskellige navne, som nok vil blive brugt igennem mit liv.

    Virgil
    Topper
    Jokke
    Jobbe
    Akatora
    Apple Jack


  • #7   18. jun 2016 Peanut. Og jeg forestiller mig det værende en blå merle med forskelligfarvede øjne.. og en hanhund lol.
    Ved ikke hvorfor, men det er bare sådan et sært ønske, jeg har.


  • #10   18. jun 2016 Jeg har tit tænkt "jeg skal helt klart have en...." Næste gang, men enten har dyret et navn, eller også passer et andet bare bedere smiley

  • #11   18. jun 2016 Jeg mener at kunne huske at en af Isabelles hvalpe ... ( Kela's hvalpe ) hedder Fenja.....
    Men måske husker jeg forkert ... ? ... smiley

    Jeg kan se Jeg kom for sent .... Isabelle .... YES , så huskede jeg rigtigt ... smiley


  • #12   18. jun 2016 Altså jeg har sgu haft en hel liste stående smiley

    Indtil jeg opdaterede min mac og de der "noter" til venstre forsvandt smiley

    Jeg skal have en sheltie tæve og jeg kan da remse op at nogle af yndlingsnavnene er Nini, Vickie, Asta, Eevee, Phoebe og mange mange andre... Men sådan helt seriøst så er jeg meget meget hooked på Vickie, det var også navnet på en part jeg havde på en hest for flere år siden, som betød rigtig rigtig meget for mig.
    You are not alone my friend smiley


  • #13   18. jun 2016 Eeej.. men min hund skal stadig hedde Fenja! Om ikke andet, så uofficielt smiley

    Jeg synes det er et perfekt navn til en eurasier der er grålig smiley


  • #14   18. jun 2016 Jeg tror det bunder i at for mig er Fenja et islandsk navn (aner ikke om det er det rigtigt, men jeg synes det lyder islandsk) og jeg forbinder island med sne, vinter = meget pels og grå/hvid/sort smiley

  • #17   18. jun 2016 Jeg er heller ikke heeelt tilfreds med Nickis navn, fordi mine forældres hund hedder Mickey. Vi fik hende som 10 mdrs. så det VAR muligt at vende hende til noget andet, men hun reagerede allerede på sit navn, så vi ville ikke ændre det.

    Det er dog ikke helt usansynligt jeg finder et andet islandsk navn, som jeg synes er godt.. Har meget inspiration fra islandske heste smiley


  • #18   18. jun 2016 Emma, nej overhovedet ikke.. Jeg fik mig måske ikke forklaret ordentligt - jeg er slet ikke sikker på det ER islandsk, men JEG forbinder det med et islandsk navn smiley

  • #19   18. jun 2016 Er Island ikke også en del af Skandinavien?

  • #22   18. jun 2016 Hvis det blev en rød/rødlig eurasier skulle den nok hedde Glóð (glød).. Det ER i hvert fald islandsk, og det hører hos mig til ved en rød hest/hund, fordi jeg har været i laang tid på en gård, hvor der var en rigtig fin hoppe der hed det smiley

  • #25   18. jun 2016 Det ville nok mere være "Glåth", hvis det skal udtales korrekt.. Men det betyder glød på dansk, og derfor ville det være oplagt at have det stavet sejt og udtalt nemt smiley

  • #26   18. jun 2016 Nej men jeg har da ideer smiley

    Fenja er et smukt navn


  • #27   18. jun 2016 Min kæreste og jeg havde valgt navn inden vi overhovedet havde fået lagt os helt fast på en race, så jeg synes slet ikke, at det er mærkeligt smiley

    Og jeg har ligesom flere af de andre, også et par navn, som jeg gerne vil kalde fremtidige hunde


  • #29   18. jun 2016 Skal jeg have en hanhund der er af mørke farver, skal den hedde Sprettur smiley

  • #30   18. jun 2016 Emma, fordi jeg godt kan lide islandske navne smiley

  • #34   18. jun 2016 Isabelle, uh, det kunne bestemt også være en mulighed. Det er også flot. Jeg kan personligt også rigtig godt lide navnet Kela smiley

  • #36   18. jun 2016 Kan også godt lide ordet "mellur" på islandsk, udtales "mettloeh" .. Men desværre betyder det luder, så det er udelukket smiley smiley

  • #39   18. jun 2016 Kunne egentlig godt tænke mig en hund der hedder Ofelia, men det hedder min datter til mellemnavn så det ville være lidt mærkeligt

  • #40   18. jun 2016 Uha, Isabelle, så er Glódis (glødis, betyder gløende gudinde) eller glød jo en mulighed smiley

  • #43   18. jun 2016 Haha, der ville jeg nedlægge veto, Bettina! smiley

  • #47   18. jun 2016 Flere gange. Men jeg har altid glemt navnet igen inden det har været aktuelt :b

    Lige nu har jeg navnene Sam eller Agurk planlagt for den næste smiley Men der går en del år før det bliver aktuelt.


  • #52   18. jun 2016 Ja, jeg skal have en nangijala Når den rette hund dukker op..

  • #53   18. jun 2016 Ja, den her gang, Emma ^^
    Bella er næppe min sidste hund, hahah ^^


  • #54   18. jun 2016 Du har helt ret Isabelle, kæresten og jeg ente på enten Atlas eller Manfred, og for mig var det bare to helt forskellige hunde, den ene elegant og stærk, og den anden lidt mere bøvet og klumpe-dumpet :b

  • #55   18. jun 2016 min næste hund skal være et træningsdyr med masser af gang i, og den skal hedde Tigerdyr ligegyldig køn. Så kommer jeg til at have en Rotteberg og et Tigerdyr smiley

    #47 Agurk er et FANTASTISK hundenavn. Gid det var mig der havde fundet på det smiley


  • #56   18. jun 2016 Minion hed Minion før Grusomme mig filmene og de små kinderægsskurke fandtes...

    Det hed han endda længe før jeg troede jeg skulle have fransk bulldog, og længe efter jeg faktisk havde besluttet mig for at det skulle jeg ikke smiley

    Kryptisk ikke?

    Jeg boede med min eks...jeg ville have en engelsk bulldog -han ville have en schæfer......ingen af os var specielt gode til kompromis...men han ville i hvert fald ikke have en engelsk bulldog (og jeg var begyndt at åbne øjnene for realiteterne omkring deres sundhed) og ja...schæfer var i hvert fald også udelukket.

    Vi kom dog frem til en fransk måske kunne være en god løsning...og da kæresten måske lige manglede et lille skub, foreslog jeg et lidt mere nørdet (rollespils og deslige) navn...nemlig Minion -en lille lakaj og håndlanger...

    Siden har det bare hængt fast som et godt navn, det har hængt meget bedre fast end den daværende kæreste smiley :D ...og da jeg så fik tilbudt en fransk bulldog hvalp...så var det bare det eneste navn der duede smiley

    og ja..jeg har navne til fremtidige hunde også smiley


  • #57   18. jun 2016 Yes yes...jeg har næste hundenavn klar allerede - selvom der går mange år før det kommer i brug. Faktisk har jeg 2 navne klar. Jeg gider ikke alle de der almindelige hundenavne.

    Faktisk døbte jeg et Islænderføl i går. Der har man jo desværre bare ikke frit valg, for navnene skal være på listen over godkendte navne. Hun kom til at hedde Tritla (og så resten af stamtavlenavnet)


  • Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #59   18. jun 2016 Island er altså ikke en del af Skandinavien, der består af Norge, Sverige og Danmark smiley

    Isabelle, man kalder da ikke Meeeeeeg, man kalder Meeeegggieeeeee! smiley

    Emma, hvis du kan lide Meg og Maggie, så blander du dem da bare sammen, det bliver til det utroligt flotte navn Meggie (Og jeg er helt objektiv :D)

    Jeg havde tænkt på alle mulige navne, men måtte skrotte dem alle da jeg havde mødt hvalpen. Der gik en uge indtil navnet lige pludselig poppede op, hun var og er helt sikkert en Meggie. Meggie betyder desuden perle, og en sort perle skinner simpelthen i så mange farver. Meggie er tricolour og skifter farve hele livet smiley

    Det er så dejligt med sjældne navne, vi mangler stadig at møde en Meggie. Da jeg var helt lille ville jeg have en Molly, lige indtil jeg opdage hvor mange hunde der hedder det. Første hund vi mødte efter at have hentet Meggie hjem var en tricolourhavaneser ved navn Molly smiley


  • #60   18. jun 2016 JA! Jeg har vidst i RIGTIG mange år, at jeg skulle have en sort hund, der skulle Coco Chanel (fordi hun jo opfandt "den lille sorte, og hunden ville være lille og sort smiley )
    Det har så skiftet hvilke racer, skotsk terrier, fransk bulldog, puddel, Dværgschnauzer som jo også vandt smiley


  • #63   18. jun 2016 Jeg kender det alt for godt. Vi ventede jo et års tid på Rosa, og på daværende tidspunkt var jeg fast besluttet på en han mere og han skulle hedde bilbo. Og så gik jeg med drømmen om en dag at få en tæve ved navn lúa eller Cleo, og så kom Rosa smiley
    Det var min kæreste der valgte det smiley

    Nu har jeg lidt accepteret at jeg ikke kan vælge navn før jeg har set hunden smiley dog vil jeg så vidt mulig køre Disney tema, da alle mine 3 hunde har haft Disney navne, vaks og Lucky endda både da jeg fik dem og da de fik det navn jeg ville kalde dem smiley


  • #64   18. jun 2016 Næ det er da ikke mærkeligt
    Vores næste hund er der også bestemt race og navn på selv om der går mange år


  • #66   18. jun 2016 Fenja er et dejligt navn, jeg kender en whippettæve som hedder det smiley

    Egentlig havde jeg bestemt at den tæve vi skulle beholde efter Ghini, skulle hedde Azda, men sådan kom det ikke til at gå, Cala fik lov til at beholde sit stambogsnavn, hun er bare ikke en Azda.

    Måske den næste, vi får se smiley


  • #67   18. jun 2016 Jeps, har da nogle tanker om det smiley

    Zelda til en stærk tæve og Joey eller Atlas til en hanhund alt efter udseende og adfærd smiley
    Joey skal være en hund med humor og go, hvorimod Atlas skal være stolt, rank og rolig smiley
    Ja, ovenstående er lidt fjollet smiley


  • #69   19. jun 2016 Som barn ville jeg have 2 Grand Danois. En sort der hed Beast og en hvid der hed Battle.

    Battle Beast

    Hvorfor ved jeg ikke. Idag er GD stadig min yndlingsrace, men ved det er en race jeg aldrig vil have råd eller plads til at have smiley


  • #71   19. jun 2016 Har en masse navne! Til alle mulige dyr smiley Det skal være noget sjældent i min verden, så noget man ikke lige har hørt før. Før jeg fik min kanin vidste jeg også han skulle hedde Sanfu. Det havde jeg læst i en bog, og det skulle betyde Bjergtiger på en kinesisk dialekt. Han kaldes dog bare Fusse nu smiley

    Er også blevet inspireret af det periodiske system. Og har besluttet at jeg en eller anden dag SKAL have et dyr der hedder Bismuth, det er simpelthen for sødt smiley

    Mht specifikke hundenavne har jeg en liste på min telefon. Ved vi skal have en tæve en dag. Jeg er så meget begejstret for fx Laza. Fortalte dette meget begejstret til min kæreste. Ej, så ville han altså hellere kalde den Viggo! En tæve! Det synes han sagtens man kunne. Det går altså ikke smiley
    Pt er vi blevet enige om, at navne inspireret af det græske alfabet er virkelig gode! Lambda, Kappa, Gamma, Delta smiley


  • #72   19. jun 2016 Jeps, vores næste hund skal helt sikkert hedde Henning smiley Og regner med at det bliver en dværgschnauzer . Og måske Bacon til den næste i rækken, som bliver en dværgpinscher smiley

  • #73   19. jun 2016 SKYWALKER

    i daglig tale: SKYE

    Det bliver godt smiley


  • #74   19. jun 2016 Vi havde besluttet at vores yorkie skulle hedder Cujo, allerede før vi havde fundet annoncen om ham.

    Han hed Toto på papiret, men det kom han altså ikke til at hedde her.

    Cujo er i øvrigt opkaldt efter en Stephen King-roman (thriller) af samme navn.


  • #75   19. jun 2016 Vi har et sci-fi/fantasy tema - Alle vores dyr har navne fra vores yndlingsserier. Vi har altid besluttet, hvad vores hunde og katte skulle hedde, før vi fandt dem. Vi har også været så heldige at kunne navngive dem allesammen på papiret.
    Vi har:
    Hundene Sam Winchester og Woodstar Captain Janeway
    Kattene Dean Winchester og Castiel - Og så Mormis, der falder lidt udenfor...

    Vi har været rigtig heldige - Jeg havde ellers opgivet at få min Captain Janeway, men skæbnen ville, at den kennel, jeg valgte lod hvalpekøberne bestemme navnet på deres hund, så længe det indeholdt kuldets bogstav, som så var J smiley


  • #76   19. jun 2016 Jeg har masser af hundenavne klar, men det er ikke gængse hundenavne, dem bryder jeg mig ikke om smiley

Kommentér på:
Kende navn før hund?

Annonce