{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.074 visninger | Oprettet:

Ville du leje en privat indhegnet hundeskov? {{forumTopicSubject}}

Vi har så tit tråde herinde om, at det er næsten umuligt, at gå en tur nogen som helst steder, uden at blive generet af løse hunde.

Det er et problem generelt, men især hvis man står med en hund, der enten ikke bryder sig om andre hunde, eller er decideret bange for dem.

Og så har mange af os jo også indimellem en unghund, hvor hørelsen ikke er heeeelllltt skarp, så det faktisk er ulovligt at slippe dem løs.

På den baggrund har jeg tænkt meget over, om folk egentlig ville være villige til at købe sig ind på nogle timer hver uge, hvor de så ville have en privat indhegnet hundeskov fuldstændig for dem selv?

Jeg ved ihvertfald, at jeg ville, for jeg kører tit 2x30 km, for at komme til en indhegnet hundemark, hvor jeg på forhånd kan se, om der kommer nogen - og tit når jeg måske kun at være der 10-15 minutter, før de næste dukker op, så jeg vælger at forlade stedet igen.

Hvad siger I andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ville du leje en privat indhegnet hundeskov?
  • #1   29. jun 2016 Tænker idéen er fin, men at den nok kan være lidt svær at håndhæve ... tænker der jo skal være en form for booking, men da alle uanset hvorfra de kommer skal kunne se dette skal det jo nærmest være på nettet .... ikke alle hundeejere vil kende, finde og bruge sådan en side ... der er stadig mange, nok specielt ældre der har hunde der ikke er på nettet....

    så går man der og har lejet sine timer, og der kommer en der måske har kørt en tid for at komme derhen, og vedkommende ikke kender til det system, vil man så bare kunne afvise vedkommende .... ved det ikke, men tænker bare det er kan være lidt svært ....


  • #2   29. jun 2016 Det skulle ikke være en "offentlig" tilgængelig hundeskov. Men en helt privat, på privat grund. Tænkte man kunne lave det som en forening, hvor man fx. kunne betale et beløb pr. måned for at have sin egen faste tid hver uge? I princippet kunne den være aflåst, så man skulle være medlem for at få en nøgle. Og skulle selvfølgelig ligge, så den ikke var synlig/tilgængelig fra offentlig vej?

    Så selve praktikken/logistikken ville jeg sagtens kunne finde en løsning på. Det er mere, om der ville være interesse. Personligt er jeg ihvertfald rigtig ked af, at antallet af "brugere" på alle grønne områder på Amager er eksploderet efter Ørestaden er blevet udbygget, så selv de små hemmelig ugenerte oaser er nu oversvømmet af mennesker altid. smiley


  • #3   29. jun 2016 Har selv tænkt tanken, jeg driver hundepension og uden for højsæson kunne jeg da godt forestille mig at leje vores legegård ud til folk udefra, det er så ikke skov, men en græs/ukrudts indhegning, men jeg aner faktisk ikke om det er noget folk vil betale for;)
    Det er jo nemt nok med bookning man ringer vel bare og booker en tid lige som hvis det var til pension, svømmehal eller andet;)


  • #5   29. jun 2016 Bodil - det vil du sagtens kunne. Det er jo præcis det Hedvigs Hundecenter (tror jeg det hedder) gør smiley

    Personligt ville jeg bare ELSKE, at mine hunde kunne få lov at løbe rundt i skov, grave mus, hoppe i krattet osv., som de bare ikke kan, når man hele tiden kun har valget mellem offentlige hundeskove med 1 mio andre hunde - eller alm. skove, hvor de skal føres i snor.


  • #8   29. jun 2016 Ja det tror jeg de fleste med mynder ville være lykkelige for smiley

  • #9   29. jun 2016 Det ville være rigtigt dyrt, hvis man skulle ud og købe grunden/jorden til formålet.
    Men jeg kender fx. et par stykker, der har ejendomme med jord på Amager, hvor man måske godt kunne leje sig ind, og så kunne de første års leje gå til at betale for hegnet.... Hmmm... det må jeg arbejde videre med smiley


  • #11   29. jun 2016 Jeg ville - og kender flere der også søger fritløbssteder med hegn.
    Faktisk brygger jeg på et opslag til facebook med en forespørgsel, for indhegningerne findes. De står bare og falder hen uden at blive brugt til anden en opdyrkelse af skov eller lign.
    Sønderjylland har meget meget langt mellem offentlige hundeområder med hegn, så man må ud i privat regi, for at finde steder at gå frit med hundene.


  • #12   29. jun 2016 Haha ja, det ved jeg godt Maj-Britt. Der skal jeg ud på fredag smiley

    Men det er bare ikke skov - det er bare en stor græsplæne ligesom hundemarkerne, og er sikker på, at hundene ikke synes, det er lige så sjovt, som skov ville være.


  • #13   29. jun 2016 Orv, du har ret Malene - kommer lige i tanke om, at jeg faktisk kender én, der har en stor indhegning til juletræer... Hmmm.... ...

  • #15   29. jun 2016 Det er rigtigt Maj-Britt. Det er også guld værd.
    Men må indrømme, at når det er på "fremmed grund", så vil mine hunde meget hellere løbe, hoppe og grave - end de gider lege. Legeaftaler kan vi også sagtens have hjemme i haven. Men det der med bare at kunne rende frit, og være hund, UDEN at skulle forholde sig til alle mulige fremmede hunde, DET savner jeg virkelig.


  • #17   29. jun 2016 Hvis ens egne hunde enten ikke kan lide andre hunde ... eller direkte er bange for dem ...... så er det vel ligegyldigt om man har lejet et stykke jord til en "hundeskov" ... eller man kommer i en alm. hundeskov .

    Medmindre det selvfølgelig KUN er 1 person af gangen der kan komme i den , ( og kun med egne hunde ) .... smiley

    Og at der så er lås på lågen , og alle der lejer har en nøgle .... så andre forbipasserende med hunde ikke bare kan gå ind ... .... eller hvordan skal det fungere ? ... smiley


  • #18   29. jun 2016 Jeg tør slet ikke komme med en flok til frit løb på offentlige steder, for når hundene er i flok, handler de som flok - og tænker ikke individuelt.
    Så enten tager jeg dem af sted hver for sig, eller også bruger vi kun private indhegninger, fx træningspladsen, hundesvømmehallens indhegning eller andres haver, hvor vi mødes til hundeleg.
    De kan sagtens være i flok med kendte legekammerater.

    Jeg ville eeeelske en privat hundeskov med brugerbetaling.
    Sådan en havde vi i Viborg, da vi boede der. Fantastisk sted!


  • #19   29. jun 2016 Jeg forstår det også som at det er meningen, at kun en person af gangen har adgang. Eller man kan være flere med hunde, der kan enes, der slår sig sammen om det.

    ideen er god, men prisen vil nok blive afgørende for mange, der vil bruge den. Jeg har tidligere ledt efter noget i den stil, men fandt aldrig noget. Nu har jeg ikke mere det samme behov, men det kunne jeg måske få igen.


  • #20   29. jun 2016 Jeg ville være meget interesseret i en sådanne løsning, altså hvis hegnet var ordenligt og ikke sådanne et "tøse"hegen som et de fleste steder på ca. 1 meters højde smiley

    Mine hunde er en flok og gider ikke andre hunde og de er mere interesseret i at gå på jagt og lege med hinanden og jeg gad bare godt et sted, hvor man ved man er alene og ikke skal bekymre sig smiley

    Ved der er masser af juletræes områder der er indhegnet som man måske kunne bruge, har bare aldrig fået taget mig sammen til at spørge nogen smiley


  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #21   29. jun 2016 Ja, jeg ville gerne, forudsat at jeg var sikker på at ingen andre havde adgang til området samtidigt. Med en hund der omfattet af hundeloven påbud om line og mundkurv i indre København, så ville det absolut være en løsning jeg ville overveje.

    Og så ville jeg håbe på at andre brugere havde respekt for området når nu de betaler til det, og holder det rent, så det ikke blive ødelagt som mange andre små hundeløbegårde i Kbh, som vi principielt godt kunne anvende.


  • #22   29. jun 2016 Min tanke var, at man købte en helt fast tid hver uge.
    At man betalte et beløb om måneden for at blive medlem, og så til gengæld fx. fik én time i weekenden og én på en hverdag.
    Og i de tidsrum, var man 100% "herre" over skoven.
    Man kunne dele den med hundens legekammerater, kunne bytte den med et andet medlem osv.
    Men det skulle være et fast tidspunkt, så man ikke skulle ud i at booke og holde styr på tidspunkter hver evig eneste dag og time.

    De første år kunne betalingen gå til at afdrage hegnet, og derefter kunne foreningens medlemmer så vælge, om pengene skulle gå til at indrette i skoven - man kunne sagtens lave natur-legeplads, natur-forhindrings-bane, lys, nye stier, osv. Så området hele tiden blev forbedret.


  • #23   29. jun 2016 NITTIB - som der står længere oppe, skal det ikke være en offentlig tilgængelig skov, og heller ikke én, som man kan se fra offentlig vej smiley
    Det skal være privat, bag en privat ejendom, så der ikke er nogen, der bare kommer forbi, og tænker "nåååååeeeh, der kan jeg da godt lige slippe min hund løs" smiley


  • #25   29. jun 2016 Haha Vark - ja og en sø med helt rent vand til at svømme i, en fuld agility-bane MED instruktør, og MINDST 10 hektar skov med masser af gode dufte, men naturligvis fuldstændig clean for vildt smiley

    Og så skulle der være en fastansat gartner, der sørgede for at holde stierne, og som fjernede efterladenskaber mellem hvert besøg, så man heller ikke selv skulle sørge for det smiley

    NU tror jeg så vi er ude i, at det bliver så dyrt, at jeg nok ikke lige selv ville få råd til at besøge området smiley


  • #26   29. jun 2016 Jeg ville elske hvis der var sådan et sted i nærheden af mig og vi ikke først skulle med toget osv, samt at kunne gå i et stort indhegnet område uden at tænke, bare han ikke får fært af noget der kilder for meget i næsen og hørelsen derefter svigter smiley

  • #27   29. jun 2016 Jeg ville helt sikkert gerne betale for at få et lukket område som mine hunde kunne benytte i fred. Som beagle ejer er det relativt svært at lade dem løbe løs ved en strand eller lign. og de har desuden nok i sig selv og gider ikke andre hunde. Den gamle er blevet overfaldet et par gange, så hun reagerer aggressivt over for andre - derfor ville det være perfekt med sådan et sted. Der måtte selvfølgelig gerne være nogle stabler af store træer og lign. som de kunne klatre, snuse på osv.

  • #28   29. jun 2016 Hvis der var et godt og sikkert hegn, så ja.
    Kunne både finde på ar bruge det til min egen hund, som ikke kan lide andre, men som kan lide at stikke af og gå på jagt selv, kunne også forstille mig at bruge sådan et område til træning af hold måske.


  • #29   29. jun 2016 Jeg ville elske at kunne leje et lukket område, hvor jeg kunne have mine hunde løs uden at være nervøs for, om der kommer andre hunde smiley

  • #30   29. jun 2016 Vi er enige om, at hegnet skal være sikkert for både huskyer, beagler, mynder og andre udbryderkonger og racer med seriøst jagtinstinkt. I høj grad ville hegnet også skulle holde vildtet ude, da det vil give en noget mere afslappet gåtur smiley

  • #31   29. jun 2016 Jeg ville gerne benytte mig af det.

  • #32   29. jun 2016 JA!

  • #34   29. jun 2016 Nujjj - det ville være en god ide!

  • #35   29. jun 2016 Det gør jeg allerede smiley

    Der ligger en en halv times kørsel herfra med 4 hektar hegnet ind. Man lejer så gennem et kalendersystem og betaler enten per time eller køber klippekort. Det er fantastisk med en Pharaoh.


  • #36   29. jun 2016 Neeeej, hvor godt Danielle! Og 4 hektar er da fint stort! Hvor er det henne i landet?

  • blah b
    blah b Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 1.070
    #37   29. jun 2016 Hvis jeg nu som potentielt kunde må forholde mig lidt kritisk, så ville jeg være ked af at have en fast tid i ugen, for med mindre den lå sent på dagen eller i weekend, så ville det ikke være aktuelt.

    Jeg kommer til at tænke på ordningen i vaskerummet hvor jeg boede tidligere. Der kunne man booke en tid af et par timer, én gang i ugen. Var der ledige tider hvor vaskerummet ikke var i brug 30 min senere end tiden startede, så kunne man booke det pågældende tidsrum og bruge det med det samme.

    Det ville selvfølgelig kræve mere af et booking system.

    Og så ville jeg nok også have en forventning om at der blev sanktioneret over for brugere der ikke kunne følge eventuelle regler, for man kan virkelig smadre sådan et areal på ingen tid, hvis man ikke tænker sig om. Her hvor jeg bor er der flere der er tomme, blottet jord og fyldt med lort.


  • #38   29. jun 2016 Blah - man vidste jo inden man meldte sig til, hvilke tider, der var ledige, og om man så syntes, det var "pengene" værd. På Amager, hvor jeg bor, er der rigtigt mange, der har skiftehold - der er også mange på fast aften/nat - og der er mange efterlønnere med hunde.

    Så jeg tænker, at hvis man måske graduerede prisen, så det var billigere i dagtimerne, så kunne man sagtens fylde op.

    Og hvis man får 2 timer hver om ugen, så regner jeg med, at der ikke skal være mere end 15-20 "brugere". Så er jeg sikker på, at man også ville kunne være enige om, hvilken stand området skulle holdes i smiley



  • #39   29. jun 2016 Det er SÅ godt at have. Det ligger ved Nibe i Nordjylland. Du får lige et link til inspiration.

    http://www.rinderupgaard.dk/hundeskoven_priserogadgang.html

    Der er så nogle forskellige regler, for at det skal fungere. F.eks. skal man forlade indhegningen 5 minutter før og må ikke gå ind før timen begynder, netop for at undgå at møde fremmede hunde uønsket.

    Arealet ligger, så der både er et stykke med skov, åbne stykker og bakket terræn.



  • Griffen
    Griffen Tilmeldt:
    jul 2015

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
    #40   29. jun 2016 En fast tid ville aldrig virke for mig, men man kan vel lave det som med en hal, en google kalender og så regler for hvor mange timer om ugen, osv, osv. Jeg ville gerne betale.

  • #41   29. jun 2016 Vi har også en del proffesionelle hundeluftere i området. Tænker også, at det kunne være aktuelt for dem, at booke sig ind på hverdage i dagtimerne...

  • #42   29. jun 2016 Jeg ville benytte sådan et sted, uden tvivl smiley Einstein er ikke helt indkaldssikker, så det ville være skønt, at kunne bruge sådan et sted smiley

  • #43   29. jun 2016 WAUW Danielle - det er bare fedt ud!!! Det er lige sådan noget, jeg ville elske at have i Storkøbenhavn!!

    Og det med "åben hundeskove", "reservation", osv. - det kunne man jo også have. Altså at der var nogle tidspunkter, som var reserveret til de faste timer, som man kan have - og andre tidspunkter, som medlemmerne kan reservere lidt mere spontant... Ajjj...det kunne altså være godt.!


  • #44   29. jun 2016 Med en ikke helt indkaldssikker hund, er jeg meget interesseret! smiley

  • Lea A
    Lea A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 15
    #46   29. jun 2016 Føler mig i den grad heldig. Vi har (på vores egen, private grund) indhegnet 9-10.000 kvadratmeter plæne og skov til vores fire hunde. Her tumler de rundt flere gange dagligt (rolig nu. De kommer også ud og går ture og træner både lydighed, spor og forsvarsarbejde)
    Håber og satser på, at vi i løbet af sommeren får indhegnet lige så meget på den anden side af vores vej. Det bliver så til en træningsplads, og kommer også til at kunne blive lejet ud. Og så må folk bruge den til hvad de vil- bare de samler op efter sig.


  • #47   29. jun 2016 Lea - hvor i landet er det henne? smiley

  • Lea A
    Lea A Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 16 Følgere: 15 Svar: 15
    #48   29. jun 2016 Jeg bor ude for Herringløse- Rytterkær- ca. 1½ km fra Herringløse agilitybane. Vi flyttede hertil for 2½ år siden. Og hold nu op, hvor er jeg glad for, at jeg ikke konstant render ind i løse hunde (dem kan der ellers være en del af i Herringløse- vi er bare ikke rendt på dem endnu)

  • #49   29. jun 2016 Det er også et fedt område. Jeg har selv boet ved Sengeløse, for mange år siden, og det er også derude, jeg kom i tanke om, at jeg faktisk kender en indhegnet "juletræs-børnehave" smiley

  • #50   29. jun 2016 Jeg kunne også godt være interesseret i sådan noget - er er hunden nemlig heller ikke indkaldssikker + lidt usikker på andre hunde. Og da vi så også bor i lejlighed uden have, så kunne sådan et sted være fantastisk at kunne komme til ind imellem. Afhængig af pris selvfølgelig.

    Nu er vi så heldige at der er ved at blive lavet en "kravlegård" i træningsklubben. Ikke så stor, da den bare skal bruges til indkaldstræning med hvalpene, men det er bedre end ingenting smiley


  • #51   29. jun 2016 Hvis den bliver garanteret terriersikker, vil det have stor interesse

  • #52   29. jun 2016 DET gør den Maj-Britt. Russel kan få lov at være forsøgshund - hvis indhegningen kan holde både ham og huskyerne inde, SÅ er den godkendt smiley

  • #53   29. jun 2016 Jeg bor i Midtjylland ved Give, jeg har en stor indhegning som folk meget gerne må bruge efter aftale smiley

  • #55   29. jun 2016 Linda - mine løber heller ikke væk. Men to af dem bryder sig bestemt ikke om, når andre løse hunde brager hen i hovedet på dem. Det er det, jeg gerne selv vil undgå. Specielt min unge hund, skal bare ikke udsættes for det.

  • #56   29. jun 2016 Jeg har faktisk tænkt på præcis det samme. Et stort indhegnet område hvor man kan booke en tid på fx en time. Så kunne man også komme med flere hunde eller sammen med andre, så hunde der kender hinanden i forvejen kan lege sammen, uden det går ud over andre.

    Og som C.G. skriver, så ville ALLE os med mynder være rimelig meget interesserede smiley


  • #57   29. jun 2016 Majbritt hvad er det for en bane i Herringløse?



  • #58   29. jun 2016 God tråd i øvrigt! Behovet er større end jeg troede, men det er nok en reaktion på at vi er trætte af at få andres hunde op i hovedet med den evindelige "den gør ikke noget" kommentar...

  • #59   29. jun 2016 Helt sikkert. Eller kunne lade ikke 100% indkaldssikre hunde løbe og lege med deres venner, uden at man står og bider negle og kigger sig over skulderen smiley

  • #60   29. jun 2016 Jeg vil forresten tro, at det er muligt at købe sig til et pre made online bookingsystem uden at blive helt ruineret. Så kunne man lave forudbetaling eller som du selv skriver Karina, lave en forening hvor man betaler et fast beløb om måneden, og til gengæld kan booke 1-2 gange om ugen (eller mere). Og man kunne også sagtens lave et takstsystem, så det er dyrere i weekenden og hverdage efter kl. 17 fx.

  • #61   29. jun 2016 Umiddelbart ville jeg ikke benytte mig af det, men jeg bor også lige ved siden af en stor hundeskov, hvor du sagtens kan gå uden af møde nogen/særlig mange, især hvis du undgår "myldretiden" 15.30-17.30.

    Min hund er lidt forsigtig, så mange hunde samme sted er ikke noget for hende, men det kan jeg nemt undgå. Boede jeg et sted, hvor der hele tiden ville være andre hunde på fritløbs området, så ville jeg bestemt være interesseret i at leje en indhegnet skov, evt sammen med en anden min hund kender/leger godt med.
    Jeg ville ikke være interesseret i en fast tid om ugen, men synes man skal kunne booke sig ind fra gang til gang.


  • #62   29. jun 2016 Jeg er med i en træningshal, der bruger vi bare Google kalender, det virker fint smiley

  • #64   29. jun 2016 Jeg tror, der er et ret stort behov - specielt omkring de store byer. Når jeg er på besøg i de mere tyndt befolkede områder i fx. Jylland, er det ikke noget problem. Der kan man sagtens tulle rundt i kæmpestore hundeskove, og have det hele for sig selv.

    Men selv når jeg går steder, hvor der tidligere var helt øde - ja, så er der nu ikke bare hunde, men løse hunde, og jeg er SÅ træt af det...



  • #66   29. jun 2016 Lige vedr. Herringløse's udendørs bane så mindes jeg et meget lavt hegn, kan huske jeg havde sporline på min tæve, for hun kunne komme over det hegn på 2 sek., ved så ikke om de har fået nyt hegn smiley

  • #68   29. jun 2016 Vi bruger hvalpepladsen i schæferhundeklubben smiley
    Den er hegnet ind og så kan de lege der smiley
    Vi er i klubben så ofte som muligt, både for at træne og socialisere smiley
    Løse hunde er forbudte på stranden og i kalkgraven, men når vi kan se der ikke er andre, så kommer de ud og svømmer og leger smiley
    Ozzy på 1 år har dårlige hofter, så det er vigtigt at han kommer ud og svømme så ofte som muligt smiley Derudover tager vi også til hundesvømning smiley
    Der hjemme er de også løse, fordelen ved at have hund på landet smiley
    Bedste legeplads er ridebanen smiley


  • #69   29. jun 2016 Alle vores pensionere og naboer har altid været velkommen til at tage deres hunde med, så de kan komme ud og strække benene og lege med de andre hunde smiley Det har gjort vores hunde meget sociale og de nyder at have nogle at lege med smiley
    Vi har kun måtte sende to slædehunde hjem, fordi de ikke kunne lege ordenligt.


  • #70   29. jun 2016 Mine 3 banditter og mit plejebarn smiley

    profilbillede
  • #72   29. jun 2016 Ja det kunne jeg godt være interesseret i, afhængig af prisen selvfølgelig. Ville elske at kunne gå en tur i skoven, hvor hundene kunne løbe løs og uden at møde andre hunde. Det er en kombi, jeg mangler i nærheden

  • #73   29. jun 2016 Hvis du finder noget på Amager, Karina, så er jeg meget interesseret alt efter pris mv.! smiley

    Taiko og Chibi ville elske det.


  • #74   29. jun 2016 Super ide; har tit tænkt på det

    Send endelig oplysning til mig

    Vi er klar


  • #75   30. jun 2016 Nej det er ikke noget jeg ville bruge.
    Men ideen er da god smiley


  • #77   30. jun 2016 Jeg vil helt klart arbejde videre med ideen. Jeg var ude og se på et stykke skov i går, som helt klart ville være supersjovt for hundene, men det var ikke vanvittigt stort, og det ville kræve en virkelig stor investering.

    Meeeen, nu må jeg lige få snakket med et par af dem, jeg kender, der faktisk HAR masser af jord/land, som bare ligger som fri natur. Måske nogle af dem, har lyst til at blive involveret smiley


  • #79   30. jun 2016 Jeg ville gerne! Uden tvivl.

  • #81   30. jun 2016 Krumme - den der er der også linket til længere oppe. Men jeg har ikke kendskab til, at vi har noget her i Hovedstadsområdet. Det tætteste er vist Herringløse og det er ca. 45 km. fra mig...

  • #83   30. jun 2016 Den kender jeg desværre ikke? Ved der også er Hedvigs Hundecenter, men det er også temmeligt langt væk fra mig - og så vidt jeg ved ved, er det "kun" indhegnet græsplæne. Jeg vil gerne have skov smiley

  • footrot.flats
    footrot.flats Tilmeldt:
    jun 2013

    Svar: 481
    #84   30. jun 2016 "Og så ville jeg nok også have en forventning om at der blev sanktioneret over for brugere der ikke kunne følge eventuelle regler, for man kan virkelig smadre sådan et areal på ingen tid, hvis man ikke tænker sig om. Her hvor jeg bor er der flere der er tomme, blottet jord og fyldt med lort. "

    Det er en ret god pointe.

    Vi (en spejdergruppe) har et fantastisk område med skov, lysåbne pletter, skrænter, shelters og bålpladser, og udendørs vandhane og det hele. En gammel skydebane/mergelgrav der har fået lov at gro til i natur i snart 30 år.

    Området bruges flittigt af hundeluftere og den lokale DcH til træning, netop fordi det ikke bare er en flad græsplæne, og fordi de har adgang til både vand og overdækning hvis himlen skulle åbne sig.

    Og det er fedt. For når området bruges når vi ikke selv er der, så er der ikke alle de trælse personer der dukker op og smadrer det hele.

    Jeg er imidlertid ikke pisseimponeret over konstant at skulle stille alle vores ting til side for at det ikek tygges i stykker af hunde, at skulle dække huller hele tiden fordi der graves voldsomt efter mus, elelr at gå og skovle hundelort væk.
    Det imponerer mig heller ikke at det brænde jeg stakker skal hentes 500 meter væk ude ved grusvejen hvor de parkerer, ligesom det ikke er vanvittigt interressant at skulle gå og samle slikpapir, cigaretskodder, lorteposer og meget mere op på hele grunden, på græsset, i krattet, i hegnene osv osv.

    Måske man burde hegne hele pisset og tage betaling for anvendelsen? (kunne jeg ikke drømme om)
    Man kan få lov til meget, mange steder, hvis man spørger. Men der følger et ansvar med.


  • #86   1. jul 2016 Foot.rot - du har SÅ meget ret.
    Det er også derfor, jeg helst ville lave det som en forening, med 15-20 faste medlemmer, frem for en "book-online-uanset-hvem-du-er"-løsning.
    Fordi jeg tænker, at man så tager mere ansvar.

    Jeg kan ihvertfald se det nede på vores egen træningsplads.
    Den er stort set indhegnet, men er også offentligt tilgængelig.
    De brugere, der samtidig er medlem af én af foreningerne, passer SÅ meget på området.
    Lapper huller i hegnet, hvis de ser dem, samler op efter deres hunde, fjerner affald, hvis der skulle være smidt noget, osv..
    Men alle dem der "bare" kommer - de har en lidt anden indstilling til tingene, kan man godt fornemme....


  • #87   1. jul 2016 Selvfølgelig kan man samle en gruppe hundefolk, der er ansvarlige og passer på området smiley

  • Marianne E
    Marianne E Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #88   3. jul 2016 Det lyder som en hel vidunderlig ide??????????????????????

  • #89   3. jul 2016 Absolut! Charlie er ikke 100% sikker i sit indkald, og så bryder jeg mig ikke om de offentlige hundeskove med alverdens vovser af den ene eller den anden venlige/uvenlige personlighed. Man ved aldrig hvordan hundene reagerer når de hilser på hinanden!

    #18 Hvor i Viborg lå den private hundeskov med brugerbetaling? Vi bor i Viborg og det er jeg aldrig stødt på, så kunne da være fedt at vide Hvor det var ??


  • Annette
    Annette Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #90   3. jul 2016 Jeg ville super gerne være med i sådan en ordning! smiley

    Lea, hvis du får sat gang i noget så sig endelig til, jeg ca. 4-5 km fra Herringløse, så det ville være helt optimalt smiley


  • #91   3. jul 2016 Jeg ville elske sådan et område. Gerne med et fleksibelt bookingsystem hvor man kunne have 3 timer ugentligt man kunne booke i en eller to timer af gangen smiley

  • #92   4. jul 2016 Jeg ville virkelig også gerne kunne bruge sådan en hundeskov. Pt bruger vi kun en på Rømø. Den er ret lille, men i det mindste kan jegoverskue den og undgå dårlige situationer.

  • #93   4. jul 2016 Desværre er denne her ikke på Sjælland, men i Nordjylland tæt på Brønderslev

    Der er nogle agility redskaber samt beplantning, der dog ikke rigtig er vokset til endnu.
    Vi har brugt den, og synes konceptet er super smiley

    http://www.whund.dk/index.php?page=hundeengen


  • #94   4. jul 2016 Hvis den lå i Hovedstads området, ville jeg gerne betale for en sådan plads

  • #95   4. jul 2016 Winnie - jeg håber på, at det kan blive på Amager.. Det er ihvertfald det, jeg arbejder på.

  • #96   6. jul 2016 Det ville være en rigtig god ide. Jeg ville gerne leje og betale smiley

  • #97   15. jul 2016 Øv, det ser desværre ikke ud til, at det kan lade sig gøre.
    Har lige fået svar fra min sidste mulighed - og de er bekymrede for deres egne og naboens katte, som også godt kan finde på, at færdes på det stykke skov, som der ellers var tale om....

    Hvis nogen af jer kender et brugbart område, så send evt. en PB...


  • Annette
    Annette Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 3
    #98   15. jul 2016 Øv hvor ærgerligt ??

  • #99   2. sep 2016 Min mand og jeg her en mindre hundepension i Fredericia hvor man altid kan lave en aftale om at komme på besøg (7000 m2) indhegnet grund. Der er plads til en løbetur.

  • Camilla B
    Camilla B Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #100   9. mar 2017 ja 100%

    blot hegnet er højt nok, Herringløses hegn er kun ca. 50 m højt...der er min flok med mutter hurtigt videre.

    Måske landmænd med brakmarker kunne være interesserede i at leje dem ud og så bare lade kradt og buske vokse op?

    Måske Trygfonden ville give et tilskud til sådan et projekt? Det handler jo om øget tryghed.


  • #101   9. mar 2017 Haha ja Camilla - det der Herringløse-hegn gør ikke ret meget for vores selvstændige spidser.

    Det hegn jeg har kigget på indtil videre er 170cm. Tænker det må kunne gøre det, når de trods alt ikke skal være helt på egen pote derude.

    Jeg har været ved at kigge på brakmarker, men dels ligger de jo som regel kun brak i få år (ikke nok til at berettige udgiften til at etablere parkering, hegn mv.) og dels synes jeg selv, de er liiiidt kedelige at gå på, ift. i skoven.
    Så hvis det skal være et sted, hvor jeg også selv ville gide tilbringe et par timer om ugen, så skal det virkelig være skøn natur, for både mig og møghundene smiley


  • #102   1. jul 2019 Gammel tråd - ja ja - men mange efterspørger lignende alternativer smiley

    Hvis nogen bor nær 6600 Vejen, så tag et kig på Hundestedet Vejen (på facebook).


  • #104   2. jul 2019 Måske vi skal lave en ny tråd? Der er også et sted på vej (bliver åbnet her i juli) i Nordsjælland smiley

  • #105   2. jul 2019 Åh det sted i Ikast lyder fantastisk

    Bare det lå i nærheden af mig



  • Sara L
    Sara L Tilmeldt:
    okt 2017

    Følger: 1 Svar: 2
    #106   17. jul 2020 Jeg ved ikke om der er en nyere tråd. Men jeg vil med glæde betale for at bruge sådan et sted. Så kender nogen noget nær aarhus hører jeg meget gerne om det!

  • #107   17. jul 2020 Der er en lidt nyere tråd, hvor vi prøver at skabe et overblik over, de steder, der er:
    https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1083971-private_hundeskovehundemarker?t=1595029519&unread=1#lastViewed


Kommentér på:
Ville du leje en privat indhegnet hundeskov?

Annonce